S60 - fotonavod - vycisteni vetracku v klimapanelu

Nejdříve se podívejte SEM - Již vyřešené problémy
Pravidla fóra
Nepište sem dotazy, budou se okamžitě bez náhrady mazat
  • Autor
  • Zpráva
Hájčus
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2363
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Chomutov / Praha 13
Vůz: MB CLA

#1 S60 - fotonavod - vycisteni vetracku v klimapanelu

Příspěvek od Hájčus »

Hoj vsichni,

tak jsem tu zase s dalsim fotonavodem.
Tentokrat se budeme zabyvat vycistenim vetracku, ktery nasava vzduch z kabiny, aby klimatizace mohla spravne regulovat teplotu a reagovat na Vase pozadavky.

Pro Ty, kteri nevi, jak toto funguje: Jedna se o vyhrivany odporovy dratek podobny treba tomu ve vaze vzduchu. A princip je tedy nasledujici: po nastoupeni do auta (otevreni ridicovych dveri) nebo klicek poloha I. se vetracek rozbehne a zacne nasavat vzduch z kabiny.
(za tou mrizkoum (dole Obr.18) nad pravym volicem teploty je schovany dratek - teplotni cidlo, ktere se ochlazuje vzduchem ktery proudi kolem nej.)
Vetsinu z nas toto zarazilo a rikali jsme si, jakypak roj to mame schovany za palubkou.. :)
I me toto prudilo a tak predchazejice poruse tohoto velice sofistikovaneho vetracku (jak sami uvidite - protoze uz jsem zde cetl i varianty jakoze nadradit tento vetrackem z PC a pod..) rozhodl jsem se pro preventivni ocistu.
Navod jak se k nemu dostat je zde:
Odpojit baterku
Obr.1- plochym sroubovakem vyloupnout listu-drzak na propisku
Obr.2- dve klikacky zamacknout a zatahnout nahoru
Obr.3- vycvaknout ramecek od radici paky
Obr.4- odsroubovat 2 srouby torx 25
01.JPG
01.JPG (103.45 KiB) Zobrazeno 6511 x
Obr.5- povytahnout si panel klimy smerem k sobe a zaroven se snazit pusobit silou dolu, aby vznikla mezera mezi panelem k.a radiem.
Obr.6- v hormim rohu lehce zapacit plochym sroubovakem a radio smerem k sobe lehce vycvaknout
Obr.7- jsou tam takove kovove packo-hacky ktere zapadaji do jamek viz
Obr.8- jamky panelu klimy (ale neni se ceho bat, neni tam co ulomit)
02.JPG
Obr.9- odsroubovat 2 krizove sroubky uhlopricne drzici vetracek a vysunout ho z panelu klimy
Obr.10- prestipnout stahovaci pasku a vycvaknout opatrne dva zobacky smerem do tela vetracku (tez videt oba na Obr.11)
Obr.11- opatrne vytahnout tisteny spoj. neleknout se - samotna vrtulka jakozto rotor zustane v platovem tele.
Obr.12- zde je videt jaky Svedi pouzili vychytany mechanismus - zadna vrtulka nasazena atd na osicce, ci rotoru. Rotor je samotna vrtulka
033.JPG
033.JPG (113.91 KiB) Zobrazeno 6511 x
Obr.13- cely mechanismus doporucuji ocistit ISOPRPPYLALKOHOLEM zkracene IPA - nejjemejsi technicke cistitdlo (zkusenost, ze i mobil utopeny v pivu kdyz jsem znovy vypral v tomto opet fungoval)
Obr.14- zaprasenou vrtulku a vnitrek sasi tez vycistit IPA-ou a z vnitrku rotoru (Obr.12) dukladne odstranit prach a tez mozne jemne kovove sponky, ktere se tam za dobu nachytaji.
Obr.15- osobne jsem nepouzil zadne mazadlo, protoze mechanika je natolik jednoducha a jemna, ze jakekoli i teflonove mazadlo by stejne za cas akorat nalapalo prach a zpusobilo zadreni, nebo problemy vetsi, nez nechat nenamazane. (ale je na kazdem z Vas..)
Rotor tedy nasadit na civku a tistak drzet v ruce a tentokrat nasadit sani na tistak s rotorem.
Zacvaknout deklik a zaaretovat novou stahovaci paskou. (fazetka tusim take..)
Obr.16- v detailu mizerneho fota je patrny jiz zminovany dratek - tepl.senzor. I ten jsem oplachl a ocistil IPA-ou. Nebude mit takovy odpor, jako pod nanosem prachu.. A bude merit presneji. (tady pozor s "uchostourem" neni to drat do betonu, ale jemny medeny dratek...)
Vlozit zpet vetracek a prisroubovat 2x krizovy sroubek
044.JPG
Obr.17- zapojit konektory a nasadit panel klimy na dva packo-hacky pod radiem
Obr.18- zaklesnout packo-hacky do kolejnicek panelu k. a jednoduse zatlacit dovnit cely panel
Obr.19- prisroubovat cely panel 2x torx 25
Obr.20- zacvaknout zpet ramecek radicky a drzak na propisku.
055.JPG
055.JPG (72.45 KiB) Zobrazeno 6511 x
THATS IT! :)
V pripade nejasnosti jsem k dispozici.
Snad bude foto navod nekomu k uzitku ;o)
Jan
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1662
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#2 S60 - fotonavod - vycisteni vetracku v klimapanelu

Příspěvek od Lukaso »

:good: super, u D5 jsem to taky dělal...ne že bych to momentálně potřeboval ale docela by mě zajímalo jak se to dělá u 2005 a mladší....?nevíte někdo?
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

bambucha77
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 144
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Teplice
Vůz: V70 III 2007 2.4 136 KW

#3 S60 - fotonavod - vycisteni vetracku v klimapanelu

Příspěvek od bambucha77 »

děkuju za návod jste tady ůžasný moje s80 nezlobí ale zrovna ted se rozhodla že někdy bude odečítat z kabiny teplotu dobře a někdy místo topit bude chladit . tak to zkusím a těším se že zase bude fungovat jak má . ještě jednou díky
_________________
Bylo - S 80 2.4i 1999 GANDALF

Hájčus
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2363
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Chomutov / Praha 13
Vůz: MB CLA

#4 S60 - fotonavod - vycisteni vetracku v klimapanelu

Příspěvek od Hájčus »

bambucha77 píše:děkuju za návod jste tady ůžasný moje s80 nezlobí ale zrovna ted se rozhodla že někdy bude odečítat z kabiny teplotu dobře a někdy místo topit bude chladit . tak to zkusím a těším se že zase bude fungovat jak má . ještě jednou díky
Neni vubec zac! Je moc hezky, kdyz clovek muze cist podekovani. Je to odmena za vykonanou praci.. Preju hodne stesti Bambucho! U Tebe to spis bude zaneseny ten odporovy dratek prachem. Proto je asi zblblej. Jen opatrne na nej, at si ho neroztrhnes. ;)
Jan
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3093
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

#5 S60 - fotonavod - vycisteni vetracku v klimapanelu

Příspěvek od eLzyx »

Hajcus píše:osobne jsem nepouzil zadne mazadlo, protoze mechanika je natolik jednoducha a jemna, ze jakekoli i teflonove mazadlo by stejne za cas akorat nalapalo prach a zpusobilo zadreni, nebo problemy vetsi, nez nechat nenamazane. (ale je na kazdem z Vas..)
to jsem zkusil taky a větráček dělal dál kravál. Tak jsem vzal WD40, trošičku kápnul na osičku větráčku a je klid. Uvidíme na jak dlouho
Naposledy upravil(a) eLzyx dne 06 dub 2011 22:52, celkem upraveno 1 x.
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „FAQ - Jak na to“