Právě je 20 zář 2018 10:10

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Pravidla fóra


Nepište sem dotazy, budou se okamžitě bez náhrady mazat



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 25 pro 2009 21:50 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2009
Příspěvky: 1726
Bydliště: Louny
Vůz: V70T6 228kW B6304T2 AWD Four-C 2008 TF-8
Hoj vsichni,

tak jsem tu zase s dalsim fotonavodem.
Tentokrat se budeme zabyvat vycistenim vetracku, ktery nasava vzduch z kabiny, aby klimatizace mohla spravne regulovat teplotu a reagovat na Vase pozadavky.

Pro Ty, kteri nevi, jak toto funguje: Jedna se o vyhrivany odporovy dratek podobny treba tomu ve vaze vzduchu. A princip je tedy nasledujici: po nastoupeni do auta (otevreni ridicovych dveri) nebo klicek poloha I. se vetracek rozbehne a zacne nasavat vzduch z kabiny.
(za tou mrizkoum (dole Obr.18) nad pravym volicem teploty je schovany dratek - teplotni cidlo, ktere se ochlazuje vzduchem ktery proudi kolem nej.)
Vetsinu z nas toto zarazilo a rikali jsme si, jakypak roj to mame schovany za palubkou.. :)
I me toto prudilo a tak predchazejice poruse tohoto velice sofistikovaneho vetracku (jak sami uvidite - protoze uz jsem zde cetl i varianty jakoze nadradit tento vetrackem z PC a pod..) rozhodl jsem se pro preventivni ocistu.
Navod jak se k nemu dostat je zde:
Odpojit baterku
Obr.1- plochym sroubovakem vyloupnout listu-drzak na propisku
Obr.2- dve klikacky zamacknout a zatahnout nahoru
Obr.3- vycvaknout ramecek od radici paky
Obr.4- odsroubovat 2 srouby torx 25
Příloha:
01.JPG
01.JPG [ 122.18 KiB | Zobrazeno 5213 krát ]


Obr.5- povytahnout si panel klimy smerem k sobe a zaroven se snazit pusobit silou dolu, aby vznikla mezera mezi panelem k.a radiem.
Obr.6- v hormim rohu lehce zapacit plochym sroubovakem a radio smerem k sobe lehce vycvaknout
Obr.7- jsou tam takove kovove packo-hacky ktere zapadaji do jamek viz
Obr.8- jamky panelu klimy (ale neni se ceho bat, neni tam co ulomit)
Příloha:
02.JPG
02.JPG [ 142.27 KiB | Zobrazeno 5218 krát ]


Obr.9- odsroubovat 2 krizove sroubky uhlopricne drzici vetracek a vysunout ho z panelu klimy
Obr.10- prestipnout stahovaci pasku a vycvaknout opatrne dva zobacky smerem do tela vetracku (tez videt oba na Obr.11)
Obr.11- opatrne vytahnout tisteny spoj. neleknout se - samotna vrtulka jakozto rotor zustane v platovem tele.
Obr.12- zde je videt jaky Svedi pouzili vychytany mechanismus - zadna vrtulka nasazena atd na osicce, ci rotoru. Rotor je samotna vrtulka
Příloha:
033.JPG
033.JPG [ 121.32 KiB | Zobrazeno 5213 krát ]


Obr.13- cely mechanismus doporucuji ocistit ISOPRPPYLALKOHOLEM zkracene IPA - nejjemejsi technicke cistitdlo (zkusenost, ze i mobil utopeny v pivu kdyz jsem znovy vypral v tomto opet fungoval)
Obr.14- zaprasenou vrtulku a vnitrek sasi tez vycistit IPA-ou a z vnitrku rotoru (Obr.12) dukladne odstranit prach a tez mozne jemne kovove sponky, ktere se tam za dobu nachytaji.
Obr.15- osobne jsem nepouzil zadne mazadlo, protoze mechanika je natolik jednoducha a jemna, ze jakekoli i teflonove mazadlo by stejne za cas akorat nalapalo prach a zpusobilo zadreni, nebo problemy vetsi, nez nechat nenamazane. (ale je na kazdem z Vas..)
Rotor tedy nasadit na civku a tistak drzet v ruce a tentokrat nasadit sani na tistak s rotorem.
Zacvaknout deklik a zaaretovat novou stahovaci paskou. (fazetka tusim take..)
Obr.16- v detailu mizerneho fota je patrny jiz zminovany dratek - tepl.senzor. I ten jsem oplachl a ocistil IPA-ou. Nebude mit takovy odpor, jako pod nanosem prachu.. A bude merit presneji. (tady pozor s "uchostourem" neni to drat do betonu, ale jemny medeny dratek...)
Vlozit zpet vetracek a prisroubovat 2x krizovy sroubek
Příloha:
044.JPG
044.JPG [ 132.68 KiB | Zobrazeno 5218 krát ]


Obr.17- zapojit konektory a nasadit panel klimy na dva packo-hacky pod radiem
Obr.18- zaklesnout packo-hacky do kolejnicek panelu k. a jednoduse zatlacit dovnit cely panel
Obr.19- prisroubovat cely panel 2x torx 25
Obr.20- zacvaknout zpet ramecek radicky a drzak na propisku.
Příloha:
055.JPG
055.JPG [ 73.8 KiB | Zobrazeno 5213 krát ]


THATS IT! :)
V pripade nejasnosti jsem k dispozici.
Snad bude foto navod nekomu k uzitku ;o)
Jan

_________________
←vůz zbytek zde →V70 T6 228kW Junior a 1100XX Blackbird 110kW a XC90 2.5T Tatík
R.I.P.: S60 2.4 01 a 480ES Paris edition 91 a Mini Cooper 1.3 87 Fireblade 900RR a A3 06 3.2Vr6 185kW


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 26 pro 2009 03:02 
Offline

Registrován: únor 2008
Příspěvky: 2731
Bydliště: Praha
:good: super, u D5 jsem to taky dělal...ne že bych to momentálně potřeboval ale docela by mě zajímalo jak se to dělá u 2005 a mladší....?nevíte někdo?

_________________
S80 T5-Drive-E , MY2015
bylo: S80 3,2 AWD r.v. 2010, S60 2.5T 154kw r.v. 2005, S60 D5 120kw r.v. 2002, V40 2.0 103kw r.v. 1996, V40 1.9TD r.v. 1998


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 02 led 2010 15:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2009
Příspěvky: 45
Bydliště: Teplice
Vůz: V70 III 2007 2.4 136 KW
děkuju za návod jste tady ůžasný moje s80 nezlobí ale zrovna ted se rozhodla že někdy bude odečítat z kabiny teplotu dobře a někdy místo topit bude chladit . tak to zkusím a těším se že zase bude fungovat jak má . ještě jednou díky

_________________
Bylo - S 80 2.4i 1999 GANDALF


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 02 led 2010 18:27 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2009
Příspěvky: 1726
Bydliště: Louny
Vůz: V70T6 228kW B6304T2 AWD Four-C 2008 TF-8
bambucha77 píše:
děkuju za návod jste tady ůžasný moje s80 nezlobí ale zrovna ted se rozhodla že někdy bude odečítat z kabiny teplotu dobře a někdy místo topit bude chladit . tak to zkusím a těším se že zase bude fungovat jak má . ještě jednou díky


Neni vubec zac! Je moc hezky, kdyz clovek muze cist podekovani. Je to odmena za vykonanou praci.. Preju hodne stesti Bambucho! U Tebe to spis bude zaneseny ten odporovy dratek prachem. Proto je asi zblblej. Jen opatrne na nej, at si ho neroztrhnes. ;)
Jan

_________________
←vůz zbytek zde →V70 T6 228kW Junior a 1100XX Blackbird 110kW a XC90 2.5T Tatík
R.I.P.: S60 2.4 01 a 480ES Paris edition 91 a Mini Cooper 1.3 87 Fireblade 900RR a A3 06 3.2Vr6 185kW


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 05 lis 2010 09:40 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2003
Příspěvky: 3116
Bydliště: Křenovice u Slavkova
Vůz: Volva 700/800/900/V70/S80 V8
Také jsem dnes při demontáži rádia provedl vyčištění větráčku, dříve vydával divné zvuky, nyní naprosto bezhlučný.

_________________
Volva řady 700/ 800 / 900 / V70 I / S80 AWD V8
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09 úno 2011 11:13 
Offline

Registrován: únor 2011
Příspěvky: 14
Bydliště: Bratislava, SK
Ahojte, googlim uz asi 3 dni a neviem sa dopracovat k nejakemu navodu, kde by bolo vysvetlene, ako rozobrat panel v casti, kde je rucna brzda, resp, laktova opierka. Ide o to, ze uz mam toto okolie znacne zosuchane a doskriabane. potreboval by som preto tieto "krytky" dat dole a nejako si to ocalunit. Sedel som v aute asi hodinu, no nepodarilo sa mi z toho rozmontovat nic :(


Přílohy:
IMG00035-20110208-1607.jpg
IMG00035-20110208-1607.jpg [ 76.38 KiB | Zobrazeno 4689 krát ]

_________________
Volviiina - S60 D5 2003
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10 úno 2011 18:31 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2009
Příspěvky: 1726
Bydliště: Louny
Vůz: V70T6 228kW B6304T2 AWD Four-C 2008 TF-8
satchieee píše:
Ahojte, googlim uz asi 3 dni a neviem sa dopracovat k nejakemu navodu, kde by bolo vysvetlene, ako rozobrat panel v casti, kde je rucna brzda, resp, laktova opierka. Ide o to, ze uz mam toto okolie znacne zosuchane a doskriabane. potreboval by som preto tieto "krytky" dat dole a nejako si to ocalunit. Sedel som v aute asi hodinu, no nepodarilo sa mi z toho rozmontovat nic :(

Cuss, ja jsem se nesetkal s zadnym probl.plast okolo rucky je na cca 6/ti cvakackach, cely ten kaslik take, jen je prisroubovany tusim ze dna a z mista loket.operky, kde je mincovnik a telefon... Pokud to pocka do vikendu, podivam se Ti na to a napisu jeste.. J.

_________________
←vůz zbytek zde →V70 T6 228kW Junior a 1100XX Blackbird 110kW a XC90 2.5T Tatík
R.I.P.: S60 2.4 01 a 480ES Paris edition 91 a Mini Cooper 1.3 87 Fireblade 900RR a A3 06 3.2Vr6 185kW


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11 úno 2011 09:13 
Offline

Registrován: únor 2011
Příspěvky: 14
Bydliště: Bratislava, SK
Dakujem za ochotu! Zatial si ale nerob starosti, kamarat robi polepy aut 3M foliami a zistil som, ze robi aj interiery. Dnes by som sa mal s nim stretnut a povie mi, co by chcel za ocalunenie (resp. v tomto pripade olepenie) toho stredoveho panela. Podla toho sa rozhodnem, ci to budem robit sam, alebo to zverim jemu. Neskor postnem fotografie...

_________________
Volviiina - S60 D5 2003


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13 úno 2011 20:51 
Offline

Registrován: únor 2011
Příspěvky: 14
Bydliště: Bratislava, SK
no takze budem to muset zmaknut nejako sam, cize akakolvek pomoc padne vhod... :]

_________________
Volviiina - S60 D5 2003


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 31 bře 2011 16:06 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: prosinec 2005
Příspěvky: 4413
Bydliště: Bílina
Bydliště: kus vod Teplic
Vůz: Volvo
Hajcus píše:
osobne jsem nepouzil zadne mazadlo, protoze mechanika je natolik jednoducha a jemna, ze jakekoli i teflonove mazadlo by stejne za cas akorat nalapalo prach a zpusobilo zadreni, nebo problemy vetsi, nez nechat nenamazane. (ale je na kazdem z Vas..)

to jsem zkusil taky a větráček dělal dál kravál. Tak jsem vzal WD40, trošičku kápnul na osičku větráčku a je klid. Uvidíme na jak dlouho

_________________
je: andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow
Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White
lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004, Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999


Naposledy upravil eLzyx dne 06 dub 2011 21:52, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 31 bře 2011 18:06 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2009
Příspěvky: 1726
Bydliště: Louny
Vůz: V70T6 228kW B6304T2 AWD Four-C 2008 TF-8
eLzyx píše:
[quote='Hajcus']osobne jsem nepouzil zadne mazadlo, protoze mechanika je natolik jednoducha a jemna, ze jakekoli i teflonove mazadlo by stejne za cas akorat nalapalo prach a zpusobilo zadreni, nebo problemy vetsi, nez nechat nenamazane. (ale je na kazdem z Vas..)

to jsem zkusil taky a větráček dělal dál kravál. Tak jsem vzal WD40, trošičku kápnul na osičku větráčku a je klid. Uvidímě na jak dlouho[/quote]
Ok, sleduj to pul roku a pak to vyhlasime za zivotaschopne...! :)

_________________
←vůz zbytek zde →V70 T6 228kW Junior a 1100XX Blackbird 110kW a XC90 2.5T Tatík
R.I.P.: S60 2.4 01 a 480ES Paris edition 91 a Mini Cooper 1.3 87 Fireblade 900RR a A3 06 3.2Vr6 185kW


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01 dub 2011 09:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2005
Příspěvky: 3154
Bydliště: Brno/Kyjov
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD08 goldAT/V70R AWD98 silverM
Na S60 jsem toto ted vypozoroval taky, neco asi tociciho se v tomto panelu vydava zvuk jakoby prochazejiciho proudu trafem - takove vrneni a to ikdyz vytahnu klic ze zapalovani - podivny rezim - mozna uz je totalne sekly a mel bych to rozhybat, aby se neco nespalilo...nebo je to neco jineho co klade prechodovy odpor, nevim, rozrypnu to taky...je to takova skladacka. Zkusim na to WD nebo lepe teflonove suche mazivo na retezy a tlumice byciklu.

_________________
Je:V70T6 AWD 08 AT Gold ultra SUMMUM 230kkm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kkm,AWD upgrade-ver.II
Bylo:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 čer 2011 14:26 
Offline

Registrován: duben 2011
Příspěvky: 32
roger, ten "bzucavy" zvuk vydava ventilator co je vnutry pod mriezkou :)

ja som toto cistenie urobil tiez, aktualne pred malou chvilkou, setko ide uplne jednoducho, netreba sa nicoho báť, ziadna hruba sila, setko povoli lahko a rychlo.
este dopnim ze ja som na vycistenie toho dôtiku pouzil uzky maliarsky štetec, tj ak vase deti chodia na vytvarnu :)

_________________
S60 2,4T (209HP) FWD 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 03 led 2014 23:18 
Offline
Člen VK

Registrován: listopad 2013
Příspěvky: 833
Bydliště: České Budějovice
Vůz: S80 AT 2,4 D5 02
Az bude mazel opravenej zkusim se na to taky vrhnout ale asi z nekym odsud radeji kdo je poblize ze by mi pomohl ??

_________________
Bylo Volvo S60


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Volvoklub ČR


POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.117s | 21 Queries | GZIP : Off ]