V prepinacich u 850ky a dalsich (rada 70) jsou male zarovcicky, ktere je osvetluji (jak proste mily Watsone ).
Tyhle rady odchazeji - prestanou svitit
Postup vymenu u 850ky:
1) Sehnat dostatecny pocet spravnych zarovcicek - muze byt problem. Patri tam nejspi 14V (6mm dlouhe, vousate zarovcicky). Zkousel jsem i 12V, ale ty sviti mnohem vic, tak jsem se bal, ze mi natavi prepinac/patici. 14V stoji kolem 0,70 € / kus, 12V jsou znatelne drazsi.
Pocet kusu - podle toho kolik toho komu nesviti. Davaji se sem: zadni mlhovka, dva kusy do prepinace hlavnich svetel, nastavovani sklonu svetel, predni mlhovka, tracs, sibr, vyhrivani zrcatek a zadniho okna, blikacky, vyhrivani sedadel. Do INFO prepinace jede stejna, ale vymena se deje jinak (nema patici).
2) plochym malym sroubovakem jemne podebereme a vypacime prepinac
3) odpojime konektor
4) patice je v horni casti - sroubovakem ji pootocime o 1/4 otacky a vytahneme ven
5) na ni je namotana (vousy) zarovcicka - odmotame
6) vymenime a slozime zpatky v obracenem poradi. Tip: vetsinou bude treba prebytecny kus vousu ucviknout.
Je to prace tak na minutu kus a interier pak krasne sviti jestli nevite ktere byli jak menene a pod., radsi vymente vsechny najednou a je to - budou sviti vsechny stejne...
Fotodokumentace:
Výměna žárovek v přepínačích 850/70 I
Pravidla fóra
Nepište sem dotazy, budou se okamžitě bez náhrady mazat
Nepište sem dotazy, budou se okamžitě bez náhrady mazat
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 3741
- Registrován: 19 roků 8 měsíců
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
- Bydliště: Bratislava - Staré Mesto
#1 Výměna žárovek v přepínačích 850/70 I
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 5099
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Bydliště: PRG
- Kontaktovat uživatele:
#2 Výměna žárovek v přepínačích 850/70 I
Protože se nikdo k fotonávodu na přepínač palubáku nedokopal, tak to holt zůstalo na mě
Vyndání přepínače palubáku je stejné jako ostatní přepínače, akorát, že je to větší opruz, protože má perka z boku a doporučuji vytáhnout okolní a zezadu na něj zatlačit prsty. Opravdu silně.
Perka mají tendenci vyskočit z těla přepínače, takže na toto pozor, nebo alespoň s tím počítat a pak je někde na podlaze posbírat.
Dále je potřeba rozebrat samotný přepínač - je zacvaknutý na 4 packách (označené červeně) - zezadu vrazit šroubováček a opravdu lehce zapáčit (ne moc, aby se ty aretace neulomily)a současně povysunovat šedý plast vpřed.
Rozpadne se na krásné tři kousky.
Patice se žárovkou je na tišťáku z druhé strany krytá bílým plastem s kontakty konektoru.
Dále je potřeba odpájet všech pět nožiček konektoru z tišťáku (odsávačka na cín je sakra dobrá pomůcka)
Když máme volný tišťák, tak pak už je patice se žárovkou volně přístupná a výměna samotné žárovky je sranda
Montáž je v obráceném sledu - nasadit patici se žárovkou, nasadit tišťák na bílý plast s nožičkami konektoru a řádně připájet, vrátit do žluté krabičky a nasadit zpět šedivý předek přepínače (pozor na kontakty jezdce přepínače) nasadit na konektor a vrátit zpět do palubní desky.
Pak už se akorát můžete kochat pohledem na svítící popisku přepínače palubáku s pocitem dobře odvedené práce a hezky a dlouho se pochválit - to nikdo jiný za vás neudělá a pokud ano, tak určitě ne tak dobře a od srdce jako vy sami sebe
celkově to není nikterak náročné a dá se to zvládnout do 30 minut
Takže hurá do oprav
Vyndání přepínače palubáku je stejné jako ostatní přepínače, akorát, že je to větší opruz, protože má perka z boku a doporučuji vytáhnout okolní a zezadu na něj zatlačit prsty. Opravdu silně.
Perka mají tendenci vyskočit z těla přepínače, takže na toto pozor, nebo alespoň s tím počítat a pak je někde na podlaze posbírat.
Dále je potřeba rozebrat samotný přepínač - je zacvaknutý na 4 packách (označené červeně) - zezadu vrazit šroubováček a opravdu lehce zapáčit (ne moc, aby se ty aretace neulomily)a současně povysunovat šedý plast vpřed.
Rozpadne se na krásné tři kousky.
Patice se žárovkou je na tišťáku z druhé strany krytá bílým plastem s kontakty konektoru.
Dále je potřeba odpájet všech pět nožiček konektoru z tišťáku (odsávačka na cín je sakra dobrá pomůcka)
Když máme volný tišťák, tak pak už je patice se žárovkou volně přístupná a výměna samotné žárovky je sranda
Montáž je v obráceném sledu - nasadit patici se žárovkou, nasadit tišťák na bílý plast s nožičkami konektoru a řádně připájet, vrátit do žluté krabičky a nasadit zpět šedivý předek přepínače (pozor na kontakty jezdce přepínače) nasadit na konektor a vrátit zpět do palubní desky.
Pak už se akorát můžete kochat pohledem na svítící popisku přepínače palubáku s pocitem dobře odvedené práce a hezky a dlouho se pochválit - to nikdo jiný za vás neudělá a pokud ano, tak určitě ne tak dobře a od srdce jako vy sami sebe
celkově to není nikterak náročné a dá se to zvládnout do 30 minut
Takže hurá do oprav
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1814
- Registrován: 18 roků
- Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
- Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
- Kontaktovat uživatele:
#3 Výměna žárovek v přepínačích 850/70 I
Ahoj
Na pájení jsem menší dobytek
Návod jinak pěknej
Ale doufám,že mi to bude ještě dlouho svítit
Na pájení jsem menší dobytek
Návod jinak pěknej
Ale doufám,že mi to bude ještě dlouho svítit
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 214
- Registrován: 9 roků 6 měsíců
- Bydliště: Hlavní město piva
- Vůz: V70 D5252T rok 98
#4 Výměna žárovek v přepínačích 850/70 I
Přepínač sem rozebíral kvůli špatnejm kontaktům, na palubce se mi zobrazovalo "DISC" (po vyčištění a konzervaci dotyků v přepínači to běhá). Koukal jsem i na žárovku a asi bych poradil s pájkou méně zručnejm lidem vykrojit kousek plastu za žárovkou. Ty plošky u kontaktů od konektoru se při větším ohřátí odpaří (odlepí z tišťáku a můžou se odtrhnout) a pak je při letování problém.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 5099
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Bydliště: PRG
- Kontaktovat uživatele:
#5 Výměna žárovek v přepínačích 850/70 I
Já používám mikropájku s regulací teploty (takže pohoda), šlo by to samozřejmě i s klasickou pistolovou, ale beru, že je to o "citu"
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2432
- Registrován: 12 roků 3 měsíce
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
- x 1
#6 Výměna žárovek v přepínačích 850/70 I
Já teda taky bílý plastík vyřízl,přijde mi to jako "menší zlo"...
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 6 Odpovědi
- 308 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od davidasis
-
- 3 Odpovědi
- 650 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Gintiik
-
- 13 Odpovědi
- 1386 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od David Patočka
-
- 10 Odpovědi
- 1159 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Urvanej
-
- 1 Odpovědi
- 320 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Petr.Chrpa