dunnst S80 2002 T6

Prostor pro Vaše auta
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 194
Registrován: 5 roků 11 měsíců
Bydliště: Děčín
Vůz: 2002 Volvo S80 T6 LPG BRC

#1 dunnst S80 2002 T6

Příspěvek od dunnst »

Jelikož jsem na foru už nějaký ten pátek, řekl jsem si, že bych se mohl taky představit.

Jsem z Děčína a moje S80 je typově moje třetí auto. Zatím jsem vystřídal tři různé 7er BMW (všechno E32), z toho ta poslední byla silně návyková 740i s atmosférickým 4l osmiválcem, kterou jsem měl 6 let. Po ní jsem vyzkoušel Hondu Legend, která mě dostala svým velice zachovalým interiérem, který byl u 21 let starého vozu na úrovni téměř nového. Koroze u ní ale pracovala neúprosně a tak nastalo rozhodnutí - koupit vůz, u kterého je pravděpodobnost, že bude reznout co možná nejnižší, je silný, pohodlný a jezdí na LPG.

S80 jsem koupil v Praze v malinkatém bazaru. Ze začátku jsem si vůbec nebyl jist, jestli to auto vůbec chci, přišlo mi takové zvláštně rozvrzané, ale vzhledem k nižší ceně, žádné korozi a celkově zachovalému stavu karoserie a laku jsem nad tím mávnul rukou a auto koupil. O převodovce, jako primárním zdroji potíží jsem se dozvěděl den nato :-D Ale vzhledem k tomu, že auto je velice pohodlné, vzhledem k třídě i relativně praktické (je to můj první vůz, kde se dají sklopit zadní sedačky) a neskutečně výkonné i v nízkých otáčkách, padlo rozhodnutí si ho nechat a časem převodovku udělat.

Při koupi mělo auto najeto 237 000 km a tento údaj mi potvrdila Cebia. V řádcích níže se dozvíte, proč jsem přesvědčen o tom, že všecky tyto km do jednoho byly najety po Praze.

Jelikož vůz nebyl vybaven zlevňovačem provozu LPG, nechal jsem ho nainstalovat hned po třetím tankování benzínu. Překvapilo mě, že spotřea na LPG byla výrazně vyšší, než benzínová. Tu jsem si ještě před instalací změřil na 9,5 benzínu na 100 km. Plynu je schopno si to říct až o 25% více. Toto číslo klesalo, jak se s LPG najížděly kilometry a po seřízení po 5000 Km podle benzínové mapy se spotřeba vrátila na původní hodnoty. I tak je poměrně velmi nízka oproti vozům, které jsem vlastnil, pod 12l na 100 km.

Ihned ze začátku jsem na Volvu řešil záhadu startování, kdy auto s teplým motorem odmítalo nastartovat a k tomu skákala ručička otáčkuměru ke 3000 ot a zase na nulu. Po prozkoumání různých fór jsem nechal obalit kabel ke startéru alobalem a to souběžně s instalací LPG. I potom mělo ale auto občas problém nastartovat, tentokráte už ale bez tancujícího otáčkoměru. Problém úplně přestal až když jsem na radu kamaráda před vypnutím vozu přepnul na benzín.

Poměrně brzy od koupě začal vůz silně vibrovat v zátahu při dálničních rychlostech. Jelikož se mi u Hondy stalo to samé, padlo podezření na poloosy, které jsem nechal obě zrepasovat a tím se problém vyřešil. Jestli to takříkajíc padlo na mě, nebo si toho prodejce byl vědom a přehodil ložiska u diferáku, čímž se dá problém o pár tisíc km oddálit, to už netuším :-D

Následně přišel problém, který odstraněn doposud není. Už od koupě se auto velice pomalu zahřívalo, což, jak jsem vyrozuměl, by rozhodně neměl být případ T6. Nechal jsem tedy při instalaci LPG vyměnit ještě svíčky a hlavně termostat. Ukázalo se, že termostat neměním, avšak instaluji. Žádny v autě totiž nebyl. Od té doby se auto nejen zahřívá normálně, což bylo žádané, ale také přehřívá. Děje se to i za teplot jako 13°C, obvykle při pomalé jízdě do kopce. Teplota obvykle klesne při svižnější jízdě po rovině, či z kopce a to poměrně rychle. Byl to jeden z důvodů, proč jsem si pořídil Vida Dice, bohužel jsem z té věci nebyl schopen ohledně této závady nic vypozorovat a tak mě stejně čeká svěřit to někomu odbornějšímu (v plánu je pan Formánek ze Cvikova, ke kterému to mám relativně blízko. Pevně doufám, že to nebude první T6, co vidí).

Volvo se se mnou projelo už i do zahraničí, jmenovitě do DDR, kde jsem u nejmenovaného německého kolegy za mrzký peníz koupil kola 18´ Capella, která jsem si vybral jako pro mě designově nejpovedenější pro S80 první generace. Až na pár šrámů jsou i ve velice hezkém stavu. Jelikož bydlel kousek od Rujány, tak se to spojilo s výletem na tento poloostrov.

Při první výměně oleje jsem se rozhodl pro malou dekarbonizaci a to hlavně proto, že motor zřal olej a to relativně dosti. Operace pomohla, motor nyní olej nežere, ale objevil se další problém - olej tryskal skrze měrku do motorového prostoru. Pravda, pouze když jsem mu jo naložil, ale nic příjemného to nebylo. Po přečtení pár fór jsem zkřížil prsty a doufal, že je to kvůli slabému těsnění u měrky. Mechanik to trošku pošolichal, aby měrka nešla vytahnout silou vůle a nechtěný olejotrysk přestal. Při další výměně oleje mě čeká změření tlaků a dost pravděpodobně intenzivnější dekarbonizace. Můj mechanik bohužel nenašel odvzdušňující zařízení, které já si pamatuji z BMW jako membránu sání, i tu chci zkontrolovat.

Na zimu jsem pořídil od místního člena, který je stejně jako já z Děčína, za vysloveně mrzký peníz orezlé plechy, ale s origo poklicema, které, musím říct, autu velice sluší. Volvo dostalo rovnou nové zimní obutí, ač pravda, nevalné polské kvality, konkrétně značku Kormoran. Musím na sebe prásknout, že to jsou uplně první gumy, které jsem kupoval jako nové.

V rámci podzimního servisu se také vyměnily všecky tyčky stabilizátorů, čepy na přední nápravě a dala nová baterie. Mechanik mi však nepřelisoval PUR na přední nápravu, které jsem koupil od MartinOpela, ty mi od té doby cestují v kufru. Mám ty před faceliftem, nebo jak to říci, jednoduše před optimalizací, která se dělala nějak na přelomu roku poté, co se jednomu členovi zde urvali (nechci o tom kecat nesmysly, je na to vlákno). Během tohoto servisu si mechanik také všimnul, že přední brzdy jsou deset metrů před smrtí, tak se urychleně udělaly přední kotouče a destičky + popraskané hadičky k brzdám.

V prosinci se staly dvě poměrně důležité věci. Vypršela technická a přestal mi svítit levý xenon. V lednu jsem tedy udělal nejdříve LPG emise mno a den nato přestal svítit i druhý xenon. Diagnóza - odešly oba balasty, z toho ten pravý kvůli netěsnosti ve světle, díky čemuž do něho teklo. Vylil jsem z něj přes litr vody. Jelikož bez technické a světel se jezdí dost blbě, tak auto nějaký čas stálo. Plán byl celkem jasný, koupit balasty, koupit celé pravé neprasklé světlo, nechat pokovit odrazové plochy, vrátit do auta a udělat technickou. Mno, o pár dní to nevyšlo :-D Naštěstí mě známý informoval o tom, že mam 30 dní od emisí na to, abych udělal technickou. Balasty už byly doma, tak se světla rozchodily a udělala technická. Doteď spílám tomu soudruhovi, který zařídil, že kvůli výměně výbojek (ty jsem dával obě nové, původně jsem si myslel, že odešly výbojky) musí světla ven. Když vidím, jak lehce to jde u novějších generací.

Tím se dostávám ke kontrolce motoru ala ponorce. Ta začala svítit krátce po instalaci LPG. Hlavním podezřelým tedy bylo LPG. Mno během emisí se ukázalo, že jedna lambda je na tom hůře. Tím se hlavním podezřelým stala lambda. Mno a je tu tedy zatím nejnovější závada - po sobotním výletu na lyže mi pocitově přestaly pálit dva válce. Jelikož mám vidu, tak jsem se hned v neděli podíval a výsledek je - missfire multiple cylinders a závada jedné lambdy. To vám v neděli fakt zvedne náladu :-D Zkusil jsem ještě malý trýček - smazat adaptace motoru. Odpojil jsem tedy baterku na pár minut a ty dva kabílky "zkratoval" do sebe (našel jsem to někde na netu, že se takhle dříve vybyjí ty ostatní zdroje proudu po autě). Pak zkusil nastartovat. Auto táhlo lépe, ale stále vydává podivné zvuky, které přisuzuji tomu, že min jeden válec nepálí. Teď mě čeká vybrat lambda sondy a nechat je všechny vyměnit. Už teď vidím, jak se na mě mechanik bude tvářit :-D


Takže suma sumárum, auto super, jsem s ním spokojenej, ale měl jsem štěstí na kus, což se tak občas stává. Když se řekne T6, každého hned napadne poddimenzované převodovka. Já paradoxně řeším hlavně motor, o kterém jsem se dočetl jen to nejlepší :-) Už data o spotřebě napovídají, že jezdím střídmě a výkon T6 používám jen občas, když mám náladu, nebo potřebuji rychle předjet. I tak ale vždy dávám přednost silnému vozu, S80 je díky biturbu pocitové velice lehké a mrštné auto.

PS: Fotky budou, brzy :-)
_________________
2002 Volvo S80 I T6 LPG Obrázek

jancho
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4174
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Domov: Třebestovice
Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
Bydliště: Zaměstnání: Praha

#2 dunnst S80 2002 T6

Příspěvek od jancho »

Když jí miluješ, není co řešit :)
Držím palce, ať Ti dlouho vydrží elán.
Těším se na foto na Capellách (souhlasím, že S80 sluší nejvíce).
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14

Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 194
Registrován: 5 roků 11 měsíců
Bydliště: Děčín
Vůz: 2002 Volvo S80 T6 LPG BRC

#3 dunnst S80 2002 T6

Příspěvek od dunnst »

Vyhrabal jsem v mobilu pár fotek, čili

tady je ještě na původních 16tkách, na kterých jsem to koupil
Obrázek


V procesu přezouvání. Přezouvali jsme rovnou v NDR a ano, ta vystrčená prdel je moje
Obrázek


A tady důkaz, že Volvo S80 je všestranný vůz vhodný i na převoz stavebního materiálu :-D
Obrázek

Obrázek
_________________
2002 Volvo S80 I T6 LPG Obrázek

VB
Ověřený
Offline
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 659
Registrován: 20 roků 3 měsíce
Bydliště: Ústí nad Labem
Vůz: XC70, aut, D5, 165 kW, 2011, Sea Shell

#4 dunnst S80 2002 T6

Příspěvek od VB »

To je u OBI v UL :)
Tak ať Ti bez problému jezdí.
_________________
XC70 D5 AWD (165 kW Polestar) 2011, automat, seashell metallic
C70 2,4i (125 kW) 2008, manual, celestial blue
bylo: S40 T4, 1999, automat

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12980
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#5 dunnst S80 2002 T6

Příspěvek od raolsa »

Přehřívání by mohla způsobovat blbnoucí sahara chladiče. Relativně často odcházejí.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 194
Registrován: 5 roků 11 měsíců
Bydliště: Děčín
Vůz: 2002 Volvo S80 T6 LPG BRC

#6 dunnst S80 2002 T6

Příspěvek od dunnst »

To je jeden z důvodů, proč jsem pořídil Vidu. S vidinou, že ušetřím :-D Co jsem koukal, tak se ve Vidě dá nastavit rychlost sahary 25/50/100%, snad to tím budu schopen vyzkoumat, jestli je to tím, nebo ne.
_________________
2002 Volvo S80 I T6 LPG Obrázek

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 194
Registrován: 5 roků 11 měsíců
Bydliště: Děčín
Vůz: 2002 Volvo S80 T6 LPG BRC

#7 dunnst S80 2002 T6

Příspěvek od dunnst »

Na autě vyměněny všechny 4 lambdy a zároveň 2 zapalovací cívky poté, co motor začal vynechávat na některé válce. Nevíte, jak je to s životností těch cívek, je to obdobné, jako lambdy (ta byla špatná 1, preventivně jsem vyměnil všechny) tzn. měnit raději všechny najednou? Bylo mi tedy divné, že odešly dvě cívky zároveň.
_________________
2002 Volvo S80 I T6 LPG Obrázek

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1276
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
Vůz: Volvo S80 v8, 2008; Volvo S60 T5, 2002
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm

#8 dunnst S80 2002 T6

Příspěvek od marekbm »

dunnst píše:Na autě vyměněny všechny 4 lambdy a zároveň 2 zapalovací cívky poté, co motor začal vynechávat na některé válce. Nevíte, jak je to s životností těch cívek, je to obdobné, jako lambdy (ta byla špatná 1, preventivně jsem vyměnil všechny) tzn. měnit raději všechny najednou? Bylo mi tedy divné, že odešly dvě cívky zároveň.
měnit stačí jen to, co je špatné, ale když odejde jedna, tak může za celkem krátkou dobu odejít i další (myslím lambdy). měnit má smysl hlavně ty přední (co jsou u svodů), ty zadní (za katalyzátorem) nejsou tak namáhané a vydrží znatelně déle. takže osobně bych taky měnil minimálně obě přední najedou, ať se to nemusí na té druhé dělat třeba za 1/2roku až rok znova.

u těch cívek to může být tak, že jsou načlé a umřou (nebo hodně zlobí) za určitého počasí. takže se může stát, že když jsou už dost načnuté a je velká vlhkost, tak začnou probíjet a blbne to. ale většidou jak jednou umřou úplně, tak už se nezpamatují.
_________________
.:::. Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM .:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM .:::.
Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 7
Registrován: 6 roků 9 měsíců
Bydliště: Most
Vůz: Volvo V90 D5 AWD Inscription

#9 dunnst S80 2002 T6

Příspěvek od nixin »

dunnst píše:Jelikož jsem na foru už nějaký ten pátek, řekl jsem si, že bych se mohl taky představit.

Jsem z Děčína a moje S80 je typově moje třetí auto. Zatím jsem vystřídal tři různé 7er BMW (všechno E32), z toho ta poslední byla silně návyková 740i s atmosférickým 4l osmiválcem, kterou jsem měl 6 let. Po ní jsem vyzkoušel Hondu Legend, která mě dostala svým velice zachovalým interiérem, který byl u 21 let starého vozu na úrovni téměř nového. Koroze u ní ale pracovala neúprosně a tak nastalo rozhodnutí - koupit vůz, u kterého je pravděpodobnost, že bude reznout co možná nejnižší, je silný, pohodlný a jezdí na LPG.

S80 jsem koupil v Praze v malinkatém bazaru. Ze začátku jsem si vůbec nebyl jist, jestli to auto vůbec chci, přišlo mi takové zvláštně rozvrzané, ale vzhledem k nižší ceně, žádné korozi a celkově zachovalému stavu karoserie a laku jsem nad tím mávnul rukou a auto koupil. O převodovce, jako primárním zdroji potíží jsem se dozvěděl den nato :-D Ale vzhledem k tomu, že auto je velice pohodlné, vzhledem k třídě i relativně praktické (je to můj první vůz, kde se dají sklopit zadní sedačky) a neskutečně výkonné i v nízkých otáčkách, padlo rozhodnutí si ho nechat a časem převodovku udělat.

Při koupi mělo auto najeto 237 000 km a tento údaj mi potvrdila Cebia. V řádcích níže se dozvíte, proč jsem přesvědčen o tom, že všecky tyto km do jednoho byly najety po Praze.

Jelikož vůz nebyl vybaven zlevňovačem provozu LPG, nechal jsem ho nainstalovat hned po třetím tankování benzínu. Překvapilo mě, že spotřea na LPG byla výrazně vyšší, než benzínová. Tu jsem si ještě před instalací změřil na 9,5 benzínu na 100 km. Plynu je schopno si to říct až o 25% více. Toto číslo klesalo, jak se s LPG najížděly kilometry a po seřízení po 5000 Km podle benzínové mapy se spotřeba vrátila na původní hodnoty. I tak je poměrně velmi nízka oproti vozům, které jsem vlastnil, pod 12l na 100 km.

Ihned ze začátku jsem na Volvu řešil záhadu startování, kdy auto s teplým motorem odmítalo nastartovat a k tomu skákala ručička otáčkuměru ke 3000 ot a zase na nulu. Po prozkoumání různých fór jsem nechal obalit kabel ke startéru alobalem a to souběžně s instalací LPG. I potom mělo ale auto občas problém nastartovat, tentokráte už ale bez tancujícího otáčkoměru. Problém úplně přestal až když jsem na radu kamaráda před vypnutím vozu přepnul na benzín.

Poměrně brzy od koupě začal vůz silně vibrovat v zátahu při dálničních rychlostech. Jelikož se mi u Hondy stalo to samé, padlo podezření na poloosy, které jsem nechal obě zrepasovat a tím se problém vyřešil. Jestli to takříkajíc padlo na mě, nebo si toho prodejce byl vědom a přehodil ložiska u diferáku, čímž se dá problém o pár tisíc km oddálit, to už netuším :-D

Následně přišel problém, který odstraněn doposud není. Už od koupě se auto velice pomalu zahřívalo, což, jak jsem vyrozuměl, by rozhodně neměl být případ T6. Nechal jsem tedy při instalaci LPG vyměnit ještě svíčky a hlavně termostat. Ukázalo se, že termostat neměním, avšak instaluji. Žádny v autě totiž nebyl. Od té doby se auto nejen zahřívá normálně, což bylo žádané, ale také přehřívá. Děje se to i za teplot jako 13°C, obvykle při pomalé jízdě do kopce. Teplota obvykle klesne při svižnější jízdě po rovině, či z kopce a to poměrně rychle. Byl to jeden z důvodů, proč jsem si pořídil Vida Dice, bohužel jsem z té věci nebyl schopen ohledně této závady nic vypozorovat a tak mě stejně čeká svěřit to někomu odbornějšímu (v plánu je pan Formánek ze Cvikova, ke kterému to mám relativně blízko. Pevně doufám, že to nebude první T6, co vidí).

Volvo se se mnou projelo už i do zahraničí, jmenovitě do DDR, kde jsem u nejmenovaného německého kolegy za mrzký peníz koupil kola 18´ Capella, která jsem si vybral jako pro mě designově nejpovedenější pro S80 první generace. Až na pár šrámů jsou i ve velice hezkém stavu. Jelikož bydlel kousek od Rujány, tak se to spojilo s výletem na tento poloostrov.

Při první výměně oleje jsem se rozhodl pro malou dekarbonizaci a to hlavně proto, že motor zřal olej a to relativně dosti. Operace pomohla, motor nyní olej nežere, ale objevil se další problém - olej tryskal skrze měrku do motorového prostoru. Pravda, pouze když jsem mu jo naložil, ale nic příjemného to nebylo. Po přečtení pár fór jsem zkřížil prsty a doufal, že je to kvůli slabému těsnění u měrky. Mechanik to trošku pošolichal, aby měrka nešla vytahnout silou vůle a nechtěný olejotrysk přestal. Při další výměně oleje mě čeká změření tlaků a dost pravděpodobně intenzivnější dekarbonizace. Můj mechanik bohužel nenašel odvzdušňující zařízení, které já si pamatuji z BMW jako membránu sání, i tu chci zkontrolovat.

Na zimu jsem pořídil od místního člena, který je stejně jako já z Děčína, za vysloveně mrzký peníz orezlé plechy, ale s origo poklicema, které, musím říct, autu velice sluší. Volvo dostalo rovnou nové zimní obutí, ač pravda, nevalné polské kvality, konkrétně značku Kormoran. Musím na sebe prásknout, že to jsou uplně první gumy, které jsem kupoval jako nové.

V rámci podzimního servisu se také vyměnily všecky tyčky stabilizátorů, čepy na přední nápravě a dala nová baterie. Mechanik mi však nepřelisoval PUR na přední nápravu, které jsem koupil od MartinOpela, ty mi od té doby cestují v kufru. Mám ty před faceliftem, nebo jak to říci, jednoduše před optimalizací, která se dělala nějak na přelomu roku poté, co se jednomu členovi zde urvali (nechci o tom kecat nesmysly, je na to vlákno). Během tohoto servisu si mechanik také všimnul, že přední brzdy jsou deset metrů před smrtí, tak se urychleně udělaly přední kotouče a destičky + popraskané hadičky k brzdám.

V prosinci se staly dvě poměrně důležité věci. Vypršela technická a přestal mi svítit levý xenon. V lednu jsem tedy udělal nejdříve LPG emise mno a den nato přestal svítit i druhý xenon. Diagnóza - odešly oba balasty, z toho ten pravý kvůli netěsnosti ve světle, díky čemuž do něho teklo. Vylil jsem z něj přes litr vody. Jelikož bez technické a světel se jezdí dost blbě, tak auto nějaký čas stálo. Plán byl celkem jasný, koupit balasty, koupit celé pravé neprasklé světlo, nechat pokovit odrazové plochy, vrátit do auta a udělat technickou. Mno, o pár dní to nevyšlo :-D Naštěstí mě známý informoval o tom, že mam 30 dní od emisí na to, abych udělal technickou. Balasty už byly doma, tak se světla rozchodily a udělala technická. Doteď spílám tomu soudruhovi, který zařídil, že kvůli výměně výbojek (ty jsem dával obě nové, původně jsem si myslel, že odešly výbojky) musí světla ven. Když vidím, jak lehce to jde u novějších generací.

Tím se dostávám ke kontrolce motoru ala ponorce. Ta začala svítit krátce po instalaci LPG. Hlavním podezřelým tedy bylo LPG. Mno během emisí se ukázalo, že jedna lambda je na tom hůře. Tím se hlavním podezřelým stala lambda. Mno a je tu tedy zatím nejnovější závada - po sobotním výletu na lyže mi pocitově přestaly pálit dva válce. Jelikož mám vidu, tak jsem se hned v neděli podíval a výsledek je - missfire multiple cylinders a závada jedné lambdy. To vám v neděli fakt zvedne náladu :-D Zkusil jsem ještě malý trýček - smazat adaptace motoru. Odpojil jsem tedy baterku na pár minut a ty dva kabílky "zkratoval" do sebe (našel jsem to někde na netu, že se takhle dříve vybyjí ty ostatní zdroje proudu po autě). Pak zkusil nastartovat. Auto táhlo lépe, ale stále vydává podivné zvuky, které přisuzuji tomu, že min jeden válec nepálí. Teď mě čeká vybrat lambda sondy a nechat je všechny vyměnit. Už teď vidím, jak se na mě mechanik bude tvářit :-D


Takže suma sumárum, auto super, jsem s ním spokojenej, ale měl jsem štěstí na kus, což se tak občas stává. Když se řekne T6, každého hned napadne poddimenzované převodovka. Já paradoxně řeším hlavně motor, o kterém jsem se dočetl jen to nejlepší :-) Už data o spotřebě napovídají, že jezdím střídmě a výkon T6 používám jen občas, když mám náladu, nebo potřebuji rychle předjet. I tak ale vždy dávám přednost silnému vozu, S80 je díky biturbu pocitové velice lehké a mrštné auto.

PS: Fotky budou, brzy :-)
co jsou ty “balasty”?

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1282
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

#10 dunnst S80 2002 T6

Příspěvek od Dural8 »

Balasty jsou “startery” pro xenonove vybojky. Neco jako starter v zarivce, asi pro nejblizsi laicke pripodobneni.
_________________
V60 D4

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 7
Registrován: 6 roků 9 měsíců
Bydliště: Most
Vůz: Volvo V90 D5 AWD Inscription

#11 dunnst S80 2002 T6

Příspěvek od nixin »

Dural8 píše:Balasty jsou “startery” pro xenonove vybojky. Neco jako starter v zarivce, asi pro nejblizsi laicke pripodobneni.
ahaaa, diky a da se nejak odkontrolovat jestli je ok? Je to ta “desticka” prisroubovana obvykle pod svetlem?

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1282
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

#12 dunnst S80 2002 T6

Příspěvek od Dural8 »

Je to spis plechova ci cerna krabicka povetsinou namontovana na svetle v blizkosti vybojky, ale existuji i auta s balastem nekde na podbehu...

Takze nevim co si predstavujes pod pojmem desticka. Kazdopadne z toho vede drateny oplet k vybojce, tak jestli neco takoveho vidis, tak je to ta “desticka” :)
_________________
V60 D4

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 194
Registrován: 5 roků 11 měsíců
Bydliště: Děčín
Vůz: 2002 Volvo S80 T6 LPG BRC

#13 dunnst S80 2002 T6

Příspěvek od dunnst »

Když mi auto přestalo svítit, tak jsem taky řešil, jestli jsou to balasty, nebo výbojka. Nikdo mi ale nebyl schopen říci, jak ten balast zkontrolovat, rada zněla "Pokud je výbojka nová a nesvítí to, je to balast", což byl můj případ u obou světel. Mulitmetr údajně těch několik tisíc voltů, co ten balast ze začátku pošle, nepobere.
_________________
2002 Volvo S80 I T6 LPG Obrázek

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 7
Registrován: 6 roků 9 měsíců
Bydliště: Most
Vůz: Volvo V90 D5 AWD Inscription

#14 dunnst S80 2002 T6

Příspěvek od nixin »

dunnst píše:Když mi auto přestalo svítit, tak jsem taky řešil, jestli jsou to balasty, nebo výbojka. Nikdo mi ale nebyl schopen říci, jak ten balast zkontrolovat, rada zněla "Pokud je výbojka nová a nesvítí to, je to balast", což byl můj případ u obou světel. Mulitmetr údajně těch několik tisíc voltů, co ten balast ze začátku pošle, nepobere.
uz jsem ten ballast objednal

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 194
Registrován: 5 roků 11 měsíců
Bydliště: Děčín
Vůz: 2002 Volvo S80 T6 LPG BRC

#15 dunnst S80 2002 T6

Příspěvek od dunnst »

Tak po době výrazně delší, než zdravé, mohu úspěšně prohlásit, že operace, před kterou jsem byl varován den poté, co jsem vůz koupil a která mě samozřejmě potrefila, stejně jako Zvědavce a Iplevu, je zdárně za mnou.
Je to ca rok, co mi po předjížděcím manévru v autě jaksi zakřupalo a převodovka přestala řadit 4. Diagnóza celkem jednoduchá, jelikož jsem byl na tuto variantu (hlavně teda duševně) připraven, tak jsem nelenil, ofotil štítek automatu a objedna u triple-edge-performance jejich opravou sadu (https://shop.tripleedgeperformance.com/4T65EV-GT-Stage1-High-Performance-Complete-Kit-1999-2002-Volvo-4T65EV-GT-CK9902HP.htm). Celá sada vč. pošty, trošku ošulené daně a olejové náplně stála ca 30k.

Nebudu radši vůbec brečet nad tím, jak dlouho celá operace následně trvala, ale rozepíšu se o tom, co jsem se rozhodnul ještě udělat, když už byl motor z auta ven. Začátek byl celkem lehký - rozvody, vodní pumpa a řemek k altíku s klimou. Dál nová oil trap a vyčíštění celého odvětrávání. Potom nový chladič motoru, pač byl na Skandixu v akci a regulátor sahary, který jsem měl špatný a v létě spouštěl saharu jen na 25%. No ale když už jsem byl v ráži a věděl jsem, že teče jeden zadní tlumič, tak jsem na doporučení objednal stejný podvozek, jako má OliverS80ffa. Dostat ho sem ze Skandinávie bylo malinko dobrodrůžo, ale nakonec to klaplo v klidu. No a jako třešničku na dortu jsem si nechal pokovit odrazové plochy světel a dal na světla nová skla. Nový píst, který byl na Skandixu v akci a který nyní trůní v mé pístní sbírce, ani nepočítám, ten jsem si koupil jen pro radost :-D

Jedna věc mě ale stejně vypekla. Nový regulátor sahary, který je nyní na autě nainstalovaný, nefunguje pro změnu vůbec :-D Takže si můžu gratulovat, že celá akce převodovka je úspěšně za mnou (a zatím řadí moc hezky, musím zaklepat), ale je mi to celkem k prdu, než mi ze Skandixu pošlou nový regulátor. A to mám ještě štěstí, že se k tomu postavili takhle a díl mi v rámci záruky vyměni.

Jízdní dojmy po výměně? Mno, řadí to stejně hezky, jako předtím :-D Možná malinko lépe, ale to je spíše jen nějaký subjektivní blud. Ona ta převodovka byla prý v moc hezkém stavu, bez nutnosti nějaké repase. Jen mě holt vypekla ta před-face hřídel, která ještě nebyla nitridované. Když ono to tak hezky, rádo a ochotně, podřazuje. Lidi na tenhle automat nadávají, že je to šmejd, ale co se funkce týče, tak řadí přesně tak, jak po něm chci. Výrazně lépe a prediktivněji, než různé pětikvalty, co jsem řídil. Největší změna je ale ten podvozek, který je tvrdý jako to prase. Netuším, co mi tam týpek nastavil, ale jelikož je výškově i tuhostně nastavitelný, tak to zkusím ještě někde nechat přenastavit, pokud to půjde. Takhle kopíruju každej silniční šrám jak na silničním kole s 20 mm pláštěma :-D

Na závěr pár fotek, co jsem nafotil z průběhu + jak vypadaly odrazové plasty ze světel, než jsem je posílal na pokovení
Btw. ty světla teď vypadaj úžasně. Vzal jsem k nim rovnou i nový přední blinkry, nafotim, až se dostanu dolu :-)

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
_________________
2002 Volvo S80 I T6 LPG Obrázek

S60 GOLD
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1291
Registrován: 11 roků
Bydliště: Brno
Vůz: Nyni Octavia 2 RS, ex S70 T5,S60D5, 850R

#16 dunnst S80 2002 T6

Příspěvek od S60 GOLD »

Auto moc hezky ,jen to lpg neeeee ,jednou si vzpomenes ...kdyby jsi videl jak vypadaji hlavy u aut ktere jezdili na lpg tak to tam nikdy nedas...a at si rika kazdej co chce ze tam das kvalitni lpg a nemuze se nic stat.....
_________________
Octavia 2 RS fl 280hp….
Drive : S70 T5 22T,Golf 3 Gti,Volvo 850R,Volvo S60 D5,Audi A4

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 194
Registrován: 5 roků 11 měsíců
Bydliště: Děčín
Vůz: 2002 Volvo S80 T6 LPG BRC

#17 dunnst S80 2002 T6

Příspěvek od dunnst »

Ještě snížené
Obrázek
_________________
2002 Volvo S80 I T6 LPG Obrázek
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Galerie uživatelů“