11oxo - Volvo 744 GLE 1986 D24T 83kW

Prostor pro Vaše auta
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 21
Registrován: 6 roků 2 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: Volvo 744, Trabant 601s, Škoda 1000MB

#26 11oxo - Volvo 744 GLE 1986 D24T 83kW

Příspěvek od 11oxo »

Nimrod píše:koukals na ten "dekodér" vinka? mně se zdá, že ne. takže:
YV1 - volvo
744 - model
75 - d24tic
2 - m46
H - 1987
2 - továrna v belgii
110092 - číslo podvozku
vinko nelže. papíry velmi snadno. navíc kde se dá přihlášit auto 1.1., kdy je svátek prakticky všude?
Pozeral som do dekóderu, ale pri dešifrovaní som sa po pár krokoch zamotal a nevedel pokračovať. :D Prvú evidenciu v SR to malo v 1997, tak potom asi vtedy sa "pomýlili" s dátumom 1.1. Lebo fakt to nedáva zmysel. Ale prečo 1986 a nie 1987... Kto vie :unknown: Ešte by to možno chcelo porovnať čísla na štítku s číslami motora, ak sa to nejak dá vyčítať, pretože nejak sa mi to tam nezdá... Pretože napríklad vybehaný motor po druhom výbruse by asi nemal iba 330 tis. km, ako ukazujú budíky a zasa, aby zvyšok auta zodpovedal stavu motoru, to by na tom aute všetko vyzeralo asi trochu inak. Aj keď... :D
olivin píše:
11oxo píše:Práve som prechádzal nejaké vlákna na fóre a práve pozerám... Nemôžem mať chybu overdrivu aj v týchto relátkach?https://forum.volvoklub.cz/download/file.php?id=97115&mode=view Ak hej, kde by som ich mal hladať? Pretože v poistkovej skrinke v strede palubovky som nič také nenašiel...
Nesmis hledet na barvu - rele Overdrivu je ta cervena krabicka v pravem rohu :-) Postupem casu menilo rele jednak oznaceni, ale i barvu. Pokud chces vedet, ktere je k cemu, pak obrazek nize:
740 relays.gif
Super, ďakujem za vysvetlenie. Hádam sa nejaké podarí zohnať. :) Obrázok mi pomohol. Teraz už napríklad viem, prečo nefunguje ani vyhrievanie sedačiek, keďže tam relé chýba úplne. :D
_________________
Volvo 744 GLE '86 D24T, Trabant 601s '82, Škoda 1000 MB '69

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#27 11oxo - Volvo 744 GLE 1986 D24T 83kW

Příspěvek od Urvanej »

1.1. se většinou dává tam, kde nejsou schopni údaj dohledat nebo jsou jen liný.
86 vs. 87 se vysvětlí snadno pomocí MY vs. RV, což je rozdílný u téměř poloviny volv.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 14
Registrován: 13 roků 10 měsíců
Bydliště: Michalovce
Vůz: 760GLE D24TIC 1988 M46

#28 11oxo - Volvo 744 GLE 1986 D24T 83kW

Příspěvek od volvomer »

Diff mam LSD na tuhu komplet, ak mas zaujem ss.
_________________
S60 MY07 D5 136kw M66
760II MY88 D24TIC M46

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 21
Registrován: 6 roků 2 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: Volvo 744, Trabant 601s, Škoda 1000MB

#29 11oxo - Volvo 744 GLE 1986 D24T 83kW

Příspěvek od 11oxo »

Zdravím. Zavítal som sem po dlhej dobe, pretože potrebujem poradiť s rozhodnutím. Jedná sa o použitie prevodovky M47 miesto M46. Už sme to tu vyššie riešili, takmer ste ma aj prehovorili na zachovanie M46, no ja som sa stále ešte úplne nerozhodol.

Aktuálne vlastním dva kusy M46 (jednu použitú, údajne funkčnú som kúpil do náhrady), avšak naskytla sa mi možnosť M47, aj s kardanom (zo 744, d24 na diely), výmenou za jednu z mojich M46.

Snažil som sa o tých prevodovkách čosi dozvedieť, tak som tu študoval fórum a mám v tom ešte väčší guláš, než som mal :D

Preto teraz, s prepáčením, nasleduje séria debilných otázok, ktorá by však mohla pomôcť aj niekomu do budúcna a už sa nebude musieť znovu strapňovať, ako ja teraz:

1. Rozlišujú sa prevodovky M46 a M47 zvlášť pre benzíny a zvlášť pre diesle, alebo je to stále jedno a to isté?

2. M47 sa údajne používala iba do D24 a motorov s nižším krúťákom. Pre použitie do D24TIC je preto nevhodná. Je to pravda, alebo nie? Má tu niekto skúsenosť s D24TIC a M47, ideálne vo väčšom počte kilometrov? Ďakujem.

3. na druhej strane som počul, že rozdiel v M46 a M47 je iba v zadnom 5. stupni, resp. v OD. Tým pádom je na ostatných 4 stupňoch zachované rovnaké sprevodovanie. Je to tak?

4. Spoľahlivosť / nespolahlivosť M46 a M47:
Dočítal som sa tu približne rovnako pre a proti ku každej prevodovke, preto v tom stále nemám jasno. Ľudia sa tu zastávajú aj M46, druhí zasa M47. Na M46 je relé, kabeláž a solenoid, čo vedia pohnevať. Lamely a rôzne iné čary a kúzla v OD, do ktorých netreba zasahovať. No taká M47 vraj horšie znáša vyšší krúťák a piaty stupeň máva údajne problémy s mazaním.

5. Spojka, zotrvačník, ostávajú rovnaké, pre obe prevodovky?

Poraďte mi prosím s rozhodnutím. či do M47, pri tejto motorizácii ísť, alebo nie :)

V závere chcem už iba dodať, že akúkoľvek M46 alebo M47 by som asi určite otvoril, pokontroloval a vymenil aspoň tie ložiská, alebo aj ostatné, čo bude treba. Už minimálne len z tej zvedavosti. :D Takže to, ktorá je momentálne v akom stave, je asi nepodstatné... :)
_________________
Volvo 744 GLE '86 D24T, Trabant 601s '82, Škoda 1000 MB '69

smolda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1136
Registrován: 11 roků 3 měsíce
Bydliště: Turnov
Vůz: 745 TIC

#30 11oxo - Volvo 744 GLE 1986 D24T 83kW

Příspěvek od smolda »

Převodovky jsou stejné, ale mají samozřejmě jiné příruby aby šly nasadit na správný motor. Teď si nejsem úplně jistý jestli tam nejsou i jiný mrkve.

Jinak já na TICu mám m46 a jsem spokojený, tu převodovku jsem měl venku a celou jsem ji přetěsnil. Z tohoto pohledu ti dávám cennou radu - chceš-li se hrabat uvnitř a měnit ložiska apod., tak si sežeň někoho kdo to umí. Někde v PC mám servisní návod na M46 a jsou tam všechny potřebné kroky při rozkládání a skládání celé převodovky. Je na to potřeba spousta různých speciálních nástrojů, pomůcek a měřítek a při skládání jsou potřeba velice přesně nastavit různé vůle, mezery a kdoví co ještě.

Ohledně toho krouťáku...snad se sem koukne Olivin a napíše svoje postřehy, má v TICu m47.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 21
Registrován: 6 roků 2 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: Volvo 744, Trabant 601s, Škoda 1000MB

#31 11oxo - Volvo 744 GLE 1986 D24T 83kW

Příspěvek od 11oxo »

smolda píše:Převodovky jsou stejné, ale mají samozřejmě jiné příruby aby šly nasadit na správný motor. Teď si nejsem úplně jistý jestli tam nejsou i jiný mrkve.

Jinak já na TICu mám m46 a jsem spokojený, tu převodovku jsem měl venku a celou jsem ji přetěsnil. Z tohoto pohledu ti dávám cennou radu - chceš-li se hrabat uvnitř a měnit ložiska apod., tak si sežeň někoho kdo to umí. Někde v PC mám servisní návod na M46 a jsou tam všechny potřebné kroky při rozkládání a skládání celé převodovky. Je na to potřeba spousta různých speciálních nástrojů, pomůcek a měřítek a při skládání jsou potřeba velice přesně nastavit různé vůle, mezery a kdoví co ještě.

Ohledně toho krouťáku...snad se sem koukne Olivin a napíše svoje postřehy, má v TICu m47.
Ďakujem za radu. Asi radšej to vŕtanie sa v prevodovke predsa zvážim. Každopadne, ak by si mal čas, vedel by si mi poslať ten servisný návod, ak by si ho našiel?

Ďakujem pekne. :)
_________________
Volvo 744 GLE '86 D24T, Trabant 601s '82, Škoda 1000 MB '69

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#32 11oxo - Volvo 744 GLE 1986 D24T 83kW

Příspěvek od Urvanej »

1) příruba je jiná, ale dá se vyměnit
2) M47 nerada velký krouťáky, to se ví, ale vzhledem k tomu, že na tom milion asi nenajedeš, tak bych to neřešil. V USA jsou magoři co provozujou na benzínu M47 s 300+ koňma a někomu funguje, někdo jí zničí, tak dá jinou a jede dál.
3) to nevim, ale počul som cosi o tenčích hřídelích atd., ale rozebraný jsme je vedle sebe neměl
4) M47 je skvělá v tom, že tam můžeš dát normální převodovej olej, kdežto do M46 musíš dát něco, co nežere lamely v OD...
5) spojka i setrvák je u obou stejný, liší se až pro M90, která má jinej počet zubů na mrkvi, tzn jiná lamela.
Myslim si, že laik těžko pozná, v jakym stavu jsou zuby atd., pokud kolem toho neběhá s mikrometrem a pod.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 21
Registrován: 6 roků 2 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: Volvo 744, Trabant 601s, Škoda 1000MB

#33 11oxo - Volvo 744 GLE 1986 D24T 83kW

Příspěvek od 11oxo »

Ďakujem za rady, z M47 nakoniec zišlo, už sa mi doma objavili celkom 3 kusy M46, tak niečo schopé sa hádam nájde :)
_________________
Volvo 744 GLE '86 D24T, Trabant 601s '82, Škoda 1000 MB '69

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 21
Registrován: 6 roků 2 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: Volvo 744, Trabant 601s, Škoda 1000MB

#34 11oxo - Volvo 744 GLE 1986 D24T 83kW

Příspěvek od 11oxo »

Ahoj klubáci! Po dlhej pauze sa tu znova objavujem a pokračujem v rekonštrukcii sedmičky. Veľká časť vecí je na aute už vyriešená, no stále je to ešte dlhá cesta. :) Pridám sem aj aktuálnejšie foto a info. Momentálne riešim podvozkové diely a potreboval by som poradiť s výberom. Môj predbežný výber je nasledovný: silentbloky, čapy, uloženia a UFA od Febi alebo Lemforder, tlmiče Billstein B6, pružiny sériovej výšky Kayaba alebo Lesjöfors. (vyberám z toho, čo som si dohľadal ešte ako dostupné). Ak máte s niečím lepšie skúsenosti, prosím, opravte ma. Poradiť potrebujem hlavne s tými tlmičmi. Samozrejme, pár vlákien s tlmičmi B6 pri 200, 700, 900 som prečítal, no nedostal som dostatočnú odpoveď v otázke jazdných vlastností a komfortu. Pokiaľ som si to dobre preštudoval, model B6 má hrubšiu piestnicu, je to hlavne jednoplášťový tlmič - to znamená, laicky povedané, že dokáže rýchlejšie pracovať so zmenami od vozovky. A keďže som jazdil zatiaľ iba so sedmičkou na zlom podvozku a aj to už je pár rokov dozadu, než bola rozobratá, tak ja ani neviem posúdiť, ako sa to auto má správať v bežnom zdravom stave. Pamätám si iba, že to moje bolo dosť rozhúpané a nakláňalo sa do zákrut. V diskusiách, ktoré som si tu prešiel, sa spomínalo, že je to bežná vlastnosť, no neviem do akej miery...

Musím hlavne ešte zdôrazniť zámer využitia auta. Bude používané na pravidelnej báze leto/zima. Keďže mám model bez ABS, tak zvýšiť bezpečnosť ovládania a jazdy môžem snáď iba dobrými tlmičmi a kvalitnými, prémiovými pneumatikami (tie prídu tiež na radu), keďže zabezpečujú jediný kontakt s vozovkou. Zároveň musí byť auto praktické, preto nechcem upravovať výšku podvozku a ani sa mi to príliš nepáči.

Vrátim sa ale k pôvodnému zámeru otázky, teda tlmiče B6: Môžem po ich použití očakávať ešte aspoň ako-taký jazdný komfort, alebo auto už celé nepríjemne stuhne? Môžu sa použiť v kombinácii s pružinami sériovej výšky?

A na záver ešte jedna otázka k podvozku: Zachytil som tu polyuretánové silentbloky od akéhosi Martina. Odporúčate mi použitie týchto silentblokov? Nakoľko sa po ich použití mení charakter podvozku a aká je priblžne životnosť oproti klasickým silentblokom napr. od Febi alebo Lemforder? Čo som párkrát o polyuretánoch všeobecne započul, tak vraj jazdné vlastnosti lepšie, ale nižšia životnosť a vraj radi praskajú. Preto sa pýtam. :) Ďakujem.
_________________
Volvo 744 GLE '86 D24T, Trabant 601s '82, Škoda 1000 MB '69

peter cz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#35 11oxo - Volvo 744 GLE 1986 D24T 83kW

Příspěvek od peter cz »

Komfort je dost subjektivní, ale B6 + sériové pružiny je podle mě stále příjatelná kombinace. Otázka je jestli pro tebe mají B6 smysl, i obyč B4 budou proti starým velká změna k lepšímu. Pokud se chceš zbavit naklánění tak potřebuješ spíše silnější stabilizátory. Co se týče silentbloků, Febi bych se vyhnul. PU v tuhosti co dělá Martin (jen ufa) nebo komplet Strongflex jsou v podstatě nesmrtelné (diskutabilní životnost mají ty z nabídky skandix, což ani není PU) a znatelně zlepší jízdní vlastnosti. Komfort je zase subjektivni, mě to na přední nápravě nepřijde nijak hrozné.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 21
Registrován: 6 roků 2 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: Volvo 744, Trabant 601s, Škoda 1000MB

#36 11oxo - Volvo 744 GLE 1986 D24T 83kW

Příspěvek od 11oxo »

Super, ďakujem pekne. :)
_________________
Volvo 744 GLE '86 D24T, Trabant 601s '82, Škoda 1000 MB '69

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#37 11oxo - Volvo 744 GLE 1986 D24T 83kW

Příspěvek od Urvanej »

Ještě bych doporučil se případně vyhnout B4, protože už jsem druhej, komu začaly cvakat. Tlumily furt, ale při propružení cvakaly a to nechceš poslouchat... Jinak B6 na běžný ježdění i se sníženýma lesjofors pružinama byly OK. Kor u tebe u nafty, která je těžká, tak budeš mít předek se standardem dost "na vodě". Ale to je od vkusu každého.
Silentbloky strongflex.eu celkem fungujou a maji spoustu typů téměř po celym autě.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

vityjan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 880
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Buštěhrad
Vůz: 945 D24TIC 94

#38 11oxo - Volvo 744 GLE 1986 D24T 83kW

Příspěvek od vityjan »

Cvakání B4 je na huby. Nejdřív zadní a teď už i přední. Ve hře je i to, že jsem mohl koupit nějakej plagiát... :unknown:
_________________
945, D24TIC, rv. 1994
360 GLS, B200K, rv. 1985

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 21
Registrován: 6 roků 2 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: Volvo 744, Trabant 601s, Škoda 1000MB

#39 11oxo - Volvo 744 GLE 1986 D24T 83kW

Příspěvek od 11oxo »

Urvanej píše: 29 lis 2021 07:42 Ještě bych doporučil se případně vyhnout B4, protože už jsem druhej, komu začaly cvakat. Tlumily furt, ale při propružení cvakaly a to nechceš poslouchat... Jinak B6 na běžný ježdění i se sníženýma lesjofors pružinama byly OK. Kor u tebe u nafty, která je těžká, tak budeš mít předek se standardem dost "na vodě". Ale to je od vkusu každého.
Silentbloky strongflex.eu celkem fungujou a maji spoustu typů téměř po celym autě.
Ďakujem za rady. Môj pôvodný plán boli Kayaby, s ktorými máme v servise celkom dobré skúsenosti. Potom som našiel plynové Sachsy, ktoré sú už skôr iba v dopredaji, pretože sa výroba tušim ukončila, ale myslím si, že tie B6 snáď budú stáť za tú investíciu. :) Už som pre ne viac-menej rozhodnutý. Trochu som ale neporozumel, čo si myslel pojmom "na vode"? Odporúčaš mi radšej použiť znížené struny? O koľko cm na dol to cca vychádza? treba tam potom riešiť aj odklony, prípadne býva problém s nastavením geometrie? :)

Ďalšou témou sú potom tie silentbloky. Už som si strongflexy pozeral, videl som, že podľa farby sa tam odlišuje tuhosť, ale neviem, ako sa to v praxi správa. Či z toho nakoniec nebude tuhý "závoďák", lebo to by som nerád. Takisto neviem, či mi na tento môj účel stačia strongflexy iba na prednú nápravu a dozadu klasické silentbloky, alebo či už radšej celý komplet, alebo iba samotné UFA dopredu. Je to také diskutabilné. Ja by som zasa nerád vyslovene zabil charakter toho auta, chcel by som ho iba tak trochu stužiť, aby bolo dobre ovládateľné. A keďže s tým nemám skúsenosti, vôbec neviem, do akého rozsahu úprav sa pustiť, aby to bolo tak akurát. Ďakujem :)
_________________
Volvo 744 GLE '86 D24T, Trabant 601s '82, Škoda 1000 MB '69

peter cz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#40 11oxo - Volvo 744 GLE 1986 D24T 83kW

Příspěvek od peter cz »

Záleží také jaké máte cesty kde jezdíš :D mě kombinace B6 + snížené pružiny (taky Lesjofors) na horších cestách přijde už docela tvrdá... snížení je 40mm. Při tomhle snížení ještě není třeba řešit nic jiného, pouze vypodložkovat středové uložení kardanu aby sis srovnal úhel.
Strongflexy jsou na přední nápravě perfektní, v zatáčkách to pak není zatočit volantem - "zažvejknutí" silentbloků - zatočení auta, ale rovnou zatočení volantem - zatočení auta. Samozřejmě přenáší se o něco více rázů od nerovností, ale určitě nic drastického. Na zadní nápravě bych je doporučil na panhardku a naopak nedoporučil na ramena záchytu reakcí difu (přenášelo se dost vibrací do karoserie), s ostatníma vzadu nemám zkušenosti.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#41 11oxo - Volvo 744 GLE 1986 D24T 83kW

Příspěvek od Urvanej »

To snížení 40mm se vztahuje ke standardnímu vysokýmu podvozku, kterej ale spousta aut ani moc neměla a turba měly už z fabriky 15mm dolu. S tim plaváním na vodě jsem myslel, že motor je těžkej a že o to spíš budou líp fungovat B6, kdežto klasický tlumiče s tou vahou maji co dělat.
Záleží, co ti vyhovuje. Mě přijde, že snižený lesjofors a B6 byly furt měkký oproti seriovýmu ceedu co máme služebáky v práci. A vůbec, ty nový auta mi přijdou tvrdý všechny oproti výše zmíněné sestavě.
PU bych doporučil jak píše Peter, pro začátek ty 4 ufa na předních ramenou a panhardku, pak uvidíš, zda má něco dál smysl.
Prostě každýmu vyhovuje něco jinýho. Někdo si PU nemůže vynachválit, jinej je zase mění zpátky za gumu. Někdo rád tvrdý péra, jinej zase houpací parník.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 21
Registrován: 6 roků 2 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: Volvo 744, Trabant 601s, Škoda 1000MB

#42 11oxo - Volvo 744 GLE 1986 D24T 83kW

Příspěvek od 11oxo »

peter cz píše: 29 lis 2021 13:16 Záleží také jaké máte cesty kde jezdíš :D mě kombinace B6 + snížené pružiny (taky Lesjofors) na horších cestách přijde už docela tvrdá... snížení je 40mm. Při tomhle snížení ještě není třeba řešit nic jiného, pouze vypodložkovat středové uložení kardanu aby sis srovnal úhel.
Strongflexy jsou na přední nápravě perfektní, v zatáčkách to pak není zatočit volantem - "zažvejknutí" silentbloků - zatočení auta, ale rovnou zatočení volantem - zatočení auta. Samozřejmě přenáší se o něco více rázů od nerovností, ale určitě nic drastického. Na zadní nápravě bych je doporučil na panhardku a naopak nedoporučil na ramena záchytu reakcí difu (přenášelo se dost vibrací do karoserie), s ostatníma vzadu nemám zkušenosti.
Som z okolia Bratislavy, cesty tu nie sú najhoršie, no ani najlepšie  :D Som z dediny, čiže Volvo musí občas ťahať prívesy, zájsť do vinohradu, ak bude treba.  :D Je to také diskutabilné, lebo zároveň to auto chcem používať aj na dlhé cesty a výlety (na behanie okolo "komína" mám tuctový benzínový Ford), takže zachovať nejaký ten jazdný komfort určite chcem.  :) Strongflexy máš iba na Ufách, alebo na celom predku? Lebo rýchlejšiu reakciu riadenia by som aj celkom rád docielil. Pozrel som si ponuku strongflexov a ozaj je tam z čoho vyberať :)


Urvanej:

Ďakujem, tak už mám aspoň jasno v tých tlmičoch, určite beriem B6 :) Ešte ku nim taká otázka - rozlišujú sa B6 pre sériovú výšku a pre upravenú? Pretože podarilo sa mi nájsť iba jeden druh a to 34-002926 predné a 24-012744 zadné. Tie znižovacie struny majú asi kód 4595807, však? Lebo potom som našiel už iba 4095811 dopredu a 4295820 dozadu, ale to by mali byť sériové.
Je to celé diskutabilné, podľa čoho si ten podvozok nastaviť, keďže som s tým autom dlho nejazdil a tak nemám ako porovnávať. Asi začnem s tlmičmi B6 na pôvodných strunách (ktoré už ale budú asi tiež unavené trochu) v kombinácii s PU ufami a panhardku a následne by som sa rozhodol pre nové struny sériové, alebo znižovacie. To bude asi najrozumnejšie. :)
_________________
Volvo 744 GLE '86 D24T, Trabant 601s '82, Škoda 1000 MB '69

peter cz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#43 11oxo - Volvo 744 GLE 1986 D24T 83kW

Příspěvek od peter cz »

Na předku mám strongflexy všude. Jinak B6 jsou vždy pro sériovou výšku (lehké snížení není problém), kratší jsou pak B8. Ještě pak můžeš udělat kompromis a sehnat pružiny z turba, ty jsou nižší o nějakých 15-20mm jak psal U.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#44 11oxo - Volvo 744 GLE 1986 D24T 83kW

Příspěvek od Urvanej »

B6 jsou jen jedny a jsou stavěný na seriová péra. Snížený lesjofors pokrejou a ani ve předu ani vzadu pružina nevypadne. To bývá problém tragických snižovačů pomocí uřezávání závitů per :-)
Ono od doby, co jsem nakupoval já, už nějaká doba uběhla a tak nevim, co je ještě k mání a co ne. Vim jen, že na krabice od Bilsteinu už nic "lepšího" než B6 neni k mání.
Pokud auto používáš na práci, nechal bych seriový péra a počkal si, případně později vyměnil.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 412
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: sk- trnava

#45 11oxo - Volvo 744 GLE 1986 D24T 83kW

Příspěvek od berzerker »

Presne to som chcel dodat, ked potrebujes ist aj mimo normalnej cesty, tak by som urcite neznizoval...sam teraz davam z mojej Alfy prec znizene pruziny a ide na seriu.
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 21
Registrován: 6 roků 2 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: Volvo 744, Trabant 601s, Škoda 1000MB

#46 11oxo - Volvo 744 GLE 1986 D24T 83kW

Příspěvek od 11oxo »

Zdravím, opäť sa ozývam po krátkej odmlke. B6ky sú doma, a už na pohľad sa javia byť kvalitne vyrobené. Snáď budem spokojný. Tie strongflexy chcem riešiť určite, len musím ešte premyslieť, do akého veľkého rozsahu. Ale na začiatok asi iba tak, ako ste mi radili.

Máte všetci pravdu s tými pružinami. Nejak veľmi znižovať to pre mňa nemá význam, nech sa to auto dá aj prakticky používať. No predsa by som sa z toho potreboval vymotať, lebo na výber je tam toho veľmi veľa. Pôvodné struny vytiahnuté z auta som nameral takto:

Predné:
Hrúbka 14 mm
celková dĺžka: (od začiatku po úplný koniec) 430 mm (dĺžka po koniec poslednej špirály vychádza potom 395 mm)

zadné:

Hrúbka 12 mm
celková dĺžka: 395 mm.

Podľa VIN čísla vraj patria dozadu pružiny s hrúbkou 11,7 mm a dĺžkou 400 mm, dopredu s hrúbkou 14 mm a dĺžkou 435 mm. To by aj mohlo zodpovedať tomu, čo som nameral). Ale inak je celkovo v ponuke obrovské množstvo pružín (s dostupnosťou je to už samozrejme horšie).

Podľa vyššie spomenutých rozmerov by som asi teda vybral:
Dopredu Lesjofors 4095812, dozadu Lesjofors 4295807 - to by malo byť totožné s originálom, teda sériová výška pre diesel. Sranda ale je, že na predné struny mi ponúka priamu náhradu KYB 1261 (podľa popisu tiež pre 2.4 diesel) s dĺžkou iba 378 mm. Dozadu zasa KYB 5213 s dĺžkou 378 mm a hrúbkou až 12,8 mm.

Tiež je asi otázne, či to každý výrobca rovnako meria, pretože keď počítam, tak rozdiely v dĺžkach týchto pružín sa pohybujú už skoro na úrovni spomínaného znižovacieho kitu no priznám sa, že po hľadaní strún som v tom teraz úplne domotaný :D

Má zmysel dozadu riešiť keď tak aj nejaké zosilnené struny? (Tie mi ponúka tiež), alebo sa tým na jazdných vlastnostiach iba pohorší? :)
_________________
Volvo 744 GLE '86 D24T, Trabant 601s '82, Škoda 1000 MB '69

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#47 11oxo - Volvo 744 GLE 1986 D24T 83kW

Příspěvek od Urvanej »

Hele volná dýlka péra nemá smysl řešit. Třeba si pamatuju, že proti origo byly lesjofors téměř o 10cm kratší, ale auto je jen o 2,5cm níž.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 21
Registrován: 6 roků 2 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: Volvo 744, Trabant 601s, Škoda 1000MB

#48 11oxo - Volvo 744 GLE 1986 D24T 83kW

Příspěvek od 11oxo »

Ďakujem za info, struny už sú na ceste. :) Dám vedieť, čo to spravilo, keď bude auto položené už na kolesách. :)
_________________
Volvo 744 GLE '86 D24T, Trabant 601s '82, Škoda 1000 MB '69

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 21
Registrován: 6 roků 2 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: Volvo 744, Trabant 601s, Škoda 1000MB

#49 11oxo - Volvo 744 GLE 1986 D24T 83kW

Příspěvek od 11oxo »

Ahojte. Chcel by som sa spýtať, aké rozmery 15" pneu máte na krabiciach 700 a 900. Na tomto bielom sedane sú pneu 195/60/15. Iba tieto sú zapísané v TP. Mám ešte jeden kombík 745 na diely, ktorý je v rovnakej motorizácii, s rovnakou výbavou, rovnakým rokom výroby a tiež pre talianský trh. Tento kombík má však pneu 195/65/15. (Žiaľ doklady už nemá, takže k techničáku sa nedopátram, ale takto je to obuté od predošlého majiteľa, ktorý doklady rušil, nakoniec, aj na štítku s rozmermi a tlakmi som videl tento rozmer napísaný). Pri sedane sa tento rozmer neuvádza ani na tomto štítku. Pohrávam sa s myšlienkou zapísať si a použiť pneu s týmto profilom - 65. (Pri vyššie zmieňovanej kombinácii úprav podvozku by pneu s vyšším profilom mohli pri tom všetkom možno dopomôcť k lepšiemu komfortu. Potom je tu aj fakt, že rozmer 195/65/15 je dnes určite obvyklejší a keď chce človek nejaké lepšie pneu, dajú sa v tomto rozmere lepšie zohnať). Riešili ste už niekto takýto zápis? Ako je to s ochotou automobilky vydať potrebný papier na zápis alternatívneho rozmeru pneu? Máte skúsenosti? Ďakujem. :)
_________________
Volvo 744 GLE '86 D24T, Trabant 601s '82, Škoda 1000 MB '69

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#50 11oxo - Volvo 744 GLE 1986 D24T 83kW

Příspěvek od Urvanej »

Řešilo se to tu mnohokrát. Oba rozměry 195/65 i 60/15 jsou na krabicích možné a jejich ekvivalenty v 16 a 17. Jo a na sedmě mam i 195/60/15 i 185/65/15. Poslední devítky už můžou mít i 205/65/15. Ale obecně mi přijde, že to tam psali podle toho jak zahulili. :-D
Dopsat rozměry můžeš zkusit přes pana Daehne z VAC, nebo Dekra. U dekry ale stojí jeden testovanej rozměr 3000,-, u VAC bys možná mohl mít stěští a za 2000,- ti vypíše všechny použitelný rozměry.
EDIT: Dokonce mam pocit, že přes Bratislavský zastoupení to jde ještě líp, ale to jsem tu jen četl x let z5. Si tam zajeď, když tam bydlíš.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Galerie uživatelů“