nimrodova devítka

Prostor pro Vaše auta
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 173
Příspěvky: 1181
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

#76 nimrodovo devítka

Příspěvek od Nimrod »

konečně jsme s milou jeli také někam dál jak na šumavu s devítkou na výlet a konečně jsem se dočkal a podíval se do dolomitů. koukli se na tre cime a okolní kopce, projeli a lehce prošli passo selle a passo di giau, vykoukali gruppo delle odle od svatého johana i z některých místních horských chat a pokochali se pohledem na sassolungo od svatého jakoba a přilehlého okolí... a pochopitelně vyjeli na snad všechny průsmyky :-) bylo to supr. jediné, co jsme tak nějak nestihli a já bych ještě někdy rád někdy stihl, je vyběhnout na secedu
co mi potěšilo, tak když se člověk trošku snaží, nemusí platit za parkování, když není líný udělat pár krokrů navíc, a u svatého johana jsou dokonce některá vyhrazená parkoviště zdarma. trošku horší je to s mytím, jezero dohromady žádné a potoky dost ledové
počasí také vyšlo až na čtvrteční večer, kdy se od odpoledne honily bouřky a večer na nás uhodily kousek od paty sassolunga. snad 5 minut v kuse padaly kroupy (naštěstí malé) a do rána byly slyšet hromy
jestli někoho zajímá spotřeba, tak čechy - jih rakouska 9,2l/100km, itálie za 10,4l/100km a cesta zpátky 9,9l/100km (hnal jsem to po dálnici v německu kolem 160km/h, tak to vylezlo). průměr kolem komína mám 10,4
co se mi ale nelíbilo byly podivné zvuky z řízení. tady v kotlině jsou slyšet jen občas a chviličku, ale na vrcholu průsmyků to bylo tak hrozný, že jsem i zastavil na několik minut, aby se "to" zklidnilo. nevím, co to je, ale projevuje se to vytrvalém sténáním, když není volant ve středové poloze. s největší pravděpodobností to roste přímou úměrou s otáčkami. takže servo? netuším...

ráno na passo di giau
Obrázek

Obrázek

pochopitelně i vrcholovka
Obrázek

milá čouhá z auta na oblačnost po první bouřce na passo selle
Obrázek

a ráno sassolungo v mraku...
Obrázek

...a selle towers
Obrázek
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

f.e.e.t
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1353
Registrován: 7 roků 10 měsíců
Bydliště: Ronov nad Doubravou
Vůz: V70 D5252T 2.5 TDI r.v. 9/1998

#77 nimrodovo devítka

Příspěvek od f.e.e.t »

Auto super. Ty výhledy paráda. Fotky bomba.
_________________
Volvo černá V70 TDI 9/1998
Volvo stříbrná V50 T5 FWD 12/2004

jancho
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 4171
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Domov: Třebestovice
Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
Bydliště: Zaměstnání: Praha

#78 nimrodovo devítka

Příspěvek od jancho »

f.e.e.t píše:Auto super. Ty výhledy paráda. Fotky bomba.
Souhlasím a podepisuji v plném rozsahu :-)
Držím palce s tím řízením, ať to není nic vážného.
Když mi na Diskošce praskla hadice od serva, tak její výměně včetně nového oleje mi to taky chvilku sténalo, když nebyl volant rovně. Po chvilce ježdění to ustalo - asi se to odvzdušnilo???
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14

Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 173
Příspěvky: 1181
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

#79 nimrodovo devítka

Příspěvek od Nimrod »

děkuju
olej jsem měnil 3tkm zpátky, takže to by si sednout mohlo... přemýšlím, že tam zkusím nalít něco jiného, bylo by to nejlevnější řešení, ale dost pochybuju o nějaké změně... nesetkal se s tím někdo?
ale mohl bych se také pochlubit, že se mi promazal ten pant a kapota jde zas normálně otevřít :-) ale je vidět, že při otevírání se opře o rameno stěrače, tak nevím, jestli by nechtěla dopasovat...
také mi před výletem trošku zlobily starty. 2x mi devítka sic nastartovala, ale otáčky byly hodně nízké a houpaly. stačilo prošlápnout trošku plyn a hned se srovnaly a nehoupaly. třetí start trval snad 5 vteřin, než chytla, ale pak to bylo normální. dostal jsem tip na regulátor tlaku paliva, že bych měl očuchat hadičku vedoucí k sání. to jsem sice chtěl udělat, ale hadička má něco málo za sebou, je nejen zpuchřelá, ale byla i lehce přilepená, takže jsem byl nucen použít silikonový sprej, abych ji nepřetrhl. takže jsem očuchal tak akorát silikonový sprej. přes výlet jsem to neřešil, ale starty více méně v pohodě, několikrát točil startér o chvilku (do vteřiny) déle než je standard. tak uvidím, až teď někdy očuchám. horší je to, že bosch přestal tenhle regulátor tlaku vyrábět, b204ft má jiný než zbytek devítek, byť mi není jasný, jaký je mezi nimi rozdíl, oba typy mají pracovat se stejným tlakem (3 bary)
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

Ejdou Rotacak
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3190
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

#80 nimrodovo devítka

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

krásný fotky, jak z katalogu :)
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 4924
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#81 nimrodovo devítka

Příspěvek od python.p »

Úžasný! Jak auto tak fotky. :)
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 173
Příspěvky: 1181
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

#82 nimrodovo devítka

Příspěvek od Nimrod »

děkuju, ale nemyslím si, že by to bylo kdoví co, prostě cvaky, jen na hezky místě
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 173
Příspěvky: 1181
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

#83 nimrodovo devítka

Příspěvek od Nimrod »

k tomu řízení. kamarád automechanik si myslí, že se přehřívala kapalina, začala pěnit, a výsledkem bylo to sténání. mám pocit, že devítka nemá chladič oleje serva. je fakt, že dole v průsmyku to slyšet nebylo, až jak se stoupalo, tak se to začalo projevovat. takže by to asi tak mohlo být. řízení jinak posilovalo stále normálně, takže asi více méně cajk. otázka je, jestli by pomohl jiný olej, nebo jestli je liqui moly srovnatelný s ostatnímy oleji stejné specifikace. v datasheetu se tímhle nikdo moc nechlubí, nebo jsem slepý. skoro určitě by pomohlo dodělat nějaký ten olejový chladič, ať už normální, nebo třeba jen zakroucenou spirálu, a usadit to někam do průvanu
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

vityjan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 880
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Buštěhrad
Vůz: 945 D24TIC 94

#84 nimrodovo devítka

Příspěvek od vityjan »

Já třeba u TICa mám na jedné hadici spirálu. Data pocket říká ATF F, ATF G, DEXTRON II D/E
_________________
945, D24TIC, rv. 1994
360 GLS, B200K, rv. 1985

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 173
Příspěvky: 1181
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

#85 nimrodovo devítka

Příspěvek od Nimrod »

máš pravdu, šestiválce ji mají, i v benzínu https://www.volvopartswebstore.com/images/parts/Volvo/parts/fullsize/GR-65914_41.png , b204ft asi ne https://www.volvopartswebstore.com/images/parts/volvo/fullsize/GR-53707.jpg , stejně jako zbylé redbloky https://www.volvopartswebstore.com/images/parts/volvo/fullsize/GR-70012.jpg
jj, ten liqui moly je atf f, bral jsem ho že ho naliji i do převodovky... a teď nevím, jestli ho mám z řízení zas vylít a zkusit něco jiného, nebo ne. jak říkám, u nás se to prakticky neprojevuje... bastlit se mi úplně nechce
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 195
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha 9
Vůz: V70II 2.4 D5244T5 120 kW TF-80SC 2007

#86 nimrodovo devítka

Příspěvek od resk181 »

Nádherný fotky :-) Loni jsme absolvovali podobnej výlet - spaní jen v autě a 14 dní neskutečnýho klidu... Snad brzy zas :)
_________________
Volvo V70II, 2.4 D5244T5, 120 kW, r. v. 2007, TF-80SC

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 173
Příspěvky: 1181
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

#87 nimrodovo devítka

Příspěvek od Nimrod »

jo, já to mám velmi rád, jako spaní pod plachtou či pod širákem... ale všechny způsoby praktikuju prakticky jen několik dní do roka, bohužel...
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 173
Příspěvky: 1181
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

#88 nimrodovo devítka

Příspěvek od Nimrod »

:-)
Přílohy
20180629_171222.jpg
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 173
Příspěvky: 1181
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

#89 nimrodovo devítka

Příspěvek od Nimrod »

tak jsem na druhý pokus zprovoznil bederní opěrku u spolujezdce. nejdřív jsem to zkusil stejně jako u řidiče, čili nerez dvojka plech, v něm závit, k tomu šroub m5. ale jelikož to bylo blbě zlomené, tak mi to hned ulítlo zas. takže úprava plechu na m8, seříznutí kusu plastu bez závitu o hlavu šroubu a m8 šroub. teď to drží

Obrázek

Obrázek

a dále bych měl dvě otázky:
1) pokud mám zapnutou ventilaci, je slyšet ucházející podtlak, teda pokud si nedám foukání na sklo, to je jediná poloha, kdy slyšet ucházející podtlak není. takže jsem se jal vzít hadičku a zkusit pusou a jazykem, zda-li drží ta tři "ufa" podtlak. nastartoval jsem, nasadil hadičku postupně na všechny tři a přecvakával do různých poloh foukání... a podle tohodle testu drží podtlak všechny. je to dostatečně průkazný test, nebo je třeba to vzít pistolí, popřípadě nějakým úplně odlišným způsobem?
2) když jsem měl odendaný dekl před spolujezdcem, tak koukám na relátka a mně tam chybí relátko "f", failure sensor. pokud dobře vidím, ani by nebylo kam relátko dát, patice není osazena kontaktama. je to normální? copak takový failure sensor dělá?
Přílohy
20180703_180925.jpg
20180703_180809.jpg
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 173
Příspěvky: 1181
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

#90 nimrodovo devítka

Příspěvek od Nimrod »

dneska jsem si chvilku hrál s volvem. konečně jsem se dokopal k tomu udělat kabinový filtr. čekal jsem, že pod plastem na mě vykoukne něco dosti roztodivného tvaru, ale ona na mě vykoukla obyčejná díra
Obrázek

takže jsem vzal kus dvojky plexiskla a přidělal na něj stahovacíma páskama dvě vrstvy uhlíkového filtru do digestoře...
Obrázek

Obrázek

...a dal ho na místo
Obrázek

také jsem (snad) vyřešil chybící regulátor tlaku paliva 0 280 160 730 v nabídce bosche. po lehkém nakopnutí od honzy jsem vzal pierburg 7.21197.60.0 s tím, že snad tam bude sedět, jelikož jsem nabyl dojmu, že jsou vlastně všechny stejné, akorát může být na vratce závit a jsou na různé strany vývody do sání... a on tam skutečně sedí a auto jede jak má (soudě dle asi 15km projížďky)
Obrázek
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 173
Příspěvky: 1181
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

#91 nimrodovo devítka

Příspěvek od Nimrod »

po 4200km vyměněn olej za další total 5w40. chtěl jsem něnit dřív, ale nějak mi to nevyšlo. černý jak bota je od přibližně 2tkm. pokud by to někoho zajímalo, tak jsem po 4tkm měřil spotřebu oleje na měrce. za předpokladu, že měrka má normu jeden litr, tak spotřeba byla 0,17 litru, takže cirka 450ml na 10tkm. to mi nepřijde vůbec špatné vzhledem k věku a relativně značné inkontinenci. ta se bude řešit na jaře a pokud budou kompresní tlaky v pořádku, nebudem ani sundavat hlavu
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 173
Příspěvky: 1181
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

#92 nimrodovo devítka

Příspěvek od Nimrod »

konečně vyměněn palivový filtr (mann). byl tam originál volvo (mahle), ale evidentně měněný. co mi překvapilo, benzín byl hodně špinavý
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 173
Příspěvky: 1181
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

#93 nimrodovo devítka

Příspěvek od Nimrod »

přišly mi dorbnosti od pana kučery :-) od shora. madlo dveří, bílý blbiny, co jsou zespoda na tapecu dveří, červený blbiny do tapecu dveří, zámek loketky, sklíčko na osvětlení spz a pouzdra na vyvažovací hřídele (dost je zdražili a nejsou skladem, čekal jsem 2 měsíce. pro sichr jsem vzal jednu sadu do zásoby). ještě mi nedorazil vnitřní horní kryt rozvodů, ale pan kučera pravil, že mi ho zdarma dopošle, až přijde :-)
Obrázek
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 173
Příspěvky: 1181
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

#94 nimrodovo devítka

Příspěvek od Nimrod »

jen pro info. ten plastík/madlo není úplně barevně shodné s původním. je otázka, zda-li je doopravdy jiný odstín, nebo jestli za to může těch 25 let. nicméně na autě to vypadá normálně, jen takhle, když je to vedle sebe, to je znát. nahoře je nový, dole původní
Přílohy
20180811_123009.jpg
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 173
Příspěvky: 1181
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

#95 nimrodovo devítka

Příspěvek od Nimrod »

tak jsem konečně dodělal držák na nápoje v loketce. připomenu původní problém těm, jenž není znám. originální držák je použitelný pouze pro automatickou převodovku, protože při vysunutí nemohu zařadit dvojku či čtyřku, dochází ke kontaktu držáku a řadicí páky na půli cesty
držák je plně kompatiblní s původním systémem, jen se vyndá ta část pro přední pasažéry a nasadí se tato (a zajistí proti vysunutí červíkama v originálních drážkách). dřevo je jatoba, kov nerez až na planžetu (titan kvuli pružnosti), která zvyšuje odpor, aby se držák nevysunoval, a na zkrutné pružinky. dřevo je naolejováno tungovým olejem. původně jsem chtěl něco ještě udělat s tím předkem, aby odpovídal barevně víc originálu, ale měl jsem slabší chvíli a namazal ho olejem také. přitom mám "ebenové" mořidlo, prostě blb...

Obrázek
tohle se mění za tamto

Obrázek
s kelímkama...

Obrázek
... a bez nich

Obrázek
zasunuto

Obrázek
detail skládání (musel jsem sundat zkrutné pružinky, aby to tak drželo, proto ta tykadla)
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

jehlan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 181
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Šluknovský výběžek
Vůz: 740 glt b234f '89
Bydliště: Mikulášovice

#96 nimrodovo devítka

Příspěvek od jehlan »

Krásná práce. :good: Máš můj obdiv - vypadá skvěle. Asi to pár večerů vzalo, že? :)
_________________
Bylo: Volvo 740GL 89´b230f m47

Je: Volvo 244GL 81´b19A m45 Alois
Volvo 740GLT 89´b234f m46 Thomas
Volvo 850SE 93´b5254s m59

Basstl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3185
Registrován: 14 roků
Bydliště: Teplice

#97 nimrodovo devítka

Příspěvek od Basstl »

Tak to je ale velká paráda. :good:
Smekám...
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW

3m3
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2989
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: 945 98’ B230FK M90

#98 nimrodovo devítka

Příspěvek od 3m3 »

Krasna prace :good:
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 173
Příspěvky: 1181
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

#99 nimrodovo devítka

Příspěvek od Nimrod »

děkuju :oops:
jehlan: ano. ono všechno, co dělám, trvá neskutečně dlouho. ale já nikam nespěchám, tak mi to zas tolik nevadí :-)
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#100 nimrodovo devítka

Příspěvek od peter cz »

Tak to je luxus :good:
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Galerie uživatelů“