nebel - od P2, přes PRV a D24TIC až k P3

Prostor pro Vaše auta
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
  • Autor
  • Zpráva
nebel
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 77
Příspěvky: 849
Registrován: 6 roků 4 měsíce
Bydliště: Ivančice
Vůz: 760 B280F + AW71 '89
Participant x 1

#1 nebel - od P2, přes PRV a D24TIC až k P3

Příspěvek od nebel »

    Trochu představím svého Volvouše. Před třemi lety jsem si koupil benzinovou V70, MY 2004. Osvědčila se, později jsem se čas od času objevil na srazu a teď už se snažím jezdit pravidelně, což se mi někdy více, někdy méně daří. Volvouša mám jako auto „na všechno“, od denního dojíždění do práce až po různé výpravy během dovolených.

    Během těch tří let co ji mám se se mnou podívala od Krkonoš po severoalbánské hory. Perfektní auto, pohodlný, projede hodně, uveze hodně, velmi dobře se v ní dá přespat... Mám motor B5244S2, neboli atmosferický benzinový pětiválec se 103kW výkonu. Teď půjde na trochu větší údržbu, už na ní má věk, a během pozdního jara ji zas někam vytáhnu. :)
    Přílohy
    Vodácká výprava 2017 - většinou moje auto dělá „cargovůz“, ostatní auta jen vezou lidi a něco málo vybavení. Pro tuhle roli je V70 ideální, dá se do ní naložit neskutečné množství věcí. :) A spí se pod širákem, v případě potřeby kvůli dešti ve stanu vedle auta.
    Vodácká výprava 2017 - většinou moje auto dělá „cargovůz“, ostatní auta jen vezou lidi a něco málo vybavení. Pro tuhle roli je V70 ideální, dá se do ní naložit neskutečné množství věcí. :) A spí se pod širákem, v případě potřeby kvůli dešti ve stanu vedle auta.
    18766124_10209578536921500_3507038022943823438_n.jpg
    Během vodácké výpravy  v Alpách, pár měsíců po koupi v roce 2015. Večer a únava pokročily, tak jsme těch 40km lodě převezli takto.
    Během vodácké výpravy v Alpách, pár měsíců po koupi v roce 2015. Večer a únava pokročily, tak jsme těch 40km lodě převezli takto.
    Naposledy upravil(a) nebel dne 12 pro 2022 11:59, celkem upraveno 5 x.
    _________________
    760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedá)
    760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
    264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)

    nebel
    Ověřený
    Offline
    Uživatelský avatar
    Člen VK
    Příspěvků ve vlákně: 77
    Příspěvky: 849
    Registrován: 6 roků 4 měsíce
    Bydliště: Ivančice
    Vůz: 760 B280F + AW71 '89
    Participant x 1

    #2 nebel - V70 2.4i

    Příspěvek od nebel »

    Letos na jaře byl Voulvouš na větší údržbě (nová spojka, náhrada dvouhmotového setrvačníku obyčejným, brzdy, seřízení podvozku a jiné potřebné věci). Okolnosti tomu chtěly tak, že z dílen se vrátil těsně před odjezdem na dovolenou. Volvouš obstál se ctí a neměli jsme žádný větší problém i přesto, že tuniské silnice byly občas náročné stavem i provozem. No a taky jsme na cestě oslavili malé výročí - najezdil jsem s ním od koupě 70 000km (koupen v březnu 2015 s 203 000km na tachometru, aktuálně mám najeto nějakých 275 xxx km). :)

    Taky bylo hezké, že se mi podařilo vyjet na výpravu z brněnského minisrazu a vrátil jsem se na další brněnský minisraz. :)

    Taky mne těší že mě zatím nikde nenechám a to ho mám na každodenní dojíždění do práce, občas proložené nějak ou podobnou výpravou. I když zejména na přední nápravě jsou nutné ještě nějaké opravy.
    Přílohy
    Trajektem z Itálie do Tunisu.
    Trajektem z Itálie do Tunisu.
    Parkování před domem, kde jsme přebývali.
    Parkování před domem, kde jsme přebývali.
    DSCF1725.JPG
    Cestou...
    Cestou...
    ...i necestou. Moje V70 občas jezdí něčím, co nepoznaly ani mnohá XC. :D
    ...i necestou. Moje V70 občas jezdí něčím, co nepoznaly ani mnohá XC. :D
    Na nejsevernějším místě Afriky.
    Na nejsevernějším místě Afriky.
    DSCF1725.JPG
    Aneb co vše jde potkat na dálnici. :)
    Aneb co vše jde potkat na dálnici. :)
    _________________
    760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedá)
    760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
    264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)

    nebel
    Ověřený
    Offline
    Uživatelský avatar
    Člen VK
    Příspěvků ve vlákně: 77
    Příspěvky: 849
    Registrován: 6 roků 4 měsíce
    Bydliště: Ivančice
    Vůz: 760 B280F + AW71 '89
    Participant x 1

    #3 nebel - V70 2.4i

    Příspěvek od nebel »

    S V70 za chvíli oslavím 5 let a 120 000km společného soužití. Pořád věrně a spolehlivě slouží, na dlouhých výpravách, tahání přívěsů i na každodenních couračkách do práce. Jen je na ni už poznat náročné využití, takže během letoška ji plánuju nechat kompletně zkontrolovat a opravit.
    Přílohy
    Z předvánočního východočeského srazu 2020.
    Z předvánočního východočeského srazu 2020.
    Z podzimního VOLVO srazu 2018, skvělá fotka od Martina Šabatky. Červená jí opravdu sluší. :)
    Z podzimního VOLVO srazu 2018, skvělá fotka od Martina Šabatky. Červená jí opravdu sluší. :)
    _________________
    760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedá)
    760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
    264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)

    Ejdou Rotacak
    Ověřený
    Online
    Uživatelský avatar
    Příspěvků ve vlákně: 2
    Příspěvky: 3190
    Registrován: 9 roků 3 měsíce
    Bydliště: Praha - Zbraslav
    Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

    #4 nebel - V70 2.4i

    Příspěvek od Ejdou Rotacak »

    :good: kéž bych to mohl jednou napsat i o tom svém :D
    Mimochodem v té červené je to stejně pořád sexy kočár :)
    _________________
    V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
    V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

    Warcz
    Ověřený
    Offline
    Uživatelský avatar
    Příspěvků ve vlákně: 5
    Příspěvky: 5127
    Registrován: 5 roků 6 měsíců
    Bydliště: Brno
    Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

    #5 nebel - V70 2.4i

    Příspěvek od Warcz »

    Podle te červené tě na srazu poznáme hned. Jinak Ejdu v tomhle pracantu možná skončí tvoje sedačky :-)
    _________________
    Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
    Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

    nebel
    Ověřený
    Offline
    Uživatelský avatar
    Člen VK
    Příspěvků ve vlákně: 77
    Příspěvky: 849
    Registrován: 6 roků 4 měsíce
    Bydliště: Ivančice
    Vůz: 760 B280F + AW71 '89
    Participant x 1

    #6 nebel - VOLVO V70 2.4i a VOLVO 760 GLE

    Příspěvek od nebel »

    A v lednu k červené přibyla i 760 GLE. Kamarád mne na ni upozornil a nakonec jsem si ji na začátku ledna odvezl z bazaru,dostal na české značky (auto bylo na německých papírech) a pomalu ji ve volném času začínám dávat do pucu. Příjemně mne překvapilo že na autě je jen minimální množství povrchové koroze, i na známých místech jsou plechy dobré. V březnu je objednaná na opravu podvozku (na přední nápravě čepy a tyčky stabilizátoru + zadní tlumiče, nivomaty se budou měnit za klasické tlumiče). Ostatní věci si chci zkusit udělat sám a do dílen to kdyžtak půjde až si nebudu vědět rady. :)
    Přílohy
    Nemám moc volného času, takže po noční jsem jel ze Znojemska za Náchod, naložil auto a zas jel nazpátek. V70 si mákla, ale zvládla to se ctí, i navzdory silné odpolední dopravě a zácpám a mizernému počasí.<br />Velký dík patří tátovi, který jel se mnou, pomáhal mi najet na podval a hlídal abych cestou neusnul (řídit bohužel nemohl, B+E mám jen já).
    Nemám moc volného času, takže po noční jsem jel ze Znojemska za Náchod, naložil auto a zas jel nazpátek. V70 si mákla, ale zvládla to se ctí, i navzdory silné odpolední dopravě a zácpám a mizernému počasí.
    Velký dík patří tátovi, který jel se mnou, pomáhal mi najet na podval a hlídal abych cestou neusnul (řídit bohužel nemohl, B+E mám jen já).
    Podvalník jsem měl placený na 24hod, tak jsem ji hned z rána, absolutně bez nějaké přípravy, zkusil jen tak hodit na STK. K mému překvapení jsme prošli úspěšně bez nějakých větších výhrad. :)
    Podvalník jsem měl placený na 24hod, tak jsem ji hned z rána, absolutně bez nějaké přípravy, zkusil jen tak hodit na STK. K mému překvapení jsme prošli úspěšně bez nějakých větších výhrad. :)
    Motor B280F
    Motor B280F
    Úplně první zkušební jízda na českých značkách.
    Úplně první zkušební jízda na českých značkách.
    IMG_20200201_163541.jpg
    IMG_20200201_163600.jpg
    IMG_20200201_163938.jpg
    Cestou do zaměstnání, tak trochu ještě zkušební jízda po cestách kde jezdím denně. Jede se s ní krásně, už se těším až si ji úplně opravím.
    Cestou do zaměstnání, tak trochu ještě zkušební jízda po cestách kde jezdím denně. Jede se s ní krásně, už se těším až si ji úplně opravím.
    Naposledy upravil(a) nebel dne 03 úno 2020 19:27, celkem upraveno 1 x.
    _________________
    760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedá)
    760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
    264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)

    nebel
    Ověřený
    Offline
    Uživatelský avatar
    Člen VK
    Příspěvků ve vlákně: 77
    Příspěvky: 849
    Registrován: 6 roků 4 měsíce
    Bydliště: Ivančice
    Vůz: 760 B280F + AW71 '89
    Participant x 1

    #7 nebel - V70 2.4i

    Příspěvek od nebel »

    Warcz píše:Podle te červené tě na srazu poznáme hned. Jinak Ejdu v tomhle pracantu možná skončí tvoje sedačky :-)
    jj, moc jich není. Podle fotek má krásnou červenou V70 ještě Werdisko Werd (máme víceméně sestry - stejný model, stejný motor) a kousek od mého pracoviště jezdí ještě červená V50 - té to taky sluší.
    _________________
    760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedá)
    760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
    264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)

    nebel
    Ověřený
    Offline
    Uživatelský avatar
    Člen VK
    Příspěvků ve vlákně: 77
    Příspěvky: 849
    Registrován: 6 roků 4 měsíce
    Bydliště: Ivančice
    Vůz: 760 B280F + AW71 '89
    Participant x 1

    #8 nebel - V70 2.4i

    Příspěvek od nebel »

    Ejdou Rotacak píše::good: kéž bych to mohl jednou napsat i o tom svém :D
    s tímhle naštěstí problém nemám, červená mne ještě nikde nijak definitivně nevypekla - nejhorší byly svého času zaseklé pístky brzd a neustále přibržďující kola. To se vyřešilo kompletní výměnou brzdičů a od té doby je klid. A vlastně ještě loni se dost pitomě rozerval měsíc starý řemen od altíku, musel jsem ho vymotávat z řemenic, jediná řemenice kde nebyl namotán byla ta na klikové hřídeli.

    Jinak za těch pět let je naprosto vzorná a to rozhodně nemá jednoduchý život. :)
    Přílohy
    Utržená krajní drážka řemenu...
    Utržená krajní drážka řemenu...
    received_202748200861673.jpeg (104.77 KiB) Zobrazeno 1419 x
    ...namotaná do většiny řemenic.
    ...namotaná do většiny řemenic.
    received_2513831882218240.jpeg
    received_2513831882218240.jpeg (69.22 KiB) Zobrazeno 1421 x
    _________________
    760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedá)
    760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
    264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)

    jancho
    Ověřený
    Offline
    Uživatelský avatar
    Člen VK
    Příspěvků ve vlákně: 1
    Příspěvky: 4171
    Registrován: 10 roků 3 měsíce
    Bydliště: Domov: Třebestovice
    Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
    Bydliště: Zaměstnání: Praha

    #9 nebel - VOLVO V70 2.4i a VOLVO 760 GLE

    Příspěvek od jancho »

    Sedma je nádherná! :good:
    _________________
    Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14

    Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
    GALERIE
    Foto-rajče

    Petr Marek
    Ověřený
    Offline
    Uživatelský avatar
    Radní
    Příspěvků ve vlákně: 7
    Příspěvky: 7457
    Registrován: 12 roků 2 měsíce
    Bydliště: Praha a Zápraží
    Vůz: V70XC & 2x 240
    Participant x 2

    #10 nebel - VOLVO V70 2.4i a VOLVO 760 GLE

    Příspěvek od Petr Marek »

    Krásná krabice! :Bravo:
    _________________
    Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
    Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
    Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
    Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
    Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

    raolsa
    Ověřený
    Online
    Uživatelský avatar
    Moderátor
    Příspěvků ve vlákně: 1
    Příspěvky: 12976
    Registrován: 14 roků 4 měsíce
    Bydliště: Semily
    Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
    Participant x 1

    #11 nebel - VOLVO V70 2.4i a VOLVO 760 GLE

    Příspěvek od raolsa »

    Tak s tím řemenem jsi měl z ().() kliku.
    _________________
    Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
    Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
    Diagnostika k dispozici. 607827920

    nebel
    Ověřený
    Offline
    Uživatelský avatar
    Člen VK
    Příspěvků ve vlákně: 77
    Příspěvky: 849
    Registrován: 6 roků 4 měsíce
    Bydliště: Ivančice
    Vůz: 760 B280F + AW71 '89
    Participant x 1

    #12 nebel - VOLVO V70 2.4i a VOLVO 760 GLE

    Příspěvek od nebel »

    Jj, slyšel jsem že to umí vlézt do rozvodů a zlikvidovat celý motor. Naštěstí to dobře dopadlo a nic se nezničilo. Jen ty zbytky vymotat z řemenic byla děsná práce.
    _________________
    760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedá)
    760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
    264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)

    Ejdou Rotacak
    Ověřený
    Online
    Uživatelský avatar
    Příspěvků ve vlákně: 2
    Příspěvky: 3190
    Registrován: 9 roků 3 měsíce
    Bydliště: Praha - Zbraslav
    Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

    #13 nebel - VOLVO V70 2.4i a VOLVO 760 GLE

    Příspěvek od Ejdou Rotacak »

    Ta sedma je nádherná! Zdravě závidím. Nikdy by mě nenapadlo, že to napíšu, ale moje další Volvo bude kombi 7xx nebo 850.
    _________________
    V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
    V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

    nebel
    Ověřený
    Offline
    Uživatelský avatar
    Člen VK
    Příspěvků ve vlákně: 77
    Příspěvky: 849
    Registrován: 6 roků 4 měsíce
    Bydliště: Ivančice
    Vůz: 760 B280F + AW71 '89
    Participant x 1

    #14 nebel - VOLVO V70 2.4i a VOLVO 760 GLE

    Příspěvek od nebel »

    Já se přiznám že technicky se mi tahle stará Volva líbila už dávno (podélně uložený benziňák, kardan, tuhá zadní náprava), ale se vzhledem jsem dost dlouho bojoval (u všech krabic 9xx/7xx/2xx a hlavně u kombíků, sedany se mi vždy u krabic líbily více), což můžou potvrdit třeba Sinki a Imrija. :D Asi jsem potřeboval dozrát nebo tak něco, jinak si to neumím vysvětlit.
    Tady jsem taky chvilku váhal, ale naživo sedma vypadala líp než na fotkách a nakonec jsem rád že ji mám. A to teď ještě není umytá a naleštěná, to pak teprv prokoukne. :)
    _________________
    760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedá)
    760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
    264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)

    nebel
    Ověřený
    Offline
    Uživatelský avatar
    Člen VK
    Příspěvků ve vlákně: 77
    Příspěvky: 849
    Registrován: 6 roků 4 měsíce
    Bydliště: Ivančice
    Vůz: 760 B280F + AW71 '89
    Participant x 1

    #15 nebel - VOLVO V70 2.4i a VOLVO 760 GLE

    Příspěvek od nebel »

    Na PRVéčku jsem si seřizoval ventilové vůle, neboť motor má špatný cvakavý zvuk. Vůle na ventilech bylo akutní udělat - 3 ventily ji měly až moc velkou, 5 ventilů nemělo vůbec žádnou a ty zbývající byly v normě. Nicméně nepomohlo to, po složení je zvuk pořád stejný - problém bude ještě někde jinde. Motor je navíc hodně zanesený karbonem a spáleným olejem a zespod je z něj pěkná olejnička, takže to bude taky potřeba vyřešit. Teď jde sedmistovka do dílen na opravu podvozku a až se vrátí, vážně přemýšlím o tom zda motor prostě nevyndat z auta ven, rozebrat ho a pořádně ho vyčistit, přetěsnit a opravit.
    Taky jsem zjistil že klimakompresor je poničený, uštíply se mu části nálitků pro spojení s hadicemi a popadaly dovnitř, kde asi nadělaly pěknou paseku. Teď to nemá prioritu, ale do budoucna to bude nutné pořešit.

    A nakonec jsem sedmistovce koupil nové přední blinkry, ty staré byly poničené. Hned to prokouklo. :)
    Přílohy
    Jak mi při koupi říkal kamarád - u PRV na vše uvidíš, ale k ničemu se tam pořádně nedostaneš. Měl pravdu. :)
    Jak mi při koupi říkal kamarád - u PRV na vše uvidíš, ale k ničemu se tam pořádně nedostaneš. Měl pravdu. :)
    Když už jsem se  k nim dostal, tak to šlo vcelku rychle. Problémem byly jenom štelovací šrouby - byly k matkám zapečené olejem a musely se nejdřív opatrně rozhýbat ve svěráku.
    Když už jsem se k nim dostal, tak to šlo vcelku rychle. Problémem byly jenom štelovací šrouby - byly k matkám zapečené olejem a musely se nejdřív opatrně rozhýbat ve svěráku.
    rozdíl mezi starým a novým - pravá strana
    rozdíl mezi starým a novým - pravá strana
    rozdíl mezi starým a novým - levá strana
    rozdíl mezi starým a novým - levá strana
    Testovací jízda včera  v noci po složení. Problém s motorem jsem neodstranil, ale aspoň vše funguje jako předtím, než se v tom začal vrtat. Nové blinkry sedmistovce sluší. :)
    Testovací jízda včera v noci po složení. Problém s motorem jsem neodstranil, ale aspoň vše funguje jako předtím, než se v tom začal vrtat. Nové blinkry sedmistovce sluší. :)
    _________________
    760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedá)
    760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
    264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)

    Offline
    Uživatelský avatar
    Příspěvků ve vlákně: 1
    Příspěvky: 1181
    Registrován: 8 roků 1 měsíc
    Bydliště: Písek
    Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

    #16 nebel - VOLVO V70 2.4i a VOLVO 760 GLE

    Příspěvek od Nimrod »

    fakt je nádherná. ať dělá jen radost
    _________________
    byla 960 B204FT, MY'93

    nebel
    Ověřený
    Offline
    Uživatelský avatar
    Člen VK
    Příspěvků ve vlákně: 77
    Příspěvky: 849
    Registrován: 6 roků 4 měsíce
    Bydliště: Ivančice
    Vůz: 760 B280F + AW71 '89
    Participant x 1

    #17 nebel - VOLVO V70 2.4i a VOLVO 760 GLE

    Příspěvek od nebel »

    Dneska se mi po delší době vrátila šedá z dílen. Oprava podvozku je skutečně poznat, teď se řídí o dost lépe. Přední náprava měla špatné čepy, na tuhé nápravě vzadu jsem se zbavil nivomatů a nechal dát klasické tlumiče.

    V dílnách rovnou zůstala červená, protože podvozkově už na tom taky nebyla nijak dobře.
    Místo červené teď budu pár dní jezdit do práce šedou.
    Řízení si vysloveně užívám, takže krom častějších zastávek na benzince nepředpokládám jiná negativa. :)

    V plánu je teď promazat kardan, začít pracovat na drobnostech v interiéru, pár věcích na elektrice a přesvědčit automat, aby začal řadit i čtyřku (pravděpodobně bude špatný kabel od OD tlačítka, nebo solenoid). Vrtání se v motoru nechám na pozdější chvíli, nakupilo se mi teď hodně věcí zaráz a nechcu do toho rozdělat další spoustu práce.
    IMG_20200506_185622.jpg
    _________________
    760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedá)
    760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
    264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)

    Urvanej
    Ověřený
    Offline
    Uživatelský avatar
    Moderátor
    Příspěvků ve vlákně: 3
    Příspěvky: 12051
    Registrován: 13 roků 4 měsíce
    Bydliště: Plzeň
    Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

    #18 nebel - VOLVO V70 2.4i a VOLVO 760 GLE

    Příspěvek od Urvanej »

    OD se zařadí poté, co máš zařazenou 4řku a ví se o tom. Tzn. nejen kabeláž k samotnýmu OD čudliku a solenoidu, ale i čidlo 4. rychlosti umí zazlobit.
    _________________
    745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

    nebel
    Ověřený
    Offline
    Uživatelský avatar
    Člen VK
    Příspěvků ve vlákně: 77
    Příspěvky: 849
    Registrován: 6 roků 4 měsíce
    Bydliště: Ivančice
    Vůz: 760 B280F + AW71 '89
    Participant x 1

    #19 nebel - VOLVO V70 2.4i a VOLVO 760 GLE

    Příspěvek od nebel »

    Jestli to dobře chápu, tak u AW70 to funguje trošku jinak. Jmenuje se to Overdrive, ale rychloběh to už fyzicky není. V normálním režimu by měl automat řadit 1-2-3-4. Pokud zmáčknu tlačítko OD, rozsvítí se na palubce šipka a automat by měl řadit 1-2-3. Poslední kvalt zablokuje elektricky spínaný ventil, který nepustí olej do okruhu na zařazení čtvrtého stupně.

    Tady automat řadí 1-2-3 bez ohledu na to, zda tlačítko mačkám či ne (šipka na palubce se rozsvěcí, usuzuju z toho tedy že tlačítko, relé a kabely v kabině fungují). Problém bude tedy v kabelech pod kabinou, nebo ve špatném samotném ventilu.
    Tedy tak si to myslím já, ale já s angličtinou vcelku bojuju, takže je možné že jsem popis funkce z anglických fór nepochopil dobře. Za každou radu budu rád. :)
    _________________
    760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedá)
    760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
    264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)

    nebel
    Ověřený
    Offline
    Uživatelský avatar
    Člen VK
    Příspěvků ve vlákně: 77
    Příspěvky: 849
    Registrován: 6 roků 4 měsíce
    Bydliště: Ivančice
    Vůz: 760 B280F + AW71 '89
    Participant x 1

    #20 nebel - VOLVO V70 2.4i a VOLVO 760 GLE

    Příspěvek od nebel »

    V minulých dnech jsem nechal převážit kola a dát na ně ta nalepovací závažíčka. Vyměnil jsem podznačníky za klubové, auto kompletně umyl a vyčisil.
    Dnes mi umřela baterka, budu muset koupit novou. Ale sám od sebe se cestou z práce rozchodil automat, už řadí všechny čtyři kvalty a tlačítko OD funguje přesně tak jak má. Tak jsem rád. :)
    Nedovedu si vysvětlit proč, jestli pomohlo že se s autem po hodně měsích začlo zas jezdit a převodovka se zas musela "rozjezdit" nebo zda je to něčím jiným. Každopádně, teď funguje a řadí jak kdyby byl nový.
    _________________
    760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedá)
    760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
    264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)

    Urvanej
    Ověřený
    Offline
    Uživatelský avatar
    Moderátor
    Příspěvků ve vlákně: 3
    Příspěvky: 12051
    Registrován: 13 roků 4 měsíce
    Bydliště: Plzeň
    Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

    #21 nebel - VOLVO V70 2.4i a VOLVO 760 GLE

    Příspěvek od Urvanej »

    Když se koukneš do šémátka, tak v normálnim provozu je čudlík sepnutý a nic se neděje. Pokud dojde k zpáčknutí čudliku, tak se obvod přeruší a OD se nezařadí, šipka se rozsvítí.
    Řešil jsem to kdysi na AW70 taky, vada byla v relátku.
    _________________
    745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

    nebel
    Ověřený
    Offline
    Uživatelský avatar
    Člen VK
    Příspěvků ve vlákně: 77
    Příspěvky: 849
    Registrován: 6 roků 4 měsíce
    Bydliště: Ivančice
    Vůz: 760 B280F + AW71 '89
    Participant x 1

    #22 nebel - VOLVO V70 2.4i a VOLVO 760 GLE

    Příspěvek od nebel »

    Ze závěru dnešní cesty, tenhle západ slunce jsem si chtěl s autem vyfotit. :)

    Převodovku jsem zatím nevyřešil, stav je teď takový že po ujetí 30-40km začne řadit i čtyřku a řadí tak jak má do doby než zchladne (tzn. po delší pauze). Kratší odstavení (¼ hodinová pauza na benzince) taky nemá vliv, po nastartování a rozjetí řadí tak jak má.
    Pořádně se k tomu dostanu snad příští týden, nějaká schémata a rady z internetu jsem načetl, tak jsem zvědav na co přijdu.

    Podle jízdního projevu mám typ převodovky AW71, čtyřka se chová stejně jako jiné kvalty, takže blokování měniče nemá.
    Přílohy
    IMG_20200516_200754.jpg
    _________________
    760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedá)
    760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
    264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)

    Warcz
    Ověřený
    Offline
    Uživatelský avatar
    Příspěvků ve vlákně: 5
    Příspěvky: 5127
    Registrován: 5 roků 6 měsíců
    Bydliště: Brno
    Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

    #23 nebel - VOLVO V70 2.4i a VOLVO 760 GLE

    Příspěvek od Warcz »

    Mrknul jsem na ten panel bufíku. Mělo by to byt "Webasto LIONS CITY A26" - "8EU 007 696 03"
    https://www.stroco.dk/wp-content/uploads/2016/01/Digitalur-GB.pdf

    Jestli ten návod chápu správně tak tlačítkem plamínku to zapneš.
    _________________
    Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
    Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

    nebel
    Ověřený
    Offline
    Uživatelský avatar
    Člen VK
    Příspěvků ve vlákně: 77
    Příspěvky: 849
    Registrován: 6 roků 4 měsíce
    Bydliště: Ivančice
    Vůz: 760 B280F + AW71 '89
    Participant x 1

    #24 nebel - VOLVO V70 2.4i a VOLVO 760 GLE

    Příspěvek od nebel »

    Díky :) já se ráno postupně proklikal sem a byť je to na diesly, tak ovládací panel je stejný. Už mám podle toho nastavený čas (už to nebliká, při neaktivitě zhasne), bufík zkusím spustit příští týden (teď parkuju v garáži).

    https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?p=1184131&sid=5a708c8bda053cb04b165cfecf8ddc1e

    Ale děkuju moc za návod, mít ho je mnohem lepší než amatérské video z youtube. :)
    _________________
    760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedá)
    760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
    264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)

    nebel
    Ověřený
    Offline
    Uživatelský avatar
    Člen VK
    Příspěvků ve vlákně: 77
    Příspěvky: 849
    Registrován: 6 roků 4 měsíce
    Bydliště: Ivančice
    Vůz: 760 B280F + AW71 '89
    Participant x 1

    #25 nebel - VOLVO V70 2.4i a VOLVO 760 GLE

    Příspěvek od nebel »

    Na konci května jsem byl ukázat 760 na sraz u shadow a poslechnout si názor na motor od znalejších a zkušenějších. Cesta tam byla skvělá, cestou zpět mi však kousek před domovem přestal mazat motor na volnoběh, kontrolka zhasla jen když byly otáčky zhruba 1000 ot/min a víc. Takhle jsem s tím ujel posledních asi 23km domů. Podle předpokladu to byl totálně ucpaný olejový filtr bordelem, který se začal uvolňovat díky tomu, že se s autem začlo normálně jezdit.

    Nicméně, chtěl jsem mít jistotu že olejová vana je čistá a že není přicpaný sací koš olejového čerpadla. Tak jsem při výměně oleje ještě sundal vanu (760 je první auto, kde kvůli sundání vany musím povolit stabilizátor :D ). Tam jsem našel kousky něčeho, co kamarádi vyhodnotili jako kousky z napínáku rozvodů. Takže jsem to zas složil a odstavil jinam, ať neblokuju garáž.
    Na srazu
    Na srazu
    Renaultí patent, dorvaný někým &quot;až na krev&quot;. Klika z dveří nepomohla, stejně tak se kroutil i zbroušený 12 šroub, musel jsem zničit jeden nástavec na golu. Až pak to šlo.
    Renaultí patent, dorvaný někým "až na krev". Klika z dveří nepomohla, stejně tak se kroutil i zbroušený 12 šroub, musel jsem zničit jeden nástavec na golu. Až pak to šlo.
    Ve filtru byl opravdu humus, ze zvědavosti jsem ho prosekl majzlíkem.
    Ve filtru byl opravdu humus, ze zvědavosti jsem ho prosekl majzlíkem.
    Tady bylo překvapivě čisto.
    Tady bylo překvapivě čisto.
    Kvůli tomuhle začla celá tahle rozborka. Zbytky něčeho ve vaně...
    Kvůli tomuhle začla celá tahle rozborka. Zbytky něčeho ve vaně...
    Nakonec z toho šel sestavit kus napínáku, další části puzzle netvořily a byly tam i cancoury tmelu.
    Nakonec z toho šel sestavit kus napínáku, další části puzzle netvořily a byly tam i cancoury tmelu.
    Idea byla taková že shodím prsa motoru, zkontroluju stav rozvodů, povyměním tam co je třeba a zas to složím. Nicméně jsem zjistil že u PRV je na všechno vidět, ale absolutně k ničemu se nedá dostat bez toho aby člověk rozebral půl motorového prostoru. Když už jsem toho poodpojoval celkem dost a nešlo mi pořádně se dostat k setrvačníku abych ho mohl zablokovat, dopálilo mne to a rozhodl jsem se že motor půjde ven a udělám ho pořádně.
    U této motorizace typické - na vše vidím, k ničemu se rozumně nedostanu. Zde třeba k plechovému krytu u setrvačníku.
    U této motorizace typické - na vše vidím, k ničemu se rozumně nedostanu. Zde třeba k plechovému krytu u setrvačníku.
    O víkendu nebo příští týden půjde ven, uvidím v jakém bude stavu a začnu si s ním hrát. Asi už si letos s krabicí moc nezajezdím, ale zas potom budu vědět že motor bude celý zkontrolovaný a měl by být v pořádku.
    Pět svíček v pohodě, šestá měla od předchozího majitele stržené hrany. Už jsem měl strach že ji z tama rozumně nedostanu, nakonec se to i díky pomoci kladiva podařilo.
    Pět svíček v pohodě, šestá měla od předchozího majitele stržené hrany. Už jsem měl strach že ji z tama rozumně nedostanu, nakonec se to i díky pomoci kladiva podařilo.
    Nepřímý vstřik benzinu by měl sací ventily pěkně čistit. To se asi nepovedlo. A to už jsem ujel ~1500km kdy jsem to rozhodně nešetřil. S takovou bych ventilové vůle seřizoval ještě mockrát, nejrozumnější by bylo to vyčistit a zabrousit.
    Nepřímý vstřik benzinu by měl sací ventily pěkně čistit. To se asi nepovedlo. A to už jsem ujel ~1500km kdy jsem to rozhodně nešetřil. S takovou bych ventilové vůle seřizoval ještě mockrát, nejrozumnější by bylo to vyčistit a zabrousit.
    Čidlo klepání to má zjevně za sebou. To druhé pro levou řadu válců na tom není o moc lépe.
    Čidlo klepání to má zjevně za sebou. To druhé pro levou řadu válců na tom není o moc lépe.
    Rozebírat, to by mi šlo. :)
    Rozebírat, to by mi šlo. :)
    Auto už je zpět na kolech. Je nutné ho odtlačit nad jámu. Zbývá povolit a sundat kardan, odpojit řadící páku a motor s převodovkou už budou moci jít ven.<br />Nevím proč je fotka v náhledu nakřivo, po rozkliknutí  už je ve správné poloze.
    Auto už je zpět na kolech. Je nutné ho odtlačit nad jámu. Zbývá povolit a sundat kardan, odpojit řadící páku a motor s převodovkou už budou moci jít ven.
    Nevím proč je fotka v náhledu nakřivo, po rozkliknutí už je ve správné poloze.
    Trochu se bojím co najdu, možná byl někdo jen děsný prase s tmelem, možná taky najdu díru v bloku. Mám z toho trochu obavy. Smazal jsem kmenovou fotku, tak jsem holt musel dát tu s pomocnými popisky.
    Trochu se bojím co najdu, možná byl někdo jen děsný prase s tmelem, možná taky najdu díru v bloku. Mám z toho trochu obavy. Smazal jsem kmenovou fotku, tak jsem holt musel dát tu s pomocnými popisky.
    Celá pravá strana je silně zasviněná olejem. Možná to bude jen netěsným olejovým čidlem, možná bude opravdu díra v bloku. Dokud motor nevyndám ven, nedostanu se k tomu. Každopádně altík je zasviněný hodně (a to jsem toho dost setřel rukama při demontáži) a v autě je umístěn pod čidlem tlaku oleje a před tou hroudou tmelu.
    Celá pravá strana je silně zasviněná olejem. Možná to bude jen netěsným olejovým čidlem, možná bude opravdu díra v bloku. Dokud motor nevyndám ven, nedostanu se k tomu. Každopádně altík je zasviněný hodně (a to jsem toho dost setřel rukama při demontáži) a v autě je umístěn pod čidlem tlaku oleje a před tou hroudou tmelu.
    V plánu je:
    - vyndat motor
    - otevřít rozvody, vyměnit napínáky, zkontrolovat stav zbytku rozvodů
    - zkontrolovat stav všech hadic na motoru a trubek s chladící kapalinou
    - vyměnit čidlo oleje (podezřívám ho že kolem něj prolíná olej)
    - vyměnit obě čidla klepání (jsou asi po smrti)
    - vyčistit sání a škrtící klapku
    - seřídit škrtící klapku
    - očistit blok od bordelu
    - opět seřídit ventilové vůle
    - vyměnit svíčky
    - zvažuju zda neshodit rozvody dolů, nesundat hlavy a nezabrousit ventily. Možná na to dojde.

    Ohledně automatu zjišťuju zda jde gufero u kardanu vyměnit bez nutnosti rozebrání celé převodovky. Když to stojí tak je to v pořádku, ale když jede, prolíná tama převodový olej.

    Mezitím na zbytku auta ošetřím lehkou povrchovou korozi, teď k ní bude dobrý přístup. Taky vyměním zadní lampy (odpadávají sklíčka) a pořeším podobné drobnosti.
    _________________
    760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedá)
    760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
    264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
    Odpovědět
    • Podobná témata
      Odpovědi
      Zobrazení
      Poslední příspěvek

    Zpět na „Galerie uživatelů“