Moose S80 D5 2005

Prostor pro Vaše auta
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 38
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S80 D5 MY2005

#1 Moose S80 D5 2005

Příspěvek od Moose »

Zdar Volvisté,
po dlouhodobém rozhodování a shánění S60 136 kW v automatu jsem si koupil S80 120 kW v manuálu. :lol:
Ale rozhodně ničeho nelituju. Od soboty, co jsem ho přivezl domů jsem najezdil cca 300 km a zatím maximální spokojenost. Auto jsem koupil tady přes fórum od R-Speeda. Už má sice kapku víc najeto, ale vyplněná serviska až do současnoti a faktury za poslední dva roky za servis mě přesvědčily, že kilometry na počítadle jsou jen číslo. Na autě se mi nejvíc líbí ta barva. Volvo jsem v týhle barvě prostě chtěl. Dále je super, že to má celkem bohatou, ale ne zbytečnou výbavu. Dneska mě čekala cesta z Východních Čech do Prahy, tak jsem si nastudoval pořádně, jak se všecko ovládá a nastavuje. Musím říct, že mě cesta neuvěřitelně bavila, protože v tom autě je všecko absolutně přehledný, po ruce a jednoduše ovladatelný. Kapku mě zarazilo na benzínce, že jsem měl cca 1/3 nádže, ale chtěl jsem si dát plnou. Natankoval jsem tam ještě 56 litrů. Přiznám se, že mi to nedalo a kouknul jsem se pod auto, jestli to neteče někam na zem. :D
Zatím hodím jen dvě fotky. Víc jsem nestihnul. Nějaký mouchy to má. O tom napíšu jinej den. Zatím...
Přílohy
IMG_1355.JPG
IMG_1353.JPG

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 260
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Benešovsko
Vůz: nevolvo

#2 Moose S80 D5 2005

Příspěvek od *dědek* »

Hezký fáro, ať slouží. Co se týče toho dotankování, tak to sedí, nádrž na 80 l děleno 3 = 26,6 + tvejch 56 a seš tam +- 2 litry.
_________________
bylo: S 80 II D5 2007
S 80 I 2,5 TDI 1999
850 2,5 TDI sedan 1996
940 GLE 2,4 TD sedan 1992

Tod2
Ověřený
Online
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2944
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#3 Moose S80 D5 2005

Příspěvek od Tod2 »

nádrž by měla být 76litrů (+ možná rezerva?)
auto super, mám podobnou, akorát v automatu, to je pak pohoda ještě větší, manuál už nechci vidět :)
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 38
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S80 D5 MY2005

#4 Moose S80 D5 2005

Příspěvek od Moose »

Tod2 píše:nádrž by měla být 76litrů (+ možná rezerva?)
auto super, mám podobnou, akorát v automatu, to je pak pohoda ještě větší, manuál už nechci vidět :)
Chtěl jsem taky spíš automat, ale nebylo moc z čeho vybírat. Nikdy jsem ještě automat neměl, tak mi ten manuál zas tolik nevadí, ale příští auto už asi budu chtít nekompromisně v automatu. Překvapila mě spotřeba. Včera jízda Chrudim-Praha po dálnici víceméně podle předpisů a podle palubního počítače byl durchschnittlich 4.7 l/100 km. Když připočtu půl litru na sto lhaní, tak jsem na 5.2l/100 km, což je krásný na tak velký a těžký auto. :)

Tod2
Ověřený
Online
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2944
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#5 Moose S80 D5 2005

Příspěvek od Tod2 »

tak to lhaní u palubáku může být klidně i 2 litry, záleží na stavu vstřiků...
kdo jednou automat zkusí, už nechce jinak :)
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 545
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: MSK
Vůz: S80 D5 MY2004

#6 Moose S80 D5 2005

Příspěvek od Bakly »

300 000 není žádné číslo :D
Co se týče nádrže, tak tam máš 70l. Ale ber, že palivoměr není přesný a už půlka zdaleka není reálná půlka. A copak teprv čtvrtka :D
Se spotřebou ber půl litru mimo jako minimum, spíš to bude litr. Ale spočítej si dle tankování reálnou a alespoň zjistíš stav vstřiků. Ale co mám zkušenost, tak reálná na dálku ve dvou 5,5 bez problémů.

A s automatem je to přesně tak, jak se píše výše. Jakmile jednou vyzkoušíš... Ale to je asi jako se všemi prvky lepší výbavy. Každému přijde jako zbytečné mít klimu, tempomat, adaptivní tempomat, bufík, autopilota :D - ovšem jen do chvíle, než to na tom autě jednou má.
_________________
S80 D5 120kW MY2004 - D5T5 Stage 2 147kW/470Nm
C30 2.0D 100kW MY2007

Tod2
Ověřený
Online
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2944
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#7 Moose S80 D5 2005

Příspěvek od Tod2 »

jo, tak ta nádrž bude 70 + rezerva, běžně tankuju přes 70 litrů...
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 38
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S80 D5 MY2005

#8 Moose S80 D5 2005

Příspěvek od Moose »

OK, jestli někdy tu nádrž vyjedu, tak to spočítám, kolik jsem na ní najel a kolik je reálná spotřeba. :-D

Tod2
Ověřený
Online
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2944
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#9 Moose S80 D5 2005

Příspěvek od Tod2 »

stačí dotankovat po hrdlo, ať vidíš hladinu, vynulovat počítadlo km a při dalším natankování po hrdlo máš jasno
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 38
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S80 D5 MY2005

#10 Moose S80 D5 2005

Příspěvek od Moose »

Tod2 píše:stačí dotankovat po hrdlo, ať vidíš hladinu, vynulovat počítadlo km a při dalším natankování po hrdlo máš jasno
To by pak bylo zkresleny bud jednou dlouhou jizdou nebo skakanim po Praze. Najedu aspon 1000 km a pak mi to ukaze, kolik mam ja prumernou spotrebu ve svym provozu.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 260
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Benešovsko
Vůz: nevolvo

#11 Moose S80 D5 2005

Příspěvek od *dědek* »

Bakly píše:300 000 není žádné číslo :D
Co se týče nádrže, tak tam máš 70l. Ale ber, že palivoměr není přesný a už půlka zdaleka není reálná půlka. A copak teprv čtvrtka :D
Se spotřebou ber půl litru mimo jako minimum, spíš to bude litr. Ale spočítej si dle tankování reálnou a alespoň zjistíš stav vstřiků. Ale co mám zkušenost, tak reálná na dálku ve dvou 5,5 bez problémů.

A s automatem je to přesně tak, jak se píše výše. Jakmile jednou vyzkoušíš... Ale to je asi jako se všemi prvky lepší výbavy. Každému přijde jako zbytečné mít klimu, tempomat, adaptivní tempomat, bufík, autopilota :D - ovšem jen do chvíle, než to na tom autě jednou má.
Já měl na jednickovy 80tce nádrž na 80 litrů, že by fejslift mel jen 70?
_________________
bylo: S 80 II D5 2007
S 80 I 2,5 TDI 1999
850 2,5 TDI sedan 1996
940 GLE 2,4 TD sedan 1992

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 545
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: MSK
Vůz: S80 D5 MY2004

#12 Moose S80 D5 2005

Příspěvek od Bakly »

U před fl nevím, ale fl přehled tady:
Screenshot_2017-10-23-19-34-49-960x540.png
_________________
S80 D5 120kW MY2004 - D5T5 Stage 2 147kW/470Nm
C30 2.0D 100kW MY2007

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 260
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Benešovsko
Vůz: nevolvo

#13 Moose S80 D5 2005

Příspěvek od *dědek* »

Zajímavý že není všude stejna, někde 80, někde 70, co tím sledovali, nebylo jednodušší dát všude stejnou? Mám pocit, že u jedničky bylo všude 80.
_________________
bylo: S 80 II D5 2007
S 80 I 2,5 TDI 1999
850 2,5 TDI sedan 1996
940 GLE 2,4 TD sedan 1992

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 38
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S80 D5 MY2005

#14 Moose S80 D5 2005

Příspěvek od Moose »

*dědek* píše:Zajímavý že není všude stejna, někde 80, někde 70, co tím sledovali, nebylo jednodušší dát všude stejnou? Mám pocit, že u jedničky bylo všude 80.
U tech benzinovejch jim davali 80ti litrovy asi proto, aby dojeli aspon k dalsi benzince. :-D

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 38
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S80 D5 MY2005

#15 Moose S80 D5 2005

Příspěvek od Moose »

Bakly píše:U před fl nevím, ale fl přehled tady:
Screenshot_2017-10-23-19-34-49-960x540.png
Jsem nevedel, ze se do S80 davaly i 2.0t.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 545
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: MSK
Vůz: S80 D5 MY2004

#16 Moose S80 D5 2005

Příspěvek od Bakly »

Kdo ví, co je k tomu vedlo :D

2.0t tuším bylo jen pro vybrané trhy. V Británii to jde vidět celkem často. U nás si nejsem jistý, ale myslím, že se neprodával.
_________________
S80 D5 120kW MY2004 - D5T5 Stage 2 147kW/470Nm
C30 2.0D 100kW MY2007

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 38
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S80 D5 MY2005

#17 Moose S80 D5 2005

Příspěvek od Moose »

Tak jsem měl konečně čas konečně s autem kapku víc pojezdit, okoukat a nafotit všechny mouchy, který bych chtěl co nejdřív pořešit. Vezmu to asi podle nutnosti.

1) baterie - zdá se mi, že to motor roztáčí velice líně a když jsem s tím 4 dny vůbec nejel a ráno bylo chladno, tak jsem cejtil dost přemlouvání, ale nakonec to normálně naskočilo. Dvakrát jsem nestartoval. I s teplým motorem to netočí nijak zvlášť lehce. Asi preventivně vyměním, abych pak ráno neběhal po parkovišti s kabelama a potupně neprosil maminy s Fobiema, aby mi pomohly roztočit můj skvost. Baterka má sice na sobě zelenou fajifku z Volva, ale asi dost letitou a špunty na dolejvanání jsou dost omletý od šroubováku, tak už by si možná zasloužila věčný odpočinek.

2) pravé přední světlo - je v něm vlhkost a tím pádem nesvítí úplně košér. Svědčí o tom i zápis z TK při dovozu - nesvítí v předepsaném tvaru

4) žárovička osvětlení středního panelu - u ovládání teploty spolujezdce nesvítí žárovička u číslice 24 a 26. Je to blbost, ale mně to štve. Kudy se tam leze?

5) boční opěrky u sedaček - jelikož je to vevnitř celý kojak a něco už to pamatuje, tak ty boční opěrky u řidiče i spolujezdce jsou dost odrbaný a vypadá to nehezky. Normálně bych to neřešil, ale je to opravdu jediná vada interiéru. Zbytek vypadá jak novej. Ideální by bylo to asi přešít, ale nevím, aby to zase nestálo nesmysl. Jen ten jeden díl kůže je oškubanej a i celkem slabej.

6) ošetření celého interiéru - nikdy jsem neměl koženej interiér. Čím to čistíte a ošetřujete, aby to stále vydrželo hezký?

7) zadní nárazník - někdo s tím někam nacouval a je to tam kapku zmuchlaný a popraskanej lak. Není to skoro vidět a nevím, jestli to mám vůbec řešit vzhledem k tomu, že lidi jsou hovada a když to nechám za draho opravit, tak za tejden mi vedle udělá někdo ještě něco horšího.


Jakékoliv vaše tipy a připomínky k těmhle bodům jsou vřele vítány. :)
Přílohy
naraznik.jpg
naraznik.jpg (96.52 KiB) Zobrazeno 1348 x
sedacka2.jpg
sedacka2.jpg (119.34 KiB) Zobrazeno 1348 x
sedacka1.jpg
sedacka1.jpg (104.83 KiB) Zobrazeno 1348 x
zarovicka.jpg
zarovicka.jpg (99.49 KiB) Zobrazeno 1348 x
svetlo.jpg
svetlo.jpg (131.83 KiB) Zobrazeno 1348 x
baterka.jpg
baterka.jpg (104.35 KiB) Zobrazeno 1348 x

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 38
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S80 D5 MY2005

#18 Moose S80 D5 2005

Příspěvek od Moose »

Fotky jsem vložil v přesně opačným pořadí než jsou body. Ještě tady s tím moc neumím.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 38
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S80 D5 MY2005

#19 Moose S80 D5 2005

Příspěvek od Moose »

Chlapci, je tohle dobrá volba? https://eshop.micronix.cz/akumulatory-a-baterie/autobaterie-yuasa/ybx5019.html
Někde jsem četl, že tyhle baterky s velkou kapacitou a velkým startovacím proudem nejsou vhodný pro starší auta jak cca 5 let, protože chtěj dobíjet vysokým proudem a ty starý vrány to už nedaj.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 545
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: MSK
Vůz: S80 D5 MY2004

#20 Moose S80 D5 2005

Příspěvek od Bakly »

Yuasa je obecně dobrá volba. Jestli je problém jiný startovací proud u starých aut nevím, ale teoreticky by vyšší neměl až tak vadit. Nicméně dle manuálu by tam měla být 12V/800A/170min.
_________________
S80 D5 120kW MY2004 - D5T5 Stage 2 147kW/470Nm
C30 2.0D 100kW MY2007

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 38
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S80 D5 MY2005

#21 Moose S80 D5 2005

Příspěvek od Moose »

Bakly píše:Yuasa je obecně dobrá volba. Jestli je problém jiný startovací proud u starých aut nevím, ale teoreticky by vyšší neměl až tak vadit. Nicméně dle manuálu by tam měla být 12V/800A/170min.
Nejde o vyšší startovací proud, ale o nabíjecí proud. V technickým listu je psáno, že doporučenej nabíjecí proud je 6A. Nevím, jestli mi to je schopný ještě tolik dávat. Jinak Yuasu znám motorek. Kupuju už léta, ale obyčejný olověný klasiky.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 545
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: MSK
Vůz: S80 D5 MY2004

#22 Moose S80 D5 2005

Příspěvek od Bakly »

Tak to by neměl být problém změřit a budeš si jistý :)
_________________
S80 D5 120kW MY2004 - D5T5 Stage 2 147kW/470Nm
C30 2.0D 100kW MY2007

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 38
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S80 D5 MY2005

#23 Moose S80 D5 2005

Příspěvek od Moose »

Bakly píše:Tak to by neměl být problém změřit a budeš si jistý :)
Teď zrovna to nemám čím změřit. Budu to moct změřit až o dalším víkendu a v týdnu jsem tu baterku chtěl pořešit než přijdou mrazíky. Winter is coming...

Tak jsem právě chtěl radu z provozu.

Tod2
Ověřený
Online
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2944
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#24 Moose S80 D5 2005

Příspěvek od Tod2 »

s dobíjením bych si starost nedělal, pokud to nezvládne dobíjet tuhle baterku, tak ani žádnou jinou
jinak zdá se mi docela drahá, tahle yuasa
já měl se startováním stejný problém a vada byla i ve startéru, už je tam třetí startér, nevím, jestli tyhle ročníky na to nějak trpí nebo co?
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 38
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S80 D5 MY2005

#25 Moose S80 D5 2005

Příspěvek od Moose »

Tod2 píše:s dobíjením bych si starost nedělal, pokud to nezvládne dobíjet tuhle baterku, tak ani žádnou jinou
jinak zdá se mi docela drahá, tahle yuasa
já měl se startováním stejný problém a vada byla i ve startéru, už je tam třetí startér, nevím, jestli tyhle ročníky na to nějak trpí nebo co?
Cenu tý baterky neřeším. Dokážu jí právě sehnat za cenu PB Varty. Jinak bych za tyhle peníze rozhodně baterku nekupoval. Baterku asi koupím asi preventivně a pak uvidím, jak to bude motat. Když se to moc nezlepší, tak stejně to mám v plánu dát do servisu v příštích dvou týdnech. Je tam pár drobností, který se mi úplně nezdaj.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Galerie uživatelů“