1990 Volvo 760 sedan s B204FT

Prostor pro Vaše auta
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 27
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Vůz: VOLVO 760 90'

#1 1990 Volvo 760 sedan s B204FT

Příspěvek od djigelit »

Ahoj, konečně jsem se dostal k tomu napsat něco o mém voze. Nemá žádnou přezdívku, ale to to snad nevadí. Auto sem koupil před čtyřmi lety od uživatele kV8ba za 30 tisícek s novým nerez výfukem. Tou dobou ještě nepolíben a mlád jsem měl dojem že auto má pár much které se hravě vyřeší a budu jezdit jako král. Nicméně nyní můžu říct že i po čtyřech letech docela intenzivního servisovaní, je na autě stále ještě dost práce a na cestu k moři bych se ním ještě nevydal. Vypisovat všechny možné příběhy s různejma patáliema a servisama nemá moc smysl. Napíšu jen že najít dobrý servis na tohle auto je jako najít diamant na čtyřlístku.

Čím je auto vyjímečně ale zároveň trochu prokleté je motor. Jak asi většina z vás ví, tak typ B204FT se totiž do 760 vůbec nedával. Podle VIN a nálepek v motorovém prostoru by v autě měl být B230FT. Auto je původem z Švédska a když někdy v roce 1992 přijelo do ČSR tak už v něm byl B204FT. Historka k tomu byla taková, že si to tam nechal ještě v továrně namontovat nějákej Volvo manažer pro kterýho to auto mělo být. Jelikož v té době byl tento motor to nejlepší a nejvýkonnější co Volvo dělalo, dá se to pochopit. Nicméně jak sem pak přímo ve Volvu zjišťoval není to pravda a motor musel vyměnit nějákej kutil. Je otázka proč to někdo u auta co bylo v podstatě ještě v záruce dělal. Už se to asi nikdy nedovím. Výsledek je bohužel takový, že auto není v originální tovární konfiguraci tudíž jeho historická hodnota jako veterána je velice diskutabilní.

Rok: 1990
Motor: B204FT
Převodovka: M46 s OD
Výbava: aut. klimatizace, sedačka řidiče v elektrice, šíbr, vyhříváné sedačky a zrcátka. ABS.

Dál napíšu jen nechronologický seznam toho co se na autě za tu dobu všechno událo včetně všech možných drobností:

Původní majitel sundal vyvažovací kladky - takže pořízena nová celá sada i s rozvody.
Z motoru skříkal olej jak z cedníku - přeťesněno - jedna věta ale práce za trest :o
Repas Turba - posílal sem to až do Lotyšska a stejně z toho zas chčije.
Nové přední tlumiče i s uložením
Tyčky stabilizátoru
Nová spojka
Repas zadní nápravy Multilink I.gen - pískování a nástřik - plus vyměna většiny silentbloků včetně těch na differenciálu.
Vyměneny všechny důležitá relé plus zapalovací modul - tři roky servisáci řešily proč auto občas nechce chytit nebo chcípá - až sem na to musel přijít sám.
Nově přečalouněná stropnice - viz foto, moc povedené!
Opravený odřený a promáčklý bok
Nová vodní pumpa
Opravený tachometr - nové kondíky
Zpátky instalovaný katalyzátor - z vrakoviště
Zpátky instalovaný původní LP blatník (při koupi od kV8ba byl daný z 940)
Repas ruční brzdy
Nové přední sklo
Nové víčko rozdělovače a kabely ke svíčkám
Nové svíčky
Nová baterka
Zprovozněny bezpečnostní pásy pro páteho cestujícího
Nové hadičky a gumičky pro stěrače a ostřikovače světel a okna.
Opravený mechanismus stahování PP okna
Nové vzpěry v kufru
Pořídil sem kola NOVA + nové pokličky a nové letní gumy.

Co zbývá:

Roztržená látka na opěradle zadních sedaček
Nefunguje výhřev sedaček
Koupit kola OMEGA + nové zimní gumy
Původní originální autorádio SR 7145 + TP 7145 - je na cestě a doufám že k němu půjde připojit CD Changer 9166800 8)
Nefunguje klimatizace - chybí chladič - a předpokládám že ke sprovoznění bude potřeba udělat dalších 60 věcí.
Asi nová Lambda sonda - štoural se v tom teď nedávno chlapík z R.C. VOLVO - od tý doby auto žere přes 20L/100km.
Zezadu se postupně vynořil dost nepříjemnej zvuk - původně sem myslel že je to ložisko kola, ale zdá že to jde přímo z differenciálu - takže asi repas :kuchta:
Zadní tlumiče - Nivomaty- jsou už dost unavený, což je vidět i na fotkách - rád bych koupil nové, ale je to drahý jak šlak.
Časem nový lak!


Fantazíruju o tom jestli jednou nepořídit původní motor B230FT a dokoupit k němu originální kit od Volva jménem Turbo+ :evil: !
Naposledy upravil(a) djigelit dne 04 říj 2017 15:27, celkem upraveno 1 x.
_________________
JE: Volvo 760GLE 90' B204FT M46 140KW
Volvo S60 04' 2.4i

BYLO: Tatra 613-3, 86'

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 27
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Vůz: VOLVO 760 90'

#2 1990 Volvo 760 s B204FT

Příspěvek od djigelit »

foto
Přílohy
9.jpg
8.jpg
7.jpg
6.jpg
6.jpg (94.7 KiB) Zobrazeno 1271 x
5.jpg
4.jpg
3.jpg
2.jpg
1.jpg
_________________
JE: Volvo 760GLE 90' B204FT M46 140KW
Volvo S60 04' 2.4i

BYLO: Tatra 613-3, 86'

3m3
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2989
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: 945 98’ B230FK M90

#3 1990 Volvo 760 sedan s B204FT

Příspěvek od 3m3 »

No ono za 30krabice asi nebude bez investic....
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 27
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Vůz: VOLVO 760 90'

#4 1990 Volvo 760 sedan s B204FT

Příspěvek od djigelit »

Jo to jo, ale s investicí sto tisíc jsem přece jenom úplně nepočítal :)
_________________
JE: Volvo 760GLE 90' B204FT M46 140KW
Volvo S60 04' 2.4i

BYLO: Tatra 613-3, 86'

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#5 1990 Volvo 760 sedan s B204FT

Příspěvek od Urvanej »

Autu se řikávalo Perníček, podle prvního majitele v čr, a bylo to hodně zajímavý auto. Ten motor je jeho prokletí a zároveň požehnání. Pokud funguje, tak je to božský svezení, ale pokud je trochu nemocnej, tak je hodně drahej na servis.
Krabic mam několik a vim, že by nebyl problém nasypat kilo do každýho z nich. Je jen otázka, kdy to ještě má pro majitele smysl, kde má tu hranici, kdy je schopnej si říct, že to ještě vydrží.
Tak snad už bude sloužit v pořádku a bez problémů.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

kV8ba
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 449
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih
Vůz: 764GLE D24TIC M46 88´
Kontaktovat uživatele:

#6 1990 Volvo 760 sedan s B204FT

Příspěvek od kV8ba »

To skoro vypadá, že jsem ho vybydlel já :D Nicméně zasvěcení vědí...

Jsem rád, že ho dáváš postupně dohromady a neskončilo někde v kopřivách jako zdroj ND. Co se týče zástavby B204FT ve Švédsku, tak to musel dělat někdo, kdo měl přístup k dílům z fabriky, protože třeba motorový kabelový svazek měl na štítkách z výroby datumy z přelomu konce výroby 760 a nástupu 960. Motorový svazek, stejně jako spoustu dalších věcí není shodný s motorovým svazem pro B230FT. Tudíž pokud to nedělali ve fabrice, musel mít někdo k dispozici fungl novou devítku s B204FT a vyhrát si s tím. Nicméně, když jsem ten svazek měnil (předchozí majitelé mu dali zabrat různými trumpetami, alarmy a jinými bastly), tak jsem měl pocit, že je to jak origo zástavba.

Tak ať slouží :Bravo:
_________________
KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill
764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#7 1990 Volvo 760 sedan s B204FT

Příspěvek od Ondra. »

každá krabice je za kilo to je známá pravda. když je to turbo a ještě k tomu 16V tak se to ještě násobí, čili podle mě jsi pořídil velice dobře :) Jinak vyvažovačky bych taky sundal :)
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

vityjan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 880
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Buštěhrad
Vůz: 945 D24TIC 94

#8 1990 Volvo 760 sedan s B204FT

Příspěvek od vityjan »

Videl jsem ji v Terezine a vypada porad k svetu. Trable ke krabicim patri a jak pisi kluci, hranici sypani mame kazdy jinde... Libi se mi ta stropnice, mas k tomu nejake detaily?
_________________
945, D24TIC, rv. 1994
360 GLS, B200K, rv. 1985

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 27
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Vůz: VOLVO 760 90'

#9 1990 Volvo 760 sedan s B204FT

Příspěvek od djigelit »

Ondra. píše:každá krabice je za kilo to je známá pravda. když je to turbo a ještě k tomu 16V tak se to ještě násobí, čili podle mě jsi pořídil velice dobře :) Jinak vyvažovačky bych taky sundal :)
Ondra: No dával sem je tam zpátky nedávno. S autem docela jezdím a ve vyšších otáčkách auto vyloženě trpělo. Interiér celý drnčel, po různu se dokonce povolovali různý šrouby a řvalo to. Ta změna po tom sem je tam dal zpátky mě dost překvapila, nečekal sem že to bude takový rozdíl. Sametový chod a radost šlápnout na plyn:)

Vityjan: Stropnici dělal profík, jmenuje se Rudolf Faťol má provozovnu na Smíchově, ale musí mu to člověk přivézt připravený vyndaný. Šla ven předním sklem. Největší pakárna byl šíbr, hlavně to poskládat zpátky. Celý sakum prásk mě to stálo 6000,-. Jediný co sem dělal já, byl nákup látky. Výběr byl trochu znouzecnost, kupoval sem tady: http://www.autocalounictvi.cz/

kV8ba: To vím že si říkal no. Já si taky myslím že to muselo proběhnout někde u fabriky. Ale když mi to ty zmetci ve Volvu nechtěj přiznat, tak je to pro ostatní bohužel jen legenda:( Uvidíme za pár let, třeba se k tomu nějákej Eriksson na smrtelný posteli přizná.

Vzhledem k tomu co mě auto už všechno stálo, tak jedinou hranicí je momentálně manželka :ryba:
_________________
JE: Volvo 760GLE 90' B204FT M46 140KW
Volvo S60 04' 2.4i

BYLO: Tatra 613-3, 86'

Krystof P.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2207
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

#10 1990 Volvo 760 sedan s B204FT

Příspěvek od Krystof P. »

Super kára ! :) V papírech to máš dobře, nebo to provozuješ s jinym motorem než tam patří (dle TP) ?

kV8ba
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 449
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih
Vůz: 764GLE D24TIC M46 88´
Kontaktovat uživatele:

#11 1990 Volvo 760 sedan s B204FT

Příspěvek od kV8ba »

Že se ještě vracím k té zástavbě B204FT, tak není od věci, že se svého času (r.2010) v ČR! prodávala ještě jedna 760 s B204FT. Tmavě zelená. Někteří jedinci z ní mají pár věcí, když pán loni nebo předloni likvidoval zbytek věcí po tom, co šlo auto do hutí. :shock:
Svoji teorii podpořím pár obrázky z archivu.
A dvě auta s motorem, který tam nemá co dělat, už nemůže být úplná náhoda 8)

Petře pokud tyhle kecy v galerce nechceš, tak to klidně nech smazat nebo přesunout :friends:
Přílohy
760 turbo aukro.jpg
760 turbo aukro.jpg (83.23 KiB) Zobrazeno 1053 x
760 turbo 35tkč 234tkm b204ft 4.jpeg
760 turbo 35tkč 234tkm b204ft 4.jpeg (88.31 KiB) Zobrazeno 1053 x
760 turbo 35tkč 234tkm b204ft.jpeg
760 turbo 35tkč 234tkm b204ft.jpeg (89.35 KiB) Zobrazeno 1053 x
_________________
KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill
764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 491
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

#12 1990 Volvo 760 sedan s B204FT

Příspěvek od olivin »

Apropos, pokud uz jsi vymenil ten predni blatnik za original, odkoupim od Tebe ten nabastleny devitkovy za stejnou cenu, za jakou jsem Ti prodal onen origo 760 ;-)
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

vityjan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 880
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Buštěhrad
Vůz: 945 D24TIC 94

#13 1990 Volvo 760 sedan s B204FT

Příspěvek od vityjan »

kV8ba píše:Že se ještě vracím k té zástavbě B204FT, tak není od věci, že se svého času (r.2010) v ČR! prodávala ještě jedna 760 s B204FT. Tmavě zelená. Někteří jedinci z ní mají pár věcí, když pán loni nebo předloni likvidoval zbytek věcí po tom, co šlo auto do hutí. :shock:
Svoji teorii podpořím pár obrázky z archivu.
A dvě auta s motorem, který tam nemá co dělat, už nemůže být úplná náhoda 8)

Petře pokud tyhle kecy v galerce nechceš, tak to klidně nech smazat nebo přesunout :friends:

Jo mám z ní turbo na výstavu a elektrickou židli. Myslím, že pán ty věci pořád má, ale auto už je v hutích... :unknown:
_________________
945, D24TIC, rv. 1994
360 GLS, B200K, rv. 1985

HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 741
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

#14 1990 Volvo 760 sedan s B204FT

Příspěvek od HonzaA »

kV8ba píše:Že se ještě vracím k té zástavbě B204FT, tak není od věci, že se svého času (r.2010) v ČR! prodávala ještě jedna 760 s B204FT. Tmavě zelená. Někteří jedinci z ní mají pár věcí, když pán loni nebo předloni likvidoval zbytek věcí po tom, co šlo auto do hutí. :shock:
Svoji teorii podpořím pár obrázky z archivu.
A dvě auta s motorem, který tam nemá co dělat, už nemůže být úplná náhoda 8)
Dalo by se k tomu ještě dodat, že i to zelené auto dle jeho majitele pocházelo ze Švédska a jezdil s ním nějaký manažer Volva. Ne, to není náhoda, ale je fakt škoda, že se k tomu nedá nic dohledat.
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další

HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 741
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

#15 1990 Volvo 760 sedan s B204FT

Příspěvek od HonzaA »

Jinak první majitel toho stříbrného vozu byl tehdejší starosta Pardubic, kontaktoval jsem jej a také mně tvrdil, že to koupil jako auto po manažerovi Volva ze Švédska. Dodnes si myslím, že ta vestavba je z fabriky.
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Galerie uživatelů“