IgorS - S80 TDI

Prostor pro Vaše auta
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
  • Autor
  • Zpráva
IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 290
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#401 IgorS - S80 TDI

Příspěvek od IgorS »

NAPÄTIE ALTERNÁTORA

Po získaní skúseností s nabíjaním akumulátorov som zhodnotil, že napätie z alternátora, ktoré som mal doposiaľ je nedostatočné na plné dobitie akumulátora. Niekoľko dní som monitoroval napätie v aute a pred jeho úpravou, aj keď s celkovo repasovaným alternátorom a novým Bosch regulátorom som mal v palubnej sieti napätie približne v rozsahu 13,8 - 14,0 V, podľa otáčiek a záťaže. Niektorí volvisti takéto hodnoty považujú za dobré, či normálne, no ja s nimi už ale nesúhlasím.

Obrázek Obrázek Obrázek



Že je takéto napätie celkovo nedostatočné pre dobíjanie akumulátora, ale hlavne v režime prevádzky auta na krátke trasy v kombinácii s častým a denným používaním nezávislého kúrenia som zistil monitorovaním napätia akumulátora v čase odstavenia auta, niekoľko hodín po poslednom použití alebo večer, alebo skoro ráno ešte pred zapnutím kúrenia. Aj s novým akumulátorom Yuasa bývalo jeho napätie na úrovni len 12,3 V čo znamená len jeho 50 % kapacitu. Inak napísané, týmto napätím sa mi ani nový akumulátor nedobíjal do 100 %.

Obrázek Obrázek



Najprv som sa rozhodol vymeniť regulátor alternátora za lepší. Vymontoval som pôvodný regulátor z alternátora.

Obrázek



Zároveň som skontroloval stav krúžkov na rotore. Krúžky boli stále ok a tak som namontoval iný regulátor.

Obrázek



Oplatilo sa, pretože napätie alternátora hneď stúplo a držalo sa vyššie, asi o +0,2 V.

Obrázek


Chcel som sa ale s napätím alternátora dostať ešte vyššie, aby som na svorkách akumulátora mal 14,4 V. V zime, kľudne aj vyššie, 14,5 - 14,7 V a aby zvýšenie napätia alternátora zodpovedalo aj údajom z VIDA. Upravil som preto regulátor. Po úprave som dostal v palubnej sieti napätia v rozsahu 14,3 - 14,5 V, podľa otáčiek a záťaže.

Obrázek Obrázek Obrázek


Najnižšie napätie v palubnej sieti pri zapnutí všetkých spotrebičov ktoré som vedel zapnúť bolo na voľnobehu 14,2 V.

Obrázek


Podľa týchto údajov a po veľkom trápení sa s úpravou napätia som bol s týmito hodnotami spokojný. Ale čo na to povie akumulátor? Znova som sa dal na jeho monitorovanie a po niekoľkých dňoch rovnakého režimu prevádzky auta a rovnakej intenzity používania nezávislého kúrenia sa úspech úpravy dostavil. Akumulátor niekoľko hodín po odstavení auta alebo večer hlásil väčšinou 100 % stav.

Obrázek Obrázek




Ďalšie merania a pozorovania ukázali, že akumulátor sa takto má omnoho lepšie a je v zdravšej, plnejšej kondícii. Pri takomto režime prevádzky auta a v zime sa ale aj tak celkom vždy z alternátora nedobije a je preto potrebné ho priebežne dobíjať aj dobíjačkou. S tým som však počítal ale jednoznačne sa mi ukázalo, že pre zdravosť akumulátora je napätie na jeho svorkách kľúčové. Podobne by som časom mohol prejsť aj na AGM akumulátory, ktoré by inak v našich autách bez zvýšenia hodnoty napätia na svorkách neobstáli.

Preto, aby som vedel ako na tom akumulátor ďalej bude, hlavne pri dennom používaní nezávislého kúrenia a aj to, aké bude mať zaťaženie, ako bude v chlade vybíjaný odbermi, ktoré bežia po uzamknutí vozidla a aby som vedel kedy je už potrebné jeho dobitie, aby som nemusel kontrolovať jeho stav nepresne SMSkami, zaviedol som do S80 bezdrôtový monitoring jeho napätia.

O tom však zas na budúce.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

imrija
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 544
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: volva

#402 IgorS - S80 TDI

Příspěvek od imrija »

Jaký regulátor jsi použil? A v čem spočívala úprava?
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#403 IgorS - S80 TDI

Příspěvek od Jarda S40 »

Igore, blahopřeji k tvé trpělivosti s bateriemi! K nabíjecímu napětí - kdysi když jsem ještě seřizoval regulační relátka u dynam na T603 (a jiné zn. PAL), tak jsem nastavoval napětí na 14,4V (2,4 - 2,6V na článek). Mám pocit, že takové napětí měla i škoda 120 na polovodičovém regulátoru, ale už je to dlouho, nejsem si jist. Jen nechápu kdy došlo k tomu poklesu nabíjecího napětí a proč? Možná kvůli vysokému výkonu pozdějších alternátorů a nebezpečí přebíjení baterií. Ono je problém vyhovět baterii v zimě při krátkých jízdách a současně pak v létě při jízdě do Chorvatska. Ale proč si prostě nekoupíš baterii starého provedení, tedy ne s technologii Ca-Ca? Jsou i levnější. A hlavně je všichni do starších vozů doporučují, ba přímo varují před použitím těch vápníkových baterií ve starších vozech.

P. S. Otáčení baterie vzhůru nohama a její vylévání je velice riskantní, neboť na dně je usazen kal uvolněný z olověných desek a ten pak často desky zkratuje. K odstranění nerozpustných sulfátů na deskách aku se kdysi objevil nějaký chemický přípravek, údajně snad používaný v sovětských ponorkách k obnově akumulátorů. Prodával se po pytlíčkách, ale nevím, jak to fungovalo.
P.P.S. Na základě tvého článku jsme změřil napětí na baterii nabité nabíječkou z Lidlu. Měla 15,5V. Takže asi dobrý i na ty CA-Ca. Pravda je, že člověk používá spoustu věcí samozřejmě a zapomíná měřit.

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 290
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#404 IgorS - S80 TDI

Příspěvek od IgorS »

Ahoj Jarda. Napätie 14,4V je v poriadku aj pre Ca/Ca akumulátory modernej konštrukcie. Ako nedostatočným sa ale preukazuje v zime a pri krátkych trasách. Som presvedčený, že z dlhodobého hľadiska pre tieto akumulátory, to pri takom režime musí byť viac. Typicky podobne ako sa zvyšuje na dobíjačkách s teplotnou kompenzáciou alebo pri režime Cold, alebo snehová vločka. Ono ak by to napätie aj bolo na úrovni 14,4V tak si myslím, že ani dnešný moderný akumulátor, ktorý bol už dobrý od výroby/kúpy, by nemusel mať problém. Nie je až taký problém s dobíjaním akumulátora do, dajme tomu 80% kapacity ale skôr je problém dobíjanie nad túto hranicu, tzv. absorpčná fáza. Temer plnej absorpcie sa však dosahuje len tým maximálnym napätím po istú, potrebnú dobu. Ak sa akumulátor nedostáva často do absorpčnej fázy, sulfátuje. Ak sa nedostane sem tam ani do riadenej fázy nad absorpčnú hodnotu napätia, môže stratifikovať. Jednoducho akumulátor má v aute ťažký a krátky život.

Zatiaľ som sa však nestretol s P2 Volvom, ktoré by aj ozaj malo 14,4V. Respektíve tých 14,4V musí byť na svorkách akumulátora a nie niekde v motore pri alternátore. Rozdiel, podľa mňa aj je, či je akumulátor v motorovom priestore 1 meter od alternátora, v teple (čo je niekedy nie dobre) a teda je pri ňom blízko - krátka vzdialenosť kábla = nízky úbytok, alebo či je až v batožinovom priestore a v chlade, 4 metre od alternátora = 4 metre možného úbytku napätia.

Ďalšou vecou je špecifikácia svorkového napätia alternátora, ktorú udáva Volvo a realita. Jednak tých hodnôt nie je ľahké dosiahnúť a jednak ten teplotný priebeh sa väčšinou nedodrží, hlavne už potom neskôr počas prevádzky alternátora na staršom aute, ale aj vplyvom jeho repasov náhradnými dielmi.

Správne si spomenul meranie a testovanie, no ku tomu človek príde asi až vtedy, keď šípi nejaký problém. Tak to bolo aj u mňa. :(

O tom aký je najlepší akumulátor som už písal a vlastne súhlasím aj s tebou:
IgorS píše:Po skúsenostiach s akumulátormi som usúdil, že najlepší akumulátor je najväčší aký vlezie do auta, s najvyššou kapacitou a najvyšším štartovacím prúdom, starej údržbovej konštrukcie, ktorý je najlacnejší.
Tento Banner som volil kvôli tomu, že som toto vtedy ešte zďaleka nevedel a zdal sa byť dobrý. Teraz som zvolil Yuasa, kvôli značke, referenciám z Micronixu, ktorý je tu v BB, a hlavne kvôli výhodnej cene. Pokiaľ sa mi podarí dotiahnúť nabíjacie napätia do správnych hodnôt, tak by som teoreticky už nemal mať problém ani s týmto Yuasa legovaným striebrom alebo AGMkami. Prax ukáže...

Mám v pláne totiž urobiť menežment nabíjacieho napätia akumulátora v aute v dvoch úrovniach. Jedna úroveň, vyššia pre režim zima a druhá, nižšia úroveň pre leto. Dve úrovne napätia menežované podľa teploty akumulátora. Ku tomu sa dostanem možno na jar, keď bude teplejšie. Zatiaľ prax ukazuje, že táto moja terajšia hodnota aj priebeh toho napätia je pre tento akumulátor a zimnú prevádzku ok. Ešte zvažujem aj menežovanie napätia podľa prúdu tečúceho do akumulátora. Najpr by som mu nechal plný prúd pri max. napätí na svorkách a potom, postupne znižoval napätie, aby sa dostal aj do fázy absorpcie, napríklad pri dlhej jazde, ale aby nebol tých niekoľko hodín prebíjaný. Ale hneď po štarte a pri krátkej trase a po použití nezávislého kúrenia by na svorkách mal max. napätie, aby si vzal toľko, koľko mu pustí alternátor a vytiahne z neho jeho nízky vnútorný odpor.

O riziku zanesenia dosiek kalom z kladných dosiek pri otočení akumulátora som vedel. Píše sa o tom literatúre, tak som bol nabrífovaný. Preto som ho niekoľkokrát preplachoval až kým sa mi nezdalo, že už z neho nič nejde. Nerobím si ale ilúzie o tom, že som to urobil dokonale, lebo pri tej konštrukcii akumulátora je to fakt ťažké, ak vôbec nie nemožné, ho perfektne vyplaviť. Nemal som ani za cieľ ho zachrániť so 100% úspešnosťou. Nešlo mi veľmi o záchranu peňazí zaň ale o pochopenie problému. Nie som ale človek, ktorý len ďalej papagájuje zaužívané kecy čo číta na internete ale som rád, keď sa s niečím potrápim a prídem na vlastné poznania a skúsenosti. Bral som to ako praktickú časť získavania vedomostí a nie len teoretizovanie. Inak to s tým akumulátorom v dnešnej dobe veľmi nemá zmysel, ak sa to nemá premietnúť do skúseností. Je to veľa roboty, pracnosti, času a ide o nijak negarantovaný výsledok.

Možno čas ukáže, že akumulátor trpí aj tak samovybíjaním a bude strácať kapacitu. Nuž, ale aj to bude skúsenosť. Možno akumulátor poslúži už len ako záložný akumulátor k nejakému meniču v pivnici alebo nakoniec skončí v olovenom zbere. Za nejaký čas ho asi po odstávke znova otestujem a budem vedieť viac.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 290
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#405 IgorS - S80 TDI

Příspěvek od IgorS »

MONITOROVANIE AKUMULÁTORA

Monitoring napätia akumulátora a štartovacieho napätia v čase.


Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek

Obrázek
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1310
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

#406 IgorS - S80 TDI

Příspěvek od Arkaz »

To kde ty prosim ta chodis na tie appky? :D prezradis aj co je toto za aplikaciu?

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 290
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#407 IgorS - S80 TDI

Příspěvek od IgorS »

OKRÚHLE JUBILEUM

40 000 :D

Obrázek
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 290
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#408 IgorS - S80 TDI

Příspěvek od IgorS »

Arkaz píše: :D prezradis aj co je toto za aplikaciu?
Je to hlavne vec hardvéru.
Naposledy upravil(a) IgorS dne 21 úno 2019 16:58, celkem upraveno 1 x.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1310
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

#409 IgorS - S80 TDI

Příspěvek od Arkaz »

Hej uz som to stihol najst na aliexprese :)

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 290
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#410 IgorS - S80 TDI

Příspěvek od IgorS »

BRZDY 1

Jar sa blíži, zahájil som projekt "Brake Upgrade". Postupným zbieraním potrebného to dávam dokopy, aby som sa v príhodný jarný čas mohol vrhnúť na práce na aute. Zatiaľ na tom budem pracovať v interiéri a pripravovať si dieliky skladačky do projektu.


Najpr došlo toto:

Obrázek Obrázek Obrázek
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 290
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#411 IgorS - S80 TDI

Příspěvek od IgorS »

BRZDY 2

Prišli už aj predné

Obrázek Obrázek Obrázek
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 290
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#412 IgorS - S80 TDI

Příspěvek od IgorS »

Ešte posledná, spoločná fotka pred rozobratím do posledného dielu.

Obrázek
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 69
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Bardejov
Vůz: S80 2,5 TDI 00'

#413 IgorS - S80 TDI

Příspěvek od Robo3220 »

Z čoho to je ?
_________________
S80 2,5 TDI - 103 kw - rv 2000 - MSA 15.8 - AT (AW 50-42)
VIDA Obrázek

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 1130
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#414 IgorS - S80 TDI

Příspěvek od Tarkin »

Nejspíš z XC90.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Michl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1306
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: V50 T5 AWD

#415 IgorS - S80 TDI

Příspěvek od Michl »

Přední jsou z V50, S40II D5 nebo T5 pro 320 mm kotouč
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 1130
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#416 IgorS - S80 TDI

Příspěvek od Tarkin »

Trošku by mě zajímalo jaký to má smysl. Brzdy na S80 i s nejmenším průměrem a zdravou vývěvou (a brzdovkou) brzdí velice slušně. Po výměně předních kotoučů za větší to musí být naprosto dostatečně - navíc ještě u TDI.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Michl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1306
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: V50 T5 AWD

#417 IgorS - S80 TDI

Příspěvek od Michl »

Rozdíl v brzdění s kotouči 300 nebo 320 mm je fakt znát. Sám jsem tomu taky nevěřil. Když jsem před cca rokem bral 320 v AVdílech, tak mi taky hned říkali že je to velký krok a měli pravdu :)
A na menší třmeny (pro 280,300) nejdou 320 kotouče namontovat, musely by se třmeny nastavit nějakým adaptérem.
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 290
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#418 IgorS - S80 TDI

Příspěvek od IgorS »

BRZDY 3

Strmene som postupne rozobral

Obrázek


Všetky diely som prebehol drôtenou kefou, čo na väčšinu povrchu stačilo

Obrázek


S malými dielmi, výklenkami a detailami som sa musel ale pohrať viac, s rôznymi rotačnými kefami

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek


Zároveň som skontroloval cylindre vo vnútri strmeňov aj kanáliky

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek


Pripravené na farbu.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 290
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#419 IgorS - S80 TDI

Příspěvek od IgorS »

BRZDY 4

Diely na predok

Obrázek Obrázek
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 61
Registrován: 6 roků 7 měsíců
Bydliště: Zvolen
Vůz: S60 D5 136 kw
Bydliště: SK - Zvolen

#420 IgorS - S80 TDI

Příspěvek od norbi3 »

Pekné to bude..Ideš s tým na preteky? :D
Aký priemer kotuča tam dávaš?
_________________
Volvo S60 D5 136 kw 5244T4 - Olaf
Volvo S80 D3 100 kw 5204T7 - Ragnar

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 69
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Bardejov
Vůz: S80 2,5 TDI 00'

#421 IgorS - S80 TDI

Příspěvek od Robo3220 »

Platničky Ferodo ? Alebo čo to sú zač.. ja som dal v jeseni kotúče aj platničky Zimmermann, ale v mrazoch mi tie platničky pískali, teraz keď sa oteplilo je to v pohode.
_________________
S80 2,5 TDI - 103 kw - rv 2000 - MSA 15.8 - AT (AW 50-42)
VIDA Obrázek

Ejdou Rotacak
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 3190
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

#422 IgorS - S80 TDI

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

Podle počtu děr v kotouči bych řekl 320-336mm
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 290
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#423 IgorS - S80 TDI

Příspěvek od IgorS »

norbi3 píše:Pekné to bude..Ideš s tým na preteky? :D Aký priemer kotuča tam dávaš?
Ahoj Noro!
Ďakujem. Na preteky? No jasné. Potrebujem brzdiť z vysokých rýchlostí a mám v aute predsa Stage 1, takže to isto uznáš, vyžaduje už iný prístup ku všetkému a špecifické komponenty :D
Ale brzdy musia byť aj pekné :)

A teraz vážnejšie. O tom, že chcem zväčšiť brzdy, ako som to urobil na S60, sme sa spolu bavili ešte na jeseň. Vtedy som ešte nemal jasno v tom, akým spôsobom to urobiť. Či len upgrade o jeden level rozmerom kotúča alebo o dva levely aj s upgradom strmeňov. Lákal ma upgrade strmeňov, ktoré by som si vopred priebežne zrepasoval a nemusel som to potom robiť dlhšie pri demontáži na tých, ktoré sú teraz na aute.

Pôvodne som chcel brať strmene z AV dielov ale keď som sa dozvedel, koľko u nich stoja hrdzavé, pochopil som, že nie som tak bohatý aby som tam nakupoval a tak tieto strmene na fotkách, ktoré boli v temer v perfektnom povrchovom stave sa mi zdali oproti tomu, že sú zadarmo. Bolo rozhodnuté, že dám väčšie strmene. Podobne to bolo aj s kotúčmi. O dierovaných kotúčoch som pôvodne vôbec neuvažoval, pretože sa mi zdali byť drahé a že ich ani nepotrebujem - nevyužijem. Ale potom, pri hľadaní obyčajných kotúčov som našiel športové cimermany len o 8 Euro drahšie ako hladké ATE. Takto bolo tiež rozhodnuté v prospech týchto dierovaných, ktoré aj lepšie vyzerajú a zdá sa, že viacerí sú s nimi spokojní. Vpredu 336 mm, vzadu 308 mm.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 290
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#424 IgorS - S80 TDI

Příspěvek od IgorS »

Robo3220 píše:Platničky Ferodo ? Alebo čo to sú zač..
Obrázek Obrázek
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 61
Registrován: 6 roků 7 měsíců
Bydliště: Zvolen
Vůz: S60 D5 136 kw
Bydliště: SK - Zvolen

#425 IgorS - S80 TDI

Příspěvek od norbi3 »

Tak prajem hladký priebeh prác a hlavne nech to brzdí vždy a všade. Zastavím sa..
_________________
Volvo S60 D5 136 kw 5244T4 - Olaf
Volvo S80 D3 100 kw 5204T7 - Ragnar
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Galerie uživatelů“