Do jednoho inzertního tématu jsem se trošku rozepsal ohledně spotřeb a aby tento můj výplod nezmizel na smetišti dějin, umístím jej zde už jen pro vlastní referenci:
ok2ucx píše:Benzín právě nebude ta jediná položka. Bohužel to tam kazí všem společné záležitosti jako: gumy, oleje, brzdy, pojistky, STK/ME.
Zrovna jsem si udělal takovou lehkou analýzu celkových nákladů na km, kam ovšem nezapočítávám kupní minus prodejní cenu.
Jinak je tam všechno = palivo, pojistky, voda do ostřikovačů, dálniční známky, atd. Všude byla nejméně jedna sada gum, vždycky nějaký olej i v automatu, atp.
S60 T5 2002 6.48Kč/km - 35tis. km za necelých 5 let
XC70 D5 2006 6.65Kč/km - 9tis. km za 10 měsíců [tady se ale projevily položky typu subwoofer - bez takových je to asi 5.80Kč/km]
XC90 V8 2005 6.87Kč/km - 21tis. km za 2 roky
V70 D5 2002 6.58Kč/km - 39tis. km za 4 roky
Takže ono to s tou šílenou spotřebou zase nebude tak horké. Ty fixní náklady (viz první řádek) to prostě drtí.
Kdo jezdí hodně, tak se roční fixy zředí (limitně k nule). Ostatní provozní náklady tam zkrátka budou...
Vím, že tahle čísla nejsou úplně srovnatelná, hlavně ta XC70 nafta byla vlastněna příliš krátce. U V70 tam byl repas automatu a 3x chladič klimy.
Ale lepší čísla nemám, podobně mi vycházeli před léty i Citroëni (6.33Kč/km 1.9 a 6.14Kč/km 2.1TD), kde zase byly velké náklady na servis, byť jsem servisoval levně. Jenže často
Jejich spotřeba 6l/100km nafty byla sice pěkná, ale drtivá statistika je neúprosná. Aktuální 2x 15l/100km na palubáku mě proto zase tak nesejří.
Všechno je to dané relativně nevelkým nájezdem. Prostě pod 6Kč/km se nedostanu. Při 40tis. ročně by to však zase vypadalo jinak.
P.
P.S. Tak mě tak napadá - kdo říká, že Volvo má drahý servis? Mi to vychází, že Citroën má malou spotřebu a drahý servis, Volvo pak naopak.
EDIT: Do mého celého 7.5-letého "Volvo-období" ještě dodám poslední:
XC70 2.4T 2002 8.96Kč/km - 11tis. km a vlastněno přesně rok. Tam jsem ale za nemalý nájezd spadl se dvěma sadami kol, novým výfukem. Proto tolik.
V sumě pak 115tis. km (Volva) + 30tis. km (ještě poslední Citroën) - t.j. ve dvou autech za 7.5 roku = 20 tis. ročně v rodině. Jen část této éry se jedním autem jezdilo denně do zaměstnání (2x 25km), plus denně 2x5km druhým t.j. klasický vesnicko-příměstský provoz.
Takže pokud to shrnu úplně (s odhadem nákupu/prodeje), tak jsem v tom za cca. 9-10Kč/km. To už můžu skoro jezdit taxíkem