FrantaB-945 D24TIC představení a logbook

Prostor pro Vaše auta
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
  • Autor
  • Zpráva
FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 611
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#1 FrantaB-945 D24TIC představení a logbook

Příspěvek od FrantaB »

Asi rok jsem různě (nakonec velmi) intenzivně hledal po celé Evropě, pak se i ptal tady na fóru (díky, kluci!), záměrem byla 945 s B230FK nebo FT s plynem, nebo diesel-spíš pro jeho osobnost. Takové auto v kombinaci benzín+plyn se ukázalo jako nesnadno sehnatelné a pokud, rozbil jsem si nos o jazykovou bariéru, nebo bylo auto mimo dosah cenově-buď v danou chvíli, nebo prostě mimo dohledné možnosti.
Po dlouhém hledání jsem za trochu divokých okolností nakonec odjel do Holandska podívat se na devítku s etalonem za nesmyslnou cenu, ke které prodejce velmi ochotně sděloval podrobnosti. V záloze byly dvě auta s Vialle LPi, který byl na generálku. K těm jsem se nakonec ani nedostal. Vím že jste mě od etalonu zrazovali, ale tohle nešlo odmítnout. Na krátko a do města mám lehký a mrštný benzínový povoz, tohle je loď na dlouhé cesty s kusem osobnosti.

Devítka s etalonem a M90, doteď v Holandsku. Vyrobená na konci 1995, prvních 100k natočila podle servisky asi za 13 měsíců, 240k za necelé tři roky. V roce 2003 ji nakrátko dostal druhý majitel, pak třetí a zatím předposlední, kterému se rozletěl píst na pátém válci. Do auta šel prakticky nový motor-jíný málo jetý blok a klika po generálce, hlava a všechno okolo postavené z náhradních dílů. Motor má natočeno 200k, není o nic mastnější než podobně starý velký benzín, olej prakticky nežere. Dolívání za výměnu v řádu prvních deci, pokud prý vůbec. Ani vakuovka neklepe, rozvody 70k staré. Podvozek komplet původní, silentbloky a zadní pružiny už by chtěly pomalu vyměnit, ale na trochu slušné silnici se člověk musí dost soustředit aby to zachytil. Brzdový systém před půlrokem po generálce, jen pakny ručky zůstaly původní protože auto bylo potřeba hned a nezbyl čas. Připravené nové jsem dostal přiložené.
Několik flíčků jako nehet velkých na spodku auta, umravnit záhyb na přepážce před spolujezdcem, opravit pár drbanců na dveřích od zapomenuté spony pásů. Jinak jen obvyklé, ale překvapivě mělké šrámy v laku dvacetiletého auta, kde to horší je dolík na spolujezdcových dveřích. Všechno ostatní je spíš na rozleštění a navoskování, než cokoliv jiného. Nejhorší je nedobrá oprava pod čelním sklem, kde hranu mřížky sání ventilace někdo orval špachtlí při výměně skla, které jsem musel nechat vyměnit-v NL mají na ťukance ve skle trochu jiná měřítka.
Jinak klasika-lišty kolem skel, odlepená koženka shora na tapecech dveří, prověšená skořepina stropnice, přední lampy po těch letech a při provozu nedaleko pobřeží jak po škrtnutí pískovačkou.
Interiér je jinak pěkný, jen škoda že si majitel nechal původní kožené sesle do jiného auta.
Konfigurace je trochu zvláštní: přední okna elektrická, centrál bez dálky, ruční zrcátka, tovární zabudování konverze na sedmimístné auto do kufru s tříbodovými pásy, žádná klima, původně celokůže, rádio CR-905 s komplet reproduktory bez CD měniče.
Cesta zpátky byla trochu nebezpečná, kolem 120km/h není motor vůbec slyšet, auto se sotva zhoupne když pluje krajinou a v prakticky neosezené sedačce by člověk strašně snadno usnul.

Co je třeba udělat:
-vyřešit tikání od spojky či co to je
-propájet kabeláž teploměru-neukazuje
-pakny ručky-výměna, mají dost
-ošetřit podvozek a dutiny před provozem v české zimě
-vyměnit silentbloky
-nové hadičky k řízení bohatosti podle boostu a asi celý mechanismus vyčistit, stejně tak EGR (a zaslepit) čisté to je a práci už někdo udělal za mne, akorát elegantně na místě kde jsem to nečekal
-prohlédnout a vyčistit vývěvu
-promazat mechanismy centrálu, levé zadní dveře jdou trochu ztuha a občas nezamknou
-umravnit hadice od topení aby podle teploty nešťouchaly do páky plynu a neposouvaly volnoběh
-zavařit a ošetřit dvě dírky v původním výfuku nový výfuk... nemělo to smysl
-nové lampy, asi úplně všechny elektrické ovládání sklonu předních světel by se fakt šiklo
-lišty kolem oken
-srovnat stropnici pokud to půjde, zřejmě je prohnutá teplem
-madlo do podlahy kufru asi nepůjde, překáží opěrák sklopených sedadel
-srovnat důlek v PP dveřích
-ověřit že kohout topení opravdu dovírá, případně opravit dovírá, jen dokážu jezdit známé trasy tak, že motor chladič skoro nepotřebuje-natož aby topil
-vyleštit, navoskovat ještě tak použít slušný materiál a naučit se to...
-sehnat pěkné alu na léto :roll:

Fotky doplním nebo vyměním, zatím jen první cvaky pro představu z neumytého auta, jak jsem sérií pekelných bouřek dojel přes Německo:
Přílohy
940 Holandan po koupi 1.jpg
940 Holandan po koupi 2.jpg
940 Holandan po koupi 3.jpg
940 Holandan po koupi 4.jpg
Naposledy upravil(a) FrantaB dne 06 črc 2019 18:25, celkem upraveno 11 x.
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 611
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#2 FrantaB-945 D24TIC představení a logbook

Příspěvek od FrantaB »

Ještě poznámka pro nešťastníky, jakým jsem byl před týdnem i já: Při normálním sklopení zadních sedaček se vzadu v devítce bez rozkopávání zadního tapecu vyspíte i při výšce 187, naštorc úplně v klidu. Pokud budete mít nafukovací matraci 190 cm dlouhou a 15 cm tlustou, vyspíte se úplně neskutečně komfortně, protože budete mít plynule navazující ještě tloušťku sedáku.
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#3 FrantaB-945 D24TIC představení a logbook

Příspěvek od Ondra. »

hlavne nepodcenuj rozvody a dej novej sroub na remenici klikovky...
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 611
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#4 FrantaB-945 D24TIC představení a logbook

Příspěvek od FrantaB »

Rozvody půjdou do podzima nové. Sice mám dost důvodů věřit že jsou OK, 70k staré z druhé půlky r. 2011, ale je zbytečné tahat čerta za ocas. Zvlášť když je to zřejmě rozhodně jedna z těch míň utahaných naftových devítek. A šroub-to se fakt neboj, šroub dotahovaný na "po povolení o cca. 0,5mm delší" fakt znovu použít nehodlám. Jen uvažuju jestli si svařím přípravek na fixaci kliky a pustím se do toho sám, nebo to svěřím rukám které už mají zkušenost...
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#5 FrantaB-945 D24TIC představení a logbook

Příspěvek od Urvanej »

Někde jsem dokonce četl interval na rozvody 65tkm, T6r dávalo na 120.
A rozvody jsou odvislý od počtu zubu čerpadla. Když se blížil konec výroby, tak tam foukli o zuba míň, aby se točilo rychlejc a má to napínák. Starší se napínaji čerpadlem.
Pokud máš manuál, tak přípravek neni uplně potřeba a zafixuješ si to qaltem.
Zadní řemen ohodnoť okem, a pokud je cajk, tak ušetři. Když ten prdne, tak se maximálně zastavíš, na nic jinýho to nemá vliv.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 131
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha 6
Vůz: Volvo 940 Polar B200FT 95'

#6 FrantaB-945 D24TIC představení a logbook

Příspěvek od zahradník »

na rozvody ti manuál pujčím, ale je v němčině s českejma ručně psanejma popiskama...
_________________
Volvo 940 Polar 1995, B200FT

kV8ba
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 449
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih
Vůz: 764GLE D24TIC M46 88´
Kontaktovat uživatele:

#7 FrantaB-945 D24TIC představení a logbook

Příspěvek od kV8ba »

Gratuluju ke krásné devitce. Věřím ze budeš s etalonem spokojený. :) Co se rozvodu týče, bylo by to první co bych udělal a komplet, tech 250kc za zadní řemen čerpadla už tě myslím nevytrhne. Rozhodně bych si udělal přípravek na kliku, polud se s tím chceš vypořádat sám. Jinak po Praze bude ještě par schopnych lidi co se na etalonech vyucily... Tak mnoho šťastných kilometru! :good:
_________________
KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill
764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí

FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 611
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#8 FrantaB-945 D24TIC představení a logbook

Příspěvek od FrantaB »

Když rozvody, tak komplet, to je jasné. Při těch cenách nemá smysl nad něčím špekulovat. Fixovat kvaltem je při očekávatelných 450-500 Nm povolovacího momentu trochu prasárna podle mého názoru (pokud se neřeší nouzově kardinální průšvih), je to dvojnásobek normálního krouťáku. A pokud se člověku povede nějaký ráz, do kliky půjde štos jak když se motor potká. Spojka z toho taky nebude nadšená, navíc přes délku a počet ohybů v klikovce to bude i pružit v krutu. Za mě přípravek, pokud by někdo měl tlumič vibrací venku, obkreslený nebo oměřený, byl bych vděčen-abych si to mohl rozetu přípravku svařit hezky dopředu. Ideální by bylo půjčit si někde trhák na 3/4", nikde jinde takové bago nevyužiju. Ořech si koupím, to je maličkost a ničit ho nikomu nechci.

Životnost rozvodů se měnila, jen zaboha nemůžu najít tu tabulku kdy a u kterého motoru. Všechny auta po faceliftu (MY96) by ale měly mít životnost rozvodů benzíny 150k km, diesel 120k km. Urvanej: těch 60k km platilo snad do ´92 nebo do kdy, pak se to natáhlo o kousek a nakonec na těch 120k km. Ale jak nemůžu najít zdroj, netuším nakolik to může mít souvislost se změnou řemenů.
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 611
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#9 FrantaB-945 D24TIC představení a logbook

Příspěvek od FrantaB »

Jak jsem se zbavil zteřelých hadiček vedení podtlaků, vývěva začala v některých chvílích cvakat (viz https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=38&t=15669 ), chvílemi i docela dost. Takže dolů s ní a rozborka. Neřekl bych že byla "plná oleje", ale asi 2-2,5 ml v obou komorách by se našlo, plus něco dalšího v kanálcích a ventilcích. Tady už je první komora zhruba vytřená, aby z ní neteklo:
Vývěva v rozborce2.jpg
Vývěva v rozborce2.jpg (113.34 KiB) Zobrazeno 3557 x
Samojistná matice M7x1 na klíč 11 na pístu je docela dobrý chyták, mimochodem :D
Zalisovanou clonou držený ventilek ve dnu vnitřní komory jsem nevyndaval, všechno jsem vyfoukal a prostříkl čističem na brzdy. Mockrát zmiňovaný O-kroužek na těsnění pístnice jsem nenašel, dokonce ani zápich v bronzovém pouzdru na straně u motoru není. Za ním je sice sražená hrana, ale do trojúhelníkového prostoru asi zrovna nic nepatří, řekl bych.
Vývěva v rozborce1.jpg
Vývěva v rozborce1.jpg (111.5 KiB) Zobrazeno 3557 x

S citem namazat, seskládat bez pružiny, vyzkoušet "na ruku" (funguje), seskládat komplet-na dvě zabrání o hranu stolu se zdvihem asi 4mm podtlak takový, že jsem vývěvu přicucnutou k ruce mohl téměř zvednout. Nicméně těsnění pod ventilky by určitě chtěly nové. Po namontování zpátky do auta necvaká ani za studena, za tepla ještě nevím-ale asi taky nebude.
Za studena odpojení žluté hadičky od EGR neudělá nic, protože ventil na levém podběhu je zavřený a nesaje (za tepla bylo cítit že na volnoběh tudyma táhne, s přidáním plynu se samozřejmě dostával výstup do přetlaku).

Kroužky pod ventilky mají zvenku průměr 19, průřez obdélník na výšku 3x1,4 mm. V Zeleném domku na Průmyslové v Praze to nemají, uvidím jestli se povede sehnat jinde než v sadě těsnění do pumpy.

Pověsím prosbu i sem: máte někdo popis funkce s provozními mezemi jednotlivých podtlakových a elektrických komponent napojených na systém podtlaku a mikroswitch na páce plynu (mám tam jen jeden), byl bych velice vděčný.
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 611
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#10 FrantaB-945 D24TIC představení a logbook

Příspěvek od FrantaB »

Mám za sebou zatím asi 250 km cesty na dovolenou s permanetně teplým motorem, se zahřátím bylo chvilku slyšet že si vývěva "sedá" po sestavení, ale teď je ještě tišší než s netěsnými hadičkami kdy luft i olej mohl uhnout kam se jim zachtělo. Zvuk který zbývá dělají podle mně ventilky, které už původní těsnění neudrží tak dobře na místě, takže jejich rámečky občas ťukají do víka.
Turbo bere zlehka od asi 2100 ot., táhnout začíná nad asi 2550 a celkový dojem ze "spodního konce" se hodně zlepšil. Držte mi palce ať to tak vydrží a na zbytku auta se nic neobjeví :)
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 611
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#11 FrantaB-945 D24TIC představení a logbook

Příspěvek od FrantaB »

Zpátky z dovolené, něco přes 1000 km, z toho přes 400 v Alpách-nebyl to autovýlet, ale nakonec jsem celou dobu v autě bydlel se všemi krámy, zásobami, kuchyní, chladničkou a hvězdářským dalekohledem a pohodlně jsem se vešel, i místo zbylo. Asi se budu opakovat, ale nikdy jsem v žádném autě neměl takové problémy s náběhem na usnutí za volantem jako tady, a to i když mi hrála hudba která usínání normálně tak nějak vylučuje. Osmdesát se dá bez velkého hluku jet s otevřenými okny, mezi 80-120 svět kolem neexistuje, jen se přízračně vznáší. Doufám, že se mi podaří neusnout :crazy:

Vývěva ztichla, řízení motoru si zvyklo, motor táhne sice nijak rychle, ale furt a umíněně. Před dovolenou skákačka dvakrát přes Prahu, druhá cesta s půltunou na kouli, pak na Vysočinu po okreskách a poznávání co s takovým nákladem motoru chutná a co ne znamenala asi 7,5l/100, cesta s asi 120 kg krámů do Alp po večerních silnicích asi 6,5l/100, ježdění po alpských okreskách prostých soudruhů klobouků a oktávkářů, v rozmezí 70-90 a pak kamzičími stezkami při rychlosti kolem 30 v průměru za necelých 5,6l/100. Kdyby mi dva týdny zpátky někdo tvrdil že takovéhle auto bude jezdit pod šest, vysmál bych se mu :shock: A to jsou tam výjezdy po cestách kde je základní stoupání 12%...
Ano, rychlý zátah benzínového motoru a přilnavost nezávislého zavěšení mi chvílemi chyběl-ale devítku jsem chtěl jako prostorný koráb co klidně a nevzrušeně pluje krajinou a tohle nejspíš splnila měrou víc než vrchovatou.

A ta nejlepší část-při postavení na totéž místo, v tomtéž sklonu jako v Holandsku před 2,5kkm-hladina oleje na měrce se ani nehnula, resp. to nejsem schopen poznat. Možná trochu, ale při těch vedrech těžko říct.
Tohle auto si zřejmě zaslouží vypiplat do leštěnky :) Takže v týdnu někdy přes noc pod auto a zjistit co to cvaká kolem spojky-ale tipuju (a doufám) v seřízení vidličky spojky...
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 611
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#12 FrantaB-945 D24TIC představení a logbook

Příspěvek od FrantaB »

Stačilo jen párkrát pootočit plovoucím pouzdrem, ve kterém je do vidličky chycená pístnice válce vystavovování spojky a zvuk zmizel, zatím se znovu neobjevil. Zatímní závěr, na cestě z Holandska se mezi pouzdro a vidličku dostal nějaký cucek a tak byla vidlička tlačená do ložiska, takže pískalo (že by ta větev co plavala po dálnici někde u Koblence?)
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 611
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#13 FrantaB-945 D24TIC představení a logbook

Příspěvek od FrantaB »

Zase ukazuje teploměr... Konečně jsem si vzal šroubovák prokazateně podstatně tenčí než slot v rámečku a najednou šel ven úplně snadno.
Když jsem z přístrojovky (Yazaki) vymontoval teploměr a prohlédl pájení lupou, bylo jasno-na jeho zadní desce je šikmo napájená jiná destička s otepí součástek schovaných ve smršťovačce či co to je. A na jejích asi 10 nožičkách je spíš dost málo cínu, okolo každé nožičky kroužek nebo aspoň podkůvka praskliny. Propájet znovu, místy trochu cínu přidat-a teploměr funguje :Yahoo!:
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 611
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#14 FrantaB-945 D24TIC představení a logbook

Příspěvek od FrantaB »

Provedena výměna zrcátka ustřeleného o blbě postavenou zužovačku na dálnici. Ještě jednou tímto díky Uřvanýmu za zrcátko a důkladnou exkurzi s řadou praktických ukázek :D , jak je co udělané (a taky za torpédo a origo zátku do nádrže). Strašidelné historky o praskání nožiček vnitřního krytu ovládání zrcátka se nepotvrdily, ale taky jsem mohl mít akorát štěstí. Viz obrázek dole. Podobně trhání předního šroubu držícího zrcátko (toho co je venku, před těsněním). Poklepat na klíč, zabrat do utažení (vlastně hned se ozve cvaknutí) a pak opatrně vytočit, klidně naněkolikrát s vracením se. Šrouby jsem prohnal očkem, abych závit zbavil nárostu z hliníku a za horka natáhl včelím voskem. Trochu vazelíny do vnitřního závitu a už si nedovedu představit, že by zarostly.

Když už jsem se v autě vrtal, vyndal jsem airbox (a pod ním našel jednu pohřešovanou sponu) a nádržku ostřikovačů. V té jsem našel rovněž pohřešované těsnění čerpadla předních ostřikovačů, takže nádržka konečně těsní a lze v ní udržet i víc než půl litru kapaliny. Z nejasného důvodu ale nechodí hlídač hladiny a kontrolka pořád svítí, i když cestou hned po koupi po dolití zhasla (teda do doby, než všechno vyteklo).
Zbývá sehnat pumpu zadního ostřikovače, ta je definitivně úplně mrtvá (i když, topí dobře...)
Přílohy
Širší šroubovák, opřený o trojúhelníček těsně vedle nožičky, která ve dveřích drží kulatou bambulkou zacvaknutou do plastového pouzdra. Páčil jsem tlakem na rukojeť směrem do dveří a druhou rukou plast přidržoval, aby nevyskočil a neutíkal do strany.
Širší šroubovák, opřený o trojúhelníček těsně vedle nožičky, která ve dveřích drží kulatou bambulkou zacvaknutou do plastového pouzdra. Páčil jsem tlakem na rukojeť směrem do dveří a druhou rukou plast přidržoval, aby nevyskočil a neutíkal do strany.
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 611
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#15 FrantaB-945 D24TIC představení a logbook

Příspěvek od FrantaB »

Zprovozněn zadní ostřikovač (úplně zalepený zpětný ventilek a zaschlý bordel v hadici), vyměněna levá zadní lampa za podobně starou jako je vpravo (thx Ondra)
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 611
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#16 FrantaB-945 D24TIC představení a logbook

Příspěvek od FrantaB »

Před měsícem "nové" lampy-vzájemným kanibalismem původních lamp a páru od Ondry jsem dal dokupy docela slušný pár, namazané veškeré pohyby, paraboly nově pokovené v Preciose. Pokovení je, řekl bych, dobré. Pokud chcete opravdu parádní výsledek, tak před odesláním srovnat a vyleštit. Na dokonalou hrubou přípravu povrchu, pokud popraská podklad pod vrchní hladký lak nejsou úplně zařízení personálně a časově. Čekám na pár pytlíků brusiva na sklo, chci zkusit přeleštit původní Volvo skla. Ale i bez toho předek esteticky prokouknul a ometené pozičky jsou jak pěst na oko. Rozdíl ve svícení dost podstatný.

Dnes výměna oleje a zdá se, že i vyřešení "zpívání" od spojky, kterého jsem se na čas loni zbavil zacloumáním vidličkou, ale nedávno se zase objevilo. Příčina byla prostá-trochu zprášený a úplně suchý kulový čep, na kterém páka vystavování spojky sedí (thx Urvanej za info co je kde normální vakl). Po ofouknutí a stříknutí trochy vazelíny a lehké rozcvičce je najednou pokoj. Okno páky je v plášti M90 opravdu dost velké a je leckam vidět.
Přílohy
Lampy945nove.jpg
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 611
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#17 FrantaB-945 D24TIC představení a logbook

Příspěvek od FrantaB »

Po dlooouhé době nějaký update.

Olej používám Total Quartz 7000 Diesel 5W-40. Kontrolka mazání zhasíná do vteřiny, pokud auto nestojí delší dobuv kopci. Pak i za dvě a něco. Mezi výměnami netřeba dolévat, motor olej fakt nežere :Yahoo!: Jen trošku rosí v jednom místě schovaném pod palivovým filtrem. Pokud někdo tuší kam bych měl sáhnout, jsem jedno velké ucho.

Původní pakny ručky vydržely ještě dlouho, ale už jsou nové. Auto najednou drží v kopci mnohem líp :D Kéž by všechno na světě šlo rozebrat tak, jako brzdy nebo vlastně úplně cokoliv jiného, co jsem na tomhle autě kdy potřeboval povolit... (trochu se bojím, kdy a na čem se mi to vrátí i s úroky)
Nový výfuk od katu dozadu-Skandix na turbíny, protože dostupný hned. Láce v tento okamžik mne patrně do budoucna přijde trochu draho, i když s naftou to třeba nebude taková tragédie.
Do toho drobnosti jako trable s rádiem nebo definitivní geometrie po loňské výměně silentbloků v kostech (ufa). 75 Sh je na klidné ježdění v komfortu až moc, 70 by stačilo.

Konečně nové pozičky vpředu. Hodně to prokouklo-a tak něco málo na koukání po dnešním pracovním skorodni a napatlání hydrovoskem (chtělo by to udělat pořádně, pořádně tvrdým voskem a vůbec-ale na to hlavně nemám místo...)

Obrázek

Obrázek

Obrázek
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 611
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#18 FrantaB-945 D24TIC představení a logbook

Příspěvek od FrantaB »

Drobný update k čištění vakuovky:

Po čtyřech letech soužití a používání 5W40 mám za to, že pokud není vakuovka v nějak katastrofálním stavu ohledně vůlí, vydření a podobně, čištění při každé druhé výměně oleje ji patrně udrží naživu docela dlouho. Není to tak tragická práce, tak do hodiny a půl i s přípravou a úklidem-když už se ví jak na to.
Nutné podmínky: ráčnový očkový klíč 13 na sundání pumpy z bloku. Dolní matice je bez něj vlastně nepovolitelná, schválně jsem to zkusil. Pak je potřeba 1,5h jen na její povolení a obohacení nejen rodného jazyka o řadu nových slov.
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 611
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#19 FrantaB-945 D24TIC představení a logbook

Příspěvek od FrantaB »

Dneska nové řemeny alternátoru a serva-ochutnané od potkanů :evil:
A výměna žhaviček 1-4. Zatím, protože jsem na to celé měl čas dneska od čtvrt na šest, auto na ulici a s hodinou a čtvrt světla před sebou to fakt nejsou podmínky pouštět se do 5 a 6.

1 a 4 mrtvé úplně, v 3 propálené dírky jak do sítka, při pokusu o nažhavení venku na baterce se z ní ozýval zvuk splašené bodovačky, 2 tržená podélně. Ta jediná trochu žhavila. Do nuly jsem startoval v pohodě, občas s trochou světlého bílého kouře, který zmizel do pěti vteřin. Ale minulý víkend po noci s -5°C už jsem nastartoval jen taktak.
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 611
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#20 FrantaB-945 D24TIC představení a logbook

Příspěvek od FrantaB »

Nájezd se přehoupnul přes 600 000, o víkendu nový olej a filtry na zimu a dávám dohromady díly na velký servis ke kulatinám :)
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 611
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#21 FrantaB-945 D24TIC představení a logbook

Příspěvek od FrantaB »

Docela překvapení co dokážou udělat nové tyčky stabilizátoru. Me gusta 8)
Jinak klasika, olej, filtry, brzdovka, vypalovací hliníkovka na koleno výfuku pod přepážkou a tak
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 611
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#22 FrantaB-945 D24TIC představení a logbook

Příspěvek od FrantaB »

Čištění původní vývěvy už bylo jen na chvilku, těsnění ventilků mrtvá. Takže než se podaří sehnat opravnou sadu (objevuje se poslední asi rok jen pod názvy jak z aliexpresu), zatím nová aftermarket-protože Pierburg už asi není na skladě nikde. Esen SKV 18SKV013 je rozměrově shodný s originálním Pierburgem a používá stejný plunžr (71 mm dlouhý).

Nové tyčky řízení-LEMFÖRDER 20133 03. Řízení TRW, MY96, celková délka přes všechno kolem 305 mm. Je k tomu pár poznámek ve vlákně o tyčkách v sekci oprav devítek.

Tlumiče na zadek-zatím Sachs 106 491.

Olej a filtry
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Galerie uživatelů“