V70 T5 Drive-E 2015, BMW M340i xDrive Touring, Alpina B3 Touring

Prostor pro Vaše auta
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
  • Autor
  • Zpráva
3m3
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2989
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: 945 98’ B230FK M90

#26 V70 T5 Drive 2015

Příspěvek od 3m3 »

Me treba u firemku kdyz stojim v praglu ve stau start stop chybi...
Naposledy upravil(a) 3m3 dne 07 bře 2016 09:29, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'

saabik
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 61
Příspěvky: 692
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Kolín
Vůz: Alpina B3 Touring

#27 V70 T5 Drive-E 2015

Příspěvek od saabik »

V pátek to byl rok a dnes je po první garančce. Takový správný čas na rekapitulaci.
Nejdříve některá fakta:
Najeto 20.400km
spotřeba 8,8 l/100km dle spritmonitor
Podle celkových nákladů (včetně započítané přibližné ztráty hodnoty od pořízení cca 5Kč/km) mi ujetý kilometr vychází na zhruba 14Kč/km.
Ale jsem přesvědčen, že druhý rok už to bude méně. Už tam nebudou nějaké počáteční položky.
Doposud 2x měněn olej a jednou svolávačka na SW lambády.

Garančka byla docela dlouhá. Nalili mi tam vlastnoručně dovezený Mobil1. Házelo jim to chybu v SW převodovky, tak to celé přehráli znovu a aktualizovali to. Žádné nesrovnalosti ale převodovka v provozu nesignalizovala. Měnili i pylový filtr a na mé přání mi zdarma vyměnili nové gumy na stěrače. Údajně dolili 0,4l chladící kapaliny. To mi přišlo zvláštní, že by unikala (?). Vráceno umyté. Párkrát se nesklopilo zadní zrcátko, na chybu nepřišli, prý je vše ok. Vyhřívání seslí prý nejde zmírnit.

A teď k samotnému autu.
Na co jsem změnil názor, nebo co chválím:
a) Už mi nevadí navigace. Naučil jsem se ji správně ovládat. Dokonce po letním výletu do Černé Hory je lepší než v novém Passatu.
b) Už mi nevadí stopstart systém. Zvyknul jsem si a dokonce jsem zjistil, že je tišší a rychlejší než u jiných nových aut.
c) Zvyknul jsem si na středový panel, netlačí do nohy jako ze začátku.
d) Jízdní vlastnosti. Komfort velmi vysoký, přitom tolik neplave jak by se dalo čekat. Dokonce si myslím, že podvozek zvládne daleko sportovnější režim, než má převodovka nastaveno.
e) Výkon naprosto dostačující, pro tuhle motorizaci optimální. Pokud vydrží, nemusíte se bát, že nebudou k prodeji ojeté V70 v benzínu 8). Jediný nezvyk je trochu hlučnější projev zvenku. Uvnitř je stále ticho umocněné laminovanými skly.
f) Brzdy velmi dobré. Účinné a dobře dávkujou. Vyzkoušeno i na Volvo škole smyku, kde dostaly pořádně co pro to.
g) Kombinace tmavě šedého laku a béžového interiéru se mi stále líbí a ani naše 5-letá dcera ho zatím nestačila poničit.
h) Ticho na palubě je úžasné. Nevím jestli tomu pomáhají ta laminovaná skla. Každopádně palec nahoru.
Pár lidí už to řídilo a všichni tím byli překvapeni. A to mají nové moderní konkurenty :roll: .

Co bych vytknul:
- Roleta v kufru je hrozná, nemá žádné vodící koleje a doufám, že v nástupci bude lepší. V praxi mi vadí.
- Převodovka by mohla být lépe odstupňovaná na nižších stupních. Mezi 2 a 3 je poměrně velká "mezera" a při přeřazování nahoru dvojku víc vytáčí a z trojky dolů zase hodně skáče. Navíc se tyhle stupně dost používají ve městě. Ale pokud to člověk nesleduje, moc si toho nevšimne. A ve 130 točí na osmičku příjemných 1950 ot.
- Přenos síly na přední kola je problematický. Při vlhké vozovce a razantnějším rozjezdu téměř vždy hrabe. V tomto bude čtyřkolka asi lepší. Ale tu bych v Polabí stejně moc nevyužil. Nevím jak je to s těžším 6V nebo 5V, ale tenhle 4V je možná až moc lehký :D .

Celkově velká spokojenost a doufám, že to tak zůstane nadále. Nemusíte mít strach. Poslední ročníky staré V70 vypadají dobře a i s novými benzíňáky se naučíte žít :good:
_________________
Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection

saabik
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 61
Příspěvky: 692
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Kolín
Vůz: Alpina B3 Touring

#28 V70 T5 Drive-E 2015

Příspěvek od saabik »

Update:
1) Karoserie ošetřena nanokosmetikou Pikatec diamond
2) Optimalizováno továrním softwarem Polestar. Výkon navýšen ze 180 kW na 186 kW a především krouťák z 350Nm na 400 Nm

Ad 1) Za tu cenu (3.500 Kč) jsem zvědavej na výsledek. Kosmetiku jsem nanášel sám, i s důkladným umytím vozu jsem to dělal přes 4 hodiny. Jako radu budoucím uživatelům této kosmetiky obecně, doporučuji nechat si časovou rezervu. Především rozleštění skel je nejen práce namáhavá, ale především zdlouhavá. Musí se nanášet a leštit každé okno zvlášť.

Ad 2) Dojmy lze (po prvních 200 km) rozdělit na dvě části. Jednak v normálním režimu převodovky, a potom v režimu "S".

V normálním režimu je znát především vyšší krouťák. Je znatelný větší efekt zatlačení do sedaček. Subjektivně cítím větší odezvu na přidání plynu, ale sladění s osmistupňovou převodovkou podle mě není úplně ideální. Byl jsem zvyklý na pohodovou a plavnou jízdu, s Polestarem došlo k jedné změně. Při menším přidání plynu se nic moc neděje, tak jako dříve. Ale při dalším sešlápnutí v jeden moment dojde k poměrně většímu "kopanci", což komfortu teda nepřidává. Je potřeba plyn nově lépe dávkovat a dávat si na to pozor. Pokud sešlápnu plyn více, auto má chuť zrychlovat a vyšší Nm jsou opravdu cítit. Pokud však rychleji uberu, auto téměř škubne. Sumasumárum, musím si zvyknout jinak dávkovat plyn a jinak s ním zacházet. Pak se to snad zlepší :roll: .

Ve sportovním režimu už je to jiné kafe. Konečně nedělá režim svému jménu ostudu. Tady jsem spokojen. Auto reaguje rychle, táhne lépe, je živější, drží více otáčky a docela se přibližuje bývalému aeru v saabu :good: .

Změřím akceleraci a dám auto na brzdu. Schválně jak se to bude lišit od tovární verze, což už změřeno jednou mám. Motor měl původně 360Nm místo papírových 350. Tak uvidím.
Přílohy
DSC_1134.jpg
_________________
Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection

saabik
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 61
Příspěvky: 692
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Kolín
Vůz: Alpina B3 Touring

#29 V70 T5 Drive-E 2015

Příspěvek od saabik »

O víkendu výlet mj. na Kehlsteinhaus a Grossglockner Hochalpinstrasse (zrovna jsme "chytili" cyklistický závod). Ve čtyřech lidech, s plným kufrem a včetně toho krpálu pod Grossglockner průměrná spotřeba 7,9l/100km. K čemu smradlavej diesel? :jaj:

Jeden postřeh. Při sjezdu z Grossglockneru si převodovka sama začala brzdit motorem, aniž bych přepínal na manuál. Docela mě to překvapilo. Často nechala dvojku i přes 4000 otáček. Snad to tak má být a nejednalo se o potenciální problém :D .
Přílohy
5.jpg
2.jpg
4.jpg
_________________
Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection

saabik
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 61
Příspěvky: 692
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Kolín
Vůz: Alpina B3 Touring

#30 V70 T5 Drive-E 2015

Příspěvek od saabik »

Absolvována dvouletá prohlídka, vše ok, nalili tam opět mnou dodaný olej Mobil.
Po dvouletém společném žití a najetých (jen) 35 tis. km mohu konstatovat následující:

Interiér:
-Béžová je sice náročnější na údržbu, ale v praxi nutí slušného majitele k opatrnosti a čistotě. Častěji sice musí ošetřovat kůži a čistit palubku, na druhou stranu není interiér nijak poznamenán a vypadá jako nový. Nejvíce se špiní volant (vnitřní část) a sedačka od džínů nebo manžestráků. Osobní doporučení je čistit sedačky raději častěji. Jde to dobře dolů a špína nemá čas se "zažrat" :jaj:
-Místo vzadu je na typ auta velmi podprůměrné, a vzhledem k rozvoru a délce auta jej považuji za jednu ze slabin řady V70III.
-Roletka v kufru bez vodících lišt při méně opatrném zacházení lehce odře stěny kufru. Další negativum.
-Systém pro uchycení zavazadel v kufru je k ničemu, tašky na něm nedrží a opěrka při deceleraci často spadne. Vyřešil jsem to tak, že vozím umělohmotnou přepravku a v kufru mám raději přes dno oboustrannou podložku, která ten systém zakrývá.
-Nastavení adresy v navigaci je zdlouhavé a navigace často nezná číslo popisné. Internetové připojení nefunguje, ale spárování s telefonem funguje dobře.
-Aktivní display na přístrojovce je sice fajn, ale v praxi mám nastaven jen sportovní režim a ostatní nepoužívám.
-Ovládání menu je přehledné, rychlé a pro mě příjemnější, než systém v nových modelech S/V/XC90. Dotykáč beru na mobilu, ale v autě dávám přednost čudlíkům.
-Chválím výkonnou klimatizaci a rychlý náběh topení. Někdy až žasnu jak rychle se interiér dokáže ochladit. Pánové ze Škodovky mají co dohánět.

Motor:
-Srdce auta, nový motor Drive-E, pro sklaní fandy hnusnej bezcharakterní dvoulitrovej čtyřválec. Emoce stranou, tenhle motor plní přesně to, co od něj zákazník Volva v sériovém provedení čeká. Rychle jede dopředu, v normálním režimu použití není ani slyšet, pouze ve vyšších otáčkách se projevuje tak, že spolujezdce může občas napadnout, zda nejede v dieselu.
-Za více než 3 roky praxe se nikde ve světě neobjevily jakékoliv problémy týkající se motoru v této kombinaci (T5). Možná ještě málo času za námi, ale vypadá to, že pokud bude v budoucnu někde problém, motoru se to týkat nebude.
-Na německé dálnici ochotně zrychluje i při rychlostech kolem 200 km/h.
-Dlouhodobá spotřeba se zatím usadila na velmi dobrých 8,76l/100km. V zimě je průměrná spíše mezi 9,5-10 a v létě na dlouhých cestách není problém při klidné jízdě spotřeba kolem 7 litrů, i níže (např. na dovolené ve Švédsku). Při dlouhodobé jízdě na dálnici tempem 120 km/h není problém mít spotřebu 7,5. Krátké trasy motoru nesvědčí a spotřeba roste snadno i k 15 litrům.
-Za celou dobu jsem nemusel dolévat ani kapku oleje, nechávám tam lít mnou koupený Mobil, protože v servisu tam zásadně lejou Castrol.

Převodovka:
-Osmistupňový automat montují teď do všech 90tek a tady je vše v pořádku. Jednotlivé převody skáčou neznatelně, řidiče neobtěžují a fungují tak jak mají. Při rychlosti 130 km/h drží osmička lehce pod 2000 ot., a kolem 90km/h drží 1500 ot.
-Jediné místo, kterého jsem si všimnul, je při setrvačné deceleraci, kdy dochází k přeřazení v rychlosti 65 km/h. V tomto jediném bodě člověk převodovku zaregistruje, ale hned na ni zase zapomene.
-Převodovka se celkem rychle učí, a dokáže se přizpůsobit stylu řidiče. Nejvíce to poznávám, když si auto po delší době vezmu po manželce. Také např. při sjezdu z Grossglockneru převodovka sama od sebe držela otáčky kolem 4500, aby docházelo k brždění motorem.
-Při manuálním řazení, které využívám jen zcela výjimečně, řadím vyšší stupeň od sebe. Nevím nevím, lepší mi přijde opačný postup. Řadit na vyšší stupeň k sobě.
-Sportovní režim využívám pouze při potřebě rychlého předjíždění nebo zrychlení na dálnici. Upřímně, kdyby tam nebylo, taky bych to přežil.

Podvozek:
-Evidentně fordí škola, Mondeo v hávu severském, ale komfort dostačující. Náklony v zatáčkách nepovažuju za tak velké (na rozdíl od profesionálních recenzentů). Znám auta, která jsou tvrdší, ale naklánějí se podstatně více :angel: .
-Chválím nízký hluk od podvozku, v tomto bodě dokazuje Volvo svoji prémiovost a rozdíl od "obyčejnějších" značek.
-Trakce na mokru je žalostná, čert ví jestli za to může lehčí motor, nebo pneumatiky Michelin. Samozřejmě se nejedná o čtyřkolku. Ovšem tak špatnou trakci jsem vážně nečekal. Naštěstí se nejedná o nic důležitého. Na semaforech s nikým nezávodím...
-Manévrovatelnost je horší, občas se vytočit z parkovacího místa je věc náročná a zdlouhavá.

Závěrem:
Stejně jako si saabisti zvykli na údajně nesaabovskou 9-5, nepoctivou, poznamenanou katováním kostů a zavrženou staršími saabisty odkojenými starou 900, zvyknou si volvisti i na V70III s tímto benzínovým motorem. Auto nemá výrazné slabiny, je vyvážené, léty prověřené, a nové věci v podobě převodovky a motoru autu neubližují. Dnešní majitelé starších V70 stejně budou tyhle motory kupovat, a za dalších 10 let je budou chválit a postesknou si, že staré dobré Drive-E jsou nahrazovány nějakým novým typem elektromotoru :D .
_________________
Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection

saabik
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 61
Příspěvky: 692
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Kolín
Vůz: Alpina B3 Touring

#31 V70 T5 Drive-E 2015

Příspěvek od saabik »

Jelikož jsem si nechal zvěčnit svoje tuctové volovo na budoucí časy, a páč se mi fotky líbí, tak sem dávám vzorek k nakouknutí.
Přílohy
5.jpg
4.jpg
3.jpg
2.jpg
1.jpg
_________________
Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection

3m3
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2989
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: 945 98’ B230FK M90

#32 V70 T5 Drive-E 2015

Příspěvek od 3m3 »

Pekny fotky :wink:
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 373
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Čavisov
Vůz: V70 III D5 Polestar, C30 R-Design

#33 V70 T5 Drive-E 2015

Příspěvek od Siggi »

Pěkné fotky pěkného auta :good: Je dobré si počíst, kam se v rámci trojkové generace 70ka posunula :-)
_________________
V5O , V70 Polestar C30 R-Design, Galerie : https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=58961
http://www.radektrojan.cz/

saabik
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 61
Příspěvky: 692
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Kolín
Vůz: Alpina B3 Touring

#34 V70 T5 Drive-E 2015

Příspěvek od saabik »

Kontrolní otázka. Na jaké palivo jezdí volvo z fotky níže?
Přílohy
sp01.jpg
_________________
Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection

saabik
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 61
Příspěvky: 692
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Kolín
Vůz: Alpina B3 Touring

#35 V70 T5 Drive-E 2015

Příspěvek od saabik »

No dobrá, to bylo asi jednoduchý. Jezdí na benzín a je to dvoulitr Drive-E.

Teď trochu těžší otázka. A na co jezdí volvo z tohoto obrázku?


Nebudu napínat, je to taky benzín. Začíná mě udivovat, za kolik dokáže tohle auto jezdit... :Yahoo!:
Přílohy
sp02.jpg
_________________
Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5896
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#36 V70 T5 Drive-E 2015

Příspěvek od Haben »

To na tu novou T5 je smesna spotreba. Sice, pokud si dobre vzpominam, bylo sdelovano, ze predchozi T5 byly vice dynamicke, ale verim, ze tato motorizace i tak bude az az rychla a s velmi hezkou az dieslovou spotrebou.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

saabik
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 61
Příspěvky: 692
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Kolín
Vůz: Alpina B3 Touring

#37 V70 T5 Drive-E 2015

Příspěvek od saabik »

Nevím jak je to s dynamikou tohoto motoru v nové V90. Ale v tomhle, bez čtyřkolky, s pomocí Polestaru, je naprosto dostačující. Trochu živosti mu bere osmistupňová převodovka s ležérním přístupem.
_________________
Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection

f.e.e.t
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1353
Registrován: 7 roků 10 měsíců
Bydliště: Ronov nad Doubravou
Vůz: V70 D5252T 2.5 TDI r.v. 9/1998

#38 V70 T5 Drive-E 2015

Příspěvek od f.e.e.t »

Ta spotřeba je fantastická a pokud se tě na to někdy někdo zeptá a uslyší od tebe tyhle hodnoty, bude jenom nevěřícně kroutit hlavou. A je mi jasné, že o to víc je teď ta spotřeba udivující, když je člověk zvyklý na něco jiného ze saabu. :-D
_________________
Volvo černá V70 TDI 9/1998
Volvo stříbrná V50 T5 FWD 12/2004

saabik
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 61
Příspěvky: 692
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Kolín
Vůz: Alpina B3 Touring

#39 V70 T5 Drive-E 2015

Příspěvek od saabik »

Je za námi čtvrtá garančka. To to letí, volvínu jsou už téměř čtyři roky. 62 tisíc na hrbu, bez ztráty květinky, bez sebemenších problémů, hrozná nuda :D . Dokonce dostalo velkou pochvalu od mechoše za podvozek. Prý je až v překvapivě dobré kondici. Desky vepředu i vzadu stále cajk, v saabu jsem je měnil častěji.
Velké plus servisu za výměnu oleje v převodovce. Nenechali mě to zmínit, automaticky dali vědět, že by se mělo. Opět vlastní olej Mobil1, protože ten oficiální Castrol nemám rád. Švédským autům nějak nechutná.
Vše OK, až na tu cenu. Bez oleje téměř 18 tisíc, a to mu nic nebylo, uf. Podle položek věřím, že by to mohlo být o trochu méně. Ale co už, mám ho rád, tak mu dopřeju. Za hybridního yarise jsem po roce platil 3.500, to je rozdíl.


V70 v téhle generaci, z posledních let, je za mě hezký rodinný parník. Po 4 letech je interiérová béžová stále béžová, vevnitř čistá jako z výroby, přestože v něm vozíme jednoho menšího sviště. Zatím úplně největší výtku po těch letech mám k nedotáčivosti a horší trakci při rozjezdu. Holt to není sportovec, ale věřím, že podvozkově to umí některá auta stejné generace lépe...
_________________
Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection

hajnej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#40 V70 T5 Drive-E 2015

Příspěvek od hajnej »

Hodně penez udělala vymena oleje v prevodovce.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12976
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#41 V70 T5 Drive-E 2015

Příspěvek od raolsa »

Bez oleje? Cena jenom za práci. :%)
Co tam vlastně všechno měnili - dělali?
I když, já se ani moc nedivím. Mě nacenili výměnu oleje a kabinového filtru na 8500,-Kč
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

saabik
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 61
Příspěvky: 692
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Kolín
Vůz: Alpina B3 Touring

#42 V70 T5 Drive-E 2015

Příspěvek od saabik »

Převodový olej 4400
Práce celkem 7000
Filtry, stěrače a nějaký drobnosti zbytek. S motorovým olejem by to bylo o takové 4000 víc.
_________________
Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12976
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#43 V70 T5 Drive-E 2015

Příspěvek od raolsa »

Já myslel, že jsi dodal i převodový olej.

Jak dlouho to dělali, respektive kolik je na faktuře hodin?

6600,- za filtry, stěrače a zbytek? Co to bylo?

Já jen abych byl v obraze. Jestli třeba nemám zdražit. :ROFL:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

saabik
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 61
Příspěvky: 692
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Kolín
Vůz: Alpina B3 Touring

#44 V70 T5 Drive-E 2015

Příspěvek od saabik »

4 hodiny práce v autorizáku. Jednou za rok se to snese. Ještě mám rok záruku na nějaké kravinky, tak snad to bude i dál jen spotřebka.
_________________
Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection

xSam
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1280
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Roudnice nad Labem, Praha

#45 V70 T5 Drive-E 2015

Příspěvek od xSam »

Hmmm, tak jsem to procetl, pekne zkusenosti sem davas. Uvazuji o tomhle motoru do S80, daji se posledni typy koupit za slusny penize.
Toho motoru jsem se bal, ale vypada to, ze to bude v pohode.
Diky za to, pomohl jsi mi urcite v rozhodovani.
_________________
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.

saabik
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 61
Příspěvky: 692
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Kolín
Vůz: Alpina B3 Touring

#46 V70 T5 Drive-E 2015

Příspěvek od saabik »

Nemám nalítáno tolik s benzínovým pětiválcem, to mám hlavně info od švagra co má pětiválec v C70. Takže největší vypovídací hodnotu má to, když řídil moje volvíno do Alp a zpátky. A podle jeho reakcí můj motor rozhodně ostudu nedělal :).

Se spotřebouje to tak, že od té doby co využíváme ve městě jenom yarise, spotřeba poměrně výrazně klesla (od 10/2017), viz spritmonitor v úvodu.

Jelikož jsem byl jedním z prvních majitelů tohoto nového motoru, prodloužil jsem si pro sichr záruku na 5 let. Za těch pár let jsem nenašel na netu problémy spojené s touhle motorizací. Pokud si člověk zvykne na trochu chraplavější projev za studena (přímovstřik), tak tenhle motor můžu doporučit. T5 je zatím stále žhavý kandidát i na mé budoucí přibližovadlo. Což samo o sobě už je recenze na motor :). Sice má velkého potenciálního soupeře v šestiválci biturbo, ale ještě není rozhodnuto.
_________________
Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection

saabik
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 61
Příspěvky: 692
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Kolín
Vůz: Alpina B3 Touring

#47 V70 T5 Drive-E 2015

Příspěvek od saabik »

Vrátil jsem se s volvem ze Skandinávie. Jen já a auto, sami dva, Abisko, Lofoty, Nordkapp atd, hlavně spaní po hotelích, mám už rád svoje pohodlí:). Zažili jsme toho opravdu hodně, od vedra po sněžení, ale největší nebezpečí po celou dobu skýtali sobi na silnici/kolem silnice. Asi 5x jsem musel brzdit, ale naštěstí jsou méně pohybliví než třeba srnky :). Nic opravdu krizového.

Co auto? Naprostá pohoda, sedačka pohodlná i na dlouhá sezení. Co mě mile překvapilo, byla průměrná spotřeba motoru T5. Včetně hodinového popojíždění ve Stockholmu a těžšího terénu na severu celá cesta průměr 6,3 l/100km. Ano, lehce přes 6 litrů. Nejednou jsem viděl průměrnou spotřebu dle počítače lízat rovných 6 litrů.

Spousta poznatků, některé už tu v různých vláknech jsou, takže jen pár věcí:
-Neberte benzín na Lofotech. Raději kdekoliv jinde. Nejdražší v samotném Norsku. Na Lofotech za litr kolem 17,6NOK a třeba už kousek východněji o více než korunu levnější.
-Jet takhle zkraje června má své obrovské výhody. Všichni jezdí o prázdninách, mně by ty lidi všude vadili.
-Fandům letectví silně doporučuji Flygvapenmuseum v Linköpingu. Všechna letadla od roku 1910, včetně vraku vytažené DC-10 z roku 1952, kterou sestřelil Mig-15. Vstup zdarma.
-Mimo Lofot a dalších známých míst doporučuji projet cestu Skibotn-Kilpisjärvi. Nádherná příroda, krásné výlety.
-Jak nejdelší dobu jsem ve svém pruhu neviděl auto? 150 km, prostě paráda :).
Pár nezajímavých fotek níže.
Závěr: Motor dokáže být úsporný když se chce, a přitom nezůstat brzda provozu. S motorem jako takovým jsem stále velmi spokojen.

Jo a kdyby vás to zajímalo, tak pokuta za mírné překročení rychlosti je v Norsku 2100NOK.
Přílohy
IMG_20190610_111322.jpg
IMG_20190609_131222.jpg
IMG_20190607_150501.jpg
IMG_20190606_134928.jpg
Naposledy upravil(a) saabik dne 15 čer 2019 18:22, celkem upraveno 2 x.
_________________
Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5896
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#48 V70 T5 Drive-E 2015

Příspěvek od Haben »

Pekny vylet, jen neni skoda to absolvovat sam?
Spotreba super. Ta novodoba T5 mozna nema zvukovy a vykonovy charakter jak stare T5, ale jak pises. Brzdou nejsi, vykonu dostatek a spotreba neskutecna
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

saabik
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 61
Příspěvky: 692
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Kolín
Vůz: Alpina B3 Touring

#49 V70 T5 Drive-E 2015

Příspěvek od saabik »

Chtěl jsem vypnout od všeho. Trval jsem na tom, že pojedu sám. Nejel se mnou ani kámoš, se kterým do Švédska jezdíme téměř pravidelně každý rok.
Pro mě to byl relax. Dělal jsem přesně co jsem chtěl a na co jsem měl náladu, nikomu se nepodřizoval, na nikoho nebral ohled. Díval jsem se do hladiny jezera Torneträsk přes dvě hodiny, a nikomu to nevadilo. Prostě jsem chtěl. :oops: .
_________________
Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection

Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1325
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

#50 V70 T5 Drive-E 2015

Příspěvek od Daniel Kout »

saabik píše:Chtěl jsem vypnout od všeho. Trval jsem na tom, že pojedu sám. Nejel se mnou ani kámoš, se kterým do Švédska jezdíme téměř pravidelně každý rok.
Pro mě to byl relax. Dělal jsem přesně co jsem chtěl a na co jsem měl náladu, nikomu se nepodřizoval, na nikoho nebral ohled. Díval jsem se do hladiny jezera Torneträsk přes dvě hodiny, a nikomu to nevadilo. Prostě jsem chtěl. :oops: .
Ahoj, ani nevíš, jak Ti rozumím. Takto se hecuji cca. 2 roky. Nejdřím to doma nechtěli pochopit, nyní buď ví, proč to potřebuji, nebo rezignovali. Každopádně děkuji osobně za skvělý tip. Dan

p.s.: hlava je vyčištěná?
_________________
S90 B5
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Galerie uživatelů“