Honzs - 940 B230FB '91

Prostor pro Vaše auta
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
  • Autor
  • Zpráva
honzs
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 28
Příspěvky: 305
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: 940 B230FB '91

#1 Honzs - 940 B230FB '91

Příspěvek od honzs »

Rád bych představil svou krabici. Vlákno bych využil i na pokládání otázek :)

Poté, co jsem prodal V70 I na LPG (výborné auto, budu vzpomínat), jsem reálně přemýšlel nad pořízením volva se zadním náhonem. Měl jsem nějaké nabídky už dřív, ale nechtěl jsem pořizovat další povoz, když jsem měl ještě V70. Inspiroval mě Imrija se svou 940, několikrát jsem si pročetl jeho galerii. Dále jsem si psal s Urvanym, který mě ubezpečoval, že vše na krabicích je řešitelné, pokud není shnilá. Ondrův skládek je zase bezvadný zdroj náhradních dílů. Tak nějak jsem nabyl dojmu, že tenhle typ je pro mě ten pravý. Mezitím jsem začal nasávat aspoň povrchní vědomosti o konstrukci a jednotlivých typech krabic. Předtím jsem nerozeznal sedmičku od devítky, teď je to o něco lepší :D

Kdybych si mohl vybrat, sáhl bych po sedanu. Přijdou mi kompaktnější, cestující jsou odděleni od prostoru zavazadel, takže v zimě při nakládání nejde chlad 5. dveřmi dovnitř. Většinou bývají zachovalejší a interiér tolik nevrže, protože se používaly spíš pro samotnou přepravu osob, ne na stavbu baráku. A zároveň vím, že kapacita kufru je plně postačující (do 850 sedan jsem dostal kočárek a plno dalších krámů, předpokládám, že sedanové krabice jsou na tom podobně).

Postupně jsem procházel tuzemskou inzerci, ale z toho, co jsem u nás viděl, jsem neměl dobrý dojem (samozřejmě čest výjimkám, hlavně odsud z fóra). Když Kolemjdoucí kupoval přes malý eBay svou devítku, též jsem se inspiroval a spočítal si, že koupě naslepo s dovozem ze zahraničí nemusí být úplně hloupý nápad.

Zaregistroval jsem se na ebay-kleinanzeigen.de (teď už vím, že VB kromě označení totalitní policie nebo Vezeme burger znamená i cena k jednání). Tuto kratochvíli doporučuju především pro tyto pandemické dny, kdy vyřídit nákup auta v zahraničí není ve výsledku o mnoho náročnější než objednat si jídlo s donáškou.

Reagoval jsem na různé nabídky. Někdo nabízel střep ze stavby za víc než 1000 euro, jiný prodával jednu z posledních kombíkových sedmiček s platnou TÜV a seznamem provedených oprav (v inzerátu bylo víc fotek toho, co udělal doma na dílně, než fotek samotného vozu) za 550 euro. Když jsem si s ním přes Google Translator (taky výborná věc, bez ní bych byl ztracen, neboť neumím šprechtit) dopisoval, dle jeho slov jediný zádrhel je nefungující palivoměr. Nabídl jsem, že zaplatím předem, ihned pošlu člověka k němu a auto odvezu, ale byl neoblomný. Zřejmě jsem narazil na jednoho z nejslušnějsích Němců, auto bylo dlouhou dobu rezervováno a poslední den rezervace prodáno.

Téměř všechny inzeráty jsem dával k posouzení Kolemjdoucímu. Patří mu velký dík za to, že jsem ho mohl často i několikrát denně bombardoval odkazy, fotkami a mými názory na dané vozy.

Nakonec jsem na Autoscou24.nl objevil kombíkovou devítku, která byla v Holandsku kousek od hranic s Německem. Fotky byly hrozné, auto zaprášené. Ale na druhou stranu jsem si říkal, že hlavně starší lidi moc neumí udělat dobré fotky a realita nemusí být tak zlá. Přes Translator jsem sestavil jednoduchý text a čekal, jestli prodejce zareaguje (ne vždy se tak stalo, samozřejmě). Odpověď přišla poměrně brzy, v Dutch. Pán psal něco o tom, že slevil z původní ceny, že auto nyní nestartuje, že je vadná benzinová pumpa, ale přidá ji k tomu. Říkal jsem si, že to vypadá dobře. (Chyba byla v překladu z holandštiny do angličtiny, kdy psal, ne že pumpu přidá k autu, ale že ji mám dát pod auto. Nechal jsem si to přeložit večer a četl jen na mobilu a zbytek si domyslel. Ale nevadí :lol: ).

Postupně jsem si s prodávajícím psal zhruba každý druhý den. Bylo zajímavé, jak napřed nechtěl psát anglicky, že prý neumí; později ale psal už odstavce bez problémů. Domluvili jsme se na prodeji, převedl jsem peníze, on mezitím vyřídil papíry na tamějším RDW. Byl to samozřejmě Volvo nadšenec, dle jeho slov vlastnil několik modelů, na krabice nedá dopustit. Nyní jezdí nějakým mercedesem ’92.

V únoru vůz vyzvedl kamion, stylově značky Volvo :)
Obrázek

Od té doby se o něj tak nějak starám / je u mě. Trvalo nějakou dobu, než jsem jej dal (za pomoci Kolemjdoucího a Imriji) do stavu, kdy vůbec naskočil motor. Co se týče pumpy, stačilo ji vyndat a poklepat kladívkem (Jak prosté, milý Watsone. Díky, Imrijo.) Nebylo to ale všechno. I když pumpa běžela po připojení přímo k baterce, závada byla / je někde v samotné ŘJ. Nedává povel k sepnutí čerpadla. Napřed jsem zapojil ruční přepínač, teď jsem provizorně upravil zapojení, aby běžela vždy s klíčkem (vím, není to ideální, ale brzy bych měl dostat upravené zapojení, které připojím k ECU, a bude vše chodit, jak má).

Vůbec celá elektrika je taková divná. Přepínač světel má obracenou logiku (v poloze vše vypnuto svítí parkovačky + tlumené, v poloze zapnutí tlumených světel nesvítí nic) - napadá někoho důvod? Přepínání dálkových světel se realizuje zeleným přídavným přepínačem vedle regulace jasu, přepínačem pod volantem jde jen světelná houkačka. Na přístrojovce vespodu je další přepínač, jehož funkci prodávající nezná. Když jej přepnu do druhé polohy, cvakne relé v motorovém prostoru a trochu se zvýší otáčky…
Obrázek


Jinak jsem po koupi vyměnil olej a filtr motoru, palivový filtr, vzduchový se mi zdál skoro nový, dal nové svíčky. Regulátor tlaku paliva pouštěl benzin do sání, na což mě upozornil Kolemjdoucí, tak jsem ho taky vyměnil za nový.

Ještě chci vyměnit náplň diferenciálu a udělat proplach automatu (dle VIN je tu ZF4 HP22). Taky je třeba podívat se na PCV, rukavice přiložená k dolejvacímu víčku oleje se nafukuju.

K vozu jsem dostal celou řadu ND a příslušenství, např. X vymezovacích podložek pro seřízení vůle ventilů, roletku zavazadlového prostoru, náhradní tapec, Haynes manuál atd.

Budu postupně klást dotazy povolaným :)

Jedna fotka z inzerátu:
Obrázek

Co je mokré, to je čisté:
Obrázek

Redblock:
Obrázek

Na parkovišti si devítku nespletete:
Obrázek
_________________
940 B230FB '91 ZF4HP22

vityjan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 880
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Buštěhrad
Vůz: 945 D24TIC 94

#2 Honzs - 940 B230FB '91

Příspěvek od vityjan »

To se budete s Jendou kolemjdoucím přetahovat o klempířinu v barvě :D
_________________
945, D24TIC, rv. 1994
360 GLS, B200K, rv. 1985

jehlan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 181
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Šluknovský výběžek
Vůz: 740 glt b234f '89
Bydliště: Mikulášovice

#3 Honzs - 940 B230FB '91

Příspěvek od jehlan »

Další hezká šedivka, gratuluju. Přeju spoustu krásných chvil při jízdě i šlechtění.
Mimochodem, jak plánuješ zapojit palivové čerpadlo? Řeším to samé a zvažuji buď opravu ecu, nebo koupi samostatné jednotky od revolution electronics.
_________________
Bylo: Volvo 740GL 89´b230f m47

Je: Volvo 244GL 81´b19A m45 Alois
Volvo 740GLT 89´b234f m46 Thomas
Volvo 850SE 93´b5254s m59

honzs
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 28
Příspěvky: 305
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: 940 B230FB '91

#4 Honzs - 940 B230FB '91

Příspěvek od honzs »

@ vityjan
Jojo, i kvůli tomu jsem do toho šel :)

@ jehlan
No zas tak hezká není, a kdo ví, jestli někdy bude, ale díky. Rád si pročítám i Tvoje vlákna, dodnes pamatuju, jak jsem naživo viděl Aloise :)

Ohledně zapojení pumpy, víc by věděl Imrija. Co jsem pochopil, nabízí opravnou sadu, která se schová do ŘJ. Jen se připojí několik pinů v ECU a čerpadlo pak funguje stejně (tzn. běží cca 3 s po zapnutí zapalování a pak vždy s chodem motoru). Zkus se s ním domluvit... V principu je to nejspíš stejné jako ta jednotka od revolution electronics.
_________________
940 B230FB '91 ZF4HP22

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#5 Honzs - 940 B230FB '91

Příspěvek od peter cz »

honzs píše: 23 dub 2021 08:02
Vůbec celá elektrika je taková divná. Přepínač světel má obracenou logiku (v poloze vše vypnuto svítí parkovačky + tlumené, v poloze zapnutí tlumených světel nesvítí nic) - napadá někoho důvod? Přepínání dálkových světel se realizuje zeleným přídavným přepínačem vedle regulace jasu, přepínačem pod volantem jde jen světelná houkačka. Na přístrojovce vespodu je další přepínač, jehož funkci prodávající nezná. Když jej přepnu do druhé polohy, cvakne relé v motorovém prostoru a trochu se zvýší otáčky…
Obrázek
V NL to mají jako denní svícení - světla svítí i v poloze světel vypnuto a přitom jdou dálkové jen jakou houkačka. Je tam na to extra pojistka 25, stačí vytáhnout a ve vypnuté poloze už nebudou světla svítit. Pak budeš ale muset vyřešit proč ti nesvítí v normální poloze (pak by šli i dálkové normálně zapnout), není jen špatné relé? Co se týče té pumpy, nevím jestli tam nemáš imobilizér a nemůže být chyba v něm?
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

honzs
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 28
Příspěvky: 305
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: 940 B230FB '91

#6 Honzs - 940 B230FB '91

Příspěvek od honzs »

Aha, vidíš, děkuju mockrát, zkusím pohledat tu pojistku.
Dneska ráno jsem se hrabal v ND dodaných k vozu a v jedné krabičce byla schémata zapojení světel, faktura a nějaké relé. Kouknu, jestli není právě na světla.

Ohledně imobilizéru, už mi to někdo dával jako tip, ale myslím, že tenhle kousek imo nemá.
_________________
940 B230FB '91 ZF4HP22

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1181
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

#7 Honzs - 940 B230FB '91

Příspěvek od Nimrod »

gratuluju, vypadá fakt hezky. ať ti dělá radost
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

kolemjdouci
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 615
Registrován: 7 roků
Bydliště: Praha
Vůz: 89 745 B230 škatule
Bydliště: Pha skoro

#8 Honzs - 940 B230FB '91

Příspěvek od kolemjdouci »

Je to opravdu hezkej kus, gratuluju taky. Honzs je šikovnej a umí vybrat dobrej kus (i barvu, samozřejmě :-) ).
_________________
škatule hejbej se

jehlan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 181
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Šluknovský výběžek
Vůz: 740 glt b234f '89
Bydliště: Mikulášovice

#9 Honzs - 940 B230FB '91

Příspěvek od jehlan »

Díky za tip, to je rozhodně lepší, než objednávat krabičku ze států.
Těším se, až uvidím devítku na zdejších cestách.
_________________
Bylo: Volvo 740GL 89´b230f m47

Je: Volvo 244GL 81´b19A m45 Alois
Volvo 740GLT 89´b234f m46 Thomas
Volvo 850SE 93´b5254s m59

honzs
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 28
Příspěvky: 305
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: 940 B230FB '91

#10 Honzs - 940 B230FB '91

Příspěvek od honzs »

Měl bych s dovolením následující dotazy takhle od stolu:
  • Napětí na baterce - na volnoběh bez větších spotřebičů cca 13,8 V. Jakmile zapnu světla, mlhovky, vyhřívání okna, ventilátor atd., napětí klesne asi na 12,3 V a nezvýší se ani při vyšších otáčkách. Mám shánět nový regulátor? Ptám se i proto, protože jak jsem psal, elektrika je u tohohle auta taková zbastlená. S tím souvisí i další dotaz.
  • Jak psal peter cz ohledně imobilizéru, jak poznám, jestli v devítce je, nebo není? Případně pokud je aktivní, co všechno blokuje? Zapomněl jsem se zmínit, že startování probíhá přídavným tlačítkem, které startérem může točit i při vypnutém zapalování. Klasicky klíčkem ve spínačce se startér v poloze pro startování neroztočí. Nevím, jestli se předchozímu majiteli nechtělo měnit spínačku (na P80 často odcházel ořech, je to případ i krabic?) a zapojil startér na tlačítko, nebo je zádrhel jinde.
Děkuji předem :)
_________________
940 B230FB '91 ZF4HP22

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#11 Honzs - 940 B230FB '91

Příspěvek od Urvanej »

1) změř napětí na alternátoru a ne na baterce. Mam to na Jaruně stejně, a jsou už špatný kabely od altíku. Mezi + na altíku a na baterce mam asi 1,2V úbytek, na mínusu mam asi dvě desetinky. Chystám se na nový kabely, ale zatim jsem ve fázi hledání člověka s lisovacíma kleštěma na očka :-)
2) Ještě jsem nemocný ořech na krabici neviděl, asi budeš muset lézt po drátech. Nicméně opět, řešil jsem to na Jaruně, kabel od spínačky vede do konektoru u L kolene, odtud vede k šaltrpáce a zase zpátky ke konektoru u L kolene. Cestou je úbytek jako prase a nestačí to na sepnutí starteru. Rozebral jsem všechny konektory, prostříkal, a prd. Pomohlo až přemostění kontroly zařazené rychlosti a tušim že to bylo růžový a modrožlutý drát u levého kolene. Ale jak jsem psal na začátku, šémátko tě nemine.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#12 Honzs - 940 B230FB '91

Příspěvek od Urvanej »

soubor s elektřinou lze najít na googlu, je to brožura TP 3908202
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

honzs
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 28
Příspěvky: 305
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: 940 B230FB '91

#13 Honzs - 940 B230FB '91

Příspěvek od honzs »

Díky, Tome, za rychlou odpověď :good: . Schéma jsem si stáhl, je to užitečný dokument. Píšu to na seznam věcí co udělat.

Nové silové kabely jsem si dělal i na V70, tam opotřebení bylo extrémní, a co si teď vzpomínám, situace byla obdobná. Kleště na oka mám v práci, tak to případně půjde udělat. Ještě jednou děkuju.
_________________
940 B230FB '91 ZF4HP22

honzs
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 28
Příspěvky: 305
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: 940 B230FB '91

#14 Honzs - 940 B230FB '91

Příspěvek od honzs »

Nemám fotky, ale vyčistil jsem PCV. Zase mi velmi pomohl Honza Kolemjdoucí. Nakonec to šlo docela dobře, ani se nemuselo sundávat sání. Překvapilo mě, že odlučovač oleje (to je doufám ta plastová krabička na bloku) byl docela čistý (čekal jsem něco podobného jako u kolegy 850, ale tak hrozné to nebylo). Zato tenhle filtřík byl hodně zanesený (EDIT: položka #11) a podtlak neprůchozí:
PCV.JPG
PCV.JPG (79.98 KiB) Zobrazeno 791 x
Ještě jsem propláchl automat. Původní kapalina nesmrděla po spálenině, ale měla hnědou barvu (aspoň tak mi to připadalo, dělal jsem to za svítání). Zdá se mi, že za studena to řadí hladce, na rozdíl od předchozího stavu, kdy to trochu kopalo.

Další na řadě budou zadní tlumiče, možná i pružiny. Auto se houpe.


Vím, že se doporučuje Koni nebo Bilstein, ale na moje ježdění předpokládám stačí i např. Sachs, co říkáte?

Taky se kouknu na filtrbox a rovnou si sem hodím odkaz na úpravu, abych to nemusel hledat. Plus je třeba udělat věci, co jsem psal v předchozích příspěvcích.
Naposledy upravil(a) honzs dne 17 kvě 2021 08:07, celkem upraveno 1 x.
_________________
940 B230FB '91 ZF4HP22

imrija
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 544
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: volva

#15 Honzs - 940 B230FB '91

Příspěvek od imrija »

Sachs NIKDY. To jsou vyhozený prachy, za 14 dní budeš vzpomínat na ty starý vorezlý tlumiče cos tam měl. Bilstein B4 jsou navíc aktuálně i levnější než byl Sachs minulý rok.
Pro socwageny někteří doporučují KYB tlumiče. Nezkoušel jsem je.
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec

honzs
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 28
Příspěvky: 305
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: 940 B230FB '91

#16 Honzs - 940 B230FB '91

Příspěvek od honzs »

Dobře, díky, půjdu do těch B4.
_________________
940 B230FB '91 ZF4HP22

vityjan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 880
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Buštěhrad
Vůz: 945 D24TIC 94

#17 Honzs - 940 B230FB '91

Příspěvek od vityjan »

Měl jsem B4 a nemůžu říct, že jsem byl spokojený. Poměrně brzy začaly zadní tlumiče klepat... Buď jsem dostal fejk a nebo jsem měl smůlu. Teď mám sockawagen s KYBem a jsem spokojen. Uvidíme co s životností...
_________________
945, D24TIC, rv. 1994
360 GLS, B200K, rv. 1985

HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 741
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

#18 Honzs - 940 B230FB '91

Příspěvek od HonzaA »

Sachs advanced jednotrubkovy jsou origo tlumice na turbinach,na zadek se jeste daji koupit. Na predek se uz ale nedaj sehnat a obycejny Sachsy na predek jsou priserny.
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další

honzs
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 28
Příspěvky: 305
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: 940 B230FB '91

#19 Honzs - 940 B230FB '91

Příspěvek od honzs »

Díky, v protikladu s tím, co jsem psal výše, jsem nakonec pořídil KYB. Jen je vyměnit.

Řeším teď víc věcí a na devítku nějak není čas. Kromě toho, jak se oteplilo a víc jezdím krabicí, občas cítím smrad benzinu. V motorovém prostoru je sucho, pod autem v místě hlavní pumpy, taky, tak mám podezření na odvětrávání nádrže. 3M3 mi dával tip, co prověřit, ale taky jsem se k tomu ještě nedostal...
_________________
940 B230FB '91 ZF4HP22

honzs
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 28
Příspěvky: 305
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: 940 B230FB '91

#20 Honzs - 940 B230FB '91

Příspěvek od honzs »

Po víc než roce další příspěvek, během té doby proběhla tato ozdravná kúra:

* výměna čelního skla (staré mělo prasklinu a bylo i nějak špatně přilepené, tak mi přišlo nejlepší nechat ho vyměnit);
940 nove okno.jpg
* nový výfuk od katu dozadu (z Německa originál i s dopravou za 1/2 ceny než autorizák, tak jsem ho vzal);
940 novy vyfuk.jpg
* výměna rozvodů + pumpy + fridexu, zadních tlumičů (původní byly pro mě překvapivě nivomaty, nyní tam jsou klasické), předních kotoučů + destiček, náplně diferáku, kontrola vůle ventilů, samozřejmě pravidelná výměna oleje + filtru v motoru;

* nový alternátor.

Objevila se nová závada, totiž že přestal ukazovat tachometr. Počítadla km fungují, ale ručička se nehne od nuly. Musím prozkoumat tišťák budíků, protože na čidlo v diferáku to snad nevypadá, když načítání km funguje. Nebo se pletu?

Dále se mi podařilo rozbít sklápění zadních sedadel, nejsem jediný, koukám :D

Elektro zásahy po kutilu holandském zatím neodstraněny, ale snad se k nim přes léto dostanu na kloub.
IMG_20220118_093404.jpg
_________________
940 B230FB '91 ZF4HP22

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#21 Honzs - 940 B230FB '91

Příspěvek od Urvanej »

Jakmile ti funguje počitadlo, tak signál z diferáku doleze. Mam pocit, že bejvá chyba v samotném krokovém motorku. Sergej to tu myslim taky řešil. Ale to lovim po paměti, co jsem kde četl, takže spíš to ber jako spekulace.
Kdybys ty vyndaný niva ještě měl, a chtěl je zlikvidovat, tak je nevyhazuj, dovezu ti za to tu tvou převodovku :-D (která je furt v autě :oops: ) :D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

honzs
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 28
Příspěvky: 305
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: 940 B230FB '91

#22 Honzs - 940 B230FB '91

Příspěvek od honzs »

Ad tachometr - díky, mně to taky tak přijde, že je problém někde na straně budíků.
Ad niva - promiň, ta výměna proběhla už někdy na podzim, píšu to zpětně, nechal jsem je u mechanika, tak je nemám k dispozici.
_________________
940 B230FB '91 ZF4HP22

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 224
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: Šluknov
Vůz: Volvo 940 Turbo 1996
Bydliště: Šluknov

#23 Honzs - 940 B230FB '91

Příspěvek od Výska »

Pěkně to šlechtíš, radost pohledět.
_________________
Volvo V70 XC 1998
Volvo V70 10V 1997
Volvo C70 T5 2002
Volvo 940 Turbo 1996 B200FT/M90
Volvo 240 GL 1988 (B230F+AW70)
Toyota 4Runner 1991 V6

kolemjdouci
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 615
Registrován: 7 roků
Bydliště: Praha
Vůz: 89 745 B230 škatule
Bydliště: Pha skoro

#24 Honzs - 940 B230FB '91

Příspěvek od kolemjdouci »

:good: pěkný! Radost číst a koukat, díky.
Kdyby jsi měl zásek u toho sklápění, tak se ozvi, ale jistě to zvládneš :-)
_________________
škatule hejbej se

honzs
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 28
Příspěvky: 305
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: 940 B230FB '91

#25 Honzs - 940 B230FB '91

Příspěvek od honzs »

Po dlouhé době další příspěvek. V pátek bylo hezky, než se přes víkend ochladilo, tak jsem trochu provětral devítku. Všechno šlape, jízda je příjemná, užíval jsem si ji.
unor 2023.jpg
Poslední dobou mám štěstí na pneumatiky. Jednak v ulici je fantom, který nám propichuje zboku gumy (na firemním jsem měl 2 dírky, sousedka dopadla hůř, měla propíchlá všechna čtyři kola - už to řeší příslušníci), jednak když jsem dofukoval kola, schválně jsem si říkal, že se mrknu i na rezervu, jestli neuniká. Tohle na mě vykouklo, plášť je na cucky. Vejde se do prostoru pro rezervu i klasické (ne dojezdové) kolo 195/65 R15? Předpokládám, že ano.
rezerva.jpg
Co s tou poškozenou dojezdovkou? Chcete ji někdo, nebo ji mám rovnou odevzdat do pneuservisu?
_________________
940 B230FB '91 ZF4HP22
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Galerie uživatelů“