O víkendu jsme prožili prodloužený víkend na horách v Karolínce. Na samotě u lesa, 8 km od civilizace. Odjezd byl už ve Zlíně krásně bílý.
Před odjezdem jsme věděli, že budou kruté mrazy, předpověď říkala -22°C.
- forecast.jpg (81.71 KiB) Zobrazeno 3953 x
A já blb si nedotankoval plnou nádrž a zůstala jen čtvrtina zimní nafty. Později jsem zjsitil, že tato zamrzá mezi -17°C až -20°C.
Cesta na horu byla po pěkně protáhle silnici s vrstvou ujetého sněhu, tak se dalo i trochu zablbnout. Posledních cca 300 metrů lesní cestou krpálem navrch s jednou vracečkou a jsme u chaty. No je tu moooc krásně a kolem nás nikde nikdo.
- IMG_0574.JPG (94.97 KiB) Zobrazeno 3952 x
Večer nám padá teplota tak, ajk meterologové předpovídali.
- 22.jpg (81.81 KiB) Zobrazeno 3953 x
V sobotu ráno v 8:00 nám teplota spadla ještě více, tak to nám meterologové trochu neodhadli, večer předpokládám, že teplota začínala trojkou.
- IMG_0577.JPG (76.61 KiB) Zobrazeno 3953 x
V tuto chvíli máme radost, jak je tu krásně mrazivo a jak není potřeba nic škrábat stačí fouknout a sníh jde z auta pryč.
- IMG_0598.JPG (120.6 KiB) Zobrazeno 3952 x
Celé osazenstvo jsme se dohodli, že jedeme lyžovat. Ok nakopnu bufík, začne vrčet, teplý vzduch z výfuku, tak začnu ládovat auto. Po chvíli se bufík vypnul. Tak nakopnu znovu, bufik vrčí, ale letí jen studený vzduch a vypne se. Říkám si, no nic, asi slabá baterie, tak to vyplo. Čemu se divit v těch mrazech, tak pojedeme holt v nevyhřátém voze. Donosím šestery lyže do auta zavřu, jdeme se obléci.
Dojdu k autu a startuju, nic, nic, nic, nic, nic, nic. Ok bereme kabely na start, nabíjíme 10 minut baterku a startujeme, nic, nic, nic, nic, nic. Co je...? Tak mě napadá, že to baterkou nebude, že točí pěkně. Ale pro č studený vzduch z bufíku? Zamrzlá nafta? Tak rozjíždím pátrání co s tím. Zbylých 5 osob na nic nečeká a sedá do Fabie 1,2 TSI na brnk chytají a s úsměvem jedou lyžovat. Já létám po kopcích a hledám signaál a volám hajnému, 3M3, Jarkovi Křižanovi. Všude potvrzení nafta zamrzlá, rozehřát nebo lépe do teplé garáže. Ale jak se kurňa dostat dolů. sem vyjede 4kolka či auto s řetězy. No nic, vždyť mám havarijko s asistencí. Takže volám PinďoviBC, jaké že to je číslo na Českou pojišťovnu. Volám asistenčku, předávám info. Rádi pro vás dojedeme, ale zamrzlá nafta je výluka z pojištění. Ok co to bude tedy stát, se ptám? Počítejte do 4 000 Kč odtah do nejbližšího servisu a tam se na to podívají v pondělí. To je pro mě pozdě, ale co už. tak říkám, ok jak se ke mně dostanete, jsme nad Karolínkou v horách, kde vyjede a sveze mě buď traktor nebo nějaké terénní vozidlo. Odpověď, no to asistenčka nemá, dojede klasický náklaďák. A jak se sem dostane, to bude tahat ještě ho. No může to zkusit a když ne, tak bohužel, ale zaplatit to musíte. Tak se loučím. Jdu do nejbližší chaty s místním starousedlíkem a žádám pomoc. Pán ochotně volá do servisů okolo, tam to neberou nebo nás vyhodí, starostka taky nepomůže, autodopravci taky nic, běžní lidé taky nic. A proč, protože vše v Karolínce zamrzlo a kdo má teplou garáž, už rozmrazuje jiná auta. No nic, volám na dobrovolné hasiče, ti ochotně že přijedou a rozmrazíme horkovzduškou. ZA hodinu dorazí a rozmražujeme, trvá to hodinu, ale auto chytne. Vysmátý jak nikdy mu dávám 200 Kč na cigarety, ikdyž je nechtěl a odjíždím z kopce na benzinku natankovat naftu a přidat aditiva. Jenže po 1 km, nouzák, pak to zdechlo. start, ujedu 200 m, chcíplo to, start ujedu 150 m, takto se to pakoval snad 200x a poposkakoval jsem snad po 15 metrech. Se divím, že to baterka dala. Doskáču na beznzinku, dám aditiva a plnou. Zkouším starty a nic. Call Jarkovi Křižanovi, zkus vypustit bordel z paliváče. Ok vypouštím snad litr a postupně startuji, nic se neděje. Takže filt je ucpaný. Tak volám tentokrát Martinovioplovi. je ode mne cca 60 km, třeba pomůže, paliváč doveze. Ač nachcpíán, telefon bere a je ochotný pomoci. Několik pokusů, přidáváme trochu benzínu do nádrže, zkoušíme starty, vytahujeme pojistku od pumpy a stále nic. Nakonec Martin sděluje, že i když přijede, paliváč to nemusí vyřešit, ať se rozmyslím. Tak to nechávám být a jdu pátrat po barácích, kdo mi uschová auto. Naštěstí po chvíli naleznu servis, kde je sice přes noc plno, ale v 9:00 je pán ochotný mi tam auto nechat. Takže sestra přijíždí s Fabii domů a potupně táhne Volvo do 500 m vzdáleného servisu, kam ho jedeme na druhý den ráno zatlačit. Ráno je k mému překvapené v garáži jen 6C, ale auta, která tma byla přes noc už spokojeně vrčí venku. Pán zatápí v kotli a domluva, že ve 14:00 si pro auto přijdu. Když přijdu ve 14:00, je pořád 6C v garáži, pánovi vyhasl kotel. Ale auto chytán brnk, tak odjíždím, po 150 m, to zase chcípne, tak se vracím zpět. Domluva, že pán pořádně zatopí a já si přijdu v 16:00. Přišel jsem v 16:30, 15C v garáži, auto chytá, pohodově 15 min vrčí a vyrážím na svah pro zbytek osob. Auto jede a dojede až do Zlína.
Na druhý den jsem rozhodnutý u Jarka nechat vyměnit filtr. Ráno start v -19C ok, malého odvezu do školky, pak to spadne do nouzáku a do skákám opět několika starty do práce a tam necháme auto u ředitele v garáži. Takže opět se to ucpalo. Filtr už tedy měním sám.
Vypuštěná nafta s parafínem
A tady máme ten krásný filtr, tak proč to kurňa nejelo
- filtr.jpg (124.34 KiB) Zobrazeno 3952 x
Auto nakopneme, necháme vrčet, zkouším bufík, ten je zablokovaný, tak musím nechat ještě odblokovat. následuje 30 km projížďka, vše ok. Pakruju u baráku, a ráno startuji v -14C, auto chytá, rozvezu děti, manželku i sebe do práce a auto i po 20 km jede, takže hurá, máme věřím vyhráno.