Právě je 23 led 2019 07:53

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Pravidla fóra


Pravidla galerie uživatelů.
V tom to topiku se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý kdo bude chtít si založí vlastní topik s názvem:
Nick – typ auta. / Bláža – P1800 SE
Co napíšete dál, už záleží na každém jednotlivci.
Můžete přiložit dvě fotografie 800x600 pix a dvě 600x400 pix. Které budou umístněné na tomto servru.
Další fotografie je nutno uložit někam jinam a sem jen napostovat.
Moderátoři to budou průběžně kontrolovat a bez varování mazat.
Za zveřejněné informace si přebírá odpovědnost každý sám.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 387 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 12, 13, 14, 15, 16
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: IgorS - S80 TDI
PříspěvekNapsal: 10 led 2019 09:15 
Offline
Člen VK
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2013
Příspěvky: 1972
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 | S60
Ejdou Rotacak píše:
Já porovnávám nutnost neplánovaného odjezdu v zimním období při trvalé pokrývce sněhu. Jasně bufík je bufík, ale Igore ne každej ví, v kolik druhej den pojede autem. Je mi 31, jsem utržená pr*el a sedám do auta denně, pokaždé v jiný čas proto ti tvrdím, že mi (konkrétně mě Adamovi Tesařovi) nic jiného než škrabka a košťátko nezbývá.

Jednotka nezávislého kúrenia nie je do áut montovaná kôli tomu aby eliminovala používanie škrabky a metličky. Inak napísané, nezávislé kúrenie ľudia v aute nemajú a nechcú ho výbave auta preto, aby nemuseli zhadzovať sneh z auta a nemuseli mať v aute škrabku. Jednotka nezávislého kúrenia je v aute kvôli teplu, ktoré vie vyrobiť nezávisle od chodu motora. Toto teplo jeho vedľajším účinkom aj rozmrazí okná za istý čas ale neroztopí sneh na celej ploche auta. Napríklad, na časti kufra pri sedane, je to aj nemožné. Nezávislé kúrenie je ale o štarte teplého alebo predohriateho motora a nastúpení do teplého alebo predohriateho interiéru.

Keďže nezávislé kúrenie nie je zariadenie typu "antiškrabka" a "antikošťátko" ale o teple, teplo je to o čo pri nezávislom kúrení ide. Aj v prípade vopred nenaplánovateľných odchodov, má nezávislé kúrenie svoju úlohu a to práve v tom, na čo je určené. Vyrába teplo, ohrieha vodný okruh motora nezávisle na chode motora. Znamená to, že v prípade neplánovaného odchodu sa používa ako príhrev motora.

Ak 2 minúty trvá oškrabanie a odhrnutie snehu z auta, stačí ho spustiť spolu, napríklad aj so štartom motora ešte pred odhadzovaním snehu alebo predtým než sa človek oblečie a príde k autu. Za tie dve minúty už Webasto zohrieva vodný okruh. Ak sa ku tomu pripojí aj chod motora ohriatie okruhu je veľmi rýchle a pri benzínových motoroch obzvlášť. Mnoho áut má montované jednotky nezávislého kúrenia do nich práve ako príhrev.

Domnievam sa, že nikto si nekupuje nezávislé kúrenie preto, aby neškrabal námrazu na oknách a nezhadzoval sneh z auta, preto ako alternatíva škrabka a metlička vyznieva trápne.

Ale máš pravdu, Adamovi Tesařovi nič iného než škrabka a košťátko neostáva.

Ejdou Rotacak píše:
Pokud tvrdíš opak jsi vedle jak ta jedle.

Netvrdím!

Ejdou Rotacak píše:
Já bych ty podmínky Igore nesrovnával, vždyť píšu, že maji starý penzion v první zóně národního parku, tak to asi nebude v nížině. Tam je to všechno od 900 m. n. m. vejš, sníh tam leží do dubna.........Možná je to nezávislé topení rychlejší protože jsou to benzíny s obsahem 3.6. Nevím, hádám.

Nevieš, hádaš, ale vieš že je to pomalé... No, dobre, je to pomalé. Nepísal som nič o porovnávaní podmienok s tvojimi rodičmi. Písal som o tom, aby si mi dal nejaké referenčné parametre a potom by sme za podobných podmienok urobili testy na mojom aute a referenčnom aute. Potom budeme vedieť o koľko je to pomalšie, ak to pomalšie teda je. Do tých podmienok treba okrem teplôt a snehu zahrnúť, ako píšeš, aj materiál bloku motora, objem vody v chladiacom okruhu atď. Potom sa dá ku tomu vyjadriť aj keď z tohoto porovnania vychádza TDI s veľkým hendikepom, lebo má veľa vody v chladiacom okruhu a ťažký liatinový blok motora. Že sa ti zdá byť niečo slabšie, nemusí znamenať že to slabšie je. Ale môže to tak, samozrejme, byť. To zistíme porovnaním porovnateľného.

Keď som napísal, že to bolo 75 minút, tak si napísal, že radšej ostaneš u škrabky a metličky, než by si čakal 75 minút. Ku tomu ti napísali aj iní, že prečo by si mal čakať. Nemusel som čakať ani ja na koniec naprogramovanej doby, mohol som do auta sadnúť aj za 20 minút. To by som ale nevedel, čo sa bude diať potom, keby som s autom odišiel. Po 20 minútach by som už aj tak odchádzal s predohriatym motorom a interiérom a aj tak by som musel časť snehu z auta zhodiť. Kapota na S80 je zateplená a odhlučnená, takže má dvojitú izoláciu ale aj tak z nej sneh zliezol, aj keď to nebolo za 20 minút. To by som ani nečakal, že to bude tak rýchlo práve kvôli tomu zatepleniu a odhlučneniu, liatinovému bloku motora a objemu vody. Keby som klamal a napísal, že to bolo 25 minút tak by si žasol alebo si pomyslel že ok, lebo tvoji rodičia na Šumave, na benzínovom aute atď.

Chcel som vedieť ako sa to teplo v aute šíri. Na videu je vidieť, že po 15 minútach už došlo k rozpusteniu a stenšeniu vrstvy snehu na skle a od 20 minúty sa už utvorila diera. Zvyšnú vrstvu snehu by bolo možné zotrieť aj stieračmi bez problémov, lebo nebola už primrznutá ku sklu. Vrstva snehu ale fungovala ako izolant a nedošlo k zosunutiu snehu, no k postupnému rozpúšťaniu. Je možné, že na iných autách by to pri -5 st. C a 8 cm bolo rýchlejšie. Pritom aj záleží ako je interiér auta tepelne izolovaný. Na takom lacnom plechovom autíčku bez hrubších tapacírov, by ten prestup tepla a ohrev plechu bol rýchlejší.

Toto nové Webasto nie je od výroby na svojom plnom výkone, lebo nové Webastá sú ladené na menší obsah CO2 vo výfukových plynoch. Sú akoby výkonovo poddimenzované. Je možné ho podvihnúť až na 5,4 kW úpravou hodnoty CO2 a na až 5,6 kW softwérovou úpravou. Touto úpravou už ale za cenu zníženia jeho životnosti. Chcem ho ale ponechať na továrenskom nastavení, lebo takto ide veľmi hladko, ticho, nedymí a nesmrdí. Ďaľšou veľkou rezervou je u mňa interiérový ventilátor. Ten môžem výkonom podvihnúť, podľa manuálu Webasto, až na 5,5 A. Zatiaľ ho mám asi na 2 A, takže aj tu je rezerva. K optimalizácii kúrenia by mi teda tie referenčné parametre pomohli ale nie typu rýchle dojmy a pocity alebo porovnávanie nezávislého kúrenia so škrabkou a metličkou. Škrabku a metličku bude používať majiteľ auta s nezávislým kúrením aj bez neho a kvôli nastúpeniu do auta nemusí čakať ani jeden ani druhý.

_________________
| S80 TDI | 1999 | CHIP 100-160km/h 12,10 s | Webasto | S60 2.4i | 2001 | VIDA-DiCE |


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: IgorS - S80 TDI
PříspěvekNapsal: 10 led 2019 11:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: duben 2018
Příspěvky: 103
Bydliště: Děčín
Vůz: 2002 Volvo S80 T6
Ten Chrysler podle mě neohřívá motor, ale jen introš. Proto ten časovej rozdíl.

_________________
2002 Volvo S80 T6 LPG Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: IgorS - S80 TDI
PříspěvekNapsal: 11 led 2019 01:14 
Offline
Člen VK
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2013
Příspěvky: 1051
Bydliště: Tam někde u Budějc.
Bydliště: Budějce
Vůz: S 60 B5234T3 02' @ V70 B5244S 01'
Mě by to nevadilo, za 75 min:
Se pěkně vyprázdním
Pobydu v koupelně
Dám si snídani
Kávička
Pak to vemu koštětem, vyrazím do práce, na nákup, k lékaři nebo hodím potomky do školy



Bohužel já pod tím šktnu, zatopím v zicli, ometu a jedu :pardon:
Ještě že bydlím na Jihu, tohle se stává 10X za 4 zimy :ROFL:
Sorry za Spam v Galerii :Search:

_________________
Skandinávský plnokrevník S60 B5234T3 02' Venetian Red pearl @ Daily Cars B5244S 01'
Bylo:Fransoa 406 Hdi RHZ Mégan-néé 1.9 TD otočené na střechu ve Štěpánovicích Renault 25 2.2 automat
Škoda Hovoriť 136 LPG Rumun Club 11 R co žral i lidi u přechodu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: IgorS - S80 TDI
PříspěvekNapsal: 11 led 2019 14:05 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: květen 2004
Příspěvky: 2219
Bydliště: Brno
Já už jsem ty bludy nemohl vydržet... Provozuju celkem tři auta s bufíkem už desátou sezónu, takže si troufám poučovat:

ad "...75 minut je moc dlouho..." - dovoluji si tvrdit, že v Igorově autě byla po půl hodině trenýrková teplota, která se za tu další třičtvrtěhodinu neměnila (jen se předávalo sněhu na kapotě a oknech skupenské teplo tání, navíc bufík automaticky sníží výkon, aby udržel vodu mezi cca 65-80st.C.)

ad "...Chrysler je rychlejší..." - záleží na rychlosti větráku topení - buďto je za dvacet minut motor na 60st.C. a interier je vytopen jen zlehka, nebo po stejné době má motor 45st.C. a v autě horko, neboť větrák běží rychle. Bufíky pro osobáky mají většinou do 5kW tepelného výkonu

ad " nevím, kdy budu druhý den odjíždět..." - timer je skutečně naprd, od toho máme s Igorem ovládání přes mobil, příp. čínský dálkové ovládání (větší dosah). Pokud je někdo hasič ve službě nebo člen URNY, tak to má fakt blbý. Já si odjezd s dvacetiminutovým předstihem naplánovat umím...

Bufík je jediné konečné řešení otázky tepla v autě a opotřebení studeného motoru, všecky serepetičky s vyhřejváním volantu, sedaček, oken, dálkovým startem atd. je nedostatečná náhražka.

Igore, auta máš vymazlený a jseš pečlivka! :good: Sice s náběhem na obsedantně kompulzivní dysfunkci, ale když Ti to dělá dobře... :D

_________________
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: IgorS - S80 TDI
PříspěvekNapsal: 14 led 2019 18:50 
Offline
Člen VK
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2013
Příspěvky: 1972
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 | S60
Pišta, bežne fakt 75 minút nečakám, kým nezávislé kúrenie za mňa oškrabe sklá na aute a zhodí kopu snehu z auta. Preto by si si s tým ranným vyprázdňovaním musel trochu pohnúť, aby sa ti to rýchlejšie pohlo alebo musíš silnejšie potlačiť nakoľko je v ňom teplo aj skôr.
:D

Standa, až trenírkovou teplotou by som to nenazýval, ale použil by som na to termín "pohodová teplota". Taká teplota je samozrejme v aute aj skôr. Taká príjemná teplota, že človek pri nastúpení už pociťuje sakramentský rozdiel, medzi nastúpením do nevyhriateho a predohriateho auta. No, a ako sme sa dozvedeli, niektorí to dokážu aj bez bufíka za 2 minúty, škrabkou a metličkou. Ale to len takí, ktorí ho nemajú, ani kvôli hektickému životu mať nemôžu a potrebujú sa len uchlácholiť v tom, že je dobre, že ho vlastne v aute nemajú.

Ventilátor interiéru sa spúšťa až po dosiahnutí teploty vody 40 st. C. Takže zo začiatku sa akoby nič nedeje a až keď je voda teplá 40 stpňová, začína nútený obeh výmeny tepla z radiátora kúrenia. Ide o šetrenie el. energie, aby sa zytočne nefúkal do interiéru studený vzduch. Ventilátor je z dôvodu šetrenia el. energiou vypínaný tiež vždy, keď je požiadavka na nové spustenie cyklu, aby žhavič mal k dispozícii čo najvyššie napätie. Keď kúrenie dosiahne stavu že nafta horí sama, bez žhavenia, ventilátor interiéru sa opäť spustí.

Len raz, či dvakrát sa mi stalo, že som musel ozaj neplánovane, hneď a okamžite odísť. V takom stave som hneď stlačil gombík DO a išiel. Nemám výjazdy na zavolanie, nie som ani záchranár ani vodič zásahového vozidla, takže sa mi ani bežne nestáva, že by som pred dvadsiatimi minútami nevedelel, že som mal práve teraz a okamžite niekam odísť. Inak ozaj tiež podobne ako ty, nemám problém sa vtesnať do nejakého 15 - 20 minútového okna chodu kúrenia pred neplánovaným odchodom.

S tým nenahraditeľným pocitom komfortu nastúpenia do vyhriateho auta, odchodu autom už s teplým motorom a interiérom súvisí to, čo si napísal:
standa píše:
Bufík je jediné konečné řešení otázky tepla v autě a opotřebení studeného motoru, všecky serepetičky s vyhřejváním volantu, sedaček, oken, dálkovým startem atd. je nedostatečná náhražka.

Krásne si to zhrnul. Veľká pravda.

Ďakujem.

_________________
| S80 TDI | 1999 | CHIP 100-160km/h 12,10 s | Webasto | S60 2.4i | 2001 | VIDA-DiCE |


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: IgorS - S80 TDI
PříspěvekNapsal: 15 led 2019 08:08 
Offline
Člen VK
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2013
Příspěvky: 1972
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 | S60
20-ROČNÉ VÝROČIE

Až som skoro zabudol, že už je to 15 dní, čo S80-ka má 20 rokov.

Obrázek

_________________
| S80 TDI | 1999 | CHIP 100-160km/h 12,10 s | Webasto | S60 2.4i | 2001 | VIDA-DiCE |


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: IgorS - S80 TDI
PříspěvekNapsal: 16 led 2019 13:08 
Offline
Člen VK
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2013
Příspěvky: 1972
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 | S60
AUTOBATÉRIA BANNER 1/2

Po tom, čo som túto Bannerku nahradil novou batériou Yuasa viewtopic.php?f=96&t=61044&start=325#p797285, som sa chcel pozrieť bližšie na to, ako to s ňou je. Keďže mala vlastnosti vybitej či nenabitej aj keď bola v aute dobíjaná, pripojil som ju na inteligentnú nabíjačku, že ju nabijem. Keď som asi po dvoch hodinách prišiel po niečo do pivnice, na moje prekvapenie na displayi nabíjačky už svietilo "Full".

Vtedy som si uvedomil, že ani nikdy predtým, keď som ju nabíjal, som vlastne nevedel ako dlho nabíjanie trvalo. Zapol som nabíjanie a prišiel som na druhý deň alebo večer pozrieť, odpojiť. Vtedy som si aj uvedomil ako nanič sú tie inteligentné nabíjačky, keď neukazujú čas a lepšie prijatú energiu batériou. To som ešte ani nevedel, že tie nabíjačky, ktoré majú max napätie bezpečné pre palubnú sieť a umožňujú nabíjanie batérie aj v aute, vlastne batériu ani nabiť nedokážu. Mali by sa volať "dobíjačky".

Skúsil som ju zaťažiť v záťažovom teste prúdom 100 A. Nebola to žiadna katastrofa ale napätie padalo dosť rýchlo a kraj zeleného poľa nedosiahlo ani na začiatku testu.

Obrázek


Dal som sa potom na zistenie reálnej kapacity batérie záťažovým testom s konštantným prúdom C/20. Test potvrdil moje tušenie aj správanie sa batérie v aute.
Pôvodne 100 Ah batéria mala po plnom nabití reálnu kapacitu už len 66 Ah.

Obrázek Obrázek


Znova som ju nabil, tentokrát mikroprocesorom riadenou nabíjačkou s cieľom zistiť akú kapacitu je schopná do seba prijať, pokiaľ nedosiahne detekciou nabíjačky plnú kapacitu. Nabíjačka len potvrdila kapacitu zistenú už záťažovým testom.

Obrázek Obrázek


Znova som batériu nabil a zisťoval som hustotu elektrolytu v článkoch pri jej 100 % nabití. Aj meranie hustoty elektrolytu korešpondovalo so stavom batérie. Pri 100 % nabití batérie, podľa dvoch nabíjačiek, hustota elektrolytu v článkoch nedosiahla hodnoty plného nabitia a jeho správnej hustoty. Elektrolyt mal len 1,175 g/ml3. Veľkým plusom ale bola skutočnosť, že všetky články vykazovali približne rovnaké hodnoty. Žiadny článok nebol výrazne slabý ani nemal znaky vnútorného skratu.

Obrázek


Všetko nasvedčovalo tomu, že moja batéria Banner je postihnutá najčastejšou chorobou akumulátorov, sulfatáciou. Batéria neprijíma energiu kvôli sulfátom síri na jej doskách, elektricky vykazuje stav plného nabitia, nabíjačka stav vyhodnocuje ako plné nabitie aj keď hustota elektrolytu nedosahuje požadovených hodnôt. Rovnako sa taká batéria správa aj v aute. Batéria sa nedá nabiť bežnou nabíjačkou ani nabíjacou sústavou automobilu do jej pôvodnej plnej kapacity.


Pri vizuálnej kontrole povrchu článku nejaká masívna sulfatácia v podobe kryštálikov ale viditeľná nebola.

Obrázek Obrázek


Rozhodol som sa Banner akumulátor skúsiť preliečiť a urobiť mu revitalizáciu. Vylial som z neho starý elektrolyt,

Obrázek Obrázek


pripravil som si väčšie množstvo demineralizovanej vody a niekoľkokrát som akumulátor prepláchol vodou.

Obrázek Obrázek


Potom som do akumulátora namiesto elektrolytu nalial demineralizovanú vodu a začal som ho nabíjať nízkym konštatntným prúdom C/100,

Obrázek Obrázek


až do hustoty roztoku (vody) v článkoch 1,1 g/ml3

Obrázek


Potom som roztok vylial, napustil akumulátor novou náplňou demineralizovanej vody a opakoval som to znova až do hodnoty 1,1 g/ml3. Toto sa opakovalo celkom tri krát a bol to proces veľmi, veľmi zdĺhavý, niekoľko týždňový. Nechcel som tento Banner len tak vyhodiť do zberu. V aute už však bol nový akumulátor, nijak ma to preto nesúrilo. Pre mňa to boli ale cenné skúsenosti, o ktorých napíšem neskôr, ktoré ma viedli k úprave nabíjacieho napätia v aute a kontrole napätia na akumulátore v auta.

Čo sa dialo s Banner akumulátorom ďalej?
To bude v pokračovaní, v časti 2.

_________________
| S80 TDI | 1999 | CHIP 100-160km/h 12,10 s | Webasto | S60 2.4i | 2001 | VIDA-DiCE |


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: IgorS - S80 TDI
PříspěvekNapsal: 16 led 2019 13:17 
Offline

Registrován: srpen 2014
Příspěvky: 1332
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
Velmi pekne zhrnutie a pracovny postup. Ja mam nabijacku ctek mxs10 a ta udajne ma akysi program na rekondiciu baterie a odstranenie toho sulfatu z clankov ale tak to pise vyrobca :D kazdopadne nabijam s nou bezne a zatial bez problemov :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: IgorS - S80 TDI
PříspěvekNapsal: 16 led 2019 13:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: duben 2018
Příspěvky: 103
Bydliště: Děčín
Vůz: 2002 Volvo S80 T6
Ty máš doma chemickou laboratoř? Rozhodně to tak vypadá :-)

_________________
2002 Volvo S80 T6 LPG Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: IgorS - S80 TDI
PříspěvekNapsal: 16 led 2019 13:48 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: září 2018
Příspěvky: 388
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
Pěkný report. Vždy si u takových akci vzpomenu na vtip:
Obrázek

_________________
Volvo V70 2,5T 154kW AT AWD, Spotřeba 10l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: IgorS - S80 TDI
PříspěvekNapsal: 17 led 2019 10:21 
Offline
Člen VK
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2013
Příspěvky: 1972
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 | S60
Arkaz píše:
Ja mam nabijacku ctek mxs10 a ta udajne ma akysi program na rekondiciu baterie a odstranenie toho sulfatu z clankov ale tak to pise vyrobca :D

Hovoriť v prípade CTEK MXS10 o desulfatácii v zmysle odstránenia sulfátov z dosiek akumulátora sú veľmi silné marketingové slová výrobcu. Nepíšem to ale proti tejto nabíjačke aj keď som toho názoru, že na trhu sú aj lepšie, aj lacnejšie nabíjačky, ktoré majú väčšie predpoklady v prípade sulfatácie niečo s akumulátorom vôbec urobiť. Základným faktorom, prečo reálne nemôže so sulfátom toho veľa urobiť je jej maximálne napätie 15,8 V:

Obrázek

S 15,8 V teda so sulfátmi síri veľmi nezatočí, ani veľmi nemá ako. Ďaľším faktorom je prednastavený maximálny čas procedúry desulfatácie a rekondície.

Obrázek Obrázek

Maximálne 8 hodín alebo 30 minút či 4 hodiny je pri desulfatácii nič. Toto si dovolím napísať po niekoľkých mesiacoch štúdia literatúry a praktických pokusov s nabíjaním kyselinových akumulátorov.

Iná vec je, ak procedúru desulfatácie a rekondície v prípade takýchto nabíjačiek budeme považovať len za povzbudenie alebo znovuoživenie akumulátora, ktorý dlho stál vo vybitom stave tak, že vôbec začne prijímať náboj, aby ho inteligentná nabíjačka vôbec detekovala. V takých prípadoch to má zmysel a je aj dobre, že na úvod nabíjania sa spúšťa impulzná procedúra nazývaná ako desulfatácia.

Ďalším nedostatkom je nemožnosť procedúru desulfatácie spustiť ručne, nútene, lebo ona sa spúšťa len sama automaticky, za predpokladu, že ju nabíjačka diagnostikuje batériu ako sulfátovanú batériu.

Sulfáty síri sa v praxi odstraňujú s rôznymi úspechmi rôznymi spôsobmi. Z elektrických metód je najbežnejšia metóda "vyvarenia" elektrolytu, aby sa sírany znova rozpustili v elektrolyte kyseliny sírovej. Druhou ale úspešnejšou metódou je desulfatácia elektrickými impulzami. V praxi sa používa hlavne pri drahých trakčných batériách alebo solárnych systémoch. Desulfátory sú vtedy často pripájané natrvalo ku akumulátoru alebo sústave akumulátorov.

Trvalé pripojenie desulfátora na akumulátor v aute, hlavne akéhokoľvek účinného a nie placebočínskeho, by som ale ja osobne neriskoval. Tie ozaj účinné desulfátory tvoria elektrické impulzy rádovo 30 - 60 A o frekvencii 6 kHz a viac. Prestup týchto napäťových impulzov do nabíjacej sietie je väčšinou dosť účinne filtrovaný LC článkom na vstupe desulfátora s nejakou veľkou tlmivkou ale aj tak do auta s citlivou elektronikou je to podľa mňa hazard. Ale aj proces desulfatácie batérií týmito fakt účinnými desulfátormi trvá rádovo týždne.

Bežne sa v literatúre uvádza a mnoho uživateľov to v diskusách potvrdzuje, že desulfátovať akumulátor museli bežne aj dva mesiace. Ano, záleží to od miery desulfatácie ale v kontexte toho, čo som písal o CTEK MXS10 to znamená že za 8 hodín pri 15,8 V sa žiadny desulfatačný zázrak neudeje. Ďaľším faktorom v prípade sulfatácie štartovacieho akumulátora je zváženie toho, či jeho desulfatácia má zmysel. Ak je to trakčný akumulátor v solárnom systéme, po pripojení desulfátora sa kľudne počká dva mesiace, kým sa jeho stav zlepší. Nemusí byť od sústavy odpojený. Štarovací akumulátor v aute zväčša musí byť v čo najkratšom čase nahradený novým keď neprijíma energiu a nenabije sa do svojej pôvodnej kapacity, pretože ide o kľúčovú súčiastku auta motorista nemôže čakať dva mesiace.

_________________
| S80 TDI | 1999 | CHIP 100-160km/h 12,10 s | Webasto | S60 2.4i | 2001 | VIDA-DiCE |


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: IgorS - S80 TDI
PříspěvekNapsal: 17 led 2019 11:20 
Offline

Registrován: srpen 2014
Příspěvky: 1332
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
Moze byt :) toto co ta nabijacka dokaze je take all in one riesenie co najjednoduchsie pre uzivatela ktory nema s tym skusenosti proste to zapoji a nabijacka spravi co je v jej moznostiach. Netvrdim ze robi zazraky ale bateriu mi vzdy uspesne nabije :)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 387 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 12, 13, 14, 15, 16

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: gigy, metju a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Volvoklub ČR


POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.088s | 21 Queries | GZIP : Off ]