Potěmkinova vesnice se konečně stala realitou :-)
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 3212
- Registrován: 9 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy
#1 Potěmkinova vesnice se konečně stala realitou :-)
http://www.autoforum.cz/predstaveni/cinane-uz-si-umi-vyrobit-volvo-i-sami-bez-svedu-a-nejedna-se-o-plagiat/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
Prostě ne a ne - tenhle národ dosud nemá na to, aby byl globálně konkurenceschopný v metalurgii a jiných
vědecko-technologických odvětvích. To, že všichni píšeme na čínskejch, sračkoprdelních telefonech, čumíme
na sračkoprdelní TV vyrobených u žlutých tlam a jsou schopni vyrobit a zaplavit západní trh
100 000 000 dětskejch odrážedel a 1 000 000 000 powerbank z nich ještě nedělá odborníky na
pokrokové vědy.
Stačí se podívat na jejich "úspěchy" ve vesmírných a vojenských programech. Jedna "cvička" vedle druhé,
Al-31F nebyly schopni okopírovat ani po 20 letech.... hlavně, že jim lítá "5.gen" J-20
A teď si dělají i svoje vlastní, čínské Geely bez pomoci západu to bude mrtvejch....
Prostě ne a ne - tenhle národ dosud nemá na to, aby byl globálně konkurenceschopný v metalurgii a jiných
vědecko-technologických odvětvích. To, že všichni píšeme na čínskejch, sračkoprdelních telefonech, čumíme
na sračkoprdelní TV vyrobených u žlutých tlam a jsou schopni vyrobit a zaplavit západní trh
100 000 000 dětskejch odrážedel a 1 000 000 000 powerbank z nich ještě nedělá odborníky na
pokrokové vědy.
Stačí se podívat na jejich "úspěchy" ve vesmírných a vojenských programech. Jedna "cvička" vedle druhé,
Al-31F nebyly schopni okopírovat ani po 20 letech.... hlavně, že jim lítá "5.gen" J-20
A teď si dělají i svoje vlastní, čínské Geely bez pomoci západu to bude mrtvejch....
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
#2 Potěmkinova vesnice se konečně stala realitou :-)
Takhe to dopadne ve většině automobilek , Zesla má tablet po straně oni dva menší , je to pro mě hnus, ale mladí stim mít problém nebudou stejně do nic jiného nečumí.
Co se týče jízdních vlastností to ukáže čas, taktéž poruchovost a životnost. Za 10 let stejně budou auta z 99% dělat roboti , až zjednoduší výrobu natolik , že ani servis nebude problém , pár šroubů a vyměníš celý blok , nikomu se to nebude rentovat řešit nebot už dnes technolofie nedovoluje rozebrání některých dílu bez poškození.
Nehledě nato, že spoustu věcí už lze vytisknout na 3D až to zlevní to bude jiná doba.
Co se týče jízdních vlastností to ukáže čas, taktéž poruchovost a životnost. Za 10 let stejně budou auta z 99% dělat roboti , až zjednoduší výrobu natolik , že ani servis nebude problém , pár šroubů a vyměníš celý blok , nikomu se to nebude rentovat řešit nebot už dnes technolofie nedovoluje rozebrání některých dílu bez poškození.
Nehledě nato, že spoustu věcí už lze vytisknout na 3D až to zlevní to bude jiná doba.
_________________
740 GL r91LPG a 740 r92 AT combi
740 GL r91LPG a 740 r92 AT combi
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 12076
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#3 Potěmkinova vesnice se konečně stala realitou :-)
Jako bach, 3D tisk se vyplatí jen u malých serií a v budoucnu to nebude jinak, protože následné tepelné zpracování a povrchová úprava to prodražuje. Nemluvě o tom, že kilo slušnýho železa stojí pade, ale pokud ho chceš mít jako 50um prášek pro 3D tisk, tak jsi v tom za 5000+, stejně to musíš roztavit, ochladit a něco mezitim, takže furt tam je hodně kroků navíc, který seriovou výrobu 3D tiskem neumožní.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1320
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: S90 B5
#4 Potěmkinova vesnice se konečně stala realitou :-)
Čau, já bych nebyl úplně tak přísný.Ejdou Rotacak píše:http://www.autoforum.cz/predstaveni/cinane-uz-si-umi-vyrobit-volvo-i-sami-bez-svedu-a-nejedna-se-o-plagiat/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
Prostě ne a ne - tenhle národ dosud nemá na to, aby byl globálně konkurenceschopný v metalurgii a jiných
vědecko-technologických odvětvích. To, že všichni píšeme na čínskejch, sračkoprdelních telefonech, čumíme
na sračkoprdelní TV vyrobených u žlutých tlam a jsou schopni vyrobit a zaplavit západní trh
100 000 000 dětskejch odrážedel a 1 000 000 000 powerbank z nich ještě nedělá odborníky na
pokrokové vědy.
Stačí se podívat na jejich "úspěchy" ve vesmírných a vojenských programech. Jedna "cvička" vedle druhé,
Al-31F nebyly schopni okopírovat ani po 20 letech.... hlavně, že jim lítá "5.gen" J-20
A teď si dělají i svoje vlastní, čínské Geely bez pomoci západu to bude mrtvejch....
Co jsme my, kočující tlupa západních Slovanů, co nedošla až k moři - asi z lenosti, jedna z našich vlastnostíí. Když jsme tady ještě žrali žížaly, tak Čína měla papírové peníze .... To jen na okraj. Stávající vývoj se mi nelíbí, aktuální generace Volva mi nic neříká, pokud budu kupovat nové auto, Volvo to asi nebude. Je to smutné, je to tak.
Dan
_________________
S90 B5
S90 B5
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 698
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Kolín
- Vůz: Alpina B3 Touring 2023
#5 Potěmkinova vesnice se konečně stala realitou :-)
Ejdou: Dám ti jednu radu a nalož si s ní podle svého. Sice máš zvláštní potřebu se vyjadřovat úplně ke všemu, ale to ještě neznamená, že všemu rozumíš. Pak ty příspěvky mohou pro druhé vypadat, no jak to slušně říct, jako nepovedené.
_________________
Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection
Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection
#6 Potěmkinova vesnice se konečně stala realitou :-)
Ejdou - to, co jsi napsal, je mírně řečeno úplná 3,14čovina. Toto může tvrdit možná jen ten, kdo tam nebyl, nebo ten, který věří předsudkům. Oni jsou o velký kus napřed. My jsme pro ně rozvojový zbytek světa.
To, že dělají i spousta přešlapů, a totálních šmejdů, a nepodařených kopií, opravdu neznamená, že jsou to nějací blbci.
Nebo myslíš, že u nás budou někdy jezdit vlaky s přesností na sekundu? Protože tam opravdu ano!
To, že dělají i spousta přešlapů, a totálních šmejdů, a nepodařených kopií, opravdu neznamená, že jsou to nějací blbci.
Nebo myslíš, že u nás budou někdy jezdit vlaky s přesností na sekundu? Protože tam opravdu ano!
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1320
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: S90 B5
#7 Potěmkinova vesnice se konečně stala realitou :-)
Ano, nechce se mi to psát z mobilu, nicméně kolega co tam jezdí pracovně mi referuje. Ani nevíme, kde jsou. Nesympatizuji s systémem řízení, ekologickými dopady, režimem a kdoví s čím ještě, na druhou stranu nedoporučuji ukvapené uzávěry.
A.co se výroby týká, nabidka/poptávka je to oč tu běží. Chceš šunt, dodají šunt. Chceš prémii, tak pokud na to máš, dostaneš jí.
A buďme v realitě, CŘ s počtem obyvatel 10,5 mil..... kolik pak je tam asi měst lidnatějších než celá ČR. Upřímně, jsem hrdý na to že jsem Čech (pokud by to někoho zajímalo), nicméně si myslím, že bychom měli být, co se našich nacionalistických emocí, hodně na zemi.
Howgh.
A.co se výroby týká, nabidka/poptávka je to oč tu běží. Chceš šunt, dodají šunt. Chceš prémii, tak pokud na to máš, dostaneš jí.
A buďme v realitě, CŘ s počtem obyvatel 10,5 mil..... kolik pak je tam asi měst lidnatějších než celá ČR. Upřímně, jsem hrdý na to že jsem Čech (pokud by to někoho zajímalo), nicméně si myslím, že bychom měli být, co se našich nacionalistických emocí, hodně na zemi.
Howgh.
_________________
S90 B5
S90 B5
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 3212
- Registrován: 9 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy
#8 Potěmkinova vesnice se konečně stala realitou :-)
2 saabik
díky za výtku, beru na vědomí, ale nevezmu si jí k srdci. Nevím, z čeho si nabyl dojmu, že se vyjadřuji vždy a ke všemu, protože to není pravda.
Vyjadřuji se sice často, ale vždy si dám hodně záležet, abych do svých vět zakomponoval výraz "osobně"/"subjektivně"
(pravda, až na tento konkrétní příspěvek).
Narovinu píšu, že jsem vůči asijským kulturám silně zaujatý, dokonce tak moc, že mi vadí víc než ti, kteří nás víc jak 50 let okupovali
a pod jejich režií jsme budovali "lepší zítřky".
Saabiku bohužel nemáš se svým výrokem absolutní pravdu, neboj, taky čtu E15, taky se pohybuji na mnoha jiných forech než je forum.volvoklub
a právě proto si dál stojím za tím, že Čína dosud nedohnala pokroky ve vědě, vývoji a výrobě v porovnání se "západní civilizací".
.......protože Dáčie montujou i v Rumunsku.....
20 let se denodenně velmi aktivně věnuji historii/ současnoti/ budoucnosti vojenských odvětví, proto si dál stojím za svým,
že Čína stále není schopna dohnat špičkové "up-to-date" technologie vývoj a výrobu ve vojensko-kosmických programech.
Článkům o sílící čínské ekonomice navzdory.
Ti jsou bez licencí v p*deli Saabiku a klidně se dál utěšuj elektronikou pro veřejnost, vlakama jezdícíma na vteřinu přesně
a vřískáním o tom, že po obšlehnutí Varjagu mají do 10 let 6 CVN......
Čínani jsou obchodníci, moc zdatných vývojářů a nositelů nobelovek v tý miliardě nehledej
díky za výtku, beru na vědomí, ale nevezmu si jí k srdci. Nevím, z čeho si nabyl dojmu, že se vyjadřuji vždy a ke všemu, protože to není pravda.
Vyjadřuji se sice často, ale vždy si dám hodně záležet, abych do svých vět zakomponoval výraz "osobně"/"subjektivně"
(pravda, až na tento konkrétní příspěvek).
Narovinu píšu, že jsem vůči asijským kulturám silně zaujatý, dokonce tak moc, že mi vadí víc než ti, kteří nás víc jak 50 let okupovali
a pod jejich režií jsme budovali "lepší zítřky".
Saabiku bohužel nemáš se svým výrokem absolutní pravdu, neboj, taky čtu E15, taky se pohybuji na mnoha jiných forech než je forum.volvoklub
a právě proto si dál stojím za tím, že Čína dosud nedohnala pokroky ve vědě, vývoji a výrobě v porovnání se "západní civilizací".
.......protože Dáčie montujou i v Rumunsku.....
20 let se denodenně velmi aktivně věnuji historii/ současnoti/ budoucnosti vojenských odvětví, proto si dál stojím za svým,
že Čína stále není schopna dohnat špičkové "up-to-date" technologie vývoj a výrobu ve vojensko-kosmických programech.
Článkům o sílící čínské ekonomice navzdory.
Ti jsou bez licencí v p*deli Saabiku a klidně se dál utěšuj elektronikou pro veřejnost, vlakama jezdícíma na vteřinu přesně
a vřískáním o tom, že po obšlehnutí Varjagu mají do 10 let 6 CVN......
Čínani jsou obchodníci, moc zdatných vývojářů a nositelů nobelovek v tý miliardě nehledej
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1273
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: venkov za Prahou
- Vůz: Sob 9-3SS
- Bydliště: Praha
#9 Potěmkinova vesnice se konečně stala realitou :-)
Moje zkušenost s Číňany (pracovní a velmi omezená) je taková, že všechno nasávají (kopírují, přebírají), ale samostatný vývoj, inovace jim úplně nejdou.
Ale jak říkám, to je moje omezená zkušenost - vzhledem k tomu, co jsem tam všechno viděl, tak ve spoustě oblastí jsou skutečně v jiném století než my. A to myslím na obě strany časové osy - centrum Šanghaje vs. venkov hned za hranicí města.
Co se týče příkladů z vojenství co zmiňuješ - okopírovat rozměry motoru v dnešní době není problém, ale vyrobit všechny součástky, z velice specifických materiálů, to už není sranda. Co jsem o tom lehce četl, tak největší problém je právě se životností těch jejich kopií, takže se domnívám, že problém bude právě materiálové inženýrství. Případně dostatek vhodných surovin.
Ale jak říkám, to je moje omezená zkušenost - vzhledem k tomu, co jsem tam všechno viděl, tak ve spoustě oblastí jsou skutečně v jiném století než my. A to myslím na obě strany časové osy - centrum Šanghaje vs. venkov hned za hranicí města.
Co se týče příkladů z vojenství co zmiňuješ - okopírovat rozměry motoru v dnešní době není problém, ale vyrobit všechny součástky, z velice specifických materiálů, to už není sranda. Co jsem o tom lehce četl, tak největší problém je právě se životností těch jejich kopií, takže se domnívám, že problém bude právě materiálové inženýrství. Případně dostatek vhodných surovin.
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR
#10 Potěmkinova vesnice se konečně stala realitou :-)
Původně jsem tady chtěl něco napsat, vlastně i napsal... Ale asi to nemá vůbec smysl. Očividně jsem hloupý a málo znalý historie, a vlastně málo znalý úplně všeho.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 3212
- Registrován: 9 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy
#11 Potěmkinova vesnice se konečně stala realitou :-)
to je ale naprd řešení, nechat se umlčet nějakym "ejdou rotacak", když si seš objetivně vzato jistý tím, že melu hovadiny.
Klidně se rozepiš a "utři mi hubu"
Za mě je Čína odkázaná na licence a průmyslovou špionáž - v pokrokových technologiích napříč průmyslovými odvětvými.
Kvantita nerovná se kvalita a myslím, že bys změnil pohled, pokud by ses zajímal o kosmické a vojenské programy.
To je totiž ta špička v technologii a výrobě, které dokaže ten který národ dosáhnout.
Pásová, automatizovaná výroba bílého zboží, IT, umělohmotnejch hraček, aut atd. to ale není.
Určitě je Čína úplně někde jinde, než před 20 lety, obrovskym tempem stírá náskok západu v mnoha odvětvých,
ale naštěstí stále ne v těch "kritických".
Klidně se rozepiš a "utři mi hubu"
Za mě je Čína odkázaná na licence a průmyslovou špionáž - v pokrokových technologiích napříč průmyslovými odvětvými.
Kvantita nerovná se kvalita a myslím, že bys změnil pohled, pokud by ses zajímal o kosmické a vojenské programy.
To je totiž ta špička v technologii a výrobě, které dokaže ten který národ dosáhnout.
Pásová, automatizovaná výroba bílého zboží, IT, umělohmotnejch hraček, aut atd. to ale není.
Určitě je Čína úplně někde jinde, než před 20 lety, obrovskym tempem stírá náskok západu v mnoha odvětvých,
ale naštěstí stále ne v těch "kritických".
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
#12 Potěmkinova vesnice se konečně stala realitou :-)
Je to opravdu zaostalý a rozvojový kus světa. Měli bychom se tem vypravit, a trochu jim pomoct.
"
"
"
"
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1320
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: S90 B5
#13 Potěmkinova vesnice se konečně stala realitou :-)
Spíš než nad technickou úrovní bych polemizoval nad jinými tématy:
1) potlačování svobod
2) matrix v praxi
3) rozdíly město/venkov ... regiony např. pobřeží / sever
Co se technologií týká, vemte třeba mobilní zařízení. Jak je to dlouho, co se čínským telefonům každý šklebil. Já mám Note 9, ale musím uznat, že nové Apple se mi nelíbí a Android již dávno není pouze dominance Samsungu .... A tak to bude asi s více obory.
Ale nejsou v tom sami, třeba Indie na tom bude ještě hůř, tady mají vesmírný program, atomové elektrárny a proti tomu kastovní systém, nepředstavitelnou chudobu ...
Spíš na to moc hledíme optikou 10,5 mil. národa z pupíku Evropy.
Dan
1) potlačování svobod
2) matrix v praxi
3) rozdíly město/venkov ... regiony např. pobřeží / sever
Co se technologií týká, vemte třeba mobilní zařízení. Jak je to dlouho, co se čínským telefonům každý šklebil. Já mám Note 9, ale musím uznat, že nové Apple se mi nelíbí a Android již dávno není pouze dominance Samsungu .... A tak to bude asi s více obory.
Ale nejsou v tom sami, třeba Indie na tom bude ještě hůř, tady mají vesmírný program, atomové elektrárny a proti tomu kastovní systém, nepředstavitelnou chudobu ...
Spíš na to moc hledíme optikou 10,5 mil. národa z pupíku Evropy.
Dan
_________________
S90 B5
S90 B5
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 659
- Registrován: 20 roků 4 měsíce
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Vůz: XC70, aut, D5, 165 kW, 2011, Sea Shell
#14 Potěmkinova vesnice se konečně stala realitou :-)
Velmi pěkný článek:Kuko28 píše:Moje zkušenost s Číňany (pracovní a velmi omezená) je taková, že všechno nasávají (kopírují, přebírají), ale samostatný vývoj, inovace jim úplně nejdou.
Ale jak říkám, to je moje omezená zkušenost - vzhledem k tomu, co jsem tam všechno viděl, tak ve spoustě oblastí jsou skutečně v jiném století než my. A to myslím na obě strany časové osy - centrum Šanghaje vs. venkov hned za hranicí města.
Co se týče příkladů z vojenství co zmiňuješ - okopírovat rozměry motoru v dnešní době není problém, ale vyrobit všechny součástky, z velice specifických materiálů, to už není sranda. Co jsem o tom lehce četl, tak největší problém je právě se životností těch jejich kopií, takže se domnívám, že problém bude právě materiálové inženýrství. Případně dostatek vhodných surovin.
http://www.epochtimes.cz/200706282871/Blata-Blansko-Jak-cinske-padelky-malem-znicily-ceskeho-vyrobce.html
V jiném článku bylo napsáno, že zákazníci, kteří měli zakoupenou kopii, na které některý díl moc dlouho nevydržel, motorku reklamovali u Blaty a tak poprvé zjistili, že Čína jejich motorky kopíruje.
_________________
XC70 D5 AWD (165 kW Polestar) 2011, automat, seashell metallic
C70 2,4i (125 kW) 2008, manual, celestial blue
bylo: S40 T4, 1999, automat
XC70 D5 AWD (165 kW Polestar) 2011, automat, seashell metallic
C70 2,4i (125 kW) 2008, manual, celestial blue
bylo: S40 T4, 1999, automat
#15 Potěmkinova vesnice se konečně stala realitou :-)
Ano, to je jistě pravda. Ale od počátku tu bylo téma, jestli jsou či nejsou schopni něco zvládnout. Jinak máš naprostou pravdu.Danniel74 píše:Spíš než nad technickou úrovní bych polemizoval nad jinými tématy:
1) potlačování svobod
2) matrix v praxi
3) rozdíly město/venkov ... regiony např. pobřeží / sever
Co se technologií týká, vemte třeba mobilní zařízení. Jak je to dlouho, co se čínským telefonům každý šklebil. Já mám Note 9, ale musím uznat, že nové Apple se mi nelíbí a Android již dávno není pouze dominance Samsungu .... A tak to bude asi s více obory.
Ale nejsou v tom sami, třeba Indie na tom bude ještě hůř, tady mají vesmírný program, atomové elektrárny a proti tomu kastovní systém, nepředstavitelnou chudobu ...
Spíš na to moc hledíme optikou 10,5 mil. národa z pupíku Evropy.
Dan
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 5098
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Bydliště: PRG
- Kontaktovat uživatele:
#16 Potěmkinova vesnice se konečně stala realitou :-)
Ejdou Rotacak píše:...20 let se denodenně velmi aktivně věnuji historii/ současnoti/ budoucnosti vojenských odvětví, proto si dál stojím za svým,
že Čína stále není schopna dohnat špičkové "up-to-date" technologie vývoj a výrobu ve vojensko-kosmických programech...
jak už asi tady pár lidí zaregistrovalo, tak se pohybuji v leteckém prostředí a mám i osobní zkušenost s čínskými letadly (okopírováno nebo vyvinuto a vyrobeno v Číně)Kuko28 píše:Moje zkušenost s Číňany (pracovní a velmi omezená) je taková, že všechno nasávají (kopírují, přebírají), ale samostatný vývoj, inovace jim úplně nejdou.
...Co se týče příkladů z vojenství co zmiňuješ - okopírovat rozměry motoru v dnešní době není problém, ale vyrobit všechny součástky, z velice specifických materiálů, to už není sranda. Co jsem o tom lehce četl, tak největší problém je právě se životností těch jejich kopií, takže se domnívám, že problém bude právě materiálové inženýrství. Případně dostatek vhodných surovin.
Není to taková hitparáda za jakou se to vydává, motory se jim nedaří na takové úrovni jakou by rádi, takže buď je to poháněné motory od jiných světových výrobců, nebo to nemá parametry a životnost srovnatelnou s podobnými výrobky jiných světových výrobců.
Letadla jako taková na mě působí jako zbastleniny z několika jiných násilně dané dohromady - stylem - z 6-ti letadle okopírujeme z tohohle křídla, to tohohle trup a z dalšího ocasní plochy a z dalšího podvozek a tak dále a následně to nějak dáme dohromady a to by v tom byl čert, když z každého použijme to nejlepší, aby výsledek nebyl nejlepší...
A ono to není nejlepší, v nejlepším případě je to průměr... v nejlepším případě...
krásný příklad je třeba například JF-17 - https://cs.wikipedia.org/wiki/CAC/PAC_JF-17_Thunder
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 29 Odpovědi
- 4075 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Numenka
-
- 29 Odpovědi
- 1703 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od eLzyx
-
- 15 Odpovědi
- 1363 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od skulda
-
- 4 Odpovědi
- 614 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od zedzed
-
- 3 Odpovědi
- 1078 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Vesnickej Vydlak