S60 benzín pro volný čas T5/2,5T

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1320
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

#1 S60 benzín pro volný čas T5/2,5T

Příspěvek od Daniel Kout »

Ahoj, původně jsem zvažoval lampárnu, ale je to o Volvu, tak to dám sem.

Zvažuji koupit si starší Volvo na volný čas. Ale také bych rád, aby auto bylo alespoň částečně "repre" a dalo se použít jako pracovní..

Registruji několik nabídkek staré S60, ale auto neznám, opět se tedy budu ptát zde:

1) Opravdu neumí P2 zatáčet?
2) manuál / automat - vím, že je to subjektiivní, osobně bych raději manuál, ale není automat více "na jistotu"?
3) AWD / FWD, jaké je více řidičské - dá-li S60 takto definovat
4) S60 I / S60II, schválně za fórum jaké:

A: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=7&t=68419
za mě asi nejvíce "look" auto, jednoznačně vizuálně nejvíce mladistvé (+), výbava (+), světlý interiér (+), majitel + celkový dojem (+), ale km, automat...

B: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=7&t=68380
manuál (to +), km (+), servis (+), barva + interiér (vše černé, subjektivně působí nejvíc morálně staré -)

C. https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=97&t=68367
T5 (výkon +), barva (+), manuál (+), za mě: dodrápaný, bez historie, výměna motoru ..... (-)

D: https://www.volvista.cz/nabidka-vuz/07300241-volvo-s60-t6-awd-summum-aut-cz
T6 (+), "nový" model (+), spotřeba (-) - měl jsem, spotřeba 13+, automat (-).


Tak se podělte o svoje názory, rád si přečtu.

Díky Dan
_________________
S90 B5

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2166
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#2 S60 benzín pro volný čas T5/2,5T

Příspěvek od karelvolvo »

_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm

Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1320
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

#3 S60 benzín pro volný čas T5/2,5T

Příspěvek od Daniel Kout »

Ano, mám brouka. Jen ten automat. Mám XC60, automat, manuál by mě těšil.
D.
_________________
S90 B5

yoby
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3675
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Participant x 1

#4 S60 benzín pro volný čas T5/2,5T

Příspěvek od yoby »

A co od takového auta pro volný čas očekáváš? Na normální ježdění jsou ty auta dobrý, ale jinak co se týká řidičských zážitků, tak jsou dost impotentní :-)
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999

Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1320
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

#5 S60 benzín pro volný čas T5/2,5T

Příspěvek od Daniel Kout »

Ježdění na pohodu s občasnou akcelerací. Kvedláním a užíváním si právě té nedokonalosti ..
Vím co myslíš, ale mě prostě ta Volvo uvolněnost vyhovuje. D
_________________
S90 B5

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 442
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Region Dolní Berounka
Vůz: V70II

#6 S60 benzín pro volný čas T5/2,5T

Příspěvek od quaero »

A co třeba C70II? To má aspoň focusí podvozek...

simons93
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 217
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Liberec
Vůz: Momentálně žádné

#7 S60 benzín pro volný čas T5/2,5T

Příspěvek od simons93 »

Zatáčet to jakž takž umí, ale 5st Aisin je zoufale pomalej automat (stejně tak ten 4st v P80). Od toho bych řidičský zážitky nečekal, ta skříň je dělaná na pohodlí. AWD přidá váhu a ztratí se na něm výkon. Jestli P2 Volvo na zábavu, tak bych osobně koukal po T5 v manuálu. A úplně ideálně bych šel ještě o generaci dál a koukal po P80 T5 nebo R v manuálu. Ta mi přijde řidičsky daleko zajímavější, ale asi bohužel narazí na tvůj požadavek na nějakou aspoň minimální reprezentativnost

Upřímně, S60 P2 awd s automatem je přesnej opak zábavný víkendovky. Je to parádní absolutně nesportovní pohodlnej cruiser.


mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2416
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#9 S60 benzín pro volný čas T5/2,5T

Příspěvek od mr1 »

Já teda nemám rád automaty všeobecně. Šedesátka je na mě zoufale malá. Ale tady bych to všechno dokázal úplně snadno překousnout, protože vím - a mám i zkušenost, že koupit něco Jou81, je naprostá radost. Toto auto už jen vypadá skvěle. A pevně věřím, že skvělé bude. Vsadím klidně ledvinu. Tady je navíc megabonus té čtyřkolky, kterou oceníš. Až po nějaké době si řekneš, že by si už "jen" předokolku nechtěl. A podvozek S60/I není zdaleka tak zlý, jak se o něm tady na fóru často píše. Je třeba si to osahat, a když je v pořádku, je to skvělý auto. Vůbec, opravdu vůbec ani pikosekundu bych neváhal, a už dnes bych si proto s erekcí jel.
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 5168
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#10 S60 benzín pro volný čas T5/2,5T

Příspěvek od Warcz »

1) Opravdu neumí P2 zatáčet?
Neumí, ale budeš s tím jezdit úzké uličky Prahy ? :-) Já na V70 bojuju, ale beru to jako řidič limuzíny ta se taky blbě otáčí.

2) manuál / automat - vím, že je to subjektiivní, osobně bych raději manuál, ale není automat více "na jistotu"?
Já si na automat hrozně rychle zvykl, ale záleží co budeš jezdit. Kde je hlavní benefit je akcelerace z křižovatky. Nic neřešíš boom plyn a jsem pryč. Někdo říká jo to s manualem zvládnu taky, ale já v tu chvíli nemam čas dávkovat plyn ke 3000 otáčkám, pouštět spojku a ještě koukat kolem sebe přesně v danou sekundu, asi nejsem ženská. Hlavně je to benzín, takže to není jak s naftou, že se to rozjede bez plynu.

3) AWD / FWD, jaké je více řidičské - dá-li S60 takto definovat
Určitě AWD. Zase křižovatka. Potřebuju zmizet a tak se to cele kousne a auto v mžiku zmizne.

4) S60 I / S60II, schválně za fórum jaké:
Tady neporadím.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2416
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#11 S60 benzín pro volný čas T5/2,5T

Příspěvek od mr1 »

1) S tím zatáčením se nemyslí rejd. Ten má opravdu P2 mizerný. To je hnus. Ale zvyknout se na to dá.

2) milion lidí - milion názorů. Ale že by automat byl rychlejší - to je hovadina. Křižovatku ti s manuálem klidně kdykoli po brně předvedu z prstem v nose, a uvidíme, kdo rychleji z té křižovatky zmizí....

3)určitě AWD. I když - další věc, co se může, či spíše bude - stát nějaké peníze na údržbě navíc. Ale stojí to za to.

4) S60 II moc neznám, ale:
a) oproti jedničce není vůbec ničím originální. Jednička na svou dobu byla pecka
b) je lépe zpracovaná (na jedničkách co já vím, umí vrzat kde co - což všeobecně volvo moc dobře neumělo)
c) podvozek - těžko říct, mě přijde, že když je P2 v pořádku, že je prostě dobrá. Nemyslím si, že by dvojka byla lepší
d) za mě zkrátka jednička vítězí na plné čáře. Přijde mi mnohem stylovější, a pokud je tak hezká - jak ta Jou-ova, tak vypadá neuvěřitelně dobře.
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 5168
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#12 S60 benzín pro volný čas T5/2,5T

Příspěvek od Warcz »

Tak asi se někdy potkáme, všichni s manuálem mě přesvědčují a já tomu nevěřím. Myslím z volnoběžných otáček do plného výkonu. Ne že si nastavíte otáčky a potom pustíte spojku. Prostě náhodně někdo řekne "START" a boom musíš plný výkon bez dívání na budíky.

_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2416
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#13 S60 benzín pro volný čas T5/2,5T

Příspěvek od mr1 »

tvl nejsem dítě, abych se musel dívat na budíky, nebo si nastait plyn.... (ani nevím, proč bych to měl dělat)

ale hlavně - v těch křižovatkách, nepotřebuješ přece sprintovat, nebo si nějak jinak honit ego. Stačí dostatečně svižně vypadnout. A tam je myslím jedno, jestli máš kvedlátko, nebo tupý přepínač režimů. A zvlášť po tom našem Brna - tam mi přejde, že se zastavil čas. Nikdo nikam nespěchá, všichni to mají těžce v rektu. Blikne oranžová, to je prostě pro většinu brňanů signál - tak nějak dohrát hru, odložit telefon, a skoro se připravit, že pojedu... pak svítí klidně sekundy zelená, a nic se neděje...
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 425
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: SK - BA
Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015

#14 S60 benzín pro volný čas T5/2,5T

Příspěvek od lkopcansky »

1) Opravdu neumí P2 zatáčet? - zatáčať vie, ale je rozdiel medzi S60I a S60II. Mne pripadá S60I plavejšia, S60II športovejšia/tvrdšia
2) manuál / automat - jazdím rok na automate, už by som nemenil, aj keď vytáčanie motoru s manuálom je lákavejšie, hlavne pri dobrom zvuku motora
3) AWD / FWD - pre mňa to je len vyššia hmotnosť, inak zbytočnosť, ak nebývaš vo vyšších nadmorských výškach
4) S60 I / S60II - mal som S60I, mám S60II, moju bývalú S60I používa tatko, mamka má XC60. Po presadnutí medzi S60II a XC60 je všetko v poriadku. Ale po presadnutí do S60I je to dosť šok, taký oldschool...S60I je ako tank, S60II je už len ako opancierované auto

Toto sú moje postrehy, vždy hovorím, dôležité si je sadnúť do daného auta a pojazdiť. Pocity sa nedajú opísať, treba to vyskúšať. Ja som bol po jazde na Mazde 3 2,0i AT MY2016 totálne sklamaný a vypadla z môjho zoznamu "maybe"

Možno na zamyslenie by bola S70 T5..

Z tvojích možností by som bral A, už len kvôli drevenému volantu a novším budíkom. Možnosť D je podľa fotiek pred výmenou rozvodov, takže treba s tým počítať
Naposledy upravil(a) lkopcansky dne 09 dub 2019 08:46, celkem upraveno 2 x.
_________________
XC60 D4 AT8 Summum-E, MY2015, 130 000 km, Mobil 0w-20
Obrázek
S60 D3 AT6 Summum, MY12, 236 000 km, Ravenol SSV 0W-30 - tatko
Obrázek
XC60 D3 AT8 Dynamic, MY17, Castrol 0w-20, 180 000 km - mamka
S60 2,4i B5244S, FWD, MT, MY2004, 249 000 km, Mobil 5W-50 - sestra

simons93
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 217
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Liberec
Vůz: Momentálně žádné

#15 S60 benzín pro volný čas T5/2,5T

Příspěvek od simons93 »

Hoši sorry, ale Dan se ptal na řidičskost auta, ne na odpalování z křižovatek :D AWD akorát přidává váhu a žere výkon a pokud to auto nemá výkon fakt vysokej, kde už FWD nestíhá přenos na silnici, tak bude FWD vždycky "řidičtštější" (a seriová T5 rozhodně není ještě nějaká extra divočina, která by měla problémy s trakcí za jízdy). A to píšu jako majitel dvou benzínových AWD v automatu.

Takže asi tak...za sucha rozhodně lepší zážitek s FWD, AWD dostává smysl za mokra, ale to zase nejsou podmínky, kdy by někdo chtěl blbnout a užívat si jízdu, protože to není moc bezpečný. A kde je AWD super, je těch pár dní sněhu v roce. Ale těch je fakt jenom pár :D

3m3
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2994
Registrován: 11 roků 8 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: 945 98’ B230FK M90

#16 S60 benzín pro volný čas T5/2,5T

Příspěvek od 3m3 »

Takze koukat po FL S60I s 2.4 T5 tj.191kw :wink:
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'

michal_0077
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 624
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70 II

#17 S60 benzín pro volný čas T5/2,5T

Příspěvek od michal_0077 »

Za me jedine pred face S60T5 manual FWD + STAGE 2.

k tomu zatačení dlouhe oblouky jete pod plynem tomu jdou docela dobře, tam ma P2 velkou jistotu. Rychlé změny směru a
serpentiny to je horší, tam to se to rozhoupe jak barka na moři a jde stresne pres cumak ven.

Jinak automat se k volvu hodi, ja ho mam rád. Clovek se jen veze nepremysli nad rozjedem v kopci. na podrazováním pri predjizdeni. Prijemny bonus jsou nizke otacky. 200km/h pod 4000ot. Ale problem je, že už všechny jsou za svoji zivotnosti a nedaji se opravit. Takže ted bych koupil spis manual. Ktery rozhodne neni sportovni, razeni jde strasne nepresne a tezce.

AWD opravdu jen pro toho kdo jezdi v horach. V serpentinach to AWD stejne nezachrani. Navic AWD auta maji vyssi svetlou vysku. Takze vsechny neduhy se zatacenim se nasobí.

S60I mi prijde rozumny kompromis mezi 850 a S60II. 850 uz jen pro nadsence hledajici mechanickou techniku, bude mit na auto mraky casu se mu venovat. S60II to je pro me moc vsedni na vikendove auto.
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar

Ejdou Rotacak
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3212
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

#18 S60 benzín pro volný čas T5/2,5T

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

není to sice S60, ale V70 je stejná platforma - P2. K tomu špatnému rejdu. Ano P2 zatáčí příšerně, parkování
a zajíždění do průjezdů v úzkých uličkách na Vinohradech je za trest, ale po tom, co jsem na přední nápravu
namontoval 20mm rozšiřující podložky, tak se situace diametrálně změnila. Už žádné drhnutí pneu o podběhy,
auto teď zatáčí v podstatě stejně jako Octavia II-III, Superb II-III - vozy s kterými denodenně jezdím a mám
možnost objektivního srovnání. Bez podložek to zatáčení ale byl mor :bad:

Jináč já jsem taky pro S60I - je to subjektivní, sto lidí, sto chutí, ale mě se ty nový volva pranic nelíbí.
T5 se stage 4 a dalšími mechanickými úpravami z vozu udělá dost rychlé žihadlo. Klidně bych si ještě
připlatil za podvozek od KV a to by bylo aby nebylo...
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

Pep
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 375
Registrován: 5 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 MY11 T6 AWD

#19 S60 benzín pro volný čas T5/2,5T

Příspěvek od Pep »

Sice to není S60I, ale jak už tady bylo zmiňováno, tak bych volil něco na platformě P1 v T5 a v manuálu. Případně C70 první generace, samozřejmě v T5+manuál.

Haben
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 5909
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#20 S60 benzín pro volný čas T5/2,5T

Příspěvek od Haben »

Dane. Za mne nej jizdni vlastnosti a nejvice zabavy budes mit s C30 s T5. A reprezentativni to bude. Je to motokarove, rekativne lehke a na focusovem podvozku.
Jinak S60 I je vice uplavana jak S60 II, ktera ma jizdni vlastnosti urcite lepsi.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 442
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Region Dolní Berounka
Vůz: V70II

#21 S60 benzín pro volný čas T5/2,5T

Příspěvek od quaero »

C70II bude reprezentativní víc. :-)

Haben
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 5909
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#22 S60 benzín pro volný čas T5/2,5T

Příspěvek od Haben »

Ale mene zabavna
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 442
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Region Dolní Berounka
Vůz: V70II

#23 S60 benzín pro volný čas T5/2,5T

Příspěvek od quaero »

quaero píše:C70II bude reprezentativní víc. :-)
Edit: ideálně po faceliftu.
Přílohy
volvo-c70-facelift-2010-5.jpg

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 442
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Region Dolní Berounka
Vůz: V70II

#24 S60 benzín pro volný čas T5/2,5T

Příspěvek od quaero »

Haben píše:Ale mene zabavna
Tak T5 se dělala taky. A přijde mi že Dan chce jezdit na pohodu podle toho co píše.

Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1320
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

#25 S60 benzín pro volný čas T5/2,5T

Příspěvek od Daniel Kout »

Koukal jsem na C30 v T6r. Prodává se strašně dlouho, nevíte proč? Znáte někdo, byl jste se podívat, svézt?

https://auto.bazos.cz/inzerat/100518881/Volvo-C30-T5--Odpocet-DPH.php

Díky

p.s.: jako vždy dojmy a pojmy, nicméně fotky č.2 a 3: dveře, není jiný odstín a nesedí spáry?? Slyším trávu růst, nebo to vidéte taky?
_________________
S90 B5
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“