Display na palubce místo tlačítek ??
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 5099
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Bydliště: PRG
- Kontaktovat uživatele:
#1 Display na palubce místo tlačítek ??
Jak už tady ve vedlejším topiku zaznělo a jistě asi není nikdo kdo by si současného trendu nahrazování dosavadních tlačítek a "mechanických" ovladačů jedním sdruženým dotykovým displayem nevšiml - jaký je váš názor?
Za sebe: nejsem příznivec tohoto trendů, nelíbí se mi, nevyhovuje a v zásadě na něm nenacházím žádná pozitiva. Ani designový a už vůbec ne uživatelsky užitný...
Za sebe: nejsem příznivec tohoto trendů, nelíbí se mi, nevyhovuje a v zásadě na něm nenacházím žádná pozitiva. Ani designový a už vůbec ne uživatelsky užitný...
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1306
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: V50 T5 AWD
#2 Display na palubce místo tlačítek ??
Za mě to jen dobře vypadá. Tak asi tak
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 4922
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#3 Display na palubce místo tlačítek ??
Možná se dočkáme toho, že v tom bude i fejsbůk, aby patřičný závislák mohl psát i za jízdy, aniž by v "ruce držel komunikační zařízení"
Ale vážně, já zatím nevím. Sám to nemám a nechybí mi to, ale asi to dost odvádí pozornost od řízení.
Ale vážně, já zatím nevím. Sám to nemám a nechybí mi to, ale asi to dost odvádí pozornost od řízení.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 194
- Registrován: 5 roků 11 měsíců
- Bydliště: Děčín
- Vůz: 2002 Volvo S80 T6 LPG BRC
#4 Display na palubce místo tlačítek ??
Až bude plně autonomní řízení, tak mi to bude asi jedno. Teďka preferuju odl school. Jsem ale dosti konzervativní a automobilový vrchol pro mě znamenají devadesátá léta, tak se není pak ani moc čemu divit
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 3207
- Registrován: 9 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy
#5 Display na palubce místo tlačítek ??
i já jsem oldschoolová konzerva, řidiče to zbytečně rozptyluje. Jsem pro, aby to bylo jako v letadlech/vrtulnících - display
aby sloužil majoritně pouze pro zobrazení informací - nastavení v podobě HOTAS (hands on throtle and sticks),
pěkně intuitivně jednim prstem na "kloboučku" a ne ve 150km/h na dálnici čumět na displey, jestli jsem se trefil
do ikonky a hádat se s dotykovkou, která si postaví hlavu a nereflektuje dotyk uživatele.
aby sloužil majoritně pouze pro zobrazení informací - nastavení v podobě HOTAS (hands on throtle and sticks),
pěkně intuitivně jednim prstem na "kloboučku" a ne ve 150km/h na dálnici čumět na displey, jestli jsem se trefil
do ikonky a hádat se s dotykovkou, která si postaví hlavu a nereflektuje dotyk uživatele.
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 5168
- Registrován: 5 roků 6 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
#6 Display na palubce místo tlačítek ??
Osobně preferuji kolečka. Kolečko na hlasitost, teplotu, větrák. To jsou kolečka, které se fakt hodí. Potom několik programovatelných tlačítek kam si bude moci člověk nastavit co bude chtít. ESP, Start stop, Zavolání na číslo, otevření garáže, spuštění navigace na lokaci. V Bmw to maji tak, že když na tlačítko položím prst tak na LCD napíše co to tlačítko dělá. K tomu velký LCD na mapu, kamery, a vše ostatní.
Tedy LCD na mapy a informace, ale ne na nastavení hlasitosti, rychlou volbu, nastavení teploty a obecně věci které musíme řešit když jedeme a nechceme sklápět zrak na obrazovku.
Tedy LCD na mapy a informace, ale ne na nastavení hlasitosti, rychlou volbu, nastavení teploty a obecně věci které musíme řešit když jedeme a nechceme sklápět zrak na obrazovku.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 56
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha 6
- Vůz: S40 2.0D '04
#7 Display na palubce místo tlačítek ??
Za mě .... display ano, dotykový display NE. Takže mám podobný názor jako pánové od Mazdy:
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/mazda-odmita-dotykove-displeje-v-autech-ma-pro-to-rozumne-duvody/
Jinak si myslím, že to spěje spíše k ovládání hlasem.
Romulusw ... ta poznámka o FB mě fakt pobavila
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/mazda-odmita-dotykove-displeje-v-autech-ma-pro-to-rozumne-duvody/
Jinak si myslím, že to spěje spíše k ovládání hlasem.
Romulusw ... ta poznámka o FB mě fakt pobavila
_________________
S40 2,0D, 100kW, 2004, model 2005, man.
V40 D4, 140kW, 2015, man
S40 2,0D, 100kW, 2004, model 2005, man.
V40 D4, 140kW, 2015, man
#8 Display na palubce místo tlačítek ??
já jsem v tomhle dost striktní
Displej potřebuju jenom na rádiu a navigaci.
Jinak bych je zakázal a to i v palubkách.
je to hnusný a nebezpečný.
Není nad klasický budíky a tlačítka.
Displej potřebuju jenom na rádiu a navigaci.
Jinak bych je zakázal a to i v palubkách.
je to hnusný a nebezpečný.
Není nad klasický budíky a tlačítka.
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW
-
Offline
- Radní
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 7482
- Registrován: 12 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha a Zápraží
- Vůz: V70XC & 2x 240
- x 2
#9 Display na palubce místo tlačítek ??
Já jsem v tomto ohledu také hodně konzervativní.
A mám k tomu ještě jeden postřeh. Moje děti (11 a 13 let) při ježdění ve Volvech nových modelových řad berou ovládání přes tablet uprostřed přístrojové desky jako naprostou samozřejmost a okamžitě a bez zaváhání si nastaví vše na první dobrou. (Potom přesednou do Dvojky a radují se ze švihadel, jak si můžou ovládat okna bez závislosti na elektřině )
A mám k tomu ještě jeden postřeh. Moje děti (11 a 13 let) při ježdění ve Volvech nových modelových řad berou ovládání přes tablet uprostřed přístrojové desky jako naprostou samozřejmost a okamžitě a bez zaváhání si nastaví vše na první dobrou. (Potom přesednou do Dvojky a radují se ze švihadel, jak si můžou ovládat okna bez závislosti na elektřině )
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 3207
- Registrován: 9 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy
#10 Display na palubce místo tlačítek ??
holt zas jednou zvítězila designová "inovace" nad zdravým rozumem a předchozími zkušenostmi se zavedeným standardem.
Když nějakej markeťák argumentuje, že "generace pomileniálů" se s tím bez problémů ztotožní, tak bohapustě kecá,
pomileniál musí tak jako tak po dobu nastavování snížit pozornost na dopravní situaci před sebou, vím, že to jde nastavovat
v podstatě HOTASEM už nyní, ale menu jsou čím dál rozvětvenější, každý menu má tři podsekce, takže jak píšou
ostatní.....dotykovku v podstatě zrušit (ať to řidiče nesvádí hamtat pazourou po obrazovce a malovat hieroglify)
a ponechat pouze primární funkci - zobrazení potřebných informací. Nastavování "kloboučkem" palcem zvládne intuitivně,
poslepu ročník 1950 stejně jako 2000. Dotyk umožnit jen při zastavení - a ne to očůravat jako u WAZE,
že jsem spolujezdec - ačkoli to pravda zneužívám i při jízdě
Nebo ať to zavedou v době, kdy už se z lidí stanou jen pasažéři a řidičský průkaz bude minulostí.
Když nějakej markeťák argumentuje, že "generace pomileniálů" se s tím bez problémů ztotožní, tak bohapustě kecá,
pomileniál musí tak jako tak po dobu nastavování snížit pozornost na dopravní situaci před sebou, vím, že to jde nastavovat
v podstatě HOTASEM už nyní, ale menu jsou čím dál rozvětvenější, každý menu má tři podsekce, takže jak píšou
ostatní.....dotykovku v podstatě zrušit (ať to řidiče nesvádí hamtat pazourou po obrazovce a malovat hieroglify)
a ponechat pouze primární funkci - zobrazení potřebných informací. Nastavování "kloboučkem" palcem zvládne intuitivně,
poslepu ročník 1950 stejně jako 2000. Dotyk umožnit jen při zastavení - a ne to očůravat jako u WAZE,
že jsem spolujezdec - ačkoli to pravda zneužívám i při jízdě
Nebo ať to zavedou v době, kdy už se z lidí stanou jen pasažéři a řidičský průkaz bude minulostí.
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 544
- Registrován: 5 roků 6 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: volva
#11 Display na palubce místo tlačítek ??
Myslím, že nic dotykového do auta nepatří. Dotykové věci mě serou obecně, chybí mi od nich zpětná vazba (cvaknutí tlačítka). Ovládací prvky nejdou nahmatat. Nemá to žádnou životnost, opravy jsou drahé.
Preferuji tlačítkový telefon, u kterého nehrozí, že si smažu polovinu kontaktů uchem, během toho co s někým telefonuji (jako minulý týden). A to je drobná nehoda. V autě můžou být ty nehody mnohem horší.
Odpoutává to pozornost, zaměstnává to více smyslů, než jen hmat.
Co bude příště? Dotykový volant?
To je můj konzervativní názor
Preferuji tlačítkový telefon, u kterého nehrozí, že si smažu polovinu kontaktů uchem, během toho co s někým telefonuji (jako minulý týden). A to je drobná nehoda. V autě můžou být ty nehody mnohem horší.
Odpoutává to pozornost, zaměstnává to více smyslů, než jen hmat.
Co bude příště? Dotykový volant?
To je můj konzervativní názor
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 81
- Registrován: 9 roků 1 měsíc
- Bydliště: Hradec Králové
- Vůz: C70 B5244T 2001 manual
#12 Display na palubce místo tlačítek ??
Tenhle trend se mi nelibi, je to neprijemny na ovladani - zadna hapticka odezva, a rekl bych ze i dost nebezpecny - odvadi to pozornost.
_________________
Dříč: Volvo S70 2.5 10V 1997
Víkendovka: Volvo C70 coupe 2.4T 2001
Dárce dílů: Volvo C70 coupe 2.4T 1999
Ex: Volvo C70 cabrio 2.4T 2003
RIP: Volvo 850 2.5 10V 1996
Dříč: Volvo S70 2.5 10V 1997
Víkendovka: Volvo C70 coupe 2.4T 2001
Dárce dílů: Volvo C70 coupe 2.4T 1999
Ex: Volvo C70 cabrio 2.4T 2003
RIP: Volvo 850 2.5 10V 1996
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 121
- Registrován: 11 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha 8
- Vůz: S80
#13 Display na palubce místo tlačítek ??
Není nad tlačítka a páčky a kolečka. Jo, asi to vyžaduje u konstruktérů aby přemýšleli a počet mechanických ovládacích prvků byl na únosné rovině a rozumně rozmístěn. Ale není i toto jeden z důvodů proč mají starší auta "duši"? U novýho se tam plácne neosobní matlo-display a když na nějaký ovládací prvek zapomenem, zalepí se to dalším podmenu...
Co je rychlejší a bezpečnější - otočit po paměti kolečkem, nebo na D1 mžourat do displeje doufaje že vůbec udržím ruku na displeji dostatečně dlouho a přesně, aby matlavka to gesto požrala správně?
Asi jako s tabletama a notebookama s dotykáčem. Byl to "prý" boom a výsledek? Z toho "životem dodaného testovacího vzorku asi 400 lidí" na dotykáčích zůstalo asi 10 lidí, kteří s tím "machrují" na poradách/prezentacích (vlastně při aktivitách kde není pořeba spěchat) a všichni ostatní mají radši klasický noťas protože:
- jsou na něm rychlejší
- není to upatlanej hnus na kterej je pak i blbě vidět
- klávesa zafunguje vždy, matlavka ne
... a u aut je to podobné.
A už jste si zkoušeli najít na matlavce daný ovládací prvek v ostrém slunečním světle?
Mobily - tam už skoro není na výběr tak téměř všichni maťháme na displejík, ale kdybychom měli na výběr, jak by to dopadlo?
Za mě display klidně, ale jen na čumendu a ovládací prvky mechanické, intuitivně rozmístěné.
Co je rychlejší a bezpečnější - otočit po paměti kolečkem, nebo na D1 mžourat do displeje doufaje že vůbec udržím ruku na displeji dostatečně dlouho a přesně, aby matlavka to gesto požrala správně?
Asi jako s tabletama a notebookama s dotykáčem. Byl to "prý" boom a výsledek? Z toho "životem dodaného testovacího vzorku asi 400 lidí" na dotykáčích zůstalo asi 10 lidí, kteří s tím "machrují" na poradách/prezentacích (vlastně při aktivitách kde není pořeba spěchat) a všichni ostatní mají radši klasický noťas protože:
- jsou na něm rychlejší
- není to upatlanej hnus na kterej je pak i blbě vidět
- klávesa zafunguje vždy, matlavka ne
... a u aut je to podobné.
A už jste si zkoušeli najít na matlavce daný ovládací prvek v ostrém slunečním světle?
Mobily - tam už skoro není na výběr tak téměř všichni maťháme na displejík, ale kdybychom měli na výběr, jak by to dopadlo?
Za mě display klidně, ale jen na čumendu a ovládací prvky mechanické, intuitivně rozmístěné.
_________________
Je:
S80, T6 - B6304T2, r.v. 2009, executive
Bylo: S60, 2.5T AWD - B5254T2, r.v. 2005 - ARD stage 2, Simons, DO88 | V40, 1,9 TD - D4192T4, r.v. 2003, 75kW | V40, 1,8 - B4184S2, r.v. 2001, 93kW | Ford Fiesta s 1,4 benálem z escorta
Je:
S80, T6 - B6304T2, r.v. 2009, executive
Bylo: S60, 2.5T AWD - B5254T2, r.v. 2005 - ARD stage 2, Simons, DO88 | V40, 1,9 TD - D4192T4, r.v. 2003, 75kW | V40, 1,8 - B4184S2, r.v. 2001, 93kW | Ford Fiesta s 1,4 benálem z escorta
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 217
- Registrován: 9 roků 1 měsíc
- Bydliště: Liberec
- Vůz: Momentálně žádné
#14 Display na palubce místo tlačítek ??
Mně osobně je to tak nějak jedno. Vyhovuje mi obojí cca stejně, za jízdy na to stejnak moc nehrabu. V nastaveních a různých podmenu už vůbec ne, tam jedině před jízdou. Co se mi líbí u nových Volv, tak je možnost zobrazení navigace na digitální přístrojovce mezi budíkama. Je fajn nemuset uhýbat pohledem někam doprostřed dolů (teď nemyslím Volva, ale obecně auta, kdy je ten display často celkem nízko uprostřed), ale mít to v podstatě pořád před očima. Ale jinak displaye nebo tlačítka...je mi to fakt jedno
#15 Display na palubce místo tlačítek ??
Proc by mel dotykovy displej odvadet pozornost tim, ze na neho musim furt hrabat? To je dost chaby argument, mozna by bylo vhodnejsi takovy auto vyzkouset a pouzivat a pak si udelat vlastni nazor.
Mam sluzeni Hyundai Tucson 2019, ktery ma vetsinu veci nastavitelnych menu na displeji, na neco jsou tlacitka a kolecka (klima, vyhrivani/vetrani sedacek, vyhrivani volantu, drive mode, autohold a parkovaci kamery).
Navi nastavim pred jizdou, mapy jsou v automat. rezimu, takze se oddaluji/priblizuji podle krizovatek apod). Tim moje potreba sahat na displej za jizdy konci.
Auto klima - teplota koleckem, nastavim 22.5 a cely rok na to nehrabu
Vyhrivani sedacky, volantu apod. - tlacitko (viz. vyse)
Telefon (vyhledavani kontaktu, prijem/ukonceni/hlasitost) - na volantu
Radio/media - na volantu
Navigace - vyuzivam jen sipky a vzdalenosti, ktery se zobrazuji mezi budikama
Adapt. tempomat - na volantu
Menu auta, PC - na volantu
Tak proc bych mel behem jizdy cokoliv resit tukanim na displej? A ze to odvadi pozornost? Jednim dotykem displej vypnu a bud je cerny nebo na nem jsou hodiny.
Zbytecne hledate problemy, kde nejsou. Pokud nekdo ma potrebu furt na neco tukat nebo necim tocit, tak to bude delat a je jedno, jestli ma displej nebo knofliky.
Jako daleko, daleko vetsi problem vidim to, ze lidi za jizdy telefonuji s mobilem v ruce (vcetne aut, ktery maji v HF ve vybave). A co me nejvic desi, tak jsou dementi, kteri mezi volant a budiky vrazi tablet a vy zjistite, ze vas ve 140 na dalnici predjizdi a pritom cte noviny nebo cumi na film.
Za me displej uplne na pohodu. Vyzkousejte, delsi dobu uzivejte a zjistite sami, ze pulka z toho cim argumentujete neni nutna. Ruku na srdce: jestli v aute telefonujete s mobilem na uchu, jste vetsi problem pro ostatni nez auto s tabletem, na kterym zrovna nekdo jednim dotykem neco prepne.
Mam sluzeni Hyundai Tucson 2019, ktery ma vetsinu veci nastavitelnych menu na displeji, na neco jsou tlacitka a kolecka (klima, vyhrivani/vetrani sedacek, vyhrivani volantu, drive mode, autohold a parkovaci kamery).
Navi nastavim pred jizdou, mapy jsou v automat. rezimu, takze se oddaluji/priblizuji podle krizovatek apod). Tim moje potreba sahat na displej za jizdy konci.
Auto klima - teplota koleckem, nastavim 22.5 a cely rok na to nehrabu
Vyhrivani sedacky, volantu apod. - tlacitko (viz. vyse)
Telefon (vyhledavani kontaktu, prijem/ukonceni/hlasitost) - na volantu
Radio/media - na volantu
Navigace - vyuzivam jen sipky a vzdalenosti, ktery se zobrazuji mezi budikama
Adapt. tempomat - na volantu
Menu auta, PC - na volantu
Tak proc bych mel behem jizdy cokoliv resit tukanim na displej? A ze to odvadi pozornost? Jednim dotykem displej vypnu a bud je cerny nebo na nem jsou hodiny.
Zbytecne hledate problemy, kde nejsou. Pokud nekdo ma potrebu furt na neco tukat nebo necim tocit, tak to bude delat a je jedno, jestli ma displej nebo knofliky.
Jako daleko, daleko vetsi problem vidim to, ze lidi za jizdy telefonuji s mobilem v ruce (vcetne aut, ktery maji v HF ve vybave). A co me nejvic desi, tak jsou dementi, kteri mezi volant a budiky vrazi tablet a vy zjistite, ze vas ve 140 na dalnici predjizdi a pritom cte noviny nebo cumi na film.
Za me displej uplne na pohodu. Vyzkousejte, delsi dobu uzivejte a zjistite sami, ze pulka z toho cim argumentujete neni nutna. Ruku na srdce: jestli v aute telefonujete s mobilem na uchu, jste vetsi problem pro ostatni nez auto s tabletem, na kterym zrovna nekdo jednim dotykem neco prepne.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 13026
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#16 Display na palubce místo tlačítek ??
Ono když máš kolečko alespoň na něco tak to jde, ale když je všechno přes tablet tak už je to problém.
Co se mě týče, tak já nemůžu říct co je lepší, páč jsem ještě s žádným autem s tabletem nejel.
Až si to někdy za hodně dlouho vyzkouším tak uvidím.
Co se mě týče, tak já nemůžu říct co je lepší, páč jsem ještě s žádným autem s tabletem nejel.
Až si to někdy za hodně dlouho vyzkouším tak uvidím.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
#17 Display na palubce místo tlačítek ??
já to chápu, je to jednodušší, rychlejší a levnější na implementaci (tím myslím dotykový display). a taky se to během vývoje vozu snadno modifikuje (nové tlačítko doprogramujete rychle, přidat mechanické tlačítko do už navrženého designu palubovky je mnohem náročnější).
nicméně jako řidič to moc nechápu/štve mě to. dtto digitální display za volantem, hrozně se mi nelíbí ty pokusy o analogové ukazatele, většinou mi to připadá jak diskotéka pro děti.
nicméně jako řidič to moc nechápu/štve mě to. dtto digitální display za volantem, hrozně se mi nelíbí ty pokusy o analogové ukazatele, většinou mi to připadá jak diskotéka pro děti.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2366
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Chomutov / Praha 13
- Vůz: MB CLA
#18 Display na palubce místo tlačítek ??
.... potřebujete odvézt ženu do porodnice...
Jééé, UPDATE, nikam se nejede, rodí se v autě To nás čeká krásná budoucnost..
...no nás už ne...
Naše děti...
Jééé, UPDATE, nikam se nejede, rodí se v autě To nás čeká krásná budoucnost..
...no nás už ne...
Naše děti...
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 5168
- Registrován: 5 roků 6 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
#19 Display na palubce místo tlačítek ??
Jak člověk nezná kontext tak je to těžko soudit proč to nešlo nahodit. Zrovna software update vozidla mi přijde praktický. Jezdím s kamarádem Teslou a má pořád něco nového.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 71
- Registrován: 7 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dolní Žandov
- Vůz: V70 2.5TDI man., 12/1997
#20 Display na palubce místo tlačítek ??
Předpokládám, že to mají výrobci asi nějak vyřešené. Nicméně "tablet" v autě ze současného přesvědčení nechci. Většinu roku jedu alespoň jednu jízdu do práce či z práce za tmy. Při těchto jízdách mě opravdu značně ruší jakékoliv jiné světlo, než budíky (stažené pokud možno na rozumnou mez). Auto sice svítí celkem dobře, ale i tak si myslím, že díky temnému okolí jsem schopen zaznamenat detail o malinko dříve.
Dnes mi tedy vadí i to, že mi v periferním vidění blikne kontrolka na mobilu, že mám zprávu nebo zmeškaný hovor, nemluvě o rozsvíceném mobilu spolujezdce (a to i vzadu).
Stojí to asi za vyzkoušení, ale předem k tomu zaujímám negativní postoj. Nechci si "zvyknout" na více světla v zorném poli.
(P.S.: Navigace taky svítí, tak jsem si jí nikdy nepořídil a jezdím podle značek, map a orientačního smyslu)
Dnes mi tedy vadí i to, že mi v periferním vidění blikne kontrolka na mobilu, že mám zprávu nebo zmeškaný hovor, nemluvě o rozsvíceném mobilu spolujezdce (a to i vzadu).
Stojí to asi za vyzkoušení, ale předem k tomu zaujímám negativní postoj. Nechci si "zvyknout" na více světla v zorném poli.
(P.S.: Navigace taky svítí, tak jsem si jí nikdy nepořídil a jezdím podle značek, map a orientačního smyslu)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2620
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Beskydy
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
- Kontaktovat uživatele:
#21 Display na palubce místo tlačítek ??
Palec nahoru Mazdě:
A jak je vidět, funguje jim to.
Za mě - dotykáč na palubce je fakt na k*k*ta. Jenže, co si v nových (za 5 let jetých) Volvech pořídíte?
Totiž fakt vůbec nechápu, že když si Volvo hraje na tu super bezpečnost, že něco takovéhoto vůbec mohlo kfy dopustit? Snížení bezpečnosti řízení (i kdybyste matlali na displej - třeba rádio nebo málo pohnout teplotou klimatizace - jen 1x nebo 2x za jízdu) - tak tohle snížení bezpečnosti je zcela nezpochybnitelné. V rámci možností to sice neudělali úplně blbě, ale v principu to prostě blbě je...
/PL
Taky za to, že si jdou svojí cestou (downsizing jen pomalu + atmosféry). Jako jedni z mála mají stále v nabídce roadster (MX-5).
A jak je vidět, funguje jim to.
Za mě - dotykáč na palubce je fakt na k*k*ta. Jenže, co si v nových (za 5 let jetých) Volvech pořídíte?
Totiž fakt vůbec nechápu, že když si Volvo hraje na tu super bezpečnost, že něco takovéhoto vůbec mohlo kfy dopustit? Snížení bezpečnosti řízení (i kdybyste matlali na displej - třeba rádio nebo málo pohnout teplotou klimatizace - jen 1x nebo 2x za jízdu) - tak tohle snížení bezpečnosti je zcela nezpochybnitelné. V rámci možností to sice neudělali úplně blbě, ale v principu to prostě blbě je...
/PL
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2598
- Registrován: 17 roků
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#22 Display na palubce místo tlačítek ??
Dotykac je proste lacny. Forma na kazdy gombik, hmatnik stoji obrovske prachy. Displej kupite aj s dotykovou vrstvou do 100USD v automotive prevedeni. A tym konci cela vasa starost o mechaniku, nehovoriac o uspore v skladoch vyroby a ND.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 698
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Kolín
- Vůz: Alpina B3 Touring 2023
#23 Display na palubce místo tlačítek ??
U Mazdy líný atmo čtyřválec nevadí, ale u Volva brečíte u čtyřválce s turbem a kompresorem.
_________________
Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection
Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 251
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Votice
- Vůz: 960 II 3.0
#24 Display na palubce místo tlačítek ??
V našem pugovi se přes displej ovládá skoro všechno. Není to ideál, ale člověk si zvykne. A dá se to všechno zhasnout a pak je to jak takový ten noční režim v saabu.
_________________
Belmondo (Peugeot 308 SW, 2015, 1.6 BlueHDI)
Bylo: Fred (Volvo 960 II, 1995, B6304S), Pierre Richard (Peugeot 205, 1993, 1.1), Fík (Ford Fusion, 2007, 1.4)
Belmondo (Peugeot 308 SW, 2015, 1.6 BlueHDI)
Bylo: Fred (Volvo 960 II, 1995, B6304S), Pierre Richard (Peugeot 205, 1993, 1.1), Fík (Ford Fusion, 2007, 1.4)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 3617
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: Dolní Roveň
- Vůz: V40 1.9D 75kW
#25 Display na palubce místo tlačítek ??
funguje v nových Volvech hlasové ovládání??
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek