Práce se spojkou

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Ejdou Rotacak
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 3190
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

#1 Práce se spojkou

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

Včera jsem vezl kamaráda, brouka pytlíka, kterej si zakládá na tom, že má řidičák sk. B (celej život jezdí s dehtama)
a neustále všem tlačí, že prostě umí hrozně dobře jezdit (nazdar Blážo 8) )

Vyčítal mi, že podřazuju a že tim strašně ničim spojku? :%) mám to tak naučený od začátku, co mám papíry.
Než abych stál z kopce na brzdě, raději si podřadím, než abych před zatáčkou brzdil, raději si podřadím,
než abych brzdil kvůli autu, které dojíždím, raději si podřadím. Nedělám prasečiny, abych v 80km/h podřadil
na dvojku, ale pocitově se trefuju při podřazení do těch cca 3 500ot- max 4 500ot a přijde mi, že je to tak správné.

Dělám to tak roky i se všema služebákama a nepřijde mi, že bych tim ničil auta. Ok, asi mám nešvar, že podřazuju
na 3 500ot/min i u dieselů, ale to jsou služebáky :wink:
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 60
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: na kopcu
Vůz: bylo ledaco, teď saxo 1.1

#2 Práce se spojkou

Příspěvek od Jirinka »

no tak jako kazdopadne, no
spojka se pouzivanim nici, stejne jako cokoli jiného, třeba boty nosenim…
vy..r se na chytrolinske kecy, normalne tomu slapej na krk, sazej to tam, at to lita

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12980
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#3 Práce se spojkou

Příspěvek od raolsa »

3,5 - 4,5 ? To je strašně moc. Já když už tímhle stylem podřazuju tak max aby se to vytočilo k těm 3000 ot. Při klidné jízdě. Možná o něco více.
Schválně se na to dneska zaměřím.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 549
Registrován: 7 roků
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12

#4 Práce se spojkou

Příspěvek od shalibaba »

U turbo benzinu jen dobre, vyssi otacky, mensi pravdepodobnost karbonu a pak nejakyho slova LSPI nebo tak nejak.

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 5128
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#5 Práce se spojkou

Příspěvek od Warcz »

Mam to stejně. Podřazuju ale max 3500 u nafty, pak už mi to rve uši. Připomněl jsi mi moje Polo. Půjčil jsem ho taky takovému mistru světa, který ročně najede 60 000 a "vezl" mě asi 20km. V některých chvílích jsem myslel, že ho z toho auta vyhodím. Prostě vytočil motor na 4000 a prdnul tam další kvalt a vůbec nepouštěl spojku. Jasně setrvačností to seplo a "jelo to", ale prostě mě to rvalo srdce chudák Polo. Do toho mi říkal, že má auto v servise na reklamaci spojky, že nic nevydržela...

Já osobně na Polu podřazoval tak, že mi každý rok říkal servisák, že příští rok uděláme brzdy. No jsou to skoro 4 roky a nebylo potřeba :-)
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Ejdou Rotacak
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 3190
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

#6 Práce se spojkou

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

2 Raolsa

Těch 4000-4500 otázky/min jsem krapet přestřelil. Příklad, jedu z kopce tunelem, zařazenou čtyřku, rychlost 80km/h, dojedu mámvpičistu, co je nakýblovanej v levým pruhu a jede 60km/h, nebrzdim, pořadím na trojku, takže cca 3000ot/min? To mi přijde rozumnější, než stát pořád na brzdě....ale jsem jen běžný, průměrný řidič - možná tím nevědomky autu ubližuju víc. No a když tě za to vypleskne mistr světa, co si kromě základky udělal jen to "béčko", tak mě zajímá názor druhých.
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1130
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#7 Práce se spojkou

Příspěvek od Tarkin »

Nedostane pak dvouhmota trošku mrdu, když pak prudce zpomalíš podřazením?
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Ejdou Rotacak
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 3190
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

#8 Práce se spojkou

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

proto se ptám, je to možné - jsem jen běžnej řidič. Subjektivně mi ale přijde, že žádné trhance necítím a těch 4500ot/min. jsem asi fakt přestřelil,
to točí trojka ve víc jak 110km/h rychlosti a to už před podřazením na tu brzdu šlápnu, ale v rozumných otáčkách brzdy vůbec nepoužívám,
až na krizovky a nečekané brždění
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 5128
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#9 Práce se spojkou

Příspěvek od Warcz »

U mě to Polo má docela malou váhu a velký motor tak spojkou brzdím. Zařadím nižší kvalt a pouštím spojku. Chová se to stejně jak brzdy prostě to plynule zpomaluje až se to úplně propojí. Podle mě to je o tom jak umí řidič citlivě podřazovat. Člověk musí předvídat a je jasné, že to nejde udělat "rychle"

To mi připomíná zimu 2016. Dojdu k autu, bufik jede, naskočí motor jedu a začnu brzdit motorem z kopce:
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Ejdou Rotacak
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 3190
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

#10 Práce se spojkou

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

Ještě se zeptám na jednu věc, ať zbytečně nezakládám novej topic, možná to má co do činění právě se spojkou.

Za svůj krátkej život jsem vystřídal už hodně služebáků a pár vlastních aut. Na jaře 2018 jsem tu řešil, že
moje auto po předání ze servisu ze dne na den ztratilo setrvačnost, když se hrabali v AWD, tak po opravě
už neexistuje, že bych jen tak klouzal se zařazenou rychlostí. To mi přijde u všech ostatních aut standardní
a u téhle V70II to tak bylo dřív též. V ranních kolonách se auto chová se zařazenou dvojkou, jak kdybych tam
měl jedničku, bez plynu to jede tak 5km/h. Může to mít co do činění s rozesranou dvouhmotou, spojkou?

Bejvalá V70II měla setrvačnost úplně perfektní, stačilo lehce přidávat plyn. U téhle se to po opravě AWD
úplně rozesralo a rychlost to absolutně nedrží
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4900
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#11 Práce se spojkou

Příspěvek od Romulusw »

S tím podřazováním (myšleno brzdění motorem) si nedělej hlavu. Dělám to stejně jak ty a někdy jdu klidně ob dva stupně, protože jsem zvyklý normálně jet do 2000 otáček a to pak je ze čtyřky na trojku necelých 3000 a to není zas tak moc.
Taky mám furt rezavý kotouče vzadu.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1181
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

#12 Práce se spojkou

Příspěvek od Nimrod »

2x vyšlapávej spojku, podřazuj s meziplynem. nejen že je to zábavný (a rychlý), ale ještě to šetří krom spojky i synchrony (když se to povede :-))
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 184
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: 960 II.

#13 Práce se spojkou

Příspěvek od Pavel K. »

Jakýkoli prokluz tu spojku opotřebovává. Podřazovat ano, ale s meziplynem. Já řadím dolů jen s meziplyny a je to velice uspokojující :D
_________________
je:
Mazda 6 MPS
bylo:
Volvo S80 99' T6, Mazda 323 BA 1.8, Volvo 960 94' 3.0, Volvo S80 99' 2.9, Volvo 850 2.5tdi, Porsche Cayenne 4.5 V8, Mercedes C240 W202

Mirabilia
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1304
Registrován: 6 roků 3 měsíce
Bydliště: Prysk
Vůz: V70 II D5 MY 03, stage II, EGR off

#14 Práce se spojkou

Příspěvek od Mirabilia »

Pavel K. píše:Jakýkoli prokluz tu spojku opotřebovává. Podřazovat ano, ale s meziplynem. Já řadím dolů jen s meziplyny a je to velice uspokojující :D
Naprostý souhlas, tak mě to táta naučil a tak jsem to celý život dělal. Trefit se přesně do otáček při podřazení - lze řadit i bez spojky.
Už to budou dva roky co se mi po tom stýská :sorry: , ale zapomenout se to nedá, jak si na ženině Polu rááád ověřuji.

C 3
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 404
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: A(r)s(ch)
Vůz: V70 II

#15 Práce se spojkou

Příspěvek od C 3 »

Bych se chtěl taky přidat :-D Mám naučený meziplyn z "autobusů"..
a souhlas, čím pomalejší spojka, tím víc klouzání a hoblování lamely, ale plynulejší přechod (za cenu výdrže)
a z kopce klidně nechávám otáčky vysoko ;) (btw kdyby tu byl někdo znalý, hospal jsem s V70 II 2,5TDi po horách a při převaze klesání a brždění motorem mi začal klepat ..hydroštel? :/ už se mi to stalo asi dvakrát.. co to sakwa má společného s válcem bez nafty?)

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4900
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#16 Práce se spojkou

Příspěvek od Romulusw »

Kdo dělal autoškolu na vejtřasce, tak ví :-D

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#17 Práce se spojkou

Příspěvek od Honza »

Jo tak to jsem zažil a potom ještě pět let po stavbách.
Ale k vjeci. Kdo řadí se synchro almarou jak s vejtřaskou by pořeboval vzít dubovou násadou od krompáče přes hnáty.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1181
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

#18 Práce se spojkou

Příspěvek od Nimrod »

z jakého důvodu?
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#19 Práce se spojkou

Příspěvek od Honza »

Ničemu to nepomůže a zatížení spojky se zvedne o 80% Takže místo šesti let vydrží jen čtyři.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 889
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

#20 Práce se spojkou

Příspěvek od pepa.paur »

Ono to chce všeho s mírou, kdysi jsem taky hodně podřazoval, až mi shnily zadní kotouče (originální volvo díl), takže jsem se naučil přiměřeně šlapat na brzdu :D
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

yoby
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3677
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Participant x 1

#21 Práce se spojkou

Příspěvek od yoby »

Prostě jezdi a neřeš peachoviny :-D
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999

koch
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1553
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

#22 Práce se spojkou

Příspěvek od koch »

neregistruju diskusi o podrazovani pri predjizdeni, tak dejte jak podrazujete a zda jste to nekdy vychytavali :)
chystam se predjizdet, jedu ustalenou rychlosti, noha stabilne na plynu, s tou nehybu, spojka, radim nizsi rychlost, poustim okamzite spojku. tim ze s plynem nehnu, otacky vyleti za dobu co podrazuju na optimalni pro zarazeni nizsiho stupne, v momentu po pusteni spojky mackam plyn dolu a ficim... rychleji a plynuleji to nejde :)

xSam
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1280
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Roudnice nad Labem, Praha

#23 Práce se spojkou

Příspěvek od xSam »

Praci s mziplny zavidim, nedari se mi to uspokojive naucit.
_________________
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#24 Práce se spojkou

Příspěvek od Honza »

xSam píše:Praci s mziplny zavidim, nedari se mi to uspokojive naucit.
yoby už ti odpověděl.
yoby píše:Prostě jezdi a neřeš peachoviny :-D
A za další: se synchro převodovkou se to stejně nenaučíš protože ti to vždycky sežerou synchrony.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5087
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#25 Práce se spojkou

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Romulusw píše:Kdo dělal autoškolu na vejtřasce, tak ví :-D
Já chtěl napsat: Kdo jezdil se starším Zetorem, tak meziplyn má také vytrénovaný. V3S tam je to nutnost také.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“