Práce se spojkou
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 3190
- Registrován: 9 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy
#1 Práce se spojkou
Včera jsem vezl kamaráda, brouka pytlíka, kterej si zakládá na tom, že má řidičák sk. B (celej život jezdí s dehtama)
a neustále všem tlačí, že prostě umí hrozně dobře jezdit (nazdar Blážo )
Vyčítal mi, že podřazuju a že tim strašně ničim spojku? mám to tak naučený od začátku, co mám papíry.
Než abych stál z kopce na brzdě, raději si podřadím, než abych před zatáčkou brzdil, raději si podřadím,
než abych brzdil kvůli autu, které dojíždím, raději si podřadím. Nedělám prasečiny, abych v 80km/h podřadil
na dvojku, ale pocitově se trefuju při podřazení do těch cca 3 500ot- max 4 500ot a přijde mi, že je to tak správné.
Dělám to tak roky i se všema služebákama a nepřijde mi, že bych tim ničil auta. Ok, asi mám nešvar, že podřazuju
na 3 500ot/min i u dieselů, ale to jsou služebáky
a neustále všem tlačí, že prostě umí hrozně dobře jezdit (nazdar Blážo )
Vyčítal mi, že podřazuju a že tim strašně ničim spojku? mám to tak naučený od začátku, co mám papíry.
Než abych stál z kopce na brzdě, raději si podřadím, než abych před zatáčkou brzdil, raději si podřadím,
než abych brzdil kvůli autu, které dojíždím, raději si podřadím. Nedělám prasečiny, abych v 80km/h podřadil
na dvojku, ale pocitově se trefuju při podřazení do těch cca 3 500ot- max 4 500ot a přijde mi, že je to tak správné.
Dělám to tak roky i se všema služebákama a nepřijde mi, že bych tim ničil auta. Ok, asi mám nešvar, že podřazuju
na 3 500ot/min i u dieselů, ale to jsou služebáky
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 60
- Registrován: 10 roků 2 měsíce
- Bydliště: na kopcu
- Vůz: bylo ledaco, teď saxo 1.1
#2 Práce se spojkou
no tak jako kazdopadne, no
spojka se pouzivanim nici, stejne jako cokoli jiného, třeba boty nosenim…
vy..r se na chytrolinske kecy, normalne tomu slapej na krk, sazej to tam, at to lita
spojka se pouzivanim nici, stejne jako cokoli jiného, třeba boty nosenim…
vy..r se na chytrolinske kecy, normalne tomu slapej na krk, sazej to tam, at to lita
-
Online
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 12980
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#3 Práce se spojkou
3,5 - 4,5 ? To je strašně moc. Já když už tímhle stylem podřazuju tak max aby se to vytočilo k těm 3000 ot. Při klidné jízdě. Možná o něco více.
Schválně se na to dneska zaměřím.
Schválně se na to dneska zaměřím.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 549
- Registrován: 7 roků
- Bydliště: West Bohemia
- Vůz: S60 D3 '12
#4 Práce se spojkou
U turbo benzinu jen dobre, vyssi otacky, mensi pravdepodobnost karbonu a pak nejakyho slova LSPI nebo tak nejak.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 5128
- Registrován: 5 roků 6 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
#5 Práce se spojkou
Mam to stejně. Podřazuju ale max 3500 u nafty, pak už mi to rve uši. Připomněl jsi mi moje Polo. Půjčil jsem ho taky takovému mistru světa, který ročně najede 60 000 a "vezl" mě asi 20km. V některých chvílích jsem myslel, že ho z toho auta vyhodím. Prostě vytočil motor na 4000 a prdnul tam další kvalt a vůbec nepouštěl spojku. Jasně setrvačností to seplo a "jelo to", ale prostě mě to rvalo srdce chudák Polo. Do toho mi říkal, že má auto v servise na reklamaci spojky, že nic nevydržela...
Já osobně na Polu podřazoval tak, že mi každý rok říkal servisák, že příští rok uděláme brzdy. No jsou to skoro 4 roky a nebylo potřeba
Já osobně na Polu podřazoval tak, že mi každý rok říkal servisák, že příští rok uděláme brzdy. No jsou to skoro 4 roky a nebylo potřeba
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 3190
- Registrován: 9 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy
#6 Práce se spojkou
2 Raolsa
Těch 4000-4500 otázky/min jsem krapet přestřelil. Příklad, jedu z kopce tunelem, zařazenou čtyřku, rychlost 80km/h, dojedu mámvpičistu, co je nakýblovanej v levým pruhu a jede 60km/h, nebrzdim, pořadím na trojku, takže cca 3000ot/min? To mi přijde rozumnější, než stát pořád na brzdě....ale jsem jen běžný, průměrný řidič - možná tím nevědomky autu ubližuju víc. No a když tě za to vypleskne mistr světa, co si kromě základky udělal jen to "béčko", tak mě zajímá názor druhých.
Těch 4000-4500 otázky/min jsem krapet přestřelil. Příklad, jedu z kopce tunelem, zařazenou čtyřku, rychlost 80km/h, dojedu mámvpičistu, co je nakýblovanej v levým pruhu a jede 60km/h, nebrzdim, pořadím na trojku, takže cca 3000ot/min? To mi přijde rozumnější, než stát pořád na brzdě....ale jsem jen běžný, průměrný řidič - možná tím nevědomky autu ubližuju víc. No a když tě za to vypleskne mistr světa, co si kromě základky udělal jen to "béčko", tak mě zajímá názor druhých.
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1130
- Registrován: 6 roků 10 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design
#7 Práce se spojkou
Nedostane pak dvouhmota trošku mrdu, když pak prudce zpomalíš podřazením?
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 3190
- Registrován: 9 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy
#8 Práce se spojkou
proto se ptám, je to možné - jsem jen běžnej řidič. Subjektivně mi ale přijde, že žádné trhance necítím a těch 4500ot/min. jsem asi fakt přestřelil,
to točí trojka ve víc jak 110km/h rychlosti a to už před podřazením na tu brzdu šlápnu, ale v rozumných otáčkách brzdy vůbec nepoužívám,
až na krizovky a nečekané brždění
to točí trojka ve víc jak 110km/h rychlosti a to už před podřazením na tu brzdu šlápnu, ale v rozumných otáčkách brzdy vůbec nepoužívám,
až na krizovky a nečekané brždění
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 5128
- Registrován: 5 roků 6 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
#9 Práce se spojkou
U mě to Polo má docela malou váhu a velký motor tak spojkou brzdím. Zařadím nižší kvalt a pouštím spojku. Chová se to stejně jak brzdy prostě to plynule zpomaluje až se to úplně propojí. Podle mě to je o tom jak umí řidič citlivě podřazovat. Člověk musí předvídat a je jasné, že to nejde udělat "rychle"
To mi připomíná zimu 2016. Dojdu k autu, bufik jede, naskočí motor jedu a začnu brzdit motorem z kopce:
To mi připomíná zimu 2016. Dojdu k autu, bufik jede, naskočí motor jedu a začnu brzdit motorem z kopce:
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 3190
- Registrován: 9 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy
#10 Práce se spojkou
Ještě se zeptám na jednu věc, ať zbytečně nezakládám novej topic, možná to má co do činění právě se spojkou.
Za svůj krátkej život jsem vystřídal už hodně služebáků a pár vlastních aut. Na jaře 2018 jsem tu řešil, že
moje auto po předání ze servisu ze dne na den ztratilo setrvačnost, když se hrabali v AWD, tak po opravě
už neexistuje, že bych jen tak klouzal se zařazenou rychlostí. To mi přijde u všech ostatních aut standardní
a u téhle V70II to tak bylo dřív též. V ranních kolonách se auto chová se zařazenou dvojkou, jak kdybych tam
měl jedničku, bez plynu to jede tak 5km/h. Může to mít co do činění s rozesranou dvouhmotou, spojkou?
Bejvalá V70II měla setrvačnost úplně perfektní, stačilo lehce přidávat plyn. U téhle se to po opravě AWD
úplně rozesralo a rychlost to absolutně nedrží
Za svůj krátkej život jsem vystřídal už hodně služebáků a pár vlastních aut. Na jaře 2018 jsem tu řešil, že
moje auto po předání ze servisu ze dne na den ztratilo setrvačnost, když se hrabali v AWD, tak po opravě
už neexistuje, že bych jen tak klouzal se zařazenou rychlostí. To mi přijde u všech ostatních aut standardní
a u téhle V70II to tak bylo dřív též. V ranních kolonách se auto chová se zařazenou dvojkou, jak kdybych tam
měl jedničku, bez plynu to jede tak 5km/h. Může to mít co do činění s rozesranou dvouhmotou, spojkou?
Bejvalá V70II měla setrvačnost úplně perfektní, stačilo lehce přidávat plyn. U téhle se to po opravě AWD
úplně rozesralo a rychlost to absolutně nedrží
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 4901
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#11 Práce se spojkou
S tím podřazováním (myšleno brzdění motorem) si nedělej hlavu. Dělám to stejně jak ty a někdy jdu klidně ob dva stupně, protože jsem zvyklý normálně jet do 2000 otáček a to pak je ze čtyřky na trojku necelých 3000 a to není zas tak moc.
Taky mám furt rezavý kotouče vzadu.
Taky mám furt rezavý kotouče vzadu.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Písek
- Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08
#12 Práce se spojkou
2x vyšlapávej spojku, podřazuj s meziplynem. nejen že je to zábavný (a rychlý), ale ještě to šetří krom spojky i synchrony (když se to povede )
_________________
byla 960 B204FT, MY'93
byla 960 B204FT, MY'93
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 184
- Registrován: 9 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: 960 II.
#13 Práce se spojkou
Jakýkoli prokluz tu spojku opotřebovává. Podřazovat ano, ale s meziplynem. Já řadím dolů jen s meziplyny a je to velice uspokojující
_________________
je:
Mazda 6 MPS
bylo:
Volvo S80 99' T6, Mazda 323 BA 1.8, Volvo 960 94' 3.0, Volvo S80 99' 2.9, Volvo 850 2.5tdi, Porsche Cayenne 4.5 V8, Mercedes C240 W202
je:
Mazda 6 MPS
bylo:
Volvo S80 99' T6, Mazda 323 BA 1.8, Volvo 960 94' 3.0, Volvo S80 99' 2.9, Volvo 850 2.5tdi, Porsche Cayenne 4.5 V8, Mercedes C240 W202
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1304
- Registrován: 6 roků 3 měsíce
- Bydliště: Prysk
- Vůz: V70 II D5 MY 03, stage II, EGR off
#14 Práce se spojkou
Naprostý souhlas, tak mě to táta naučil a tak jsem to celý život dělal. Trefit se přesně do otáček při podřazení - lze řadit i bez spojky.Pavel K. píše:Jakýkoli prokluz tu spojku opotřebovává. Podřazovat ano, ale s meziplynem. Já řadím dolů jen s meziplyny a je to velice uspokojující
Už to budou dva roky co se mi po tom stýská , ale zapomenout se to nedá, jak si na ženině Polu rááád ověřuji.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 404
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: A(r)s(ch)
- Vůz: V70 II
#15 Práce se spojkou
Bych se chtěl taky přidat Mám naučený meziplyn z "autobusů"..
a souhlas, čím pomalejší spojka, tím víc klouzání a hoblování lamely, ale plynulejší přechod (za cenu výdrže)
a z kopce klidně nechávám otáčky vysoko (btw kdyby tu byl někdo znalý, hospal jsem s V70 II 2,5TDi po horách a při převaze klesání a brždění motorem mi začal klepat ..hydroštel? :/ už se mi to stalo asi dvakrát.. co to sakwa má společného s válcem bez nafty?)
a souhlas, čím pomalejší spojka, tím víc klouzání a hoblování lamely, ale plynulejší přechod (za cenu výdrže)
a z kopce klidně nechávám otáčky vysoko (btw kdyby tu byl někdo znalý, hospal jsem s V70 II 2,5TDi po horách a při převaze klesání a brždění motorem mi začal klepat ..hydroštel? :/ už se mi to stalo asi dvakrát.. co to sakwa má společného s válcem bez nafty?)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 4901
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#16 Práce se spojkou
Kdo dělal autoškolu na vejtřasce, tak ví
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 5112
- Registrován: 20 roků 6 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
#17 Práce se spojkou
Jo tak to jsem zažil a potom ještě pět let po stavbách.
Ale k vjeci. Kdo řadí se synchro almarou jak s vejtřaskou by pořeboval vzít dubovou násadou od krompáče přes hnáty.
Ale k vjeci. Kdo řadí se synchro almarou jak s vejtřaskou by pořeboval vzít dubovou násadou od krompáče přes hnáty.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 5112
- Registrován: 20 roků 6 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
#19 Práce se spojkou
Ničemu to nepomůže a zatížení spojky se zvedne o 80% Takže místo šesti let vydrží jen čtyři.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 889
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: české budějovice
- Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D
#20 Práce se spojkou
Ono to chce všeho s mírou, kdysi jsem taky hodně podřazoval, až mi shnily zadní kotouče (originální volvo díl), takže jsem se naučil přiměřeně šlapat na brzdu
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997
-
Offline
- Radní
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 3677
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- x 1
#21 Práce se spojkou
Prostě jezdi a neřeš peachoviny
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1553
- Registrován: 16 roků 6 měsíců
- Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
- Vůz: Volvo S60 2.4T
#22 Práce se spojkou
neregistruju diskusi o podrazovani pri predjizdeni, tak dejte jak podrazujete a zda jste to nekdy vychytavali
chystam se predjizdet, jedu ustalenou rychlosti, noha stabilne na plynu, s tou nehybu, spojka, radim nizsi rychlost, poustim okamzite spojku. tim ze s plynem nehnu, otacky vyleti za dobu co podrazuju na optimalni pro zarazeni nizsiho stupne, v momentu po pusteni spojky mackam plyn dolu a ficim... rychleji a plynuleji to nejde
chystam se predjizdet, jedu ustalenou rychlosti, noha stabilne na plynu, s tou nehybu, spojka, radim nizsi rychlost, poustim okamzite spojku. tim ze s plynem nehnu, otacky vyleti za dobu co podrazuju na optimalni pro zarazeni nizsiho stupne, v momentu po pusteni spojky mackam plyn dolu a ficim... rychleji a plynuleji to nejde
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1280
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Roudnice nad Labem, Praha
#23 Práce se spojkou
Praci s mziplny zavidim, nedari se mi to uspokojive naucit.
_________________
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 5112
- Registrován: 20 roků 6 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
#24 Práce se spojkou
yoby už ti odpověděl.xSam píše:Praci s mziplny zavidim, nedari se mi to uspokojive naucit.
A za další: se synchro převodovkou se to stejně nenaučíš protože ti to vždycky sežerou synchrony.yoby píše:Prostě jezdi a neřeš peachoviny
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 5088
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#25 Práce se spojkou
Já chtěl napsat: Kdo jezdil se starším Zetorem, tak meziplyn má také vytrénovaný. V3S tam je to nutnost také.Romulusw píše:Kdo dělal autoškolu na vejtřasce, tak ví
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek