Ekologie versus Diesel

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
anonym_user

#26 Ekologie versus Diesel

Příspěvek od anonym_user »

Zeb píše:Když jsem byl v Koreji...
:good:

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 510
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: Suchdol nad Lužnicí
Vůz: Ochcávka, LR Free1, Volvo XC90 2,5 T

#27 Ekologie versus Diesel

Příspěvek od Krasty »

tankery sice vyprodukuji vice skodlivin, ale proc teda musi jezdit? Protoze ruku na srdce - kazdej z nas si uz urcite neco objednal v Cine, pac je to levnejsi a Cina to vyrobi, pac si z Evropy nechava dovazet plastovy odpad. (berte to s nadhledem...nerikam, ze vsechno, co je dopravovano z Ciny jede po vode). Ale na druhou stranu vozit to, co vozi tankery, kamionama, tak uz tu asi nemuzeme dejchat vubec.
Uz jsem jednou psal...je to o potrebe a spotrebe. A hlavne kazdy by mel zacit sam u sebe a neohanet se druhyma. Kazdej je tu moralista na druhy, ale sam by toho mohl urcite dost udelat.
_________________
VOLVO XC90 2,5 T (LPG) rok 2005 automat; LANDROVER freelander 2,0 Tcie (nafta) 1998; Ochcávka 1,9 tdi 66 kw, rok 2001; Jawa 250 rok 1972; Parez (bez TP), Honda CBR RR fireblade 2002
Bylo: sice ne Volvo, ale s tezkym srdcem v 11/2021 odchod Civica
Diagnostika k dispozici

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 194
Registrován: 5 roků 11 měsíců
Bydliště: Děčín
Vůz: 2002 Volvo S80 T6 LPG BRC

#28 Ekologie versus Diesel

Příspěvek od dunnst »

Také zastávám směr velkoobjem + LPG. Na CO2 to není tak efektivní, jako nafta, na NOXy a prachové částice naopak velice. Problém, před kterým stojíme v rámci řekněme světové ekonomiky je ten, že je založena na spotřebě a předpokládá neomezené zdroje, resp. je limituje pouze trhem určenou cenou. Nelogičnost je v tom systému zabudováná. Alternativy existují, ale nikdo je nechce zavést, protože likvidují naši představu o tom, jak má život vypadat. Ruku na srdce, naprosté většině lidí, co má slušnější peníze, dnešní systém vyhovuje. Koupíš si co chceš, máš to jen pro sebe, můžeš mít auto, klidně 20 let starou naftovou hrůzu co vypustí čoudu jak lokomotiva při každym sešlápnutí pedálu a je to v pohodě. A co po nás? To nikdo neví, tak to není třeba řešit. Naše řešení jsou regulace, které se každý snaží obejít, protože ho omezují a stojí peníze. Řešením je totálně překopat celý náš ekonomický systém, já jsem zastáncem směru k družstevní/sdílené ekonomice. Dokáže si to někdo vůbec představit? Pár lidí ano, většina ne.

PS : Neviděli jste náhodou menší videoreportáž, kde jakýsi expert z ČVUT po snad půlročním měření zkonstatoval, že za více než 50% škodlivých emisí po Praze může ca 5% aut? To sou přesně ti naftoexperti, kteří když šlápnou na plyn, tak za nima exploduje černá bomba. Mám takového kamaráda, koupil naftovou hrůzu za 20k s ukapávajícíma vstřikama. Zeptal jsem se ho, jestli mu nevadí, že to kouří jako prase. "Když nebudu kouřit já, tak bude někdo jinej."
_________________
2002 Volvo S80 I T6 LPG Obrázek

Jakub Svoboda
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 5087
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#29 Ekologie versus Diesel

Příspěvek od Jakub Svoboda »

_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 198
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Hlavní město piva
Vůz: XC90 3.2

#30 Ekologie versus Diesel

Příspěvek od danillo »

V Singapuru je to s autama peklo, platis tam vysokou dan, pac je tam málo místa. Čím větší a dražší auto, tím větší daně. Predplacis si to na sedm let a po sedmi letech když si chceš auto nechat, platis stejnou částku znova na dalších sedm let. Půlka z nás by si v SG Volvo absolutně nemohla dovolit. Na novou XC90 říkal kolega tuším 200 tisíc dolaru dan.
_________________
Volvo XC90 3.2, 2007
bylo: Volvo V70 D5, 2004
bylo: Volvo V40 1.9DI 2004

Jakub Svoboda
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 5087
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#31 Ekologie versus Diesel

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Mě spíše nejvíce zaujala tato část a tam byla směřována moje poznámka.

Singapur totiž elektromobily nepovažuje za bezemisní vozy, ale počítá jejich emise - byť "nepřímé", neboť nevznikají přímo za jízdy - na základě spotřeby elektřiny a emisí vzniklých při její výrobě. Tamní úřady prostě berou v úvahu skutečnost, že elektřina potřebná pro provoz elektromobilů musí někde vznikat.

Koupená Tesla tedy podstoupila test, po kterém jí vyšla spotřeba 444 watthodin na kilometr, což prý po přepočtu odpovídá emisím na úrovni 222 gramům CO2 na kilometr. Tato hodnota pak dělá z Modelu S neekologické vozidlo, proto singapurský dopravní úřad (LTA) vyměřil majiteli pokutu ve výši 15 tisíc singapurských dolarů (v přepočtu asi 268 tisíc Kč).
Zdroj: https://www.denik.cz/auto/majitel-tesly-dostal-v-singapuru-obri-pokutu-elektromobil-je-pry-neekologicky-20160309.html?fbclid=IwAR1O5VPkocTEnUML1qfL0VWAydWrpxWxvb-Nnp5i0skqcOX9Qso-8vFvPio
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#32 Ekologie versus Diesel

Příspěvek od Honza »

Nic nejni tak růžuvé jak to na povrchu vypadá, tohle je jen provoz. A kde jsou ty sra..y potřebný k výrobě, i když ty budou možná stejný +- s klasickejma autama.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

selap
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1323
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 III D3 AT '12

#33 Ekologie versus Diesel

Příspěvek od selap »

Tak v Singapuru se toho chopili lidi s mozkem, což se o EU říct nedá protože zde je to nařízení nevolených úředníků kteří poslouchají ty co je dosadili. No, politika je tu zas, ale vždyť ten bordel dělá jen politika.
Elektropohon ano, ale stávající forma nevyhovuje.
Řepka degraduje paliva, ničí motory, likviduje ornou půdu, podílí se velkou měrou na znečištění spodních vod, plní kapsy výrobcům biopaliv a zainteresovaným stranám.(po nás potopa)
Ano, lidi si řežou větev pod vlastí prdelí, ale tak je to nastaveno a tak jsme "šťastní". Čím víc vyrobíme, tím jsme štastnější a už nikomu nevadí, že se vyrábí rovnou odpad. Ekonomika to přece potřebuje.
A ruku na srce, vesele si o tom píšeme, ale kdo jel třeba dnes do práce sockou místo autem?
A zde se to zase bije, na jednu stranu podporujeme socku kvůli zácpám emisím atd. ale kdyby všichni začali sockou, bude velký výpadek na straně spotřeby kolem aut.....
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#34 Ekologie versus Diesel

Příspěvek od Honza »

Proč si to kolo nekoupit rovnou, určitě s tou baterkou by měl suprovej dojezd.
https://www.novinky.cz/ekonomika/489123-skodovka-ukazala-mobilni-nabijecku-pro-elektromobily-baterii-priveze-kolo.html
Koho mohla tahle kravina napadnout.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

Jarda.JM
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 523
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

#35 Ekologie versus Diesel

Příspěvek od Jarda.JM »

Kapacita mobilní nabíječky je 16,8 kWh. Na 80 procent se jí baterie běžného elektromobilu dobije za čtyři hodiny.
To už je Duben? :ROFL:
16,8kWh, to je čtvrthodina svižnějším tempem, výměnou za xxx minut čekání na "cyklistu" plus další 4 hodiny nabíjení :cry:
Zlatý dehet
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#36 Ekologie versus Diesel

Příspěvek od Honza »

Prostě v dnešní době jen elekrtika NE. Max na cestu do a z práce a strčit do zásuvky ať si ten bordel vyžerou ve Chvaleticích, Ledvicích a podobně.
Je to stejný jako když začínalo LPG tak se jezdilo s náhradní bombou v kufru a potom od kohoutku ke kohoutku. Pak to samí CNG a Vodíkem. Víme jak dopadli v Norsku -totální katastrofa.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 194
Registrován: 5 roků 11 měsíců
Bydliště: Děčín
Vůz: 2002 Volvo S80 T6 LPG BRC

#37 Ekologie versus Diesel

Příspěvek od dunnst »

Až zas taková katastrofa to s tou elektrikou není, třeba taková elektrokola / elektroskůtry jsou podlě me super alternativa. V autě je to jednoduše mnohem lepší v hybridu. Pár dní zpátky jsem četl recenzi na Opel Ampera, týpek s tím jezdil pod dva litry, většina provozu Praha na baterku. To potom dává nějaký smysl. S dehtem jděte do háje, dlouho jsem si to neuvědomoval, dokud jsem se tenhle rok nevrátil z hor a neprošel se druhý den po městě, ten smrad z té dopravy je humus velebnosti. V Německu to smrdí taky, ale jinak, míň jako kamna, jak tam mají všici filtry v pořádku :-D
_________________
2002 Volvo S80 I T6 LPG Obrázek

selap
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1323
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 III D3 AT '12

#38 Ekologie versus Diesel

Příspěvek od selap »

Elekrokola jsou fajn, skútry taky, ale nikdo ti je nenutí, zato auta ano i když je to slepá ulička, tedy ve stávající formě. O ekologii taky nelze mluvit, je to jen omílaná krycí mantra.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

Ejdou Rotacak
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 3190
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

#39 Ekologie versus Diesel

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

Mírné OT

Elektrokola - ano. Pro lidi se sníženou pohyblivostí, důchodce atd. Problém je, že se marketing tyhle sra*ky snaží protlačit do
Gravity disciplín (freeride, downhill, superenduro) tudíž se na kopcích začínají objevovat zasránkové, kteří nemají vztah k přírodě,
neumí se v lese chovat (a vůbec nemluvím o tom, že neumí ani jezdit a skákat, padají jako pytel sraček)

Freeride byl vždycky o tom, že sis ten kopec musel zasloužit, nějak se se zkroucenou hubou, zpocenej jako vrata od chlíva
vydrápat nahoru a zasloužit si ten Genius Loci kopce (duch místa) a pak to narvat dolů v plný. Což ti e-bike (zatím v roce 2018)
neumožní. Je to těžký, má to na hovno geometrii, navíc díky elektrické dopomoci rozesíráš trail. Na kopcích se těhle hovad
objevuje čím dál tím víc. Chtěj bejt hustý, pač sjezdaři jsou přece strašně cool magoři se sebevražednejma sklonama
.....ale nemaji na to ani koule ani fyzičku. Proto mám na e-biky dost rozporuplný pohled.
Ničí to původní myšlenku sportovní disciplíny, které se věnovali jen skalní fandové, kterých nebylo mnoho.

Tady jedno krásné, krátké a vystihující RAW
https://navratdoreality.cz/raw-control-william-robert-5697.html
to chce prostě roky treninku, ne že tě s pivnim panděrem na kopec vyveze baterka
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5128
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#40 Ekologie versus Diesel

Příspěvek od Warcz »

To je tak asi všude. Teď je moderní třeba chodit na hory ideálně co nejvýše a ideálně ani nepozdravit a dělat tam bordel. Stejně tak RC modely. Když si to člověk musel postavit sám, tak k tomu měl jinou úctu, než když si to jenom koupí a letí. Stejně tak Segway, když si ho někdo koupil a udržuje ho tak na tom jezdí úplně jinak, než když si ho půjčí nějaký jouda.
Všechno to je o lidech. Já si třeba chci koupit elektrokoloběžku, ale ne protože bych byl línej jezdit na kole, ale protože ji vytáhnu z kufru auta a někam se přiblížím. Vím přesně na co to chci, vím jaké to má výhody a nevýhody a rozhodně nechci srát ani řidiče ani lidi na chodníku. Jsou ale lidi kteří si tohle koupí a pak v plném kotli ohrožují ostatní.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 194
Registrován: 5 roků 11 měsíců
Bydliště: Děčín
Vůz: 2002 Volvo S80 T6 LPG BRC

#41 Ekologie versus Diesel

Příspěvek od dunnst »

Mno já to vidím jako přibližovadlo :-D Do práce to mam 30 km, jel jsem to na silničce. Dá se, ale na elektru by to bylo příjemnější. I na obyč projížďky je to super, bydlím v Děčíně, všude kolem kopce. S elektrem je ti to jedno. Že to pár magorů vezme na tuhle specifickou disciplínu je pro mě spíš jen side-efekt tý možnosti tuhle hračku mít.
_________________
2002 Volvo S80 I T6 LPG Obrázek

Ejdou Rotacak
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 3190
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

#42 Ekologie versus Diesel

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

ano souhlas, jako přibližovadlo - proč ne. Díky elektrokolu se mohou projet i lidi, kteří předtím nemohli, což je super.
v tomhle elektrokolům/koloběžkám fandím. Bohužel se to ale rozmáhá tam, kam to nepatří. Běžný člověk to těžko
zaznamená, "lesák" to ale vidí hned....
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 491
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

#43 Ekologie versus Diesel

Příspěvek od olivin »

_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

Zeb
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 885
Registrován: 20 roků
Bydliště: Praha

#44 Ekologie versus Diesel

Příspěvek od Zeb »

Tak mi přišlo vyúčtování za elektřinu. Na zadní straně je informace o směsi paliv a dopadu na životní prostředí. CO2 emise, proti kterým všichni zbytečně (stačí nekácet lesy a vysadit pár nových stromů a bude hotovo) zbrojej jsou 594 g/kWh. Podle tabulky reálné spotřeby elektromobilů co dělal Adac je spotřeba posch kcháru Tesla 24kWh/100km. Což mi vychází na emise CO2 142,56 g/km. Když se kouknu na můj profil na Spritmonitoru, tak s TDI produkuju 148,51 g CO2/km. Navíc si myslím, že kdybych jezdil jak s elektrobilem (jako s hnojem, páč se bojim že nedojedu, pokud na to trochu šlápnu) měl bych ty emise CO2 ještě nižší.
Přílohy
Výstřižek.PNG
Výstřižek.PNG (8.48 KiB) Zobrazeno 266 x
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 218
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: V70 III , 2,5T, LPG
Bydliště: Plzeň

#45 Ekologie versus Diesel

Příspěvek od zedik »

https://autobible.euro.cz/auta-na-cng-jsou-ke-klimatu-setrnejsi-nez-elektromobily-rika-nova-studie/
Elektromobily jsou slepá cesta,nechápu že to všude tlačí. I mentálně zaostalému musí bejt jasný,že je nesmysl aby si celé sídliště večer připojilo do sítě svoje elektromobily vzhledem k odebíranému příkonu.I kdyby hypoteticky na to byl dostatek dobíjecích stanic na tom jednom sídlišti,nevím čím by museli tahat přívodní kabely a rozvody aby se to ukrmilo..a to jsme pořád u jednoho sídliště
_________________
V70 PIII 2,5T 147kw,2009,LPG Volvo zástavba
Bylo: VOLVO V50 2.4i LPG 12/2004
Bylo: VW Golf 1.6TD 1986, Ford Escort 1.8D 1991, Peugeot 405 1.9i 1992

LBJohnson
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 67
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha 5
Vůz: V 940, B200FT 1995

#46 Ekologie versus Diesel

Příspěvek od LBJohnson »

A vite někdo přesně, jaké jsou ztráty při dopravě elektřiny od zdroje (elektrárna) ke spotřebiteli?
Někde jsem to kdysi dávno četl, jednalo se tuším o vyšší desítky procent...
_________________
Bylo: , V 245, B 21A1983; V850, B5204T, 1994
Je : V 940, B200FT, 1995; V 940, B230FK, 1996; V 940, B200FT, 1995; V 850, B5234T, 1995

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5128
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#47 Ekologie versus Diesel

Příspěvek od Warcz »

Ty jo tady ale musim nesouhlasit. Baterie jdou hodne nahoru, chlazení, rychlost nabíjení. Pokud nejezdit každý den Brno - Praha tak si v budoucnu natankujete při nakupu v obchoďáku. Podle mě je chyba říkat elektro NE, nebo elektro ANO ! Ta cesta musí byt přirozená, pozvolna a musí ji chtít trh. Když budeme moc tlačit na pilu tak na to akorat všichni budou nadávat...

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/to-je-fofr-vodikovy-hyundai-nacerpa-behem-peti-minut-energie/r~1140ba0eca9e11e9a24cac1f6b220ee8/
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“