ALU kola, ET atd
Pravidla fóra
V tomto bazaru je NUTNÉ aby inzerát začínal:
PRO: prodám
KOU: koupím
VYM: vyměním
V textu čí v názvu uveďte rozměry, výrobce + název a DOT! Nezapomeňte uvést tloušťku vzorku.
V tomto bazaru je NUTNÉ aby inzerát začínal:
PRO: prodám
KOU: koupím
VYM: vyměním
V textu čí v názvu uveďte rozměry, výrobce + název a DOT! Nezapomeňte uvést tloušťku vzorku.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2366
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Chomutov / Praha 13
- Vůz: MB CLA
#1 ALU kola, ET atd
Tož zdarec všem,
ach ta prostorová představivost....
Umím si představit ledascos, ale ten zális ráfku mi ne a ne jít do palice..
Přikládám konkrétní příklad mých pneu dle TP a pak tentýž rozměr, avšak s ET 0 čili o 55mm menším. ?1) Umí někdo nějakým lepším způsobem vysvětlit / znázornit obrázkem na co všechno má ET vliv? (kromě toho zda mi bude kolo drhnout při rejdu) ale zda je tam nějak zohledněné například místo pro brzdiče, aby neškrtaly, atd.. ?
?2) Hraje ET roli při případné pojistné události???? (je zmíněno v TP, ale na STK mi vždy koukají, jen na rozměr pneu, ale na šířku ráfku J a na ET nekoukají, bo by museli sundat ALU...)
?3) Musím při koupi nových alu dodržet přesně J a ET ??? Na bazarech je mraky volvo disků, ale buď mají ET např 42 nebo jsou to J7,5, či J7
Díky moc! Janek
ach ta prostorová představivost....
Umím si představit ledascos, ale ten zális ráfku mi ne a ne jít do palice..
Přikládám konkrétní příklad mých pneu dle TP a pak tentýž rozměr, avšak s ET 0 čili o 55mm menším. ?1) Umí někdo nějakým lepším způsobem vysvětlit / znázornit obrázkem na co všechno má ET vliv? (kromě toho zda mi bude kolo drhnout při rejdu) ale zda je tam nějak zohledněné například místo pro brzdiče, aby neškrtaly, atd.. ?
?2) Hraje ET roli při případné pojistné události???? (je zmíněno v TP, ale na STK mi vždy koukají, jen na rozměr pneu, ale na šířku ráfku J a na ET nekoukají, bo by museli sundat ALU...)
?3) Musím při koupi nových alu dodržet přesně J a ET ??? Na bazarech je mraky volvo disků, ale buď mají ET např 42 nebo jsou to J7,5, či J7
Díky moc! Janek
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1686
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
- Kontaktovat uživatele:
#2 ALU kola, ET atd
1. ET vytvára aj konštrukčný priestor pre brzdové kotúče, brzdiče, riadenie kolies.
2. Poisťovňa sa chytá pri poistnej udalosti všetkého, čo môže aby nemusela plniť v plnej výške. Či prakticky je to problém pre poisťovňu neviem, asi je to individuálne. U nás na STK to technik kontroloval, keď bol v jame pod autom. Vtedy si svietil zvnútra do diskov a hľadal vyrazené údaje.
3. Rozmer disku s iným ET alebo šírkou, či rozmerom na aute je nepovolený a spôsobuje oficiálne nespôsobilosť vozidla
2. Poisťovňa sa chytá pri poistnej udalosti všetkého, čo môže aby nemusela plniť v plnej výške. Či prakticky je to problém pre poisťovňu neviem, asi je to individuálne. U nás na STK to technik kontroloval, keď bol v jame pod autom. Vtedy si svietil zvnútra do diskov a hľadal vyrazené údaje.
3. Rozmer disku s iným ET alebo šírkou, či rozmerom na aute je nepovolený a spôsobuje oficiálne nespôsobilosť vozidla
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 5111
- Registrován: 20 roků 6 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
#3 ALU kola, ET atd
Když dáš pravý kolo na levou nápravu tak ti poleze z blatníku a možná ho tam ani nedostaneš. Když to dáš levý kolo na pravou nápravu tak to tam nedostaneš protože se ti nejspíš opře o person.
Brzdič bude dělat problém u průměru 15/17.
Jéčko má vliv na šířku gumy, když dáš sedmičkovou gumu na 8smičku tak se ti rozvalí do stran a běhoun se prohne dovnitř.
Brzdič bude dělat problém u průměru 15/17.
Jéčko má vliv na šířku gumy, když dáš sedmičkovou gumu na 8smičku tak se ti rozvalí do stran a běhoun se prohne dovnitř.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 2433
- Registrován: 12 roků 3 měsíce
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
- x 1
#4 ALU kola, ET atd
Vždyť to tam máš krásně rozkreslený - ET 0 je prostě "dosedací plocha" (na kotouč / náboj kola) přímo uprostřed šířky disku. Od toho se odvíjí ET buď do plusu (drtivá většina disků) nebo do mínusu. V příkladě máš ET 55 - takže "dosedací plocha" disku je o +55mm posunuta od prostředku šířky disku (to je ten OFFSET).
Takže se dá říci, že hodnota ET a hodnota šířky disku na sobě závisí (co se třeba škrtání v podběhu týče).
Když budeš mít disk 6J s ET55 a 8J s ET55, ven z kastle ti poleze více ten 8J (= bude ti třeba dřít o podběh).
Takže se dá říci, že hodnota ET a hodnota šířky disku na sobě závisí (co se třeba škrtání v podběhu týče).
Když budeš mít disk 6J s ET55 a 8J s ET55, ven z kastle ti poleze více ten 8J (= bude ti třeba dřít o podběh).
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 4193
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Domov: Třebestovice
- Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
- Bydliště: Zaměstnání: Praha
#5 ALU kola, ET atd
Připojuji se s dotazem.
Můžu na V70 XC dát kola Tellus z XC70 P2?
Na fotce jsou na předku originály: 6,5J x 16 x ET 43 a na zadku jsou Tellus: 7J x 16 x ET 49.
Zkusmo jsem to nahodil a žádný problém nespatřuji. Nebude to někde dělat paseku?
Teď jsou na Tellusech balóny z XC70 v rozměru 215/65 (což zde je už fakt moc). Sem na V70 XC bych na Tellusy obul rozměr, co sem patří, tedy 205/55.
Předem díky za postřehy.
Můžu na V70 XC dát kola Tellus z XC70 P2?
Na fotce jsou na předku originály: 6,5J x 16 x ET 43 a na zadku jsou Tellus: 7J x 16 x ET 49.
Zkusmo jsem to nahodil a žádný problém nespatřuji. Nebude to někde dělat paseku?
Teď jsou na Tellusech balóny z XC70 v rozměru 215/65 (což zde je už fakt moc). Sem na V70 XC bych na Tellusy obul rozměr, co sem patří, tedy 205/55.
Předem díky za postřehy.
- Přílohy
-
- tellus.jpg (66.59 KiB) Zobrazeno 5556 x
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
#6 ALU kola, ET atd
Já bych se toho nebál. Kola budou mírně vystrčený ven a bude to líp vypadat.
ET49 sice původně na P80 nepatří, ale běžně se tam dává.
ET49 sice původně na P80 nepatří, ale běžně se tam dává.
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 4193
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Domov: Třebestovice
- Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
- Bydliště: Zaměstnání: Praha
#7 ALU kola, ET atd
Děkuji, to jsem potřeboval slyšet
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2891
- Registrován: 11 roků
- Bydliště: Český Brod
- Vůz: 240 GL 1987
#8 ALU kola, ET atd
Nejlíp vysvětlit ET uměj na STK...
_________________
volvo 240 GL 1987 B230F CIHLA
citroën berlingo 2003 1.6 16V CITRUS
kia ceed sw 2020 1.6crdi REJŽE
Keine Panik auf der Titanic!!!
volvo 240 GL 1987 B230F CIHLA
citroën berlingo 2003 1.6 16V CITRUS
kia ceed sw 2020 1.6crdi REJŽE
Keine Panik auf der Titanic!!!
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 2433
- Registrován: 12 roků 3 měsíce
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
- x 1
#9 ALU kola, ET atd
Taky bych problém neviděl, akorát 205mm pneu bude na 7J ráfku jen tak tak.
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 4193
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Domov: Třebestovice
- Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
- Bydliště: Zaměstnání: Praha
#10 ALU kola, ET atd
Děkuji za info. Snad ta pneu bude ok. Jsem zvědav, co na to gumař.z-d-e-n-a píše:Taky bych problém neviděl, akorát 205mm pneu bude na 7J ráfku jen tak tak.
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 2433
- Registrován: 12 roků 3 měsíce
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
- x 1
#11 ALU kola, ET atd
Gumař to to normálka obuje, není na tom nic nenormálního. Jen ta guma šířkou bude téměř zároveň s šířkou disku.
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
#12 ALU kola, ET atd
To znamená bacha při parkování.z-d-e-n-a píše:Jen ta guma šířkou bude téměř zároveň s šířkou disku.
Na druhou stranu lepší než obráceně. To už jsem taky zažil a auto se na širokejch gumách (a ouzkejch rávcích) chovalo strašně.
Celý se to houpalo a nedrželo v zatáčkách.
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 4193
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Domov: Třebestovice
- Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
- Bydliště: Zaměstnání: Praha
#13 ALU kola, ET atd
Super, díky moc, kluci!
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 5122
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#14 ALU kola, ET atd
Přesne !!!penek píše:Nejlíp vysvětlit ET uměj na STK...
Buď si to pane
1.necháte dopsat
2. obujete správná kola nebo za 3. chyba C a od zítra nejezdíte. Toť moje osobní zkušenost z minulého auta.
#15 ALU kola, ET atd
Já jsem s ET na STK nikdy problém neměl.
S rozměrem gum jo, ale ET doposud nikdo neřešil.
S rozměrem gum jo, ale ET doposud nikdo neřešil.
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 13040
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#16 ALU kola, ET atd
A pro to je dobré mít jednu sadu (zimní nebo letní) ve správném rozměru a když tak to jenom na STK přehodit a cajk.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
#17 ALU kola, ET atd
... a nebo to mít zapsaný v techničáku a tím to zlegalizovat.
Ono ani těch zmiňovaných 205/55R16 tam asi nebude. Originál má mít 205/50R16.
Ono ani těch zmiňovaných 205/55R16 tam asi nebude. Originál má mít 205/50R16.
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 4193
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Domov: Třebestovice
- Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
- Bydliště: Zaměstnání: Praha
#18 ALU kola, ET atd
Rozměr pneu mám dle TP, to jsem vždy dodržoval, abych se vyhnul právě problémům na STK, apod. Nebude mi jen sedět šířka a ET disku.
Jirko, nebude to těch 55 namísto Tebou zmíněných 50 z důvodu, že to je XC??
Jirko, nebude to těch 55 namísto Tebou zmíněných 50 z důvodu, že to je XC??
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 2433
- Registrován: 12 roků 3 měsíce
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
- x 1
#19 ALU kola, ET atd
Každý AWD má 205/55 a fwd jen 50.
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
#20 ALU kola, ET atd
jancho píše:Jirko, nebude to těch 55 namísto Tebou zmíněných 50 z důvodu, že to je XC??
Tak to jsem nevěděl.z-d-e-n-a píše:Každý AWD má 205/55 a fwd jen 50.
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1306
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: V50 T5 AWD
#21 ALU kola, ET atd
V TP i na autě (FWD) mám 6,5Jx16 ET52,5 s gumou 205/55 R16 90H nebo 7Jx17 ET52,5 s gumou 205/50 R17 90HBasstl píše: Ono ani těch zmiňovaných 205/55R16 tam asi nebude. Originál má mít 205/50R16.
A mimochodem na STK 08/2017 mi kontrolovali i ET na discích zevnitř včetně fota.
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 442
- Registrován: 11 roků 10 měsíců
- Bydliště: Region Dolní Berounka
- Vůz: V70II
#22 ALU kola, ET atd
Daj se na V70II P2 R16 ET43 dát alu R16 ET52,5 (původně pro C30, S40, V50, C70II) nebo už to bude problém?
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 12077
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#23 ALU kola, ET atd
Budeš to mít o 1cm víc utopený dovnitř, pokud se ti to podaří narvat přes tu menší středovou díru.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 442
- Registrován: 11 roků 10 měsíců
- Bydliště: Region Dolní Berounka
- Vůz: V70II
#24 ALU kola, ET atd
středová díra mě nenapadla, tím je to vyřešený
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 139
- Registrován: 11 roků 4 měsíce
- Vůz: S40 1.8 Momentum MY09
- Bydliště: Praha 4
#25 ALU kola, ET atd
Dovolím si ještě malou poznámku k ET obecněji - představte si nápravu jako rovnostranný trojúhelník - dva vrcholy jsou uchycení v karoserii. třetí vrchol je náboj kola. ET je vzdálenost osy pneumatiky od náboje kola a pokud ho zvětšujete ("kola lezou více ven z karoserie"), tak se zvětšuje i celková délka páky (zde výška trojůhelníku), která působí v nápravě na tlumič a pružiny. Oboje je přesně vyladěno (výška propérování a absorbce nerovností tlumičem) ke správnému ET. Pokud tuto délku páky zvětšíte, tak tím měníte docela zásadně kinematiku celé nápravy - při stejném "zdvihu" kola na nerovnosti a zvětšeném ET se tlumič i pružina pohybují po kratších drahách. Naopak při stejné vertikální síle, působící na kolo dojde k většímu průhybu tlumiče a pružiny (je to jako byste si vzali na páčení např. kamene delší tyč) a můžete se dostat za optimální hranice účinnosti tlumící soustavy. Kolo je navíc již neodpružená hmota a ta taky něco váží a vy ho posunete po ose směrem ven - rozhodně tím autu neprospějete a zvětšený rozschod asi nevyváží celkové "rozhození" poměrně pečlivě vypočítaných kinematrických poměrů nápravy...
_________________
bylo: Renault Laguna 1.8 RTE, MY98, zlatá metal. , (2002-2012, najeto 180 000 s LPG)
je (17.12.2012): S40 1.8 Momentum, MY09, Passion Red, (2012 - 90 000 km při nákupu) - "Olaf" - od 1.3.2013 LPG MAGIC4
je (15.07.2020): C70 1.4i Summum, MY06, LPG LandiRenzo již z Itále
bylo: Renault Laguna 1.8 RTE, MY98, zlatá metal. , (2002-2012, najeto 180 000 s LPG)
je (17.12.2012): S40 1.8 Momentum, MY09, Passion Red, (2012 - 90 000 km při nákupu) - "Olaf" - od 1.3.2013 LPG MAGIC4
je (15.07.2020): C70 1.4i Summum, MY06, LPG LandiRenzo již z Itále
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek