Konstrukce Volv
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 65
- Registrován: 10 roků 7 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: V70 III D5244T 2.4D '08'
#1 Konstrukce Volv
Kdyby někoho zajímalo, nikdy sem to pro V70 II nemohl najít.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 544
- Registrován: 5 roků 7 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: volva
#2 Konstrukce Volv
To je informativní, díky. Kdyby se někomu chtělo, tak toto vlákno může doplnit i o další modely
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 12077
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#3 Konstrukce Volv
Když ono je to s tou ocelí těžký. Někdy extra pevnostní ocel může bejt i na závadu, Jindy lze z kvalitní a ušlechtilé oceli udělat špatným zpracováním bláto...
Tim chci říct, že třeba tvrdá ocel praskne a hotovo, kdežto měkčí se třeba deformuje a tim spotřebovává energii nárazu. Prostě neni to černobílý, asi jako nic na světě
Tim chci říct, že třeba tvrdá ocel praskne a hotovo, kdežto měkčí se třeba deformuje a tim spotřebovává energii nárazu. Prostě neni to černobílý, asi jako nic na světě
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1170
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Volvo S 80 2,9 LPG
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
#4 Konstrukce Volv
Hm, možná by nebylo od věci / pro nás neznalé / připojit vysvětlení co ty zkratky znamenají. Já coby strojní zámečník znám pouze třídy oceli 10-17 pak se to samozřejmě dělilo dál např. 11 423 , teda co si po těch letech ještě pamatuji. Pravda má léta učňovská probíhala ještě v období temna .
_________________
za chvíli bude, už je : Volvo s80 2,9
za chvíli také bylo, tak ne zůstává semnou :Volvo 850 TDi
bylo: Renault Safrane 2,2
bylo: Opel Kadet 1,4
bylo: Škoda 120 LS
bylo: Škoda 100 L
www.royaleliquid.cz
za chvíli bude, už je : Volvo s80 2,9
za chvíli také bylo, tak ne zůstává semnou :Volvo 850 TDi
bylo: Renault Safrane 2,2
bylo: Opel Kadet 1,4
bylo: Škoda 120 LS
bylo: Škoda 100 L
www.royaleliquid.cz
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 3094
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Bydliště: Teplicko
- Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
- Bydliště: Bílina
#5 Konstrukce Volv
co je to konkrétně za matroš netuším, ale aspoň nějaká ta čísla
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1311
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Láb
- Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
#6 Konstrukce Volv
Vsetko je to ocel ale rozne pevnosti.
Okrem par casti z hliniku
Okrem par casti z hliniku
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 399
- Registrován: 8 roků 11 měsíců
- Bydliště: Moravská Třebová
- Vůz: V70 II 2.4T 147kW r.2001
#7 Konstrukce Volv
Teď by bylo zajímavé vidět pro srovnání takové schéma nějakého koncernu, např. passatu nebo oktávky.
_________________
V70 2.4T 147kW MY2001
V70 2.4T 147kW MY2001
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1170
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Volvo S 80 2,9 LPG
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
#8 Konstrukce Volv
No z tohoto moc moudrej nejsem. Vypadá to že se jedná o cementované legované oceli zřejmě třídy 14 ... o různých pevnostech, dle toho shématu .eLzyx píše:co je to konkrétně za matroš netuším, ale aspoň nějaká ta čísla
_________________
za chvíli bude, už je : Volvo s80 2,9
za chvíli také bylo, tak ne zůstává semnou :Volvo 850 TDi
bylo: Renault Safrane 2,2
bylo: Opel Kadet 1,4
bylo: Škoda 120 LS
bylo: Škoda 100 L
www.royaleliquid.cz
za chvíli bude, už je : Volvo s80 2,9
za chvíli také bylo, tak ne zůstává semnou :Volvo 850 TDi
bylo: Renault Safrane 2,2
bylo: Opel Kadet 1,4
bylo: Škoda 120 LS
bylo: Škoda 100 L
www.royaleliquid.cz
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 3094
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Bydliště: Teplicko
- Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
- Bydliště: Bílina
#9 Konstrukce Volv
tady máš téměř to nejlepší co VW nabízíDopi píše:Teď by bylo zajímavé vidět pro srovnání takové schéma nějakého koncernu, např. passatu nebo oktávky.
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1170
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Volvo S 80 2,9 LPG
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
#10 Konstrukce Volv
hm, tak to vypadá že Audinu nechcu : hliník, konvenční ocel a vysokopevnostní ocel jen v A a B sloupcích.
_________________
za chvíli bude, už je : Volvo s80 2,9
za chvíli také bylo, tak ne zůstává semnou :Volvo 850 TDi
bylo: Renault Safrane 2,2
bylo: Opel Kadet 1,4
bylo: Škoda 120 LS
bylo: Škoda 100 L
www.royaleliquid.cz
za chvíli bude, už je : Volvo s80 2,9
za chvíli také bylo, tak ne zůstává semnou :Volvo 850 TDi
bylo: Renault Safrane 2,2
bylo: Opel Kadet 1,4
bylo: Škoda 120 LS
bylo: Škoda 100 L
www.royaleliquid.cz
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 12077
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#11 Konstrukce Volv
mild, very - ultra - extra - high strength
steel
ale co to znamená v překladu do některé srozumitelné řady ocelí, to nevim a googlit se mi to nechce.
Je jich fakt moc, a převádět nejdou uplně snadno.
steel
ale co to znamená v překladu do některé srozumitelné řady ocelí, to nevim a googlit se mi to nechce.
Je jich fakt moc, a převádět nejdou uplně snadno.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 611
- Registrován: 9 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo 945 D24TIC
#12 Konstrukce Volv
Tedy musím říct, že mne to schéma trochu zaskočilo. Žádná "přibližně" 14 xxx různě zpracovaná. Mimochodem, yield strengt je mez plasticity, ne pevnost (tensile strenght). Takže to je hranice namáhání, za kterou nastává trvalá deformace. Tahle informace tu chybí a asi ne všichni to znají.
MS-maleable steel-tahokov, doslova a do písmene nočníkovina. Pevnost 300-360 Mpa
HSS-tady high strenght steel, v "našich" ocelích by tam byly asi některé 11 5xx a spíš 12 xxx, pevnost 500-600 Mpa
VHSS-pevnost 500-800 MPa, tady už to s ekvivalenty-byť přibližnými-bude špatné. Tvářitelné za studena, svařitelné, co se ke mně dostalo tak s precipitačním vytvrzováním (šlápnutí lisem-zpevní se. Nabourá se-s pohybem trochu tvrdne. Pokus na rovnací stolici-tvrde dál. Při další bouračce praská). Pevnosti budou někde od 600 do 1100 MPa hádám, to už je fakt hodně bez třískového obrábění nebo tváření za tepla.
EHSS-ušlechtilé konstrukční oceli, rozhodně ne příbuzné cementačním. Cementovat plechový díl na auto, který se pak bude svařovat-nedovedu si představit, že by někdo postavil nebo podepsal proces, který by se staral o konzistentní kvalitu.
UHSS-úplná cvokárna z toho něco lisovat, poklona těm kdo to umí. Po tepelném zpracování svařovat aby to kolem svarů nepraskalo a tak. Z takhle pevné oceli je hlaveň pušky, dobrá gola nebo šroubovák, levný závitník...
Docela koukám
MS-maleable steel-tahokov, doslova a do písmene nočníkovina. Pevnost 300-360 Mpa
HSS-tady high strenght steel, v "našich" ocelích by tam byly asi některé 11 5xx a spíš 12 xxx, pevnost 500-600 Mpa
VHSS-pevnost 500-800 MPa, tady už to s ekvivalenty-byť přibližnými-bude špatné. Tvářitelné za studena, svařitelné, co se ke mně dostalo tak s precipitačním vytvrzováním (šlápnutí lisem-zpevní se. Nabourá se-s pohybem trochu tvrdne. Pokus na rovnací stolici-tvrde dál. Při další bouračce praská). Pevnosti budou někde od 600 do 1100 MPa hádám, to už je fakt hodně bez třískového obrábění nebo tváření za tepla.
EHSS-ušlechtilé konstrukční oceli, rozhodně ne příbuzné cementačním. Cementovat plechový díl na auto, který se pak bude svařovat-nedovedu si představit, že by někdo postavil nebo podepsal proces, který by se staral o konzistentní kvalitu.
UHSS-úplná cvokárna z toho něco lisovat, poklona těm kdo to umí. Po tepelném zpracování svařovat aby to kolem svarů nepraskalo a tak. Z takhle pevné oceli je hlaveň pušky, dobrá gola nebo šroubovák, levný závitník...
Docela koukám
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 12077
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#13 Konstrukce Volv
Myslels mez kluzu (yield)? Protože plasticita (elasticity limit) je ještě kousek níž.
Nicméně mez kluzu je ale nejdůležitějsí, protože se to pak už jen veze a celková síla potom už jen klesá (mění se průřez).
Precipitační a mechanické vytvrzování jsou diametrálně odlišný věci a trochu to motáš dohromady... to je asi jedno. Kdo bude chtít, něco si přečte, kdo ne, tak to jen jako info třeba stačí.
Pro hrubou představu, třeba takový skelný vlákna, by měly meze pevnosti ještě o řád vejš, a nepoužívaji se, protože jsou křehký. Proto jsem psal, že to neni černobílý.
Nicméně mez kluzu je ale nejdůležitějsí, protože se to pak už jen veze a celková síla potom už jen klesá (mění se průřez).
Precipitační a mechanické vytvrzování jsou diametrálně odlišný věci a trochu to motáš dohromady... to je asi jedno. Kdo bude chtít, něco si přečte, kdo ne, tak to jen jako info třeba stačí.
Pro hrubou představu, třeba takový skelný vlákna, by měly meze pevnosti ještě o řád vejš, a nepoužívaji se, protože jsou křehký. Proto jsem psal, že to neni černobílý.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 611
- Registrován: 9 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo 945 D24TIC
#14 Konstrukce Volv
Máš pravdu, udělal jsem ze sebe pořádného blbce. Nejspíš proto, že v pár směrech je pro mne snazší mluvit/číst anglicky než česky. Občas překlad přeskočí o škatulku. Ach jo...
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 12077
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#15 Konstrukce Volv
Já taky, neboj
Elasticity limit je mez pružnosti, nikoliv mez plasticity
Tam jsou takový zajimavý tři meze. Mez pružnosti, dokud se to chová jako péro, pak mez kluzu, kdy překročením síly už se to pomalu samo dál trhá a mez pevnosti, která vede k okamžitému přetržení a v podstatě se vlastně ani nepoužívá při výpočtech.
No a když do toho vleze ještě únava, což u aut je taky poměrně častý jev, tak už je to uplnej galimatiáš.
Elasticity limit je mez pružnosti, nikoliv mez plasticity
Tam jsou takový zajimavý tři meze. Mez pružnosti, dokud se to chová jako péro, pak mez kluzu, kdy překročením síly už se to pomalu samo dál trhá a mez pevnosti, která vede k okamžitému přetržení a v podstatě se vlastně ani nepoužívá při výpočtech.
No a když do toho vleze ještě únava, což u aut je taky poměrně častý jev, tak už je to uplnej galimatiáš.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 14
- Příspěvky: 121
- Registrován: 11 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha 8
- Vůz: S80
#16 Konstrukce Volv
Chlapi dík za krásnej popis.
Mě by zajímalo, jestli se dá, alespoň přibližně v procentech vyjádřit ta únava/degradace.
Nějaká definice jako: Nová ocel typ XXX držela 800 MPa a po 10ti letech vlivem únavy už je jen na 650 MPa? Jen se bojím že nejen ten "únavový průměr za 10 let" bude cucání z prstu. Nebo ho můžem pro zjednodušení škrtnout a předpokládat že 10 let stála ocel v garáži, zaměstnaná pouze vlastní vahou (auto po důchodci, zaručeně nebourané).
Mě by zajímalo, jestli se dá, alespoň přibližně v procentech vyjádřit ta únava/degradace.
Nějaká definice jako: Nová ocel typ XXX držela 800 MPa a po 10ti letech vlivem únavy už je jen na 650 MPa? Jen se bojím že nejen ten "únavový průměr za 10 let" bude cucání z prstu. Nebo ho můžem pro zjednodušení škrtnout a předpokládat že 10 let stála ocel v garáži, zaměstnaná pouze vlastní vahou (auto po důchodci, zaručeně nebourané).
_________________
Je:
S80, T6 - B6304T2, r.v. 2009, executive
Bylo: S60, 2.5T AWD - B5254T2, r.v. 2005 - ARD stage 2, Simons, DO88 | V40, 1,9 TD - D4192T4, r.v. 2003, 75kW | V40, 1,8 - B4184S2, r.v. 2001, 93kW | Ford Fiesta s 1,4 benálem z escorta
Je:
S80, T6 - B6304T2, r.v. 2009, executive
Bylo: S60, 2.5T AWD - B5254T2, r.v. 2005 - ARD stage 2, Simons, DO88 | V40, 1,9 TD - D4192T4, r.v. 2003, 75kW | V40, 1,8 - B4184S2, r.v. 2001, 93kW | Ford Fiesta s 1,4 benálem z escorta
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 611
- Registrován: 9 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo 945 D24TIC
#17 Konstrukce Volv
Vyjádřit se jen tak nedá, záleží na způsobu zatížení a počtu cyklů. To je příčina toho, že v Brazílii jezdí autobusy po nezpevněných cestách samá díra 6-8 let s jednou generálkou podvozku a ten samý typ z té samé fabriky měl v nasazení Letuška/Asiana/Student na cestě Praha-Brno trhliny na ramenech i rámu po 2-3 letech tak, že je museli šrotovat neb zavařit se to nedalo ani náhodou-a to je bus takřka výhradně z MS s trochou HS, na kterých se vařit dá snadno.
Trvalé cyklické namáhání jako D1 před opravou dá strašnou sodu úplně čemukoliv.
Jinak se to říká dost obtížně-MS a HSS se unaví, "vytahají". Ne z hlediska pevnosti jako takové, ale mez elasticity i kluzu jde o něco dolů a podle tvaru a zatížení součásti ne pro všechny směry stejně. Zase záleží na způsobu namáhání, mohl bych to šířeji ilustrovat z praktické zkušenosti na něčem jiném než auta, ale je to na delší psaní-kdyžtak zítra.
VHSS se poddávat nebude, EHSS a UHSS vůbec. Tam je problém s mechanickým vytvrzováním a změnami struktury (a pevnosti) okolo svarů a možná ostrých hran a to je otázka na metalurga a ještě ne lecjakého.
Trvalé cyklické namáhání jako D1 před opravou dá strašnou sodu úplně čemukoliv.
Jinak se to říká dost obtížně-MS a HSS se unaví, "vytahají". Ne z hlediska pevnosti jako takové, ale mez elasticity i kluzu jde o něco dolů a podle tvaru a zatížení součásti ne pro všechny směry stejně. Zase záleží na způsobu namáhání, mohl bych to šířeji ilustrovat z praktické zkušenosti na něčem jiném než auta, ale je to na delší psaní-kdyžtak zítra.
VHSS se poddávat nebude, EHSS a UHSS vůbec. Tam je problém s mechanickým vytvrzováním a změnami struktury (a pevnosti) okolo svarů a možná ostrých hran a to je otázka na metalurga a ještě ne lecjakého.
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 119
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Vůz: V40 B4184S 1.8 1998 černa-metal.
- Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
#18 Konstrukce Volv
V50
- Přílohy
-
- Volvo-V50.jpg (87.37 KiB) Zobrazeno 764 x
_________________
V40 1.8 85kw , 1998
V40 1.8 85kw , 1998
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 12077
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#19 Konstrukce Volv
Tak předně ty jejich značení co používaj je takový univerzální a schová se do něj spousta ocelí, protože tohle značení je založený jen a pouze na nějakejch gigapackalech.
Nicméně únava je svině a je založená jen an zatížení a počtu cyklů. Pokud do toho natáhneš ještě korozi, která oslabuje kov jednak úbytkem železa a druhak úbytkem uhlíku, tak to je uplný věštění. Si musim udělat kamarády u nás na zkušebně a nanosit jim tam plechy z 30 let starejch krabic, ale to mi ještě chvíli potrvá, než se "zabydlim".
Prostě se lajcky musíme spokojit s tim, že ten obrázek s rozloženim UHSS apod. je hezkej reklamní krok, ale neřiká vůbec nic, protože daleko důležitější než co to je za výchozí materiál je jeho zpracování a profilování. Viz např. uhlík. Těžko by si někdo dobrovolně nechal udělat auto z grafitu, ale karbonu se dělaji i imitace a grafén je ještě uplně někde jinde. A přitom je to všechno uhlík, jen jinak zpracovanej.
Nicméně únava je svině a je založená jen an zatížení a počtu cyklů. Pokud do toho natáhneš ještě korozi, která oslabuje kov jednak úbytkem železa a druhak úbytkem uhlíku, tak to je uplný věštění. Si musim udělat kamarády u nás na zkušebně a nanosit jim tam plechy z 30 let starejch krabic, ale to mi ještě chvíli potrvá, než se "zabydlim".
Prostě se lajcky musíme spokojit s tim, že ten obrázek s rozloženim UHSS apod. je hezkej reklamní krok, ale neřiká vůbec nic, protože daleko důležitější než co to je za výchozí materiál je jeho zpracování a profilování. Viz např. uhlík. Těžko by si někdo dobrovolně nechal udělat auto z grafitu, ale karbonu se dělaji i imitace a grafén je ještě uplně někde jinde. A přitom je to všechno uhlík, jen jinak zpracovanej.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 556
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: Slovensko
- Vůz: Volvo S70 2,5 D
- Bydliště: Vranov nad Topľou
#20 Konstrukce Volv
Tu je to aj s vysvetlivkami, V70 2008
- Přílohy
-
- Ultra-High-Strength-Steel (1).jpg (33.82 KiB) Zobrazeno 738 x
_________________
S70 2,5 D 2000, 510 000 km
V70 Tdi 4fun, 300 000
XC90 D5, 2006 290 000 km
S60 D5 2002
ex XC90 3,2 2010 170 000 km
ex V70 D5 2004, 283 000 km
S70 2,5 D 2000, 510 000 km
V70 Tdi 4fun, 300 000
XC90 D5, 2006 290 000 km
S60 D5 2002
ex XC90 3,2 2010 170 000 km
ex V70 D5 2004, 283 000 km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 544
- Registrován: 5 roků 7 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: volva
#21 Konstrukce Volv
Únava materiálu je jeden z důvodů, proč jsem bezpečné auto nehledal jen podle crashtestů z roku výroby, ale i podle záběrů z reálných nehod, o poznání později.
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 4997
- Registrován: 6 roků 10 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#22 Konstrukce Volv
Kdy po té nehodě můžeš jen odhadovat jak to bylo trefené.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 544
- Registrován: 5 roků 7 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: volva
#23 Konstrukce Volv
To jo, nechtěl jsem ale auto, kde mi na 70% při nárazu 30 km/h skončí motor na klíně nebo kufr za krkem. Takových je ale překvapivě hodně.
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 14
- Příspěvky: 121
- Registrován: 11 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha 8
- Vůz: S80
#24 Konstrukce Volv
Tady pro novou XC90.
V plné palbě je dokument tady https://www.autosteel.org/-/media/files/autosteel/great-designs-in-steel/gdis-2016/track-2---volvo-xc90.ashx
V plné palbě je dokument tady https://www.autosteel.org/-/media/files/autosteel/great-designs-in-steel/gdis-2016/track-2---volvo-xc90.ashx
_________________
Je:
S80, T6 - B6304T2, r.v. 2009, executive
Bylo: S60, 2.5T AWD - B5254T2, r.v. 2005 - ARD stage 2, Simons, DO88 | V40, 1,9 TD - D4192T4, r.v. 2003, 75kW | V40, 1,8 - B4184S2, r.v. 2001, 93kW | Ford Fiesta s 1,4 benálem z escorta
Je:
S80, T6 - B6304T2, r.v. 2009, executive
Bylo: S60, 2.5T AWD - B5254T2, r.v. 2005 - ARD stage 2, Simons, DO88 | V40, 1,9 TD - D4192T4, r.v. 2003, 75kW | V40, 1,8 - B4184S2, r.v. 2001, 93kW | Ford Fiesta s 1,4 benálem z escorta
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1136
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design
#25 Konstrukce Volv
Má někdo pro starou S80?
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek