Koroze: Volvo vs. ostatní značky?

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#1 Koroze: Volvo vs. ostatní značky?

Příspěvek od ok2ucx »

Ahoj:

naprostou náhodou jsem kliknul na inzerát, kde se prodává Š Superb, rok 2004, najeto 120tis. - a soukromý prodávající 2x (!) uvádí, že auto je bez koroze. Druhým impulsem bylo, že jsem zaparkoval vedle Š Rapid, zjevně výrazně novějšího data - a tam na dveřích už byly puchýře, zřejmě v místech drobných parkovacích šrámů. Hnus vašnosti.

Proto bych chtěl slyšet realistické zkušenosti zdejší komunity na srovnání Volva s ostatními značkami. To, že Volvo je antikorozní ochranou pověstné (= slovo "koroze" je u Volva považováno za sprosté), samozřejmě vím. Spíše mě zajímá srovnání s jinými auty - stejného stáří a podobné kategorie.

Tak by z tohoto tématu mohli mít užitek nově příchozí - dotazy na korozi slýchávám, ale já osobně to neumím to srovnat - snad jedině s Citroëny v dobách před 10 lety, nebo se Š130 případně 50 let starým Broukem - ale to je k ničemu.

Budeme se bavit o autech nebouraných, případně opravené regulerním způsobem - výměnou celého dílu v originální kvalitě.
Zkusme porovnávat obdobné stáří/nájezd.


Má osobní zkušenost u Volva je ta, že P2 (S60/V/XC70II/S80/XC90) jsou zcela super - i 15-20 let staré auto s 250-450tkm na hrbu je ze spoda velmi zachovalé, snad kromě nějakých dílů výfuku (výměnný díl = údržba) - takové auto bývá předmětem pochvaly na STK. Už jsem viděl pár aut, co měly hrubě přes půl miliónu, koroze nebylo rozhodně nic, o čem by se tu dalo vůbec hovořit.

U novější platformy P3 (V/XC70III/S80II/XC/V60/S60II) už je viděl "katování kostů" z éry vlastnictvní Fordem - podvozek už bývá poměrně ryšavý, pořád mi to ještě příjde velmi přijatelné, nic, že by něco uhnilo. Už se ale stává, že někde zateče a poreznou plechy, spíše to může být nějaký problém z výroby. Neumím ale srovnat třeba 10 let starou S80 se stejně starým Mondeem, Mazdou, PSA nebo koncernem?

Jaké jsou ty vaše?

/PL
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Basstl
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3185
Registrován: 14 roků
Bydliště: Teplice

#2 Koroze: Volvo vs. ostatní značky?

Příspěvek od Basstl »

Já můžu srovnat moje 3 V70 (98. 99 a 00) s kamarádovou oktáfkou I.
Volvo se dá říct, že na 95% nerezaví. jsou výjimky, např. úchyt zadního nárazníku, ale to jsou detaily, který se dají poměrně snadno vyměnit.
U pracanta mám náznak rzi na horní hraně pátých dveří. To auto jezdilo jako taxík v Dráždanech a na to co zažilo, vypadá až neskutečně dobře.
Jedničkovou ovci považuju za nadprůměrně kvalitní auto, ale po těch letech už je většina z nich rezavá.
Hlavně blatník u víčka nádrže a páté dveře.
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 548
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: MSK
Vůz: S80 D5 MY2004

#3 Koroze: Volvo vs. ostatní značky?

Příspěvek od Bakly »

Za mne konkrétní příklady pro porovnání s ostatními:

Zkušenost z tohoto víkendu. Škoda Rapid 2014 (22 000km), jeho první STK (od novoty jeden majitel). Slezl jsem si s technikem pod auto - korozí chycený výfuk a zadní náprava. Dle autorizáku je to v pořádku a běžný jev.

Volvo C30 2006, taky od novoty jeden majitel. Po cca 10 letech a necelých 200 000 km měněn kvůli koroze zadní díl výfuku, koroze trápí klasicky systém zadního stěrače. Jinak nic.

Volvo S80 2004 (400 000km), koroze zcela neznatelně (cca 1cmx0,5cm) jen na zadním blatníku, kde proběhl kontakt na parkovišti ještě za původního majitele. Nic se neopravovalo - nebylo potřeba. Ale toto je dle mého následek po letech.

Fiat Punto 2004 (200 000km) - reznou hrozně prahy a celkově spodek, bez nástřiku na zimu by to nešlo.

BMW e46 1998 (300 000km)- i přes péči rezne u prahů a podběhů dost. Ale pořád jsou to jen puchýře, žádná vyložená hniloba.

Audi A6 2006 C6 (450 000km) - po korozi ani památky.
_________________
S80 D5 120kW MY2004 - D5T5 Stage 2 147kW/470Nm
C30 2.0D 100kW MY2007

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12980
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#4 Koroze: Volvo vs. ostatní značky?

Příspěvek od raolsa »

Moje Volvo V70II r.v.2000 320 kkm, začínající koroze na obou stranách na lemech zadních blatníků, objevují se puchýře. Hrany dveří, tam je to od odřenin. Na levých zadních dveří je to rezavý u okna, nechápu od čeho. A zespodu na jednom spoji podlahových dílů je taky náznak reznutí. Výfuk už mám od katíku nový.

Xsara r.v.2001 169 kkm, pouze kousek povrchové koroze na jednom prahu od odření, jinak jak nová.

Pak jsem tu měl V70III gigiho mámy a tam jsem byl překvapený totálně shnilým lemem předního blatníku. Odřeniny jsem tam žádné neviděl.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 99
Registrován: 7 roků 9 měsíců
Bydliště: Lomnice nad Lužnicí
Vůz: V70 2,5TDI

#5 Koroze: Volvo vs. ostatní značky?

Příspěvek od jhamos »

Za mě:
V70 1999,560 000 jediný kousek koroze na pátych dvěří pod tou blbou lištou pod oknem,kterou sem hned vyrval jak sem ho koupil,ale už bylo pozdě a maličký náznaky v podběhách a tak ty chci tenhle rok nastříkat.
Peugeot 306 ,r.v. 2000, 720 000km absolutně bez koroze až na pár puchýřků u uchycení nárazníků a olezlý vrchní lak z pravého boku
Berlingo r.v 2005,bez koroze,mimo výfuku
Octavia 1997,klasika jen okolo víčka nádrže a komplet slezlej lak ze střechy a obou kapot
Octavia bráchova,II generace,přední blatníky na sračku,nikdy to nebylo bourané,brácha je jediný majitel od nova
Romster strejdova,rok nevím,ale je to jeden z tech prvních,taky od nova a zadní dveře jsou na výměnu

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 549
Registrován: 7 roků
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12

#6 Koroze: Volvo vs. ostatní značky?

Příspěvek od shalibaba »

Superb I MY2005 do provozu 2008, najeto 116t. km. Pred rokem se objevilo nekolik puchyrku na dverich a klasicka koroze patych dveri okolo osvetleni SPZ. Loni osetreny dutiny a koroze se zatim nerozsiruje. Pocinajici koroze koncu zadni casti prahu, ale to je asi kvuli odletavajicim kaminkum.
Spodek bez vyraznejsi koroze, vyfuk puvodni.

Volvo S60 II MY2012, zatim bez koroze, preventivne osetreny letos dutiny.

Za nekolik let jsem se ujistil, ze vetsina koroze na kastli je kvuli nedostatecne udrzbe - predevsim blatniky a zadni lemy - casem se tam nahromadi prach, ktery je neustale vlhky a rezne to zevnitr.

Zafira A MY 2002, najeto 175t. km - loni turch spodni cast prednich blatniku - po rozebrani plastu nad kolem z kazdeho vnitrku blatniku vyndan plny detsky kyblik bahna. Spodek bez koroze, napravy chycene. Zadni lemy opet spodni cast na jedne strrane prorezla. Ostatni casti karoserie zacinaji lehce pucet az teprve letos. Vyfuk menen jednou, vlnovec nescetnekrat.

PINĎABC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4973
Registrován: 12 roků 1 měsíc
Bydliště: Bílovec
Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR

#7 Koroze: Volvo vs. ostatní značky?

Příspěvek od PINĎABC »

Máti má dvojkového superba, koupila ho jako nový celou dobu garážovaný a to nejspíš způsobilo že je samej puchýř někde už kvete. Karosář ji řekl že to nemá smysl opravovat, že to zas vyleze. Děs běs hrůza!
Brácha dvojkového sfiwta taky pěkně chytal puchýře, bylo vždy podchyceno v zárodku a opraveno, ale trochu sisyfovská práce.

mé předešlé auta renaul 16, vw polo, golf, favorit, renault5. všechny šly na odpis bo zrezly jinak motor by ještě šlapal dál. Na c30 jsem ani nevěděl že by někde byla nějaká rez a V70II měla v podběhu uloupnutý kus laku velikosti koruny za pět let ani náznak koroze protože jsem pravidelně přetřel opravnou tužkou na lak.

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#8 Koroze: Volvo vs. ostatní značky?

Příspěvek od Honza »

_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

penek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2891
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Český Brod
Vůz: 240 GL 1987

#9 Koroze: Volvo vs. ostatní značky?

Příspěvek od penek »

volvo 240 1987 220tkm - nechával jsem ve 2003, když jsem to přitáh, vopravit podběhy a lemy (žádný drámo) a vyměnil vejfuk, jinak dobrý, spodek snad docela zdravej...
kia ceed 2008 255tkm - letos jsem měnil vyhnilý přední ramena, zadní půjdou asi taky, jinak karoserie dobrý, vejfuk kupodivu původní, dolů radši moc nekoukám...
citroën berlingo 2003 144tkm - flekatý podběhy a lemy, z čerstvý STK mám jakou lehkou závadu korozi nosnejch částí, na funkci rostlináře to ale prej vliv mít nebude...
_________________
volvo 240 GL 1987 B230F CIHLA
citroën berlingo 2003 1.6 16V CITRUS
kia ceed sw 2020 1.6crdi REJŽE

Keine Panik auf der Titanic!!!

Blade
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1186
Registrován: 7 roků
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo XC60 D5 r.v.09 a C70II T5 r.v.08

#10 Koroze: Volvo vs. ostatní značky?

Příspěvek od Blade »

Jako konicek cistim auta, behem posledniho mesice jsem tu mel napr. 2x superba 2010 a 2011, oba najeto cca. 230tis. a oba komplet rezavi, kapota rohy u svetel, kufr,apod.
Pak octavka 2011 150tis. najeto lemy u zadniho kola na jedne strane taky rez...
A6 2005 po rzi ani pamatka...
Hyundai IX35 2013 a 2015 po rzi ani pamatka
a tak bych mohl pokracovat, ale moje poznani je ze extremne reznou skodovky...

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3094
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

#11 Koroze: Volvo vs. ostatní značky?

Příspěvek od eLzyx »

moje zkušenosti (v závorce jsou roky, jakých daná auta dosáhla. Ať absolutně, či doposud)
Škoda 120L (20let) - shnilá na kaši
Opel Astra F (15let) - ačkoliv to byl údajný etalon koroze, tak můj kus vyrobený v Belgii prostě nerezl. Resp. rezly jen druhovýrobní plechy, které jsem měnil kvůli drobnému ťukanci.
Volvo C70 I.gen (11let) - bez koroze
Volvo S60 I.gen (17let) - téměř bez koroze, reznou mi na spodku úchyty nádrže (ošetřeno). To se děje zřejmě následkem dlouhodobého stání ve vlhčí garáži (za 4 roky to nejezdilo asi 6000km)
Volvo V70 II.gen (17let) - bez koroze
tátovo auta:
Opel Astra H (14let) - počínající koroze podvozku, ošetřeno + dutiny. Větší problém je mizející lak, začal dělat pruhy podle toho, jak to robot stříkal.
2x Seat Toledo I.gen (kolem 12let) - reznoucí lemy


spíše pro zajímavost VW T2 45let negarážovaný užitkáč provozovaný 35let ve Srbsku - koroze některých lemů (kolem oken), prahů, podběhů ... ale nic vážného. Nosné díly bez koroze. A zcela bez ošetření proti korozi, je tam jen lak.
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

Airbus380
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 658
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Teplice
Vůz: V70II D5

#12 Koroze: Volvo vs. ostatní značky?

Příspěvek od Airbus380 »

V rodině jezdí či jezdili samé škodovky.... 3x jedničková Fabie, všechny rok výroby 2004-2005. Jedna měla shnilé prahy a vanu kolem nádrže. Druhá doposud bez rzi a třetí začínají prahy za předními podběhy. Měli jsme 2x jedničkovou Octu RS v kombíku obě auta stará cca 7 let a bez rzi. Byl Roomster cca 2 roky a bez rzi, pak přišla Yetina r.v 2009 a po 5 letech napadené rzí prahy a troje dveře. Pak je ještě jedna Yetina 2016 a dvojková Octa 2011 a na té se nechal vystříkat komplet spodek voskem a je bez rzi... :D. Jinak kamarád má 7golfa r.v 2013 a ten je taky napaden rzí. Takže za mě koncern VW žádná sláva...
_________________
Bylo....Škoda Yeti 1,2TSi
Honda XRV750 Afrika Twin

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1814
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#13 Koroze: Volvo vs. ostatní značky?

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Nejlepší je u mně atmosféra 850 je bez koroze karoserie jen povrchová pod plastovými nadkolí ,brzdiče,ramena apod.
320000km jezdí s tím manželka a nejhorší je ,že to auto stojí venku na dešti v zimě i v létě :%) ,jen ty držáky zadního nárazníku dával jsem nové před dvěma lety takže teď už dobrý.
Sedan nemohu řešit ,protože mám podezření ,že byl v minulosti bourán na zadek ,bourané v minulosti neřešíme a zjevně originální díly nebyly použity .
Žlutý T5R bez koroze karoserie(bouraná byla v minulosti jen ťukance ,ale zase vím ze svého zdroje ,že šli originální díly Volvo výměnou),ale totální koroze opět zadní držáky nárazníku kdo budete sundavat zadní nárazník u 850ky a nejspíš se to týká i V70 I řady a před vámi to nikdo nesundaval tak po těch 20 a více letech si užijete peklo :D
S40 1998 zajímavý byla z Belgie ta měla najeto při koupi 62000 po sedmi letech provozu u nás a najetých 50000km koroze pod plasty předních blatníků ,brzdových trubek a u paliváku .
Ale V40 1998 kupovaná s kilometry o 100000 více bez koroze i u paliváku nic (taky se s ní manželka nechtěla rozloučit ),ale měli jsme jí jen rok,prodávaná byla tedy taky bez koroze v r. 2011 .
VW Transporter T4 1996 najeto při koupi asi dle mého odhadu 700000 koroze spodku ,podlahy v nákladovém prostoru ,lemy ,podběhy vše jsem opravoval ,ale co koupíte načnutý tak bez výměny celého dílu je to na prd po darování do rodiny má tak 1000000km a stále jezdí.
VW Transporter T4 2002 ,zatím bez zjevné koroze na tachometru 398000 ,ale je taky stočený ale neodhadnu to jako u předchozího o kolik někdo se hrabal v budíkách a už to prý nikdo nezjistí je to 1,9TD a ty nemají ŘJ motoru ,jen totální koroze zadní traverzy pod nárazníkem před měsícem jsem ji měnil za novou jinak zatím v pohodě .
Ford Scorpio 2,0i 1988 po 10 letech co jsem ji koupil jako ještě mladej první zahraniční auto totální schnilotina co jsem kdy měl nejhorší auto na korozi ,blatníky ,prahy,elektriku snad vše ,ale pohodlná sedělo se tam jak v sedačce v obýváku :D když jsem ji prodal tak ještě vydržela tři roky jezdit než jim upadla zadní náprava .
Škoda 110R a 2x110LS co budu povídat krásný auta ,ale koroze tam byly vždy ,110R jsem vyvařil celou podlahu (to jsem se naučil s autogenem :D ) nechal dát do laku ,kdybych tenkrát věděl jakou budou mít cenu dnes tak jsem ji neprodal a nekoupil ten Fordí krám :%) ,kterej se mi potkal po půl roce a pak,že je řetěz věčnej prdlajs.
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

koch
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1553
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

#14 Koroze: Volvo vs. ostatní značky?

Příspěvek od koch »

mam peugeot partner 2002 a nikde ani tuk, byl jsem s tim menit kost a technik takove pry jeste nevidel :shock:
bracha ma 97 berlingo a sezrane je tam vsechno, co sezrat jde, prahy tak, ze diry lemuje uz jen barva

koch
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1553
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

#15 Koroze: Volvo vs. ostatní značky?

Příspěvek od koch »

jinak z aut nedavnych,

Touareg, nejakych deset let, kdyz zemrel a zrezly byl solidne, lemy na dverich zevnitr jsem nechapal, listy na dverich nemeli v cem drzet, kvitnul i predni blatnik, lemy kolem kol,

Tiguan, prakticky nove auto, rezly dirky po kaminkach, kvetla strecha kolem celniho skla

Subaru Outback, rezly lemy kolem oken, podvozek

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1130
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#16 Koroze: Volvo vs. ostatní značky?

Příspěvek od Tarkin »

Volvo S80 1999 - koroze kolem zadních podběhů. Nevím co s tím předchozí majitel dělal, chyběly plastové cvočky na uchycení podběhu, od toho se to pravděpodobně odrbalo a začlo to reznout, zbytek až na drobnosti bez koroze.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2439
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#17 Koroze: Volvo vs. ostatní značky?

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Tátův Opel Astra G '98 - klasickej Opel a jeho pověst. Od nova v Německu firemák, pak v CZ, nakroucíno 290tkm (asi stočeno) - lemy kaput, výztuha za přední nápravnicí - díra. Koroze brzdovejch trubek. Nikdy nebourán. Dojezdí technickou a jde do hutí. Jinak strašně vděčný auto - motor 1.6 8v.
Předtím Daewoo Nexia 1.5 8v '97 - původ v CZ, byla v dobrém stavu když jsme jí kupovali, jinak stejná úroveň korozní ochrany jako Opely té doby - puchýře lemů, koroze brzdovejch trubek...
Nynější tátův povoz C-Max '06 s +300tkm původem z HU, v CZ od cca 2014. Kupodivu bez koroze se zachovalým podvozkem, jinak klasicky u Maxů té doby puchýř na každé straně lemů kvůli špatně spasovanýmu zadního nárazníku. Jinak fakt na to stáří a kilometry pro mě nepochopitelně zachovalý auto.
Moje V70 '98, nyní 460tkm, původem z D, - klasika úchyty zadního nárazníku pohnilý, stejně tak držáky nádrže. Pak jen kosmetické ťukance na spodní hraně kufrových dveří. A odřený PZ lem mojí vinou. Jinak puchýř pod okrasnou lištou na prahu u řidiče. Jinak nic. A pozinkovaný nápravy jsou super!
V50 '04, nyní 503tkm. Tam je to trochu slabší - původ v CZ jako firemák, pak od letoška já. Koroze zadní nápravy (budu měnit celou), pupeny na PZ lemu, shnilé vrátka nádrže, pupen na LZ dveřích. Lehounká koroze prahů v místě opěrných bodů na hever, jinak kupodivu kastle jako taková ok i v podběhách.
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

zvedavec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1170
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo S 80 2,9 LPG
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#18 Koroze: Volvo vs. ostatní značky?

Příspěvek od zvedavec »

No mé vosumpáďo 22let, 450 000km zřejmě naprosto bez koroze. Zřejmě proto že jsem naposled pátral po korozi před rokem a žádnou jsem nenašel. Předpokládám že to tak bude i po dalším čtvrt stoletím. :-)
_________________
za chvíli bude, už je : Volvo s80 2,9
za chvíli také bylo, tak ne zůstává semnou :Volvo 850 TDi
bylo: Renault Safrane 2,2
bylo: Opel Kadet 1,4
bylo: Škoda 120 LS
bylo: Škoda 100 L
www.royaleliquid.cz

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1844
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Bechyně
Vůz: V40 1,9Di 85kW r.v 2001 D4192T3

#19 Koroze: Volvo vs. ostatní značky?

Příspěvek od yebat »

Moje zkušenost, jak volvo nerezne:
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=54818
_________________
je: Hyundai I40 1,7 CRDI 100kW, OI 1,9tdi 81kW, Fabia III 1,4 66kW, MGB 1,8 1974
ex: V40 1,9Di 85kW, GSF 600 N 57kW, Renault Chamade 1,8i 54kW, Opel astra F 1,6i 55kW, 307 1,6hdi 66kW

zvedavec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1170
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo S 80 2,9 LPG
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#20 Koroze: Volvo vs. ostatní značky?

Příspěvek od zvedavec »

No hodně záleží odkud to auto je. Třeba ze Švédska sou po 10 - 15 letech komplet zrzavý a po skoro 10 majitelech. Z jihu nejsou rezavý skoro vůbec ale zase skoro všechny mají spadenej střešní tapecírung - týká se to hlavně XC90tek a nejsou skoro vůbec vopečovávaný. To je holt daný klimatem a přístupem k autu.
_________________
za chvíli bude, už je : Volvo s80 2,9
za chvíli také bylo, tak ne zůstává semnou :Volvo 850 TDi
bylo: Renault Safrane 2,2
bylo: Opel Kadet 1,4
bylo: Škoda 120 LS
bylo: Škoda 100 L
www.royaleliquid.cz

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 177
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: pralesy u Brna
Vůz: Eska s trojkoleckem

#21 Koroze: Volvo vs. ostatní značky?

Příspěvek od voltony »

Volvo 144 rok 1967, na karoserii cca 3 kousky plechu o rozmerech 5X5 cm bez koroze, jinak celý skrz naskrz. Takže Volvo a protikorozní ochrana nic moc.
_________________
Cca 20x Volvo

FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 611
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#22 Koroze: Volvo vs. ostatní značky?

Příspěvek od FrantaB »

Hele neblbni :D
Na 1xx řadě se Volvo ještě učilo. A navíc, je klidně možné že za pár let to bude vypadat takhle:

2071:
Prodám čtyři zpuchřelé gumy, mezi jedněma kus okyslýho hliníku a k tomu hromadu interiérových plastů.
Zn: Škoda Superb 2004, po důchodci, vzorně garážovaná

:ROFL:
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

passport5
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 595
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Jihočeský kraj
Vůz: XC70 D5 MY08

#23 Koroze: Volvo vs. ostatní značky?

Příspěvek od passport5 »

Mě jen překvapilo, jak na bývalé XC90 z roku 2006 byly nad dveřma šrámy asi od sundavání něčeho z příčníku,dva byly až na plech, bylo vidět,že jsou starší,ale stále to byl plech,žádná rez nebo aspoň náznak...:-) ,být to na vw,tak je to za ty léta dávno zkrz, viz zkušenost s passatem cc.
_________________
Je: Volvo XC70 D5 P3 2008 Summum ST2 D5T5.com 160Kw, EGR Off, Volvo C70 132Kw D5 2008
Bylo: Volvo XC90 2,5T 2006,Volvo C30 2,0 D 2007
D5T5.com (D5T5) na jihu čech

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3094
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

#24 Koroze: Volvo vs. ostatní značky?

Příspěvek od eLzyx »

nejmenovaná S80 II ... rezavé puchýřky nad čelním sklem :no: , v některých místech odloupnutý čirý lak bez viditelného mechanického poškození.
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 100
Registrován: 6 roků 1 měsíc
Bydliště: Trutnov
Vůz: S70 2.4T

#25 Koroze: Volvo vs. ostatní značky?

Příspěvek od Carl-Gustaf Sudhoven »

Tak já měl toto :

Opel Vectra b 1998 - shnilo to dost nekompromisně.
Pak jsem si řekl, že musím koupit nějaký nereznoucí etalon.
Vzal jsem Octavii 2 rs tfsi 2006. Měl jsem za to, že tyhle auta rez neznají. Loni na jaře jsem to pořádně umyl a málem mi vypadly voči vole z důlků. Prahy byly hrozně osypaný puchýřema, někde už úplně bez barvy. Puchýře byly i sem tam na lemech blatníků. Od té doby jsem začal po škodovkách koukat a zjistil jsem, že to je co se rzi týče těžký podprůměr. Jasně, najdou se zdravý starý kusy, čím dál častěji ale narážím na hnusně ohnilý škodovky, který mají na hrbu jen pár let.

Pak jsem zahodil růžové brýle, že čím novější auto, tím lepší a koupil dvacetiletou s70, kde rez na vnější karoserii není prostě a jednoduše nikde. Zespoda už samo něco je, ale plechy vypadají, jak kdyby to loni vyjelo z továrny.

Jinak ještě info, že na vectře i na octě jsem nechal hned po koupi udělat nástřik dutin a spodku a bylo to úplně k ničemu, vesele si to shnilo. Je ale fakt, že jsem ty auta kupoval cca desetiletá, což je asi pozdě. To už rozjetou rez nemá šanci zastavit.

fotka Octávie, práh u předního kola.
Přílohy
Snímek 001.jpg
Snímek 001.jpg (91.95 KiB) Zobrazeno 2263 x
_________________
odesláno z počítače pomocí drátové klávesnice a obyčejné myši
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“