Respiratory

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 899
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Vůz: Volvo S60 2,5T AWD BSR
Bydliště: Vysočina

#1 Respiratory

Příspěvek od Stalin »

Jaký při práci nebo v práci používate respiratory ??? Ja se přiznám že žádný ale minulej tejden jsem se málem udusil po řezání PUR panelů maflem a flexou :bad: :bad: :bad: . Tak nějaký respirátory pořidím ale nerozumím tomu..
_________________
VOLVO S60 2,5T 154KW AWD 2003 SCARAB GREEN, BSR stage 2, Simons 2,5" 250ps, brzdy 320mm, 18" Nebula
BYLO Volvo 480 Turbo Black 88kw Volvo 480 ES red 70kw

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2206
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#2 Respiratory

Příspěvek od Zajsoft »

_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

dumi.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3331
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#3 Respiratory

Příspěvek od dumi.cz »

Ja mam naky od 3M s vydechovou klapkou, byli celkem drahy, tusim ze jeden vychazi asi na 80 Kc.zdaji se mi docela v pohode.

tusim ze je to tenhle:

http://www.korus-eshop.cz/ochrana-dychacich-cest/respiratory/respirator-3m-9322-ffp2

obchod neznam, jen kvuli odkazu na konkretni zbozi :)
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4924
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#4 Respiratory

Příspěvek od python.p »

Ty jsem měl taky, když jsem řezal panel. Docela dobrý. Za den byl, ale už bordel i uvnitř.

Ale rozhodně jeden z těch lepších co jsem zkoušel.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

anonym_user

#5 Respiratory

Příspěvek od anonym_user »

Ja jsem na sachte osm roku a dobrych pet az sest roku jsem nosil poctive respirator. Jen co jsem sfaral a zaclo se vice prasit uz jsem ho mel nasazeny. V teple jsem to v nem vydrzel... Vesmes dvakrat za smenu jsem ho vymenil. Chlapi do me je*bali proc to furt nosim zjebi jedni :D No a posledni dva, tri roky uz nenosim vubec. Trosku me to mrzi, ale udelal se mi v hlave nejaky blok a uz ho na hube nemuzu snest.
Nosil jsem tu ten, myslim, ze to je on. Tu ten je dobry. Pak mame jeste jeden s vydechovym ventilem od jine firmy, ale nemuzu si vzpomenout na jmeno a je hnusny. Lepsi dle me bez vydechoveho ventilu - je to stejne na hov*no.
https://www.inzep.cz/respirator-refil-610-blistr-ffp1-skladany/

PINĎABC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4973
Registrován: 12 roků 1 měsíc
Bydliště: Bílovec
Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR

#6 Respiratory

Příspěvek od PINĎABC »

To ti nebudou muset tak dlouho vyplácet rentu a duchod, když ho nenosíš. Měli by to stryktně dodržovat.

Basstl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3185
Registrován: 14 roků
Bydliště: Teplice

#7 Respiratory

Příspěvek od Basstl »

Nikdy jsem to moc neřešil, ale posledních 6 let mám astma (možná právě proto :)), tak musím.
Nejlepší je tzv polomaska.
Já používám 3M.
Je to sice větší investice, ale děláš to pro sebe.
Dají se použít různý filtry, od obyčejných prachových, až po skládaný, na plyny, výpary atd.
Oproti respirátoru to opravdu funguje a sedí nesrovnatelně líp. :)
Přílohy
2502-00_57b036919336b_l.jpg
2502-00_57b036919336b_l.jpg (26.6 KiB) Zobrazeno 817 x
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2206
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#8 Respiratory

Příspěvek od Zajsoft »

A poridit si neco znacne slusnejsiho, neb v tomhle clovek nevydrzi douho doma mlatit omitku...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 611
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#9 Respiratory

Příspěvek od FrantaB »

V čeké terminologii:
Respirátor=ta hadrová jednorázová věc. Když se nehýbete (moc) a nepotíte, je to fajn. Když se hýbete a mluvíte, posunuje se po obličeji a za chvíli netěsní. když se potíte, pot se sákne do filtračního materiálu a díky kapilárním silám tu mokrou část neprodýchnete ani náhodou-a opak začnete dýchat okolo, mezi obličejem a respirátorem. Jedna čestná výjimka, když potřebujete něco totálně bomb-proof a přitom jednorázového:
https://obchod.klimafil.cz/p/324/respirator-moldex-3505-ffp3-tvarovany-s-ventilkem

Respirátor bez výdechového ventilku si může dovolit cico v horku v šachtě, ale prakticky kdekoliv jinde to znamená kondenzaci vydechované vlhkosti a to, že je respirátor v cuku letu na nic.

Pokud to nesmrdí, jen práší, tak je tohle nejpohodlnější polomaska na trhu (a jedna ze dvou existujících, se kterou si reálně vezmete brýle):
https://obchod.klimafil.cz/p/429/polomaska-3m-serie-7500
a nejmíň práce je na prach s těmihle filtry. Pokud řežete flexou, je super že jsou v krabičce a nejdou do nich jiskry (vstup je ze strany od obličeje):
https://obchod.klimafil.cz/p/445/filtr-casticovy-p3-3m-6035-par

Na smrad z PUR panelů s plechem pak takhle:
https://obchod.klimafil.cz/p/334/filtr-protiplynovy-a1b1e1k1-3m-6059-par
https://obchod.klimafil.cz/p/156/filtr-casticovy-p2-3m-5925-par
https://obchod.klimafil.cz/p/280/drzak-casticovych-filtru-filtru-3m-501-par

Částicový filtr je nutný, drobné částice kouře se totiž protlučou mezi zrny uhlí-jako když sypete jemný písek do hromady kamení.
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 899
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Vůz: Volvo S60 2,5T AWD BSR
Bydliště: Vysočina

#10 Respiratory

Příspěvek od Stalin »

Diky na za vysvětlení a za radu na ty polomasky jsem se taky díval.. ale rozumím tomu jako koza hvězdám :D Ty PUR panely to bylo talová vyjmečná akce.. :lol: Ted bud opravovat barák bourat zdi sekat omítky a kopat podlahy to mi dá zabrat. Taky stříkám motorovým rosičem stromy na to by jsi mi doporučil co za filtr??
_________________
VOLVO S60 2,5T 154KW AWD 2003 SCARAB GREEN, BSR stage 2, Simons 2,5" 250ps, brzdy 320mm, 18" Nebula
BYLO Volvo 480 Turbo Black 88kw Volvo 480 ES red 70kw

FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 611
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#11 Respiratory

Příspěvek od FrantaB »

Jo, není snadné se v tom zorientovat a chce to mít nějaký multioborový přesah, aby se člověk orientoval v "proč" a ne jen "jak asi". Navíc je často problém s překlady, kdy překladatel ignoruje fakt, že "respiratory protection" obsahuje levely od banditova šátku přes obličej po izolační dýchací přístroj s bombou :evil:


Na barák ty 6035
https://obchod.klimafil.cz/p/445/filtr- ... m-6035-par

Nemusíš si pak dělat starosti s tím, že tady pod prknem nějaká plíseň a támhle u zásuvky houba ve zdi... P3 filtry berou i viry. A na řezání drážek pro elektriku drážkovačkou se dvěma protiběžnými kotouči je dobré si je vzít, protože tahle nenápadná mašinka dokáže být zdrojem nejjemnějšího prachu, se kterým se lze v běžném civilním životě potkat. A tím, jak jsou zavřené v krabičce se vstupem od hlavy vydrží citelně déle než jakákoliv jiná verze, protože bordel do nich nejde napřímo.


Co se stromů týče-pokud jich stříkáš pár, stačí stát vždy proti větru s FFP2 respirátorem. Pokud to nejde, pak polomasku s P2 filtry. Pro 3M celá sestava takhle, plošiny a držáky zůstávají, filtry se mění:
https://obchod.klimafil.cz/p/281/plosina-pod-casticove-filtry-3m-603-par
https://obchod.klimafil.cz/p/156/filtr-casticovy-p2-3m-5925-par
https://obchod.klimafil.cz/p/280/drzak-casticovych-filtru-filtru-3m-501-par

A jestli se pohybuješ v řádu od prvních desítek stromů nebo máš rozložitější koruny a stříkáš často/musíš použít ty větší svinstva co jsou na seznamu povolených přípravků, je fajn použít i uhlíkové filtry-takže celá sestava:
https://obchod.klimafil.cz/p/334/filtr-protiplynovy-a1b1e1k1-3m-6059-par
https://obchod.klimafil.cz/p/156/filtr-casticovy-p2-3m-5925-par
https://obchod.klimafil.cz/p/280/drzak-casticovych-filtru-filtru-3m-501-par

Ten uhlíkový filtr je na pár sezon, když ho po použití sundáš a zavřeš do pytlíku nebo dózy, aby nechytal smrady z okolí. Na jednu stranu je to trochu zbytečný přestřel, ale některé přípravky mají vlivem UV při aplikaci určitý odpar a fakt to není dobré dýchat. O přípravcích pro akutní zásahy nemluvě, že. I proto, že ty látky jsou postavené na perzistenci v řádu týdnů venku na dešti a sluníčku, takže v plicích se odbourávají déle a hůř. A už jsem víckrát viděl lidi, kterým bylo evidentně blbě a trochu se motali i ještě třetí den po aplikaci, kdy konečně sebrali dost sil přijít si pro něco na hubu, aby to mohli dodělat :%)
A na některé preventivní, dlouho perzistntní insekticidy je lepší použít rovnou celomasku.


Na obojí bych se mohl rozepsat ještě o ochranných oblečcích, aby člověk nebyl zbytečně mokrý, nebo nepotil prach, o rukavicích a tak-ale buď na vyžádání, nebo do SZ, abych tu nedělal nedovolenou reklamu :)
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4924
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#12 Respiratory

Příspěvek od python.p »

Tlakovovou láhví :P Bombu má na zádech max ten bandita.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 899
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Vůz: Volvo S60 2,5T AWD BSR
Bydliště: Vysočina

#13 Respiratory

Příspěvek od Stalin »

FrantaB píše:Jo, není snadné se v tom zorientovat a chce to mít nějaký multioborový přesah, aby se člověk orientoval v "proč" a ne jen "jak asi". Navíc je často problém s překlady, kdy překladatel ignoruje fakt, že "respiratory protection" obsahuje levely od banditova šátku přes obličej po izolační dýchací přístroj s bombou :evil:


Na barák ty 6035
https://obchod.klimafil.cz/p/445/filtr- ... m-6035-par

Nemusíš si pak dělat starosti s tím, že tady pod prknem nějaká plíseň a támhle u zásuvky houba ve zdi... P3 filtry berou i viry. A na řezání drážek pro elektriku drážkovačkou se dvěma protiběžnými kotouči je dobré si je vzít, protože tahle nenápadná mašinka dokáže být zdrojem nejjemnějšího prachu, se kterým se lze v běžném civilním životě potkat. A tím, jak jsou zavřené v krabičce se vstupem od hlavy vydrží citelně déle než jakákoliv jiná verze, protože bordel do nich nejde napřímo.


Co se stromů týče-pokud jich stříkáš pár, stačí stát vždy proti větru s FFP2 respirátorem. Pokud to nejde, pak polomasku s P2 filtry. Pro 3M celá sestava takhle, plošiny a držáky zůstávají, filtry se mění:
https://obchod.klimafil.cz/p/281/plosina-pod-casticove-filtry-3m-603-par
https://obchod.klimafil.cz/p/156/filtr-casticovy-p2-3m-5925-par
https://obchod.klimafil.cz/p/280/drzak-casticovych-filtru-filtru-3m-501-par

A jestli se pohybuješ v řádu od prvních desítek stromů nebo máš rozložitější koruny a stříkáš často/musíš použít ty větší svinstva co jsou na seznamu povolených přípravků, je fajn použít i uhlíkové filtry-takže celá sestava:
https://obchod.klimafil.cz/p/334/filtr-protiplynovy-a1b1e1k1-3m-6059-par
https://obchod.klimafil.cz/p/156/filtr-casticovy-p2-3m-5925-par
https://obchod.klimafil.cz/p/280/drzak-casticovych-filtru-filtru-3m-501-par

Ten uhlíkový filtr je na pár sezon, když ho po použití sundáš a zavřeš do pytlíku nebo dózy, aby nechytal smrady z okolí. Na jednu stranu je to trochu zbytečný přestřel, ale některé přípravky mají vlivem UV při aplikaci určitý odpar a fakt to není dobré dýchat. O přípravcích pro akutní zásahy nemluvě, že. I proto, že ty látky jsou postavené na perzistenci v řádu týdnů venku na dešti a sluníčku, takže v plicích se odbourávají déle a hůř. A už jsem víckrát viděl lidi, kterým bylo evidentně blbě a trochu se motali i ještě třetí den po aplikaci, kdy konečně sebrali dost sil přijít si pro něco na hubu, aby to mohli dodělat :%)
A na některé preventivní, dlouho perzistntní insekticidy je lepší použít rovnou celomasku.


Na obojí bych se mohl rozepsat ještě o ochranných oblečcích, aby člověk nebyl zbytečně mokrý, nebo nepotil prach, o rukavicích a tak-ale buď na vyžádání, nebo do SZ, abych tu nedělal nedovolenou reklamu :)

Diky moc za radu a vysvětlení má obědnáno.
Standa
_________________
VOLVO S60 2,5T 154KW AWD 2003 SCARAB GREEN, BSR stage 2, Simons 2,5" 250ps, brzdy 320mm, 18" Nebula
BYLO Volvo 480 Turbo Black 88kw Volvo 480 ES red 70kw

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3094
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

#14 Respiratory

Příspěvek od eLzyx »

nebyl by nějaký tip na to co používat při lakovaní? Ať syntetickými nebo vodouředitelnými barvami?
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 611
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#15 Respiratory

Příspěvek od FrantaB »

Zastříknout škrábanec a rozleštit? Filtry A2 na smrad a P2 na to, aby rozprach z pistole nešel do uhlí. To se nesmí stávat. Případně filtr A2-P3, pokud pro danou polomasku existuje jenom ten.

Jestli to má být na provoz 8/5, pak je to úplně jiná pohádka a je potřeba vědět něco o tom, jak to vypadá v provozu. V principu buď filtroventilačka (zařízení s ventilátorem, které přes filtry žene vzduch do nějakého pytle na hlavě), anebo je člověk na šlauchu z rozvodu stlačeného vzduchu. Má to svoje pro a proti, jedno i druhé a vyznat se v tom není úplně easy.
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3094
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

#16 Respiratory

Příspěvek od eLzyx »

spíše takové to drobné lakování při renovaci veterána. Stříknout palubku, kola, nárazníky, případně jiné drobné věci. Všechno dělám venku na čerstvém vzduchu, tak půlhoďky /den. Měl jsem akorát obyč uhlíkáč a trochu to pomohlo, ale nebylo to úplně ono.
Takže ty A2 + P2/3 by asi měli stačit. Díky
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
Odpovědět

Zpět na „o všem možném :-)“