D5 158 kW v S80II, kolik z něj jde vyždímat

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1325
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

#1 D5 158 kW v S80II, kolik z něj jde vyždímat

Příspěvek od Daniel Kout »

Ahoj, rád bych se zeptal znalců na možnosti úprav motoru D5, potažmo celého auta, konkrétně S80, pro zvýšení výkonu a řidičských zážitků.

Vozidlo: S80 rok 2013, motor D5, 158 kW, AWD, automat.
Aktuálně najeto 200 t.km, auto servisované, technický stav velmi dobrý.

Řekněme, že hypoteticky nevím co roupama a s pěnězi a rozhodnu se pro úpravy tohoto pohodového auta. Záměrem není nesmyslné zvýšení výkonu na úkor užitných vlastností a životnosti, ale sofistikované využití dostupného potenciálu s preventivní výměnou a posílením nejvíce exponovaných částí a laděním komponent pro zvýšení ovladatelnosti.

Cílový stav 300 ps., zbytek auta musí odpovídat zvýšení výkonu. Nechci úpravy projevující se kouřem při akceleraci apod..

Děkuji Dan


p.s.: pro zasmání, nechci přeci tak moc, BSR nabízí soft na 272 ps.... :wink:

Vážně: slyšel jsem na odladění BSR pozitivní reakci, ale počítám s úpravou HW + SW.

Příspěvky prosím pouze konstruktivní - např. ať si koupím A6 BiTD, BMW apod..
Naposledy upravil(a) Daniel Kout dne 16 pro 2017 19:03, celkem upraveno 1 x.
_________________
S90 B5

Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1325
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

#2 D5 158 kW v S80II, kolik z něj jde vyždímat

Příspěvek od Daniel Kout »

Doplním. Zadání úpravy je "na klíč" v rozsahu:

- vzájemné ujasnění pojmů a dojmů
- seznámení s možnostmi úpravy, edukaci a vysvětlení případných požadovaných nesmyslů
- kalkulaci úpravy
- časového harmonogramu provedení
- profesionálním provedení všech zasmluvněných úprav
- prezentaci a "zaškolení obsluhy"
- záruky na úpravy
- záručního i pozáručního ochotného a profesionálního servisu

Dan.
_________________
S90 B5

GDPR_user

#3 D5 158 kW v S80II, kolik z něj jde vyždímat

Příspěvek od GDPR_user »

Nebylo by lepší koupit T6 než smradlavou naftu?

Ares
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 432
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Petržalka
Vůz: S80II C30
Bydliště: Bratislava

#4 D5 158 kW v S80II, kolik z něj jde vyždímat

Příspěvek od Ares »

Nepokusaj hada bosou nohou. Praskajuce vložky piestov ti za to asi nestoja.
_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
Obrázek;~~~~~~~~~~~~Obrázek
ORIGINÁL diagnostika v BA - DiCE+BlueTooth - 0903404273
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]

PINĎABC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4973
Registrován: 12 roků 1 měsíc
Bydliště: Bílovec
Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR

#5 D5 158 kW v S80II, kolik z něj jde vyždímat

Příspěvek od PINĎABC »


Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1325
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

#6 D5 158 kW v S80II, kolik z něj jde vyždímat

Příspěvek od Daniel Kout »

martinopel píše:Nebylo by lepší koupit T6 než smradlavou naftu?
O žádné pěkné T6 nevím.
_________________
S90 B5

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#7 D5 158 kW v S80II, kolik z něj jde vyždímat

Příspěvek od Honza »

A k čemu to všechno bude dobrý?
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

PINĎABC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4973
Registrován: 12 roků 1 měsíc
Bydliště: Bílovec
Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR

#8 D5 158 kW v S80II, kolik z něj jde vyždímat

Příspěvek od PINĎABC »


Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1325
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

#9 D5 158 kW v S80II, kolik z něj jde vyždímat

Příspěvek od Daniel Kout »

Honza píše:A k čemu to všechno bude dobrý?
Pro potěšení a zábavu.

Moje standardní cestování má dvě podoby. Cesta na jednání, schůzku apod. rychle a zběsile :wink: ... v rámci Volvo možností, takže svižně a pohodlně. Cesta zpět domů pohodové kochání s občasným využitím potenciálu auta pro radost a vyčištění hlavy - opět v rámci Volvo standardu. A celé to na co se ptám, by tedy mohlo znít, kde a co přidat a zlepšit, aby to bylo ještě lepší?

p.s.: nafta mi nesmrdí. T6 jsem měl několikrát a s nájezdem 80tis to není úplně problém, ale se spotřebou 12+ mě to přestalo bavit.
Teď mám nafťáka, kde je psané, že příští nebude benzín? Stejně jezdím za 9. :wink: Ale upřímně, benzín mám rád, je noblesní, ale tohle bych řešil jako podstatné až někde na úrovni Jag XF, XJ apod. I s benzínovou S80II T6 mi každé 530D nebo A6 TDi vždy hladce ujelo. A proto mi právě u Volva nafta nevadí, D5 mě nikterak neuráží a usmívám se skoro jako s ...... až se to bojím říct ... s V8...
_________________
S90 B5

GDPR_user

#10 D5 158 kW v S80II, kolik z něj jde vyždímat

Příspěvek od GDPR_user »

Danniel74 píše: A celé to na co se ptám, by tedy mohlo znít, kde a co přidat a zlepšit, aby to bylo ještě lepší?
Pracujeme na silentblocích zadní nápravy pro platformu P3. Jedno auto již jezdí a výsledky jsou fascinující!!! Momentálně čekáme na první serii. :wink: Cena bude podstatně vyšší,než silentbloky,které lze koupit,ale chování auta je po výměně naprosto úžasné!

Jakub Svoboda
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 5087
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#11 D5 158 kW v S80II, kolik z něj jde vyždímat

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Tak toto mě zajímá, zrovna zadní nápravu budu na jaře řešit. Takže i na XC70III MY2010 by měli pasovat že?
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2206
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#12 D5 158 kW v S80II, kolik z něj jde vyždímat

Příspěvek od Zajsoft »

martinopel píše:
Danniel74 píše: A celé to na co se ptám, by tedy mohlo znít, kde a co přidat a zlepšit, aby to bylo ještě lepší?
Pracujeme na silentblocích zadní nápravy pro platformu P3. Jedno auto již jezdí a výsledky jsou fascinující!!! Momentálně čekáme na první serii. :wink: Cena bude podstatně vyšší,než silentbloky,které lze koupit,ale chování auta je po výměně naprosto úžasné!
Cus, tak rovnou prosim o jednu sadu na nasi V8. :-)

Jinak co se tyce uprav, tak vzit (ne)snizene tlumice/pruziny Bilstein/Eibach B12-Pro kit(snizeni 30mm na obouch napravach), jinak B6 nesnizene...
Vymenit predni stabilizator z UR nebo IPD, nevim jak ma D5 tlustej zadni, pokud je tenci nez mozna nahrada, tak taky...
Rozperu do motoru a kufru, ramy na podvozek od UR, dle toho co vyrabej - maj dost bordel v oznaceni...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

GDPR_user

#13 D5 158 kW v S80II, kolik z něj jde vyždímat

Příspěvek od GDPR_user »

Jakub Svoboda píše:Tak toto mě zajímá, zrovna zadní nápravu budu na jaře řešit. Takže i na XC70III MY2010 by měli pasovat že?
Měly by,nicméně ještě musíme změřit šířku ramene.Průměrově jsou stejné, ale např XC60 má širší rameno,takže tam bude silentblok trošku jiný.Nicméně budeme vyrábět na kompletní platformu a dost možná i na P1 která má stejně řešené zadní zavěšení.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 327
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: 9-3 V6 Aero Maptun stage 1

#14 D5 158 kW v S80II, kolik z něj jde vyždímat

Příspěvek od tomik T5 »

předpokládám mnohem živější zadní nápravu,tedy přetáčivost po ubrání plynu v zatáčce?
_________________
bylo 850 T5 estate 1995 sazka edition
bylo V 40 T4 1999 adusum
bylo V 70 T5 1999 sazka edition
je 9-3 V6 Aero 2007 maptun stage 1

GDPR_user

#15 D5 158 kW v S80II, kolik z něj jde vyždímat

Příspěvek od GDPR_user »

tomik T5 píše:předpokládám mnohem živější zadní nápravu,tedy přetáčivost po ubrání plynu v zatáčce?
Nikoliv,jde o to,že pokud s P3 projedeš zatáčku ostřeji,nebo v ní trefíš nerovnost,dojde k "žvýknutí" nápravy a pohybu auta do boku.

Jakub Svoboda
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 5087
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#16 D5 158 kW v S80II, kolik z něj jde vyždímat

Příspěvek od Jakub Svoboda »

martinopel píše:Nikoliv,jde o to,že pokud s P3 projedeš zatáčku ostřeji,nebo v ní trefíš nerovnost,dojde k "žvýknutí" nápravy a pohybu auta do boku.
No tak pokud tohle řeší nové silentbloky, tak sem snimi. Zrovna tohle mě dost štve.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

GDPR_user

#17 D5 158 kW v S80II, kolik z něj jde vyždímat

Příspěvek od GDPR_user »

Jakub Svoboda píše:
martinopel píše:Nikoliv,jde o to,že pokud s P3 projedeš zatáčku ostřeji,nebo v ní trefíš nerovnost,dojde k "žvýknutí" nápravy a pohybu auta do boku.
No tak pokud tohle řeší nové silentbloky, tak sem snimi. Zrovna tohle mě dost štve.
Chvilku vydrž po Novém roce se rozjede seriová výroba,zatím odlaďujeme. :wink:

Jakub Svoboda
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 5087
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#18 D5 158 kW v S80II, kolik z něj jde vyždímat

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Ok, tak pak dej vědět, já to plánuji až tak na duben - květen, až bude pěkně. Díky
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“