Diesel vs. Benzin vs. LPG/CNG - argumenty
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 4930
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#51 Diesel vs. Benzin vs. LPG/CNG - argumenty
U benzínu (potažmo i LPG a CNG) při správném nastavení a absenci závad v distribuci motorového oleje by z výfuku mělo odcházet pouze toto: CO2, vodní pára vzdušný dusík v nezměněné formě a zanedbatelné množství oxidů dusíku.
U nafty se k tomu zřejmě přidá jisté množství sloučenin siry.
Se stupněm opotřebovanosti motoru asi budou stoupat zplodiny hoření oleje (to si netroufnu odhadnout co to asi bude)
a u nafty saze (pevné částice) různých velikostí.
Poměr produkce CO2 u obou typů motoru /výkon netuším, ale výbuch nějaké sopky na Islandu tuto hodnotu jistě hravě zastíní na několik desítek let
U nafty se k tomu zřejmě přidá jisté množství sloučenin siry.
Se stupněm opotřebovanosti motoru asi budou stoupat zplodiny hoření oleje (to si netroufnu odhadnout co to asi bude)
a u nafty saze (pevné částice) různých velikostí.
Poměr produkce CO2 u obou typů motoru /výkon netuším, ale výbuch nějaké sopky na Islandu tuto hodnotu jistě hravě zastíní na několik desítek let
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 12079
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#52 Diesel vs. Benzin vs. LPG/CNG - argumenty
Romolusw: i fungující benzínový kat pouští CO. Nicméně CO u dýzlu skoro neni, ale za to je několikanásobně víc NOxů a k tomu saze. Benzín jede furt na stechiometrický poměr. Dýzl nikoliv a proto ty NOxy. Poslední nafťáky už to umí regulovat výrazně líp a už taky jedou kolem lambda = 1.
Síra tam rozhodně neni, ta by zabila kat i na naftě, je to katalytický jed. Aby katy dobře fungovaly, musela se síra z paliv téměř vymazat.
Síra tam rozhodně neni, ta by zabila kat i na naftě, je to katalytický jed. Aby katy dobře fungovaly, musela se síra z paliv téměř vymazat.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 4930
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#53 Diesel vs. Benzin vs. LPG/CNG - argumenty
Možný to je, já se zasek na naftě před 20ti lety a můj traktor jezdí i na "slunečnici", ta síru nemá
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 371
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Čavisov
- Vůz: V70 III D5 Polestar, C30 R-Design
#54 Diesel vs. Benzin vs. LPG/CNG - argumenty
Dost zajímé výsledky, kdy se vyplatí koupit "levnej" benzin oproti nafte, která je při nákupu dražší.
http://autobible.euro.cz/galerie-stredu-vyplati-se-nejoblibenejsi-auta-dieselem-jen-kdyz-najedete-stovky-tisic-km/
jsou to řádově stovky tisíc km, kdy se vstupní investice vrátí. A to se pak dál nebavíme o avizovaných diesel servisech. Nejrychlejší návratnost je u V90, byť slabší motor.
"Naftové Volvo V90 D4 se proti benzinovému T5 vyplatí už po 23 580 km. Je ale slabší"
[img]http://blog.caranddriver.com/wp-content/uploads/2017/02/2018-Volvo-V90-PLACEMENT-626x383.jpg[/img]
http://autobible.euro.cz/galerie-stredu-vyplati-se-nejoblibenejsi-auta-dieselem-jen-kdyz-najedete-stovky-tisic-km/
jsou to řádově stovky tisíc km, kdy se vstupní investice vrátí. A to se pak dál nebavíme o avizovaných diesel servisech. Nejrychlejší návratnost je u V90, byť slabší motor.
"Naftové Volvo V90 D4 se proti benzinovému T5 vyplatí už po 23 580 km. Je ale slabší"
[img]http://blog.caranddriver.com/wp-content/uploads/2017/02/2018-Volvo-V90-PLACEMENT-626x383.jpg[/img]
_________________
V5O , V70 Polestar C30 R-Design, Galerie : https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=58961
http://www.radektrojan.cz/
V5O , V70 Polestar C30 R-Design, Galerie : https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=58961
http://www.radektrojan.cz/
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 168
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: Valašské Meziříčí
- Vůz: V70 MY2004 D5244T
#55 Diesel vs. Benzin vs. LPG/CNG - argumenty
Tady je dulezite vsimnout si poznamky, ze vychazeji z tabulkove spotreby.
Myslim, ze realita, predevsim pokud na to radi slapete, bude jina.
B.
Myslim, ze realita, predevsim pokud na to radi slapete, bude jina.
B.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 371
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Čavisov
- Vůz: V70 III D5 Polestar, C30 R-Design
#56 Diesel vs. Benzin vs. LPG/CNG - argumenty
beatle píše:Tady je dulezite vsimnout si poznamky, ze vychazeji z tabulkove spotreby.
Myslim, ze realita, predevsim pokud na to radi slapete, bude jina.
B.
To určitě, ale ona nesedí jak u benzínu, tak u nafty. Je ale pravda, že když špápneš na krk malilililililinkatýmu TSI, tak asi poměrově sežere víc než když si dáš podobnou dynamiku v turbodieselu.
_________________
V5O , V70 Polestar C30 R-Design, Galerie : https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=58961
http://www.radektrojan.cz/
V5O , V70 Polestar C30 R-Design, Galerie : https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=58961
http://www.radektrojan.cz/
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 3225
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Slaný, okr. Kladno
- Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98
#57 Diesel vs. Benzin vs. LPG/CNG - argumenty
docela srozumitelný a logický článek.
Nejvíce mě zaujala pasáž o velikosti částic a jejich vlivu na karcinogenitu, čož má velkou logiku a srovnání se starými auty. Emisní normy a pod.
Jestli si ještě někdo pamatuje azbest, tak to je úplně stejná principiální spojitost, proč je azbest karcinogenní,
Pro mě docela zásadní argumentace, proč nekupovat dieslové auto.
Nemyslím si, že jde o poplašné zprávy, ale poměrně drsná fakta.
http://www.auto.cz/filtry-pevnych-castic-normalni-je-nekourit-108466
praha:
http://www.auto.cz/aut-filtru-pevnych-castic-cesku-stale-vice-je-jich-milion-104924
V dnešní době již 1 človek ze 3 onemocní za svého života rakovinou.
Automobilismus je jistě pouze jednou z více příčin, ale zřejmě ne nepodstatnou.
Nejvíce mě zaujala pasáž o velikosti částic a jejich vlivu na karcinogenitu, čož má velkou logiku a srovnání se starými auty. Emisní normy a pod.
Jestli si ještě někdo pamatuje azbest, tak to je úplně stejná principiální spojitost, proč je azbest karcinogenní,
Pro mě docela zásadní argumentace, proč nekupovat dieslové auto.
Nemyslím si, že jde o poplašné zprávy, ale poměrně drsná fakta.
http://www.auto.cz/filtry-pevnych-castic-normalni-je-nekourit-108466
praha:
http://www.auto.cz/aut-filtru-pevnych-castic-cesku-stale-vice-je-jich-milion-104924
V dnešní době již 1 človek ze 3 onemocní za svého života rakovinou.
Automobilismus je jistě pouze jednou z více příčin, ale zřejmě ne nepodstatnou.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 3351
- Registrován: 10 roků 2 měsíce
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
#58 Diesel vs. Benzin vs. LPG/CNG - argumenty
Souhlas s doktorem
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 889
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: české budějovice
- Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D
#59 Diesel vs. Benzin vs. LPG/CNG - argumenty
našel jsem k těm emisím graf:
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 4930
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#60 Diesel vs. Benzin vs. LPG/CNG - argumenty
Ty čísla v tom grafu nesouhlasí. To by znamenalo, že nafta obsahuje kyslík, nebo že benzínový motor jej bez náhrady likviduje
Benzíňák udělá z 24% kyslíku skoro stejné množství CO2+H2O jako nafťák z 14% kyslíku (když 10% zbývá)
Dusík taky nesedí o 4%
Benzíňák udělá z 24% kyslíku skoro stejné množství CO2+H2O jako nafťák z 14% kyslíku (když 10% zbývá)
Dusík taky nesedí o 4%
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 889
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: české budějovice
- Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D
#61 Diesel vs. Benzin vs. LPG/CNG - argumenty
už k tomu bohužel nemám zdroj, kdysi jsem si to stáhnul z nějakýho článku na netuRomulusw píše:Ty čísla v tom grafu nesouhlasí. To by znamenalo, že nafta obsahuje kyslík, nebo že benzínový motor jej bez náhrady likviduje
Benzíňák udělá z 24% kyslíku skoro stejné množství CO2+H2O jako nafťák z 14% kyslíku (když 10% zbývá)
Dusík taky nesedí o 4%
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997
#62 Diesel vs. Benzin vs. LPG/CNG - argumenty
Cigarety obsahují také pevné mikročástice a musím je dýchat když procházím okolo každé restaurace, nebo jakékoliv budovy ve které je zakázáno kouření, od kuřáků před ní postávajících.
Kolik emisí bylo vytvořeno na to, abyste si mohli zatelefonovat z telefonu vyrobeného na druhé polovině světa, nebo kouknout na fórum na NB vyrobeném tamtéž?
Celá ekologie je jenom jeden velký byznys, který je teď v módě. Až se zavedou elektromobily a všude budou solární panely místo polí s pšenicí a budeme jezdit bez emisí, zavedou lov na hovězí maso, poněvadž skot produkuje hodně skleníkových plynů. Až vybijeme skot, zavedou se emisní povolenky na prdy, abychom dále neoteplovali planetu. Kuřáci ale budou kouřit dál a svinit vzduch ve městech emisemi z cigaret, poněvadž si na cigaretách mastí kapsu stát, takže se zakazovat nebudou. Jenom se budou vymýšlet další debilní nařízení, které se budou tvářit jako boj proti kouření, v reálu ale budou omezovat úplně jinou skupinu lidí.
P.S. Kuřáci mi nevadili, dokud jejich hloučky nezačaly zabírat celé chodníky před hospodou, popř. vypouštět koncentrovaně kouř z cigaret nahoru směrem k mému kanclu, takže si nemůžu otevřít okno a musím mít jenom puštěnou klimošku.
Kolik emisí bylo vytvořeno na to, abyste si mohli zatelefonovat z telefonu vyrobeného na druhé polovině světa, nebo kouknout na fórum na NB vyrobeném tamtéž?
Celá ekologie je jenom jeden velký byznys, který je teď v módě. Až se zavedou elektromobily a všude budou solární panely místo polí s pšenicí a budeme jezdit bez emisí, zavedou lov na hovězí maso, poněvadž skot produkuje hodně skleníkových plynů. Až vybijeme skot, zavedou se emisní povolenky na prdy, abychom dále neoteplovali planetu. Kuřáci ale budou kouřit dál a svinit vzduch ve městech emisemi z cigaret, poněvadž si na cigaretách mastí kapsu stát, takže se zakazovat nebudou. Jenom se budou vymýšlet další debilní nařízení, které se budou tvářit jako boj proti kouření, v reálu ale budou omezovat úplně jinou skupinu lidí.
P.S. Kuřáci mi nevadili, dokud jejich hloučky nezačaly zabírat celé chodníky před hospodou, popř. vypouštět koncentrovaně kouř z cigaret nahoru směrem k mému kanclu, takže si nemůžu otevřít okno a musím mít jenom puštěnou klimošku.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 12079
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#63 Diesel vs. Benzin vs. LPG/CNG - argumenty
Jukni na to a zamysli se, co se stane s palivem, který shoří a vyleze vejfukem, jaký to bude mít vliv na podíl dusíku.Romulusw píše:Ty čísla v tom grafu nesouhlasí. To by znamenalo, že nafta obsahuje kyslík, nebo že benzínový motor jej bez náhrady likviduje
Benzíňák udělá z 24% kyslíku skoro stejné množství CO2+H2O jako nafťák z 14% kyslíku (když 10% zbývá)
Dusík taky nesedí o 4%
Benzín je řízenej množstvym kyslíku ve válci, nesmí být ani chudý ani bohatý, takže 0 u O2 je cajk.
Nafta jede v chudém režimu a některý dusík převede na NOx, a ve výfuku je tim pádem i kyslík.
Takže za mě cajk, pro představu pěkný obrázek.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 4930
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#64 Diesel vs. Benzin vs. LPG/CNG - argumenty
Já ti rozumím, ale tady nesouhlasí podíly hmotností jednotlivých prvků.
Je to stejné, jako bys tvrdil, že když vezmeš kilo železných špon, necháš je zrezavět na prach, tak budou vážit zase kilo.
Nebudou, bude to vážit více o ten navázaný kyslík.
Kyslíku je navázáno v CO2 a H2O skoro stejný podíl v obou kruzích, ale u nafty ještě zbývá 10% plyného, tak kde se tam vzal? Ta necelá 2% CO u benzínu to nepoberou
Neříkám, že je to úplná blbost, ale múže to být účelově, nebo z jiných důvodů zkresleno, protože autor předpokládá, že se v tom nikdo po stránce atomových hmotností rýpat nebude.
Je to stejné, jako bys tvrdil, že když vezmeš kilo železných špon, necháš je zrezavět na prach, tak budou vážit zase kilo.
Nebudou, bude to vážit více o ten navázaný kyslík.
Kyslíku je navázáno v CO2 a H2O skoro stejný podíl v obou kruzích, ale u nafty ještě zbývá 10% plyného, tak kde se tam vzal? Ta necelá 2% CO u benzínu to nepoberou
Neříkám, že je to úplná blbost, ale múže to být účelově, nebo z jiných důvodů zkresleno, protože autor předpokládá, že se v tom nikdo po stránce atomových hmotností rýpat nebude.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 12079
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#65 Diesel vs. Benzin vs. LPG/CNG - argumenty
Máš recht, ALE, pokud budeš u těch špon řešit poměr železa ke kysliku, tak to před zreznutim bude 1/0 a pak to bude třeba 7/3.
A ten nepoměr kysliku je v tom, že on jen projde, aniž by reagoval, představ si, že prostě k tomu co se spálí projde ještě něco, co se chová jako inert.
Jako neřikám, že tam bota bejt nemůže, ale podle mě jí nemáš podle čeho odhalit.
A ten nepoměr kysliku je v tom, že on jen projde, aniž by reagoval, představ si, že prostě k tomu co se spálí projde ještě něco, co se chová jako inert.
Jako neřikám, že tam bota bejt nemůže, ale podle mě jí nemáš podle čeho odhalit.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 545
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: MSK
- Vůz: S80 D5 MY2004
#66 Diesel vs. Benzin vs. LPG/CNG - argumenty
Času od založení asi už bylo dost. Takže k čemu se ve vlákně došlo? Pokud by někdo nesouhlasil, napište a ještě se upraví. Výsledek pak hodím do úvodního příspěvku. Zkusil jsem přidat i orientační ceny, ať si kdokoli může vytvořit přibližnou představu (brána stará S80 s D5 vs. 2.4T). Beru cenu za nové díly bez práce (samosebou je možnost levnějšího repasu). Ve výsledku mi pořád diesel nevychází dráž. Ani při výměně všech kritických dílů pořád nenapočítám, že by to dohnalo rozdíl v Kč/km ve spotřebě PHM benzín/nafta.
DIESEL
+
nižší spotřeba PHM
neodchází tolik výfuky (pravděpodobně zanedbatelná položka)
stabilnější spotřeba v různých režimech jízdy
stavěny na vyšší nájezdy
-
větší zátěž pro tlumiče, silentbloky a brzdy (pravděpodobně je to ale ve výsledku cenově zanedbatelný rozdíl)
nemá rád kratší trasy (nezáleží ale jen na vzdálenosti, ale i na době)=neznamená, že diesel se nehodí do města
riziko investic - vstřiky (cca 5-6.000,-/kus), čerpadlo (cca 15.000,-), DPF (u novějších aut - cena kolem 25.000,-)
dražší žhavičky (cca 2x oproti svíčkám)
rozdílná cena emisí (cca o stovku dražší)
u nových aut vyšší pořizovací cena, u starších většinou nižší
může být problém se starty v extrémních mrazech
dražší baterie a odcházejí častěji (cena oproti benzínu cca dvojnásobná)
větší turbo=větší riziko (repas cca 7.000,-)
v zimě se pomaleji zahřívá (může eliminovat předhřev)
v budoucnu možný rozmach zákazů vjezdu o center měst
ekologie
BENZIN
+
nižší váha
sportovnější projev
menší hlučnost
-
u vyběhaných motorů vyšší spotřeba oleje
vyšší spotřeba PHM
CNG/LPG
+
nízká spotřeba PHM
možnost volby jízdy na plyn/benzín
-
LPG nemůžou do podzemních garáží
pořizovací náklady
každoroční revize (cca 300,-)
musí se měnit nádrž (cca 600,-)
filtry navíc (cca 150,-)
dražší emise (cca 2x oproti benzínu)
DIESEL
+
nižší spotřeba PHM
neodchází tolik výfuky (pravděpodobně zanedbatelná položka)
stabilnější spotřeba v různých režimech jízdy
stavěny na vyšší nájezdy
-
větší zátěž pro tlumiče, silentbloky a brzdy (pravděpodobně je to ale ve výsledku cenově zanedbatelný rozdíl)
nemá rád kratší trasy (nezáleží ale jen na vzdálenosti, ale i na době)=neznamená, že diesel se nehodí do města
riziko investic - vstřiky (cca 5-6.000,-/kus), čerpadlo (cca 15.000,-), DPF (u novějších aut - cena kolem 25.000,-)
dražší žhavičky (cca 2x oproti svíčkám)
rozdílná cena emisí (cca o stovku dražší)
u nových aut vyšší pořizovací cena, u starších většinou nižší
může být problém se starty v extrémních mrazech
dražší baterie a odcházejí častěji (cena oproti benzínu cca dvojnásobná)
větší turbo=větší riziko (repas cca 7.000,-)
v zimě se pomaleji zahřívá (může eliminovat předhřev)
v budoucnu možný rozmach zákazů vjezdu o center měst
ekologie
BENZIN
+
nižší váha
sportovnější projev
menší hlučnost
-
u vyběhaných motorů vyšší spotřeba oleje
vyšší spotřeba PHM
CNG/LPG
+
nízká spotřeba PHM
možnost volby jízdy na plyn/benzín
-
LPG nemůžou do podzemních garáží
pořizovací náklady
každoroční revize (cca 300,-)
musí se měnit nádrž (cca 600,-)
filtry navíc (cca 150,-)
dražší emise (cca 2x oproti benzínu)
_________________
S80 D5 120kW MY2004 - D5T5 Stage 2 147kW/470Nm
C30 2.0D 100kW MY2007
S80 D5 120kW MY2004 - D5T5 Stage 2 147kW/470Nm
C30 2.0D 100kW MY2007
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 3351
- Registrován: 10 roků 2 měsíce
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
#67 Diesel vs. Benzin vs. LPG/CNG - argumenty
Pro me je hlavni duvod proc nechtit diesel ekologie. zlaste u tech novych CR a starsich PD.
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 850
- Registrován: 12 roků 5 měsíců
- Bydliště: Zlaté Hory
- Vůz: ......
- Bydliště: Zlaté Hory
#68 Diesel vs. Benzin vs. LPG/CNG - argumenty
Já preferuji benzín,ne kvůli ekologii,ta je mi u prdele jsem zkrátka benzínovej a nemám rád to kadla kadla kadla...
_________________
Saab 9-3 1.8T 110Kw
Smart fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota Celica 1.8
Mercedes W220 S500 Long 225Kw
Mini Cooper Countryman 1.6D
Saab 9-3 1.8T 110Kw
Smart fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota Celica 1.8
Mercedes W220 S500 Long 225Kw
Mini Cooper Countryman 1.6D
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 4930
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#69 Diesel vs. Benzin vs. LPG/CNG - argumenty
A mě benzín prostě voní
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 195
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Jihozápad
- Vůz: bylo V70
#70 Diesel vs. Benzin vs. LPG/CNG - argumenty
Rok 2021, blíží se rok 2022..
má smysl uvažovat v dnešní době nad LPG? jaká je budoucnost?
je mi jasné, že dnešní přímovstřiky moc dobře předělat nejde. tak si říkám, zda mít něco staršího a to na LPG... je to cesta?
má smysl uvažovat v dnešní době nad LPG? jaká je budoucnost?
je mi jasné, že dnešní přímovstřiky moc dobře předělat nejde. tak si říkám, zda mít něco staršího a to na LPG... je to cesta?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1283
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
#71 Diesel vs. Benzin vs. LPG/CNG - argumenty
I dnesni primovstriky jde dobre predelat a funguje to v pohode, takze spis otazka preferenci - stary auto ale bytelny, jak by rekla stara skola nebo novy auto ale sunt, jak by rekla taktez stara skola. Anebo bytelny stary auto co se bude sypat a budes do nej sypat nebo novy auto bez starosti, jak by rekla moderni skola. Vyber si dle vlastnich moznosti a sveho presvedceni. Tim chci rict, ze oboje na lpg funguje a zbytek plati proste porad stejne…
_________________
V60 D4
V60 D4
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 7 Odpovědi
- 478 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od pozorovatel1
-
- 3 Odpovědi
- 952 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od PeS
-
- 2 Odpovědi
- 731 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od mirekcafa
-
- 13 Odpovědi
- 3077 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Urvanej
-
- 0 Odpovědi
- 381 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od David avdily.cz