něco k bezpečnosti

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
ksw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 917
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Olomouc city a okolí
Vůz: R design 2018 V60 D4
Bydliště: Olomouc city a okolí

#1 něco k bezpečnosti

Příspěvek od ksw »

http://www.repubblica.it/2007/07/motori/motori-luglio-2007/motori-spazi-frenata/motori-spazi-frenata.html

http://www.repubblica.it/popup/servizi/2007/motori/frenata.html

Emise znečišťujících látek, zrychlení, počet airbagů a dokonce i zbytečné nejvyšší rychlosti aut dnes známe nebo téměř ... ale zásadní skutečnost pro bezpečnost: brzdnou dráhu?

Kupodivu, nikdo neříká, kolik metrů je potřeba v autě ještě ujet, aby zastavilo.

Skoro katastrofa, protože díky pečlivosti odborného časopisu, (který nese náklady silničních testů) se můžeme dozvědět, že pokud jde o brzdné dráhy jsou propastné rozdíly mezi vozy dnes na prodej.

Shromáždili jsme dostupné údaje o zkouškách na silnici, pokud jedete 100 km/h a musíte ihned zastavit. Nejlepší a nejhorší výsledek je 10,6 metrů rozdílu. To je rozdíl , který auta nemilosrdně degraduje. Nejen to. Aniž bychom se pouštěli do paradoxu porovnat nejlepší s nejhorším, tak zjistíme, že i mezi teoreticky podobnými modely, existují propastné rozdíly. To jsou rozdíly jednoho metru nebo více které určují bezpečnost dopravy.

Pořadí. Na vrcholu najdeme Maserati Quattroporte Automatic, který se zastaví ve 33,5 metrech. Velkolepé. Pak čtveřice opravdových šampiónů, že BMW M5 Touring, Maserati Quattroporte Sport GT, Porsche 911 Turbo a Boxsters: 34,6 metrů.

A nejhorší: Škoda Fabia Kombi (42.1 m), Subaru Outback (42,4), Volkswagen Polo 1.4 TDi (42,8), Saab 9-3 Cabrio (42, 9 metrů), a úplně poslední místo Volvo XC 70, jinak nejpohlednější volvo - 44,1 metrů. Chevrolet Matiz (45,4) a Nissan X-Trail (starý model, ale to je výběhový model) (45,6).

Pozor, data odpovídající autům v perfektním stavu, nové pneumatiky a řízené profesionálními řidiči, takže ve skutečnosti to může být ještě horší. Klasické klišé, že sportovní auto - viník je odhalen, tak docela neplatí. Corvetta brzdí v 37 metrech, jako normální Fiat Bravo a legendární Lamborghini Murcielago dává neuspokojivých „39 m“ jako Peugeot 1007 s posuvnými dveřmi.

Problémem některého supersportu, který zbytečně dosahuje 300 km/h je to, že často musí brzdit již ve 100 km/h a né jen upřednostňovat velmi vysoké rychlosti. V půměrném provozu je
daleko důležitější bezpečné - rychlé zastavení než zrychlení.

Ve všech případech může čtenář analyzovat a objevit mnoho rozdílů mezi modelem (uvádíme asi 300), a mezi značkou. Jedna věc je jistá: tyto vozy nejsou všechny stejné, a to zejména pokud jde o bezpečnost. A než se chlubit výsledky v nárazových testech (4 nebo 5 hvězdiček ), mnoho výrobců by udělalo dobře, kdyby zpracovali - uvedli brzdnou dráhu svých vozů. Některé z nich mají zoufalou potřebu ... co dohánět
(25 červenec 2007)


za sebe uvádím, že nevím přesně, kterého modelu volva se to týká, v tabulce je xc 70 a v textu
xc 90, čili někde se chybička vloudila ,
a jinak mne ta xc 70 a subaru mrzí, pže tyto vozy jsem favorizoval jako případné následníky . . .
ale to už je o něčem jiném.
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(

ksw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 917
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Olomouc city a okolí
Vůz: R design 2018 V60 D4
Bydliště: Olomouc city a okolí

#2 něco k bezpečnosti

Příspěvek od ksw »

no, ze 127 popsaných stránek o new xc 90 někdo - majitel může přiznat jak na tom je s bezpečným zastavením
:)
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(

GDPR_user

#3 něco k bezpečnosti

Příspěvek od GDPR_user »

Zásadní v tomto zpomalení hraje váha auta.Je naprosto logické,že na zastavení 2t potřebuješ větší dráhu,než na zastavení 1t neustále se omílá bezpečnost,emise apod,ale auta jsou stále těžší.Auta se vybavují různými komfortními věcmi,ale vše je na úkor váhy.


hoffi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 309
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region
Vůz: 2xV70
Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region

#5 něco k bezpečnosti

Příspěvek od hoffi »

martinopel píše:Zásadní v tomto zpomalení hraje váha auta.Je naprosto logické,že na zastavení 2t potřebuješ větší dráhu,než na zastavení 1t neustále se omílá bezpečnost,emise apod,ale auta jsou stále těžší.Auta se vybavují různými komfortními věcmi,ale vše je na úkor váhy.
Tak samozřejmě váha vozu je rozhodující. Podle mě srovnávat brzdnou dráhu aut, kdy rozdíl mezi váhami jednotlivých aut je tak markantní, je nesmyslné. Další podstatným faktorem jsou brzdy, kdy do těch super sportovních aut dávají v podstatě to nejlepší co jde, už jen pro to, že jsou schopna jezdit 300 km/h a cena auta je pak o tři třídy jinde. Základ je ale pořád váha vozu, fyzika je fyzika tu neojebete. To jako kdybych chtěl brzdit vlak z váhou 100 t na stejnou zábrzdnou vzdálenost jako vlak s 1000t, to je prostě nereálné. 8)
_________________
Je : V70 r.v. 1999 , V70 [ B 5244 S2] r.v 2003
Bylo: Saab 900SE 2.0T ( B204L - 136kw/185k) r.v.1994 "Black snake",850 T5 estate 2.3T r.v. 1994 "RED DWARF",850 GLE estate 2.5 10v r.v.1993

Hary
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 850
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Neratovice
Vůz: V70I 1998 2.5 TDI Silver

#6 něco k bezpečnosti

Příspěvek od Hary »

Nejen váha auta, ale i šířka pneu.
Kolikrát jsou ta koncernová auta (a nejen ty) obuta ne stašných užovkách v rámci zachování co nejmenšího valivého odporu a tím snížení spotřeby. třeba 165 vs. 205 se musí projevit někde.
_________________
Je: Škodofka
Bylo:V70 TDI r.v.98 Silver, Octavia TDI r.v.2000, Opel Astra 2000, Honda Prelude 1996, Honda Civic coupe 1995, Honda Civic sedan 1995.

dumi.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3330
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#7 něco k bezpečnosti

Příspěvek od dumi.cz »

Hary píše:třeba 165 vs. 205 se musí projevit někde.
Na spotrebe => emisich... zbytek je pro vyrobce nepodstatny :)
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“