http://www.repubblica.it/2007/07/motori/motori-luglio-2007/motori-spazi-frenata/motori-spazi-frenata.html
http://www.repubblica.it/popup/servizi/2007/motori/frenata.html
Emise znečišťujících látek, zrychlení, počet airbagů a dokonce i zbytečné nejvyšší rychlosti aut dnes známe nebo téměř ... ale zásadní skutečnost pro bezpečnost: brzdnou dráhu?
Kupodivu, nikdo neříká, kolik metrů je potřeba v autě ještě ujet, aby zastavilo.
Skoro katastrofa, protože díky pečlivosti odborného časopisu, (který nese náklady silničních testů) se můžeme dozvědět, že pokud jde o brzdné dráhy jsou propastné rozdíly mezi vozy dnes na prodej.
Shromáždili jsme dostupné údaje o zkouškách na silnici, pokud jedete 100 km/h a musíte ihned zastavit. Nejlepší a nejhorší výsledek je 10,6 metrů rozdílu. To je rozdíl , který auta nemilosrdně degraduje. Nejen to. Aniž bychom se pouštěli do paradoxu porovnat nejlepší s nejhorším, tak zjistíme, že i mezi teoreticky podobnými modely, existují propastné rozdíly. To jsou rozdíly jednoho metru nebo více které určují bezpečnost dopravy.
Pořadí. Na vrcholu najdeme Maserati Quattroporte Automatic, který se zastaví ve 33,5 metrech. Velkolepé. Pak čtveřice opravdových šampiónů, že BMW M5 Touring, Maserati Quattroporte Sport GT, Porsche 911 Turbo a Boxsters: 34,6 metrů.
A nejhorší: Škoda Fabia Kombi (42.1 m), Subaru Outback (42,4), Volkswagen Polo 1.4 TDi (42,8), Saab 9-3 Cabrio (42, 9 metrů), a úplně poslední místo Volvo XC 70, jinak nejpohlednější volvo - 44,1 metrů. Chevrolet Matiz (45,4) a Nissan X-Trail (starý model, ale to je výběhový model) (45,6).
Pozor, data odpovídající autům v perfektním stavu, nové pneumatiky a řízené profesionálními řidiči, takže ve skutečnosti to může být ještě horší. Klasické klišé, že sportovní auto - viník je odhalen, tak docela neplatí. Corvetta brzdí v 37 metrech, jako normální Fiat Bravo a legendární Lamborghini Murcielago dává neuspokojivých „39 m“ jako Peugeot 1007 s posuvnými dveřmi.
Problémem některého supersportu, který zbytečně dosahuje 300 km/h je to, že často musí brzdit již ve 100 km/h a né jen upřednostňovat velmi vysoké rychlosti. V půměrném provozu je
daleko důležitější bezpečné - rychlé zastavení než zrychlení.
Ve všech případech může čtenář analyzovat a objevit mnoho rozdílů mezi modelem (uvádíme asi 300), a mezi značkou. Jedna věc je jistá: tyto vozy nejsou všechny stejné, a to zejména pokud jde o bezpečnost. A než se chlubit výsledky v nárazových testech (4 nebo 5 hvězdiček ), mnoho výrobců by udělalo dobře, kdyby zpracovali - uvedli brzdnou dráhu svých vozů. Některé z nich mají zoufalou potřebu ... co dohánět
(25 červenec 2007)
za sebe uvádím, že nevím přesně, kterého modelu volva se to týká, v tabulce je xc 70 a v textu
xc 90, čili někde se chybička vloudila ,
a jinak mne ta xc 70 a subaru mrzí, pže tyto vozy jsem favorizoval jako případné následníky . . .
ale to už je o něčem jiném.
něco k bezpečnosti
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 917
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Olomouc city a okolí
- Vůz: R design 2018 V60 D4
- Bydliště: Olomouc city a okolí
#1 něco k bezpečnosti
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 917
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Olomouc city a okolí
- Vůz: R design 2018 V60 D4
- Bydliště: Olomouc city a okolí
#2 něco k bezpečnosti
no, ze 127 popsaných stránek o new xc 90 někdo - majitel může přiznat jak na tom je s bezpečným zastavením
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
#3 něco k bezpečnosti
Zásadní v tomto zpomalení hraje váha auta.Je naprosto logické,že na zastavení 2t potřebuješ větší dráhu,než na zastavení 1t neustále se omílá bezpečnost,emise apod,ale auta jsou stále těžší.Auta se vybavují různými komfortními věcmi,ale vše je na úkor váhy.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 308
- Registrován: 17 roků
- Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region
- Vůz: 2xV70
- Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region
#5 něco k bezpečnosti
Tak samozřejmě váha vozu je rozhodující. Podle mě srovnávat brzdnou dráhu aut, kdy rozdíl mezi váhami jednotlivých aut je tak markantní, je nesmyslné. Další podstatným faktorem jsou brzdy, kdy do těch super sportovních aut dávají v podstatě to nejlepší co jde, už jen pro to, že jsou schopna jezdit 300 km/h a cena auta je pak o tři třídy jinde. Základ je ale pořád váha vozu, fyzika je fyzika tu neojebete. To jako kdybych chtěl brzdit vlak z váhou 100 t na stejnou zábrzdnou vzdálenost jako vlak s 1000t, to je prostě nereálné.martinopel píše:Zásadní v tomto zpomalení hraje váha auta.Je naprosto logické,že na zastavení 2t potřebuješ větší dráhu,než na zastavení 1t neustále se omílá bezpečnost,emise apod,ale auta jsou stále těžší.Auta se vybavují různými komfortními věcmi,ale vše je na úkor váhy.
_________________
Je : V70 r.v. 1999 , V70 [ B 5244 S2] r.v 2003
Bylo: Saab 900SE 2.0T ( B204L - 136kw/185k) r.v.1994 "Black snake",850 T5 estate 2.3T r.v. 1994 "RED DWARF",850 GLE estate 2.5 10v r.v.1993
Je : V70 r.v. 1999 , V70 [ B 5244 S2] r.v 2003
Bylo: Saab 900SE 2.0T ( B204L - 136kw/185k) r.v.1994 "Black snake",850 T5 estate 2.3T r.v. 1994 "RED DWARF",850 GLE estate 2.5 10v r.v.1993
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 850
- Registrován: 8 roků 8 měsíců
- Bydliště: Neratovice
- Vůz: V70I 1998 2.5 TDI Silver
#6 něco k bezpečnosti
Nejen váha auta, ale i šířka pneu.
Kolikrát jsou ta koncernová auta (a nejen ty) obuta ne stašných užovkách v rámci zachování co nejmenšího valivého odporu a tím snížení spotřeby. třeba 165 vs. 205 se musí projevit někde.
Kolikrát jsou ta koncernová auta (a nejen ty) obuta ne stašných užovkách v rámci zachování co nejmenšího valivého odporu a tím snížení spotřeby. třeba 165 vs. 205 se musí projevit někde.
_________________
Je: Škodofka
Bylo:V70 TDI r.v.98 Silver, Octavia TDI r.v.2000, Opel Astra 2000, Honda Prelude 1996, Honda Civic coupe 1995, Honda Civic sedan 1995.
Je: Škodofka
Bylo:V70 TDI r.v.98 Silver, Octavia TDI r.v.2000, Opel Astra 2000, Honda Prelude 1996, Honda Civic coupe 1995, Honda Civic sedan 1995.
-
Online
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 3351
- Registrován: 10 roků 2 měsíce
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
#7 něco k bezpečnosti
Na spotrebe => emisich... zbytek je pro vyrobce nepodstatnyHary píše:třeba 165 vs. 205 se musí projevit někde.
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek