Připojení auto nabíječky

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Deshi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3618
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

#1 Připojení auto nabíječky

Příspěvek od Deshi »

Chci se zeptat, ted zase vyletěla v LIDLu autonabíječka.
Zaujalo mě ve videu to, že radí před nabíjením odpojit baterii od auta a pak napojit na nabíječku.

Já jsem nabíječku nikdy nepoužíval (nebylo třeba), ale pamatuju si, že táta vždycky napojoval nabíječku vždy napřímo.
Jak to tedy je?? A co udělá S80II po odpojení a připojení baterky? U V40 musím dávat akorát pozor na rádio kód.


Díky :wink: :oops:
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport

yoby
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3677
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Participant x 1

#2 Připojení auto nabíječky

Příspěvek od yoby »

Lidlovku mam, vždycky napojuju na zapojenou baterku a nikdy na ničem nebyl problém.... se sichrujou, kdyby to náhodou odpálilo nějakou elektroniku v autě, aby to nebylo na nich
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2416
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#3 Připojení auto nabíječky

Příspěvek od mr1 »

Mě u té lidlovky vadí jen to, že si nedokáže poradit s totálně vymlácenou baterií. Ale k tématu - jistě, jen se sichrují, několikrát jsem to měl napojený na přímo, a úplně v pohodě...
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

yoby
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3677
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Participant x 1

#4 Připojení auto nabíječky

Příspěvek od yoby »

To je fakt, totálně vybitá je trabl... ale stejně se mi válí v garáži stará blbá nabíječka, kterou baterku nakopnu. druhá věc je, že hodně vybitá baterka trvá docela dlouho než se Lidlovkou nabije úplně, ale to je asi problém všech chytrejch nabíječek. Všechny tyhle negativa ale vyvažuje cena :-)
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 438
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Region Dolní Berounka
Vůz: V70II

#5 Připojení auto nabíječky

Příspěvek od quaero »

To mě nenapadlo, že se dá nabíjet zapojená. :shock: Ale jestli říkáte že to je ok... Už jí mám taky doma, tak brzy vyzkouším.

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2439
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#6 Připojení auto nabíječky

Příspěvek od z-d-e-n-a »

S tou úplně vyflákanou baterkou vs. elektronickou nabíječkou...tuhle jsem slyšel tip: připojit paralelně např. 21w žárovku,že se pak nabíječka chytne
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

dumi.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 3331
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#7 Připojení auto nabíječky

Příspěvek od dumi.cz »

Baterku pri nabijeni nikdy neodpojuji a nikdy sem nemel problem.

Jinak uplne vybita baterka bude mit pod 2V na clanek. Coz je problem pro baterku. Je treba ji nabijet pak pomaleji. Aby se neposkodila.proto to ty nabijecky nedjim osobne baterku pod 2V nabijim max 60mA nekolik dni a pak az normalne.
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

skreči
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 711
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Bydliště: Velvary
Vůz: S70 TDI 1997, V70 TDI 1999

#8 Připojení auto nabíječky

Příspěvek od skreči »

pokud dává nabíječka víc může určitě odpálit elektroniku.
_________________
bylo volvo V70 2.4 r.v. 2001, V70 I r.v. 1997 tdi, Saab 9-5, Renaulty, Fordy, Opel Rekord, VW brouk, Feliny a Fáčka, je V70 I r.v. 1999 tdi, S70 r.v. 1998 tdi, Mercedes w211 3.2 CDi

dumi.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 3331
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#9 Připojení auto nabíječky

Příspěvek od dumi.cz »

vice ceho :)
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#10 Připojení auto nabíječky

Příspěvek od Urvanej »

Voltů, čeho jinýho? :fool:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

dumi.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 3331
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#11 Připojení auto nabíječky

Příspěvek od dumi.cz »

sem chtel sedet jeslti vi o cem mluvi :-D

pac spousta lidi ti reknu ze ma moc Amper, coz ale nevadi ze jo :D protoze pokud ma spravny napeti tak muze mit max proud treba 100A a nic ot neudela :)
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2416
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#12 Připojení auto nabíječky

Příspěvek od mr1 »

já to vyřešil jednou pro vždy nákupem tohoto švédského pokladu. Už jsem zkusil i totálku, a funguje to perfektně.
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#13 Připojení auto nabíječky

Příspěvek od ok2ucx »

skreči píše:pokud dává nabíječka víc může určitě odpálit elektroniku.
Pokud (vadná) nabíječka dává více (Voltů), tak může maximálně uvařit baterku. Tomu říkáme přebíjení.
Ačkoli v (před)poslední platformě P3 (V60/XC60/S60II/S80II/V/XC70III) už CEMka chytře řídí nabíjení tak, že tu a tam krátkodobě nabíjí za jízdy i 15V, baterka malinko vaří. Ale to je chtěná a cíleně vyvolaná obnova baterky (reconditioning).

Elektronika v autě musí ustát trvalé napětí 24V, špičkově (různé kV překmity, indukce vyvolané zapínáním indukčních zátěží, atp.) pak ještě výrazně více.

Jak již zde bylo uvedeno: nabíječka, která má více (Ampérů) autu rozhodně neublíží, má jen "silnější" přísun energie, t.j. je schopná dobít baterku za kratší čas. Představte si proud elektrický podobný třeba proudu vody. Čerpadlem s vyšším průtokem napustíte bazén také rychleji (samozřejmě tomu musí být přizpůsoben průřez hadic = vodičů).

Nabíjení příliš vysokým proudem do nějaké velmi malé baterky ji teoreticky může také uvařit (opět ta teplota). Pokud se ale bavíme o aku v rozsahu 50-100Ah a nabíjení proudem 5-15A, tak něco takového nehrozí. Toto je totiž běžný provozní stav (při dobíjení alternátorem).

--->

Při nabíjení aku je třeba dbát zásadně na:
- teplotu baterie (dlouhodobé přehřívání aku nesvědčí)
- s tím souvisí odvod plynů (tuším, že je vyvíjí vodík) - většina Volv má u baterky hadičku na odvod plynů ven z kabiny. Dovolím si ale pochybovat, že je u všech aut a) zapojená, b) průchozí, c) že majitel vždy ví, na co tam je. Proto se také má u každého dobíjení aku dbát na odvod plynů, teoreticky si lze představit situaci, kdy se aku dobíjí/přebíjí. Odcházející plyny se nahromadí v kabině a pak stačí =@

T.j. klidně odbíjejte v autě (např. C-Tek dodává i takový pidikablík pro snadné připojení nabíječky). Ale dbejte na včasné ukončení nabíjení ("chytré" nabíječky by měly samy) a zajistěte odvětrání plynů.

Pavel

P.S. Asi mám životní smůlu: z toho švédského pokladu jsem byl nadšený až do prvního měsíce po záruce, kdy se navždy odporoučela. Oprava je za cenu nové. Ale to může být prostě chyba kusu. Stejně tak mi pod 2,5 letech odešla Exide Premium, byť ji stále ještě chválím. Též smůla = chyba kusu. Záruku to přežilo a to jde. :bad:
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4900
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#14 Připojení auto nabíječky

Příspěvek od Romulusw »

Analogie bazénu je naprosto přesná, s tím, že že jeho horní okraj odpovídá napětí 14,2V. Pokud přísun vody nezastavíme, začne přes okraj přetékat. U baterky se energie přestane ukládat a začne rozkládat vodu v elektrolitu (kyselině) na vodík a kyslík. To je fáze bouřlivého plynování.
Pro alternátor není problém do hodně vybité baterky (třeba po dlouhém marném startování a žhavení nafťáku) cpát třeba 25A. Ono to netrvá dlouho, protože se stoupajícím napětím na baterce proud klesá, ale mohou to být řádově minuty.

dumi.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 3331
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#15 Připojení auto nabíječky

Příspěvek od dumi.cz »

ono je to, kdyz to clovek veme do detailu docela veda :)

drive jsem se nabijenim Pb baterii hodne zabyval, stavel jsem i vlastni chytrou nabijecku.

V zasade se nabijeni da rozdeli do dvou sekci..

nejdrive se nabiji konstantnim proudem cca 0,1xC (kapacita aku), a po dosazeni pozadovane urovne napeti se prechazi na nabijeni konstatnim napetim, cimz se z principu vicemen eliminuje efekt prebijeni.

Napetova hladina je podle typu pouziti u cyclic use je cca 14,8 a standby use 13,8.

kdyby to nekoho zajimalo, nekde bych vystrachal krasnou technickou zpravu venovanou popisu batertii vctene nabijeni, kde je popsan i zpusob jak se zbavit sulfatace elektrod, tzn obnovit baterii. a obecne ozivovaci postupy
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4900
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#16 Připojení auto nabíječky

Příspěvek od Romulusw »

Jj, ta desulfatace se řešila pulzním nabíjením, s krátkým překmitem do mínusu mezi jednotlivými nabíjecími pulzy.

dumi.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 3331
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#17 Připojení auto nabíječky

Příspěvek od dumi.cz »

druhou moznosti je vymena casti elektrolitu, prtooze on se ten sulfur pak uz nekrozklada protoze je nasycena kyselina...
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

old.fashioned
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 816
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC70, V50

#18 Připojení auto nabíječky

Příspěvek od old.fashioned »

díky za info a zlidštění mýho nabíjení baterek, tentokrát už bez jejich odpojování a znovunastavování rádia apod.
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual

jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2114
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#19 Připojení auto nabíječky

Příspěvek od jirka87 »

mr1 píše:Mě u té lidlovky vadí jen to, že si nedokáže poradit s totálně vymlácenou baterií. Ale k tématu - jistě, jen se sichrují, několikrát jsem to měl napojený na přímo, a úplně v pohodě...
Koupil jsem Lidlovku kvůli motorkám. Měl jsem právě po zimě problém s totálně vycuclou AKU a krásně jsem s tím vydrbal. Jestli to je či není dle gusta elektrikáře netuším, ale negativní dopad na nic to nemělo.

Přes oooopravdu tlustý audio kabel jsem propojil jednu totálně vymlácenou baterku s jednou zdravou, napojil na tu vyšťavenou (snad 8V ?) nabíječku z Lídlu, ta začala díky propojení obou baterek normálně nabíjet no a pak jsem tu "zdravou" odpojil. A voalá...nabíjení pokračovalo až do zdárného konce.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#20 Připojení auto nabíječky

Příspěvek od Urvanej »

Přesně takhle se na ty chytrý nabíječky musí, paralelně napojit jinou.
ok2ucx to krásně shrnul, jen si neodpustím drobné komentáře:
ok2ucx píše:Elektronika v autě musí ustát trvalé napětí 24V, špičkově (různé kV překmity, indukce vyvolané zapínáním indukčních zátěží, atp.) pak ještě výrazně více.
No u novejch možná, ale běžně jsem potkával, v autě co měla poskrovnu elektriky, součástky na 16V.
Nabíjení příliš vysokým proudem do nějaké velmi malé baterky ji teoreticky může také uvařit (opět ta teplota).
Tohle je teoretická úvaha, která je podle mě nesmysl, protože napětí vzroste a nabíječka utne.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

dumi.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 3331
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#21 Připojení auto nabíječky

Příspěvek od dumi.cz »

Urvanej píše:
Nabíjení příliš vysokým proudem do nějaké velmi malé baterky ji teoreticky může také uvařit (opět ta teplota).
Tohle je teoretická úvaha, která je podle mě nesmysl, protože napětí vzroste a nabíječka utne.
Uvaha smysl ma, protoze pokud nabijis vysokym proudem (konstantnim) tak napeti poroste dale, tato uvaha nepocita s tim, ze nabijecka ubere napeti :) Coz pokud nemas chytrou nabijecku, a ma blby vystupni napeti neni nic neobvykleho :)
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4900
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#22 Připojení auto nabíječky

Příspěvek od Romulusw »

Je to tak, kdysi jsem postavil "rychlonabíječku" která nabíjela asi 15A a ve chvíli, kdy akumulátor dosáhl plného nabití se odpojila, ale stále sledovala napětí na svorkách. Ve chvili určitého (předem nastaveneho) poklesu napětí opět začala nabíjet.
Ve finále to skončilo velmi krátkými pulzy s dlouhými pauzami a baterka byla nabita do plna. Podobně pracují dobíjecí regulátory pro solární panely,
které se dají koupit od rákosníků na ebay za 2 kila :)

Jarda.JM
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 523
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

#23 Připojení auto nabíječky

Příspěvek od Jarda.JM »

Kam se ten proud ztrácí?
Nabíjím baterku v autě modelářskou nabíječkou metodou CC-CV. Mám možnost nastavit všechny možné parametry a tak napětí mám nastaveno na 14,4V a proud na 3A (vzhledem k tomu, že nabíjím přes cigaretový konektor)
Nabíjení probíhá celkem běžně, až na "závěr". Po dosažení napětí 14,4V začne nabíjecí proud klesat, ale pokles je příliš pozvolný a zastaví se na poměrně vysoké hodnotě proudu (1A a víc) a dál už neklesá.
Při baterii odpojené z auta jde proud (řečeno poněkud zjednodušeně) do nuly, při baterce zapojené v autě by proud měl vyklesat někam k hodnotě klidového odběru auta, což je cca 100mA. Tak kam se ten proud ztrácí?
ok2ucx píše:Elektronika v autě musí ustát trvalé napětí 24V, špičkově (různé kV překmity, indukce vyvolané zapínáním indukčních zátěží, atp.) pak ještě výrazně více.
Napadá mě, nemá-li auto nějakou pasivní přepěťovou ochranu, která je schopna "sežrat" přepětí v síti. Ta by mi pak mohla "krást" proud.
Nebo pozná, že mám připojenu nabíječku (podle vyššího napětí v síti) a elektronika se "neuspí" a pořád žere podstatně víc než těch klidových 100mA?
Zkoumal jste to někdo?
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003

Ares
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 432
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Petržalka
Vůz: S80II C30
Bydliště: Bratislava

#24 Připojení auto nabíječky

Příspěvek od Ares »

Urvanej píše:
ok2ucx píše:Elektronika v autě musí ustát trvalé napětí 24V, špičkově (různé kV překmity, indukce vyvolané zapínáním indukčních zátěží, atp.) pak ještě výrazně více.
No u novejch možná, ale běžně jsem potkával, v autě co měla poskrovnu elektriky, součástky na 16V.
Podla specifikacie pre suciastky z kategorie Automotive, musia vsetky napatove regulatory a stabilizatory, ako aj polovodicove suciastky (cipy a ina bizuteria) vydrzat napatovu spicku az do 48V.
Je to podobne ako u specifikacie Military, len s prihliadnutim na ine parametre.
Samozrejme to nevylucuje moznost, ze ak altik pusti slehu napr 30V ze nieco nemoze uvarit.
V aute je urcite par veci, ktore skratka napatovy regulator ani stabilizator nemaju.
_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
Obrázek;~~~~~~~~~~~~Obrázek
ORIGINÁL diagnostika v BA - DiCE+BlueTooth - 0903404273
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#25 Připojení auto nabíječky

Příspěvek od Urvanej »

Jarda.JM píše:
Kam se ten proud ztrácí?
Uvědom si, že 14,4V neni standardní stav baterie a chytré nabíječky na autobaterky po klesnutí odběru pod nějakou hranici spadnou s nabíjecím proudem někam k 50-100mA a tam zustanou, aby zbytečně "nevyvařovaly".
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“