geartronic so zaradenym D v strmom kopci

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 5
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Vůz: C70 D5 2007, S60 D5 2005

#1 geartronic so zaradenym D v strmom kopci

Příspěvek od Luboo »

Zdravim,

Na A6 geartronicu (volvo xc60 t6) pri zaradenom D a miernom kopci nahor auto stoji, nehybe sa ani jednym smerom. Pokial je ale kopec prudsi, tak auto sa pomaly hybe dozadu napriek zaradenemu D. Je toto spravanie v poriadku? Nemalo by auto aj v prudkom kopci pri zaradenom D stat?

Lubo
_________________
volvo s60 d3 120kw a6 2011
volvo xc60 t6 210kw a6 2009
volvo c70 d5 132kw a5 2007

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1038
Registrován: 11 roků 8 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 2017

#2 geartronic so zaradenym D v strmom kopci

Příspěvek od Tom0 »

Také v prudkém kopci začínám couvat.
Na rovince jedu dopředu, v kopci nejede a v hodně prudkém kopci couvá.
Myslím že je to tak správně, alespoň v to doufám.
_________________
Obrázek Volvo V90 D3 110kW, MY17, Inscription ;
Obrázek Peugeot 206CC 2.0i 100kW MY01 ; Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW (Pb 72V/20Ah + 3xLi-Ion 72V/20Ah), MY21

Bylo:
Obrázek Škoda Superb 3 1,6TDi 88kW DSG Style MY17 ;
Obrázek Volvo V70 D4 120kW, MY14, Summum ; Obrázek Volvo S80 3,2 175 kW, MY07, Summum, LPG

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 5
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Vůz: C70 D5 2007, S60 D5 2005

#3 geartronic so zaradenym D v strmom kopci

Příspěvek od Luboo »

mam zatial velmi rozne reakcie/nazory, ktore by sa dali rozdelit do 3 skupin:
1. pri dostatocne strmom kopci auto v D zacne cuvat
2. auto v D stoji aj vo velmi strmom kopci
3. auto v D v strmom kopci trocha cuvne a potom zastavi

co do poctu (a co si aj ja myslem ze je spravne) je bod 1.

Kazdopadne kde lepsie sa spytat/overit ako na volvo fore :)

Lubo
_________________
volvo s60 d3 120kw a6 2011
volvo xc60 t6 210kw a6 2009
volvo c70 d5 132kw a5 2007

raadjek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 379
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Úvaly
Vůz: V70 III 2.0 Bi-fuel (CNG) aut. MY2013
Bydliště: Úvaly

#4 geartronic so zaradenym D v strmom kopci

Příspěvek od raadjek »

Když jsem byl na služebce v américe, tak auto mělo na automatu ještě spec. tlačítko na to, aby v prudkém kopci na D necouvlo při rozjezdu. V San Franciscu mají prudké kopce a bez toho tlačítka si to couvalo, takže jsem ho zapínal. Ale nevím jestli by si jen trošku couvl a zastavil, nebo by couval pořad, tak podrobně jsem to netestoval :D
Dle této zkušenosti bych řekl, že je normální když v prudkém kopci automat na D mírně couve.
_________________
V70 III, 2.0T Bi-Fuel, aut., 2012, hnědá...............Obrázek
Renault Zoe Z.E. 40, 2018, bílá
S60, 2.0T (B5204T5), aut., 2004, zlatá..................Obrázek
Bylo: V70 I, 2.5 TDI (D5252T), man., 1997, bílá...............6,66 l/100km
Bylo: V40 I, 2.0 (B4204S), man., 1997, stříbrná...............9,28 l/100km

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12070
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#5 geartronic so zaradenym D v strmom kopci

Příspěvek od Urvanej »

Luboo, podle mě, jsou všechny tři možnosti správně :-)
Prostě auto se snaží rozjet a pokud mu to nejde, tak stojí a když je ještě víc, tak si couvne.
Nevim jak se tahle funkce jmenuje u volva, ale občas se tomu nadává hill asistent, prostě když chceš jet dopředu, tak necouvne a necouvne.
Prostě pokud je to v SW, tak je možný všechno, rozhodně bych v tom nehledal vadu.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 7485
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#6 geartronic so zaradenym D v strmom kopci

Příspěvek od Petr Marek »

Je to standardní chování a Hill Assist, který auto nepustí ani v prudším kopci mají až novější ročníky. Jinak ten ale funguje skrze brzdy, něco jako tlačítková ruční brzda u novějších aut.
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1738
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#7 geartronic so zaradenym D v strmom kopci

Příspěvek od standa »

Hill-Holder, Studebaker President 1937. Tehdy asistenty jeste nemeli... :D
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 46
Registrován: 12 roků 1 měsíc
Bydliště: Beroun / Chomutov
Vůz: Volvo S60 D5

#8 geartronic so zaradenym D v strmom kopci

Příspěvek od Potvor »

Ahoj, vyuzil bych s dovolenim toto tema...

XC90 mod. 2004 automat v kopci nedrzi - couva. Na rovine po uvolneni brzdy se take zrovna nehrne vpred, jen velmi zlehka... Jinak radi krasne...

Je tu nejaky problem, prosim?

Diky!
_________________
Volvo S60 2.4 D5, 120 kW, r.v. 03
Volvo XC90 2.5T, 154 kW, r.v. 04
Volvo V70 2.4i, 125 kW, r.v. 97
Saab 9-5 2.0t, 141 kW, r.v. 98

Ares
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 431
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Petržalka
Vůz: S80II C30
Bydliště: Bratislava

#9 geartronic so zaradenym D v strmom kopci

Příspěvek od Ares »

Potvor píše:Ahoj, vyuzil bych s dovolenim toto tema...

XC90 mod. 2004 automat v kopci nedrzi - couva. Na rovine po uvolneni brzdy se take zrovna nehrne vpred, jen velmi zlehka... Jinak radi krasne...

Je tu nejaky problem, prosim?

Diky!
Nie. Robí čo má. V návode je jasne napísané že v kopci sa nemá stáť pod plynom, ale na brzde.
_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
Obrázek;~~~~~~~~~~~~Obrázek
ORIGINÁL diagnostika v BA - DiCE+BlueTooth - 0903404273
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 46
Registrován: 12 roků 1 měsíc
Bydliště: Beroun / Chomutov
Vůz: Volvo S60 D5

#10 geartronic so zaradenym D v strmom kopci

Příspěvek od Potvor »

Diky, lec v manualu nic takoveho neni...
_________________
Volvo S60 2.4 D5, 120 kW, r.v. 03
Volvo XC90 2.5T, 154 kW, r.v. 04
Volvo V70 2.4i, 125 kW, r.v. 97
Saab 9-5 2.0t, 141 kW, r.v. 98

David Patočka
Ověřený
Offline
Profi prodejce
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1015
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

#11 geartronic so zaradenym D v strmom kopci

Příspěvek od David Patočka »

Při stání v kopci se stojí na brzdě, takže prosím nedoporučuji takto testovat převodovku.
Znám několik jedinců, kteří dokonce stojí na plynu, aby auto necouvalo.
Je to v rozporu s pravidly správného užívání. :D :D :D
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“