O bateriích – slepý odběr, nabíječka aj.

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 311
Registrován: 16 roků
Bydliště: Praha
Vůz: 850 Estate
Bydliště: Praha 8

#1 O bateriích – slepý odběr, nabíječka aj.

Příspěvek od Menhir »

A je tu mráz a ukazuje se, že mám zřejmě nějaký slepý nebo hluchý nebo kdovíjaký odběr... Protože baterie je rok stará, super kvalitní řada od Varty, vysoké kapacity – a stejně byla po týdnu stání a po dvou dnech mrazu úplně mrtvá... :evil:

Poraďte prosím:
1. Kdo mi spolehlivě změří, popř. eliminuje odběr proudu při stání auta? Podezírám rádio, ale to už bylo před časem řešeno a nějak "přepojeno"...
2. Jakou nabíječku (typ, cena, parametry) koupit? (Už mne přestává bavit jezdit pro ni ke tchánovi...)
_________________
Volvo 850 2,5 10V Estate, Graham Green, ∗ 1996, 106 kW

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3226
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#2 O bateriích – slepý odběr, nabíječka aj.

Příspěvek od doktor »

1. autoelektrikář, hledej na internetu. Marra taky umí poměřit, vyřešit.
2. naprosto spolehlivá a kvalitní nabíječka z LIDLU. Tu a tam jí mají v nabídce. 500kč.
nabiječka.jpg
nabiječka.jpg (6.01 KiB) Zobrazeno 1858 x

http://www.lidl.cz/cps/rde/xchg/lidl_cz/hs.xsl/index_27755.htm
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

raadjek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 379
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: Úvaly
Vůz: V70 III 2.0 Bi-fuel (CNG) aut. MY2013
Bydliště: Úvaly

#3 O bateriích – slepý odběr, nabíječka aj.

Příspěvek od raadjek »

taky mam nabijecku z Lidlu. Zda se OK. S jeji pomoci jsem vymackl posledni kousky zivota ze stare baterky. Nevim jak dlouho vydrzi (od resuscitace uz skoro rok) a tak mam v zaloze nachystanou novou baterku. Nabijecku tedy muzu taky doporucit.
_________________
V70 III, 2.0T Bi-Fuel, aut., 2012, hnědá...............Obrázek
Renault Zoe Z.E. 40, 2018, bílá
S60, 2.0T (B5204T5), aut., 2004, zlatá..................Obrázek
Bylo: V70 I, 2.5 TDI (D5252T), man., 1997, bílá...............6,66 l/100km
Bylo: V40 I, 2.0 (B4204S), man., 1997, stříbrná...............9,28 l/100km

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 311
Registrován: 16 roků
Bydliště: Praha
Vůz: 850 Estate
Bydliště: Praha 8

#4 O bateriích – slepý odběr, nabíječka aj.

Příspěvek od Menhir »

Tak Vám pěkně děkuji. Lidl je dobrý tip. A s autem pak holt zavolám Marrovi, protože u autoelektrikáře už jsem před cca 2 lety byl... a jak to dopadlo... =@
_________________
Volvo 850 2,5 10V Estate, Graham Green, ∗ 1996, 106 kW

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#5 O bateriích – slepý odběr, nabíječka aj.

Příspěvek od Urvanej »

Běžně velký odběry dělaji tři věci.
Alarm
Radio
Centrál
(u mě je to jednotka LPG)

Změřit to neni problém, najít už trochu jo a odstranit už uplně jo, podle toho kde a co to je.

Minulej tejden sem poletoval kolem jedný bilý krabice jak jelito a jelikož závada nebyla trvalého charakteru, tak se samozřejmě neprojevila, ale příjemných 5h s multimetrem v ruce :-)
Nicméně od tý doby auto, zdá se, funguje spolehlivě (protože vozí náhradní baterii v kufru).
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

THOmasoj
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 831
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: Týn nad Vltavou / Neznašov
Vůz: V60 T3 2.0 VEA 17'

#6 O bateriích – slepý odběr, nabíječka aj.

Příspěvek od THOmasoj »

nejjednodušší je vzít ampérmetr, připojit do série k baterce a postupně vytahovat pojistky
_________________
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5093
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#7 O bateriích – slepý odběr, nabíječka aj.

Příspěvek od Lachtan »

1- zkontroluj si hladinu elektrolytu v akumulátoru
2- podívej se, jestli ti někde nezůstává "viset" nějaký koncák od světýlka (kastlík před spolujezdcem, kufr a pod....)
3- Jestli pojedeš do Lidlu - podívej se mi jestli tam mají ještě tento kompresůrek a jestli má cenu za něj utrácet peníze - potřebuji něco na občasné dofukování pneu u mého letadélka 8)
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 311
Registrován: 16 roků
Bydliště: Praha
Vůz: 850 Estate
Bydliště: Praha 8

#8 O bateriích – slepý odběr, nabíječka aj.

Příspěvek od Menhir »

Lachtan píše:1- zkontroluj si hladinu elektrolytu v akumulátoru
2- podívej se, jestli ti někde nezůstává "viset" nějaký koncák od světýlka (kastlík před spolujezdcem, kufr a pod....)
3- Jestli pojedeš do Lidlu - podívej se mi jestli tam mají ještě tento kompresůrek a jestli má cenu za něj utrácet peníze - potřebuji něco na občasné dofukování pneu u mého letadélka 8)
Díky za tipy, ale mám několik "jobů", takže hrabat se ještě v autě, to už bych vůbec nespal... :twisted:
Na kompres. se Ti rád podívám. Ale teď "stůňu", takže tam hned tak nepojedu... No, snad ještě tento týden ano. Pak napíšu. :wink:
_________________
Volvo 850 2,5 10V Estate, Graham Green, ∗ 1996, 106 kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 549
Registrován: 7 roků
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12

#9 O bateriích – slepý odběr, nabíječka aj.

Příspěvek od shalibaba »


standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#10 O bateriích – slepý odběr, nabíječka aj.

Příspěvek od standa »

Tvoje stará nabíječka má asi v háji teplotní vratnou pojistku, stojí cca 80 korun. Pokud si ji chceš nechat, tak ji nechej opravit. Je to ještě poctivý stroj s trafem a měděnýma drátama.
Lidl je ok, čajna je kolotoč...
Pokud potřebuješ rychle nabít baterku, tak si kup startovací kabely, nebo toto https://www.battery-import.cz/fst-novinka-v-sortimentu-2/nabijecka-fairstone-abc-1230d--12v--30a/
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 549
Registrován: 7 roků
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12

#11 O bateriích – slepý odběr, nabíječka aj.

Příspěvek od shalibaba »

Díky za odpověď.
Tam bude asi jiná zrada, spíš to vypadá, že si nabíječka myslí, že je baterka nabitá - připojím k baterce, která mizerně točí motorem, tak půl minuty ukazuje nabíjecí proud pod 3A a za půl minuty padne téměř na nulu - je ale pravda, že když ji takhle napojenou nechám např. přes noc, tak baterku nabije...

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#12 O bateriích – slepý odběr, nabíječka aj.

Příspěvek od standa »

Tvoje nabíječka si rozhodně nic nemyslí :) . Je to jen proudový zdroj s přepínáním miň/víc.
Vybitou, ale zdravou baterku musí nabíječka hodiny nabíjet svým maximálím proudem.
Chyba může být i v baterce (vysoký vnitřní odpor). Projevuje se to pomalým startováním a při nabíjení přesně tím, co popisuješ výše.
Jestli je chyba v baterce nebo nabíječce nelze bez záměny s určitě dobrou nabíječkou nebo baterií určit. Snad jen spojit svorky do zkratu - pokud se přepálí pojistka, je nabíječka asi dobrá... :)
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“