2.5T - B5254T3 - ve Ford S-MAX

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12976
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#26 2.5T - B5254T3 - ve Ford S-MAX

Příspěvek od raolsa »

5W50
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 741
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

#27 2.5T - B5254T3 - ve Ford S-MAX

Příspěvek od HonzaA »

A z jakého proboha důvodu?
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12976
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#28 2.5T - B5254T3 - ve Ford S-MAX

Příspěvek od raolsa »

Ten olej je prostě pro ten motor to nejlepší. :wink:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 741
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

#29 2.5T - B5254T3 - ve Ford S-MAX

Příspěvek od HonzaA »

Tak to jo :D
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 6
Registrován: 8 roků 5 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: 2,5T Volvo engine (S-Max)

#30 2.5T - B5254T3 - ve Ford S-MAX

Příspěvek od ZLOU »

Omlouvám se za duplicitu. Toto vlákno jsem našel až nyní.


Žádost o radu:

Ahoj, obracím se na vás, protože už nevím co dál a nikdo Volvo motory v běžným servisu nezná. Mám Ford S-Max 2,5T a to je ten problém. Ve Fordu vědí úplné prd. Je to rok 2/2009, najeto cca 147.000 km. Kamarád má stejného a také 2/2009, což je veliká náhoda.
Oba máme problém s cukáním motoru, ale za velice specifických okolností. Cukání se projevilo po té, co byl nahrán chip udělaný na základě originálního softu z ŘJ. Problém máme oba stejný. Stejný soft prý ale funguje úplně bez problémů na S-maxex a Mondeiích mk IV s motorem 2,5T, ale starších, tedy 2007 a 2008. Sofr dělal "Netuším" Robko, SR, FB Ford skupiny. Jiná auta r. 2009 zatím neupravoval. No a o co jde:

Pokud se motor pořádně prohřeje, začne děsivě cukat motor v režimu, kdy se točí třeba na 2,500 ot a přidá se plný plyn, pedál se zadupne do podlahy a jede se. Jakmile se otáčky dostanou přesně na 3.000 ot. začne tortura a motor by se roztrhl, jak to cuká. Jako by nebyl benzín, děs. Pokud se tyto otáčky přejdou na 90% plynu, tak nic. Následné pokračování v otáčkách do omezovače je už v pořádku, auto jede jak z praku.
Pokud je motor ještě vlažný, tak to nedělá nic!!! Mám dodělaný teploměr oleje ze zátky zpředu bloku motoru a cukání odpovídá teplotě oleje nad 90°C, pokud se startuje ze studeného motoru - z garáže. Pokud je motor prohřátý delší jízdou, cuká to i při 65°C oleje, tedy co ukazuje čidlo.

Měnilo se: 2x svíčky originál od Forda pro RS, solenoid turba, MAF, MAP, intercooler. Naq zkoušku se měnily i cívky
pak zase vrátily původní. Rozvody udělány při 130.000 km. Druhé auto bez úprav a měnění, rozvody udělané taky jako u mě.

Kde bych měl hledat chybu? Mám podezření i na ten chip, protože v sérii to jede normálně a dokud se úplně neprohřeje, tak valí "neskutečně". Prý by to mohlo být ne zcela přesně nastavenými vačkovými koly, jsem dostal radu. ??? To se mi ale nezdá, auto jede jak z praku, až na to zaváhání pod plným plynem ve 3.000 ot.

Budu vděčný za jakýkoli postřeh.
Moc díky. Ahoj.
Jsem od Tábora, kdyby byl nějaký tip na motoráře. :-)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 333
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Vůz: S 80 2,4b 125kw

#31 2.5T - B5254T3 - ve Ford S-MAX

Příspěvek od Jasko »

V prvom rade daj prehrať soft ecm na origo ten tuner by to mal spraviť zadarmo a vyskušaj tak a potom by som riešil čo ďalej

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 6
Registrován: 8 roků 5 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: 2,5T Volvo engine (S-Max)

#32 2.5T - B5254T3 - ve Ford S-MAX

Příspěvek od ZLOU »

Díky za reakci.

To se samozřejmě udělalo a vyzkoušelo a to jak na mém autě, tak na úplně stejném (měsíc a rok výroby, komplet výbava stejná) a problém se škubáním nebyl. Laborovalo se i s tlakem na turbu a čím víc tlačí, tím horší je projev zacukání motoru přesně ve 3.000 ot. Před nimi a i hned po nich jede motor suprově. Škubání začíná ta tlaku cca 1 bar. Originální je 0,6 - 0,8 baru a to je úplně mrtvý.

Zkoušelo se mrak nastavení map přímo v autě a testovalo se, ale problém byl vždy. To jsem vlastně prvně nenapsal.

Problém bude s něčím, co se děje v motoru ve 3.000 ot. - tlak oleje a přenastavení vaček???

Kamarád to dal zpět do série a kašle na chip a má po problému. Auto dle diagnostiky zcela OK. Mě to vrtá v hlavě a mám rád výkon a rád bych to vyřešil a nahrál plnotučný chip a ne ten čajíček, co tam mám teď kvůli cukání, když občas zapomenu hlídat otáčky a plynový pedál. :-)

hajnej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#33 2.5T - B5254T3 - ve Ford S-MAX

Příspěvek od hajnej »

Jaký tam lejete olej? Mohlo by to mít třeba souvislost.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 333
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Vůz: S 80 2,4b 125kw

#34 2.5T - B5254T3 - ve Ford S-MAX

Příspěvek od Jasko »

No asi by som vymenil tunera pokial to nevie naladiť skor tomu ubliži ako zdvihne vykon na forda neviem či ti niekto tu poradi na volva to robi trebars D5T5 ty maju odladene softy
Možno by to stalo za pokus opytať sa ich.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 6
Registrován: 8 roků 5 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: 2,5T Volvo engine (S-Max)

#35 2.5T - B5254T3 - ve Ford S-MAX

Příspěvek od ZLOU »

U Volvo česky jsem se ptal už dávno, Fordy chtěly dělat, ale pak se to neuskutečnilo, asi by se to nevyplatilo.

Většina českých "tunerských chip" firem to neumí ani načíst z ŘJ, natož aby mi upravovali 30 map.
Blue Fin děla Maxe jen na tlak plnění 0,8 baru, tedy navýšení o 0,2 baru. Býval i silnější chip, ale stáhli ho. Asi problém.
Code Red nějaký chip mají také, zajímavý, ale záruka z Anglie co Čech žádná, komunikace problematická a nerad bych vyhodil balík za něco, co nebude fungovat. Chipem to dle mě není. Tedy je, protože standardní soft ŘJ žádný problém s motorem nemá.

Ten chip ale funguje na stejných autech ročníky 2007 a 2008 a to jak na S-Maxech, tak na Mondeích. Stejné motory a i periferie. Já mám 2/2009, od 2010 už facelift a motor pá pá.
Stejně tak dělá ST a RS motory a taky bez problémů. První problém jsme my s auty z 2/2009. ???

Něco se děje ve 3000 ot. a já nevím co!!!

Ještě bych doplnil, že je to opravdu jen při dosažení přesně 3000 ot, jen na horkém motoru, jen při zadupnutém plynu na podlahu a jen za použití chipu, tedy vyššího plnícího tlaku nad 1 bar. Ať je tam 1,2 nebo 1,6 baru, tak je to pořád stejné a hned po dosažení cca 3200 ot. škubání ustane a motor táhne do omezovače opravdu skvěle.
Pokud se auto - motor začne hnát až nad 3000 ot. a tedy se neroztahuje třeba z těch 2,500 ot., jede jako pila a z MPV se stává nečekaná raketa. :-)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 12
Registrován: 6 roků 6 měsíců
Bydliště: Litomyšl
Vůz: Mondeo 2,5T

#36 2.5T - B5254T3 - ve Ford S-MAX

Příspěvek od Elvis »

Ahoj, mám podstatě stejný problém jak je na začátku vlákna. Přišel jste někdo na něco? Vše co šlo jsem vyčistil a prostříkl, svíčky nové a olej davám Mobil 5w-50. Diagnostika čistá ale auto pocukává a začína čimdál častěji cukat i při jízdě z kopce bez plynu. Cukání je vetšinou kolem 2000 ot. Dělá to jak na plyn tak na benzín. Mondeo 2,5T.

Předem mnohokrát děkuji.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 12
Registrován: 6 roků 6 měsíců
Bydliště: Litomyšl
Vůz: Mondeo 2,5T

#37 2.5T - B5254T3 - ve Ford S-MAX

Příspěvek od Elvis »

Tak jsem dával zas nové svíčky a o kousek je to lepší, ale všiml jsem si že mám naprasklé cívky. Myslíte že by to mohlo být tím?
Přílohy
WP_20171024_19_02_50_Pro.jpg
WP_20171024_19_02_50_Pro.jpg (45.86 KiB) Zobrazeno 4345 x
WP_20171024_19_01_56_Prof.jpg
WP_20171024_19_01_56_Prof.jpg (45.83 KiB) Zobrazeno 4345 x

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#38 2.5T - B5254T3 - ve Ford S-MAX

Příspěvek od ok2ucx »

Stopro, tohle je jejich bolest (výrobce řekne vlastnost, majitel chyba designu). Po létech funkce to takto cívky vzdávají, typicky brzy po té, co se na ně (mechanicky) sáhne např. při výměně svíček.

Takto naprasklé cívky dělají misfiry (jejich počet je vidět např. ve Volví diagnostice). Výměna tě nemine...

(misfire = cívka nezapálí, motor cukne, ŘJ motoru to samozřejmě zjistí a započítá)

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 12
Registrován: 6 roků 6 měsíců
Bydliště: Litomyšl
Vůz: Mondeo 2,5T

#39 2.5T - B5254T3 - ve Ford S-MAX

Příspěvek od Elvis »

Tak jsem dal nové cívky a bohužel to nepomohlo. Nenapadá někoho ještě něco? Děkuji

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 6
Registrován: 8 roků 5 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: 2,5T Volvo engine (S-Max)

#40 2.5T - B5254T3 - ve Ford S-MAX

Příspěvek od ZLOU »

Ahoj všichni,
tak já mám co se týká výše popsaného problému, který jsem řešil dva roky a vyměnil jsem co šlo, otestoval co kdo poradil, vyzkoušel všechny zaručené fígle a mám to OK.
Bylo to v blbém softu v ŘJ, resp. neúplného základu, který byl původně špatně vyčten. Prý. Každopádně tam mám jiný a vše funguje. Je to na posrání, ale aspoň že tak.
Děkuju všem, co se snažili pomoci.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 12
Registrován: 6 roků 6 měsíců
Bydliště: Litomyšl
Vůz: Mondeo 2,5T

#41 2.5T - B5254T3 - ve Ford S-MAX

Příspěvek od Elvis »

Ja zatím stále hledám příčinu. Mondeo 2.5T při ustálené rychlosti a cca 2000-2500 ot. cuká. Cukání je jak na benzín tak na LPG. Dělal jsem lambdu, silentblky motoru, cívky, svíčky RS, regulace tlaku turba a spojka s dvouhmotou. Na volnoběh vibruje celé auto ale v zátahu je vše v pořádku a jede jak má. A poslední dobou mi jemně problikávaj světla. Děkuji

Jiri.T
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 908
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: Žďár nad Sázavou

#42 2.5T - B5254T3 - ve Ford S-MAX

Příspěvek od Jiri.T »

Podívej se na diagnostiku jak ti reguluje ventil volnoběhu
_________________
V70XC, r.v. 1998, 2.0T5, 166kW; XC90, r.v.2003, D5, 147kW Lenky; S70, r.v.2000, 2,5TDI, 103kW Míši, S70, r.v.1997, 2,3T5, 176kW
Bylo: S90 Royal, r.v. 1997, 3.0, 152kW V40, r.v.1999, 2.0T, 118kW, 740, r.v. 1986, 2.4, 96kW

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 12
Registrován: 6 roků 6 měsíců
Bydliště: Litomyšl
Vůz: Mondeo 2,5T

#43 2.5T - B5254T3 - ve Ford S-MAX

Příspěvek od Elvis »

Dobře, hned jak bude čas tak se na to mrknu a děkuji. Ještě mě napadlo zda by to nemohla dělat škrtící klapka? Dnes jsem se na to zaměřil a cukání je pouze když lechtám plyn.

hoffi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 309
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region
Vůz: 2xV70
Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region

#44 2.5T - B5254T3 - ve Ford S-MAX

Příspěvek od hoffi »

Možná se zeptám blbě, když jsem to pročítal co vše už bylo vyměněno. Svíčky měněny a co kabely ke svíčkám, to tu nikdo nepsal. Jednou jsem to řešil u mé atmosféry, obdobný problém, kdy při mírném přidání to cukalo a nechtělo jet, v podstatě obdobné otáčky +- okolo 2000. Měl jsem to po servisu, včetně výměny svíček. A protože mě nic jiného nenapadlo, zkusil jsem tu nejjednodušší věc a vyměnil kabely ke svíčkám. Kupodivu problém zmizel, tím neříkám, že to musí být řešení, ale mnohdy to jednoduché nejpitomější řešení, může znamenat bingo. Stalo se mi mockrát, že jsem hledal složitosti a to jednoduché jsem prostě přehlédl.
_________________
Je : V70 r.v. 1999 , V70 [ B 5244 S2] r.v 2003
Bylo: Saab 900SE 2.0T ( B204L - 136kw/185k) r.v.1994 "Black snake",850 T5 estate 2.3T r.v. 1994 "RED DWARF",850 GLE estate 2.5 10v r.v.1993

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12976
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#45 2.5T - B5254T3 - ve Ford S-MAX

Příspěvek od raolsa »

Tady kabely nejsou. :wink:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

hoffi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 309
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region
Vůz: 2xV70
Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region

#46 2.5T - B5254T3 - ve Ford S-MAX

Příspěvek od hoffi »

raolsa píše:Tady kabely nejsou. :wink:
Aha nevšiml jsem si, co je to za motor, ale stejně bych to tipoval na elektriku.
_________________
Je : V70 r.v. 1999 , V70 [ B 5244 S2] r.v 2003
Bylo: Saab 900SE 2.0T ( B204L - 136kw/185k) r.v.1994 "Black snake",850 T5 estate 2.3T r.v. 1994 "RED DWARF",850 GLE estate 2.5 10v r.v.1993

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 12
Registrován: 6 roků 6 měsíců
Bydliště: Litomyšl
Vůz: Mondeo 2,5T

#47 2.5T - B5254T3 - ve Ford S-MAX

Příspěvek od Elvis »

Někde jsem četl že bejvá problém v elektronice která je v klapce. Divné je že diagnostika je stále čistá a cukání se za rok zhoršilo po cca 30 000 km.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 12
Registrován: 6 roků 6 měsíců
Bydliště: Litomyšl
Vůz: Mondeo 2,5T

#48 2.5T - B5254T3 - ve Ford S-MAX

Příspěvek od Elvis »

Tak jsem projížděl vše diagnostikou se kterou se zatím učím a přišel jsem že MAF ukazuje na volnoběh 3 g/s a při 6000 ot. 107 g/s, prý je to málo. Nevíte kolik tak normálně bejvá?

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 12
Registrován: 6 roků 6 měsíců
Bydliště: Litomyšl
Vůz: Mondeo 2,5T

#49 2.5T - B5254T3 - ve Ford S-MAX

Příspěvek od Elvis »

Já bohužel stále bojuju. Nový MAF i MAP ale stále cukám. Ve fordu jsou v pasti, ale jeden automechanik mi řekl že i podle emisí by se dalo něco zjistit. Takže brzo mě čeká STK tak mu pak hodím protokol a třeba na něco přijde.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“