Zimní protektory Vraník máte někdo zkušenost?

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 296
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Vůz: S70 2,5T
Bydliště: Banska Bystrica, Slovensko

#76 Zimní protektory Vraník máte někdo zkušenost?

Příspěvek od Tomas BB, SK »

Hoši, hoši ... Neperte se!
Kazdy z vas ma svoju pravdu, ibaze kazdy mate ine auto (pohanay predok, pohanany zadok), jazdite v uplne inych podmienkach, inym stylom a kazdy z vas preferuje nieco ine. A potom aby sa v tom clovek vyznal.

Davat vraniky a im podobne niekde do mesta, kde sice vie byt kalamita (u nas v BB - BR bezna vec) - cerstvy sneh+kopcovity teren, pripadne brecka+kopcovity teren, ale toto byva v beznom meste v priemere 2 - 3 x do roka. Castejsia je skor mokra cesta. Tomuto tu samozrejme budu vyhovovat ine gumy ako panu bohu za chrbtom (povedzme niekde na liptove, alebo u nas za Breznom) kde sa cesty len pluhuju pripadne posypu strkom. Tu sa casto jazdi okrem cerstveho snehu aj po ujazdenom, casto miestami vysmykanom povrchu, voda je tu iba na jesen a na jar, o dialnici mnohy obyvatelia poculi iba v televizore. Jazdi sa prevazne do rychlosti 100 km/hod, casto ovela menej. Kvalitny traktorak je tu zivotne dolezity, byt zapadnuty v zaveji niekde v uplnej prdeli a cakat 2-3 hodiny kym tade nahodou prejde dake auto je naprd, ak to uz niekto zazil. Ja ano, v ten den som si zabudol lopatu doma...

Zimne pneu by som teda vyberal podla toho. Do mesta a na dialnicu patri nieco uplne ine ako na neudrzovany vidiek.

PS: sam jazdim na univerzalnych GY VECTOR EV2+ leto/zima a vzdy som vsetko vysiel, ubrzdil, zatocil. Aj na snehu, aj na kasi aj na mokrej ceste, aj na suchu 160 chodim, vsetko OK.... Staci pouzivat rozum nejazdit ako k...t a zamysliet sa nad paragrafom vo vyhlaske, ze treba jazdu prisposobit povahe a stavu vozovky a ist tak rychlo, aby som bezpecne ubrzdil na vzdialenost na ktoru mam rozhlad. Za maldy so si myslel - ake keci, dnes jazdim uvolnene a drzim sa vyssie zmienovaneho a mam smajla na ksichte ked v pohodovom tempe vezem svoju prdel na voove :ryba:
_________________
Volvo S70 2,5T, B5254T, '98 najeto cca 160 tis km

Ing.Magor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 733
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Vůz: modrá V70R II 300koní
Bydliště: Kostelec n. Orlicí, Praha
Kontaktovat uživatele:

#77 Zimní protektory Vraník máte někdo zkušenost?

Příspěvek od Ing.Magor »

martinopel píše: Bylo to řečeno s mírnou nadsázkou,nicméně žádná zima ve městě se nedá srovnávat se zimou na horách.Ve městěch je kalamita jen dočasně,než projedou sypači apod,ale pokud bydlíš pod horama,je mnohdy člověk odkázán opravdu jen na kvalitní gumy. :wink:
V praze je spousta ulic kam sypač ani pluh za celou zimu nezavítaj. Minulej rok byla v naší ulici cca 2 týdny celkem slušná kalamita a spousta auta tam zapadla. Ono totiž když je sněhu moc, tak v pražských ulicích ten sníh stejně neni kam pluhem odhrnout.
_________________
Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003
Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1620
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#78 Zimní protektory Vraník máte někdo zkušenost?

Příspěvek od Sarkasmic »

Tomas BB to s těma gumama napsal uplne skvele. Lip bych to nenapsal...
A k ty praze... Nerikam za vam tam snih nepada,sam sem zustal s dodavkou na smichove, nechapajic,jak se mi to stalo... Ale ta kalamita že se nedá jezdit tam trvá když hodně tak měsíc. Kdežto třeba tady u nás loni ležel sníh od posince do dubna a furt padal...

A k těm protektorům-tady na opičích horách se protahujou silnice 1 a občas 2 třídy. Ostatní silnice projíždí pluh před tím,než má jet autobus-občas ani to ne. A takový silnice jezdím z 80 toho co najezdím,takže většinu zimy strávím rychlostí do 70 km/h a proto nevidím jedinej důvod proč nekoupit protektory...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1663
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#79 Zimní protektory Vraník máte někdo zkušenost?

Příspěvek od Lukaso »

Pánové díky za odpovědi...už v tom mam trochu jasněji. Rozhodně jsem tady nechtěl vyprovokovat žádnej fight mezi Prahou a okolí a mezi Vraníkářema a ostatníma...pár mých postřehů:

1) Beru pokud si někdo dá protektory na auto, který jezdí výhradně na sněhu, pojížďky mezi městama...to je asi ok, to mě nenapadlo

2) máte značně zkreslený pohled na prahu a zdaleka tu nevydrží sníh jen pár hodin...loňská zima tomu je dobrým příkladem. Bydlím na kraji prahy, měl jsem uplně nový Mischeliny a každý ráno jsem měl co dělat abych se dostal na hlavní tah kde už tedy byla jen břečka...

3) jako mi pražáci máme kalamitu při 3cm sněhu, věřím, že i vy venkované občas jezdíte více než 50 km/h :wink: :D

4) chápu finanční stránku věci, ztratili se mi zimní pneu s ráfkama, takže jsem tak 20 v mínusu a prostě na to nemám, takže taky zvažuju všechno možný a ono půlku ušetřit je fajn...na druhou stranu, na to abych vydělal 10 tisíc na víc mam celej život, ruce, nohy, záplaty na vnitřní zranění se shánějí blbě...

Ale v zásadě všem děkuji za objasnění :beer: :good:

L
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#80 Zimní protektory Vraník máte někdo zkušenost?

Příspěvek od tomasss »

Specialne pro Lukasa :-D
Dilema ktery resim ja vubec neni o tom, jestli koupit sadu gum za pet nebo za deset. Je to o tom, jestli s protektorama vyjedu ze zledovatelyho stani u chaty, projedu zapadanym prijezdem a pak na asfaltce kde pojedu 60 to bude treba trochu horsi, a nebo jestli ze stani vubec nevyjedu a zbytek dne me v chate bude hrat grog a vedomi ze tam mam obuti za deset tacu.
Naposledy upravil(a) tomasss dne 21 lis 2010 23:08, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1623
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Vůz: S60, 2.4T
Bydliště: Praha 5

#81 Zimní protektory Vraník máte někdo zkušenost?

Příspěvek od lucki »

tomasss píše:Specialne pro Lukasa :-D
Dilema ktery resim ja vubec neni o tom, jestli koupit sadu gum za pet nebo za deset. Je to o tom, jestli s protektorama vyjedu ze zledovatelyho stani u chaty, projedu zapadanym prijezdem a pak na asfaltce kde pojedu 60 to bude treba trochu horsi, a nebo jestli ze stani vubec nevyjedu a zbytek dne me bude hrat grog a vedomi ze tam mam obuti za deset tacu.
ja by som radsej ten grog. a to nemusis mat ani zimne :D
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 117
Registrován: 10 roků
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo 945 B230FK M90 MY96
Kontaktovat uživatele:

#82 Zimní protektory Vraník máte někdo zkušenost?

Příspěvek od Hektolitr »

Ahoj,
tak mi vloni dosloužily Continentálky (ContiWinterContact TS 760) a ve výběru nových gum jsem se nechal inspirovat mimo jiné i tímto vláknem. Po dlouhém váhání padl výběr na Vraník TS 790 Green Diamond, a to rozhodně ne kvůli finanční úspoře při nákupu. A nemůžu si pomoct, svou zkušenost prostě musím sepsat.

Vůz: Volvo 945 B230FK, r.v. 1995.
Podmínky provozu: Od domu k obecní cestě to mám 20 m do mírného protisvahu. Sypač sem zajíždí pouze ve dnech, kdy nesněží, jinak cestu prohrnuje soused s traktorem. A nebo taky ne. Pokud ano, nahrne mi do výjezdu pěknej mantinel. Po dobité obecní cestě se zbytky asfaltu a štěrkovou drtí to mám dva kilometry na páteřní trasu kraje, Pojizerku. Ta je buď prohrnutá, a nebo taky není. Abych si koupil rohlík, musím ujet 4km po cestách, které byste asi označili jako šílené, úzké, klikaté, špatně klopené ostré zatáčky. Na většině cest se tu nedá v zimě jezdit víc než 40 - 50 v rovných úsecích.

Pneu jsem objednával přímo u výrobce. Druhý den po objednání mi je dovezl Geis. To jsem čuměl, tohle se tu běžně nestává. Od výrobce jsem dostal 25% slevu na tesařskou živnost, krom toho se mi vrací DPH, takže gumy na celé auto za 3200Kč, přezutí zde u nás za 400Kč komplet celý auto, bez dokladu. Jako fajn, ale znovu opakuju, že pro finanční úsporu jsem to nedělal.

Cestu na přezutí absolvuju na sněhu a ledu na starých Continentálkách. Zpět jedu za dvě hodiny do kopce na Vraníkách a už po prvních zatáčkách mám pusu od ucha k uchu, auto sedí jak přilepený, a to ještě výrobce slibuje zlepšení vlastností po asi 1500km, kdy vykouknou zrnka korundu. Největím problémem při přezutí bylo, že starý Continentálky nešly urvat z disku. Ano, závaží jsou větší než na Continentálkách.

Takže jezdím na Vranících, půl metráků obkladaček z kufru jsem zase odnesl do sklepa. K obecní cestě bez problémů vycouvám, dřív byl probém dostat se na ni s rozjezdem dopředu. V zatáčkách auto krásně drží, dobře brzdí. Na sněhu skvělý. Na ledu je výkon až neuvěřitelný. A že tady toho bylo letos opravdu hodně. Po necelé tisícovce ujetých km opravdu pozoruju další zlepšení přilnavosti gum. Úsměv z tváře nemizí.

Na cestě k lyžařské chatě Melechov testujeme s kamarády auta. S úplně prázdnou krabicí se zadním náhonem beru na jediný pokus druhé místo, přede mnou je jen kamarád se čtyřkolkou SUV mitsubishi. Sedíme s kamarádem v chatě a pozorujeme beznadějný boj předohrabů, na couvačku, s rozjezdem, e-e...

Na mokrým asfaltu skutečně drží gumy hůř, občas si to driftne, ale dobře, vím o tom, a auto nehoním na hraně fyzikálních zákonů, to bych asi neměl krabicový kombík, že...

Hlučnost - ano, cosi opravdu slyšet je, ale ve směsi provozních hluků 940ky mám probém to vůbec rozeznat, ale není to hučení, spíš zpívání. A to ve všech rychlostech až do 130 km/h, moje cestovní rychlost na dálnici je 110 km/h.

Plavání - ano, gumy hůř drží směr, a jak tu někdo napsal, že je to pocit "jako ve člunu", tak to můžu potvrdit. Na dálnici je potřeba se o volant neustále starat, místo typického chování krabice "nastavím azimut a jedu". Projevuje se to ve vyšších rychlostech na suchu a mokru.

Závěr:
Kdo si Vraníky TS 790 Green Diamond kupuje, aby si odškrtnul kolonku "mám zimní pneu", přičemž většinu zimy absolvuje v kultivovaném voze na suchých nebo mokrých cestách nebo v 1cm mokrého sněhu, a od zimáků vyžaduje spíš letňácké výkony, bude zcela jistě zklamán, otráven a znechucen, po první zimě je sundá a věnuje za odvoz.
Kdo se potřebuje tři měsíce v roce prokousat závějí od domu na asfalt, který ovšem pod sněhem stejně neuvidí, na poštu to má 5km, s vozem potřebuje fungovat denně na okrskách, v kopcíh, a parametry typu "hlučnost" ho vůbec nezajímají, bude možná nadšen stejně jako já.
Určitě chci vyzkoušet ještě Vraníky HPL4 Grenn Diamond...
_________________
Volvo 945 | B230FK Turbo Kit Plus 126kW | M90 | MY'96 - rv'95 | modrozelená metla | VIN: YV1 945 81 1 T 1 ... |<br>
Volvo 945 | B200FT 114kW | M90 | MY'97 - rv'96 | modrá | VIN: YV1 945 21 1 V 1 ... |

Allbertus
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 150
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 4 - Braník
Vůz: S60 2.4D 120KW. 2002 man

#83 Zimní protektory Vraník máte někdo zkušenost?

Příspěvek od Allbertus »

:wink: Pozdravení všem ...

Pořídil jsem si chalupu u Semil a řešil, jaké pneu zimní na Jepmena pořídit, který zůstává na chalupě s určením místním pro nákup, do lesa a ke sjezdovce na Kozákov ...
Hledal jsem hledal, ale za slušný penis z hrubým vzorkem nedohledal ... :bad:
Konečná volba byla "Vraník" HPL 4 ... a pokud vezmu požadavek prvotního určení, nemohu jinak než chválit.
To co jsem s nimi dával a dávám na zasněženém Semilsku, mne zůstával někdy rozum stát ...
"kde neprojela fréza s rolbou, Vraník zůstal chvilku pouhou ..."
Ale je fakt, že s nimi jezdím rychlostí tak 50-60km/h ... více jak na asfaltu devadesátkou, se mi zdálo již tak nějak trochu bez kontroly, ale na sníh k lokálnímu použití ... bez konkurence. :good:

Allbertus
okázale ve skromnosti Své
_________________
V70 2.4i 103KW man. 2002 Volfi ... Kia Sorento 2006 Kajka ... Suzuki Grynd Vitara 2.5 V 6 1999 Vilík

[/b]bylo: Volvo S60 2.4 D5 2002 man. Volfinka ... Volvo V40 1.9D 2002 - 85kW ...Volvo V70 ll 2.0T Volfi ll 2004, ... Volvo V850 2.5 TDi 1996 "Volfi", Škoda Superb 2.0 lll TDi 2016 ,MB A 140 1.4i 1998 pan "A", Citroen C15 1.9D 2005 pan "C"Mitsubishi Space Star 1.6 16V 2003 ... Iveco Daily 35s11, 2.8TD 2002 Jitka Ford Mondeo 1.8 2005, MB 124 300D 1989, MB 123 300D 1981, Yamaha XJ 900 2001 "Ludvík", Honda VFR 800 F1 2002 "Ludvík II"

smolda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1136
Registrován: 11 roků 3 měsíce
Bydliště: Turnov
Vůz: 745 TIC

#84 Zimní protektory Vraník máte někdo zkušenost?

Příspěvek od smolda »

Mám taky HPL4 Greendiamond a na sníh prostě neni lepší gumy, ovladatelnost super. Zabrzdíš a stojíš, kam zatočíš tam jedeš... :-) vyšší hlučnost na krabici nepozoruju, asi je to hodně o tom, jak to zrovna vyrobili.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 304
Registrován: 6 roků 1 měsíc
Bydliště: praha
Vůz: xc60 D5

#85 Zimní protektory Vraník máte někdo zkušenost?

Příspěvek od ivanvanata »

jj to de facto můžu potvrdit... na mokrým sněhu jede vraník jako rolba ,ale jinak tragedie... já to na auto už určitě nikdy nezkusím. kdysi jsem si to dal na bmw 5 a v hlubším sněhu dobrý ale od 100km/h neovladatelný, na mokru pořád ve smyku :) na suchu jsem si zas připadal jak s parníkem.

Basstl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3185
Registrován: 14 roků
Bydliště: Teplice

#86 Zimní protektory Vraník máte někdo zkušenost?

Příspěvek od Basstl »

Vrány HPL4 Green diamond mám na pracantovi už asi 3 roky.
Přesně plní daný účel - kalamitní gumy.
Když nasněží, umrzne, tak beru pracanta.
Zatím jsem vyjel vždy a všude.
Původně jsem měl 195/65R15 na plecháčích a zatáčky s nima byly trochu houpavější.
Tuhle zimu jsem nazul 205/55R16 a jízda na dálnici a v zatáčkách je s nima jistější.
Na sněhu/ledu je to nastejno. Když jsem zkoušel novou hadici turba, tak jsem se zapomněl a ve 190 už byl hukot docela velkej. :D V normálních rychlostech je to ale v pohodě.
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW

imrija
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 544
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: volva

#87 Zimní protektory Vraník máte někdo zkušenost?

Příspěvek od imrija »

S vraníky od Basstla jsme taky zatím vyjeli všechno. Jenom v suchu na dálnici je to fakt hukot.

To ale asi nevadí, účel rozhodně plní.

Kdybych to zkoušel měnit, tak asi za nokiany, na které jsem slyšel taky chválu. Ale zatím není důvod.
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 491
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

#88 Zimní protektory Vraník máte někdo zkušenost?

Příspěvek od olivin »

Nokiany mam uz druhou zimu na Ludvovi a muzu vrele doporucit. Na kalamitni stavy a jezdeni po okolnich okreskach nicmene neni nad Vrany ;-) Mel jsem je na sedmicce a luxus (nyni ve vlastnictvi Smoldy - jak auto, tak gumy). Kdyz jsem se rozhodoval, na co obout v zime Multivana, padla volba opet na Vranik HPL4 Green Diamond.
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 117
Registrován: 10 roků
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo 945 B230FK M90 MY96
Kontaktovat uživatele:

#89 Zimní protektory Vraník máte někdo zkušenost?

Příspěvek od Hektolitr »

Škoda, že HPL4 Green Diamond měli loni koncem roku pořád vyprodanou. Chtěl jsem je mít obratem, tak jsem šáhl po TS 790 G.D. No už se nemůžu dočkat, až sjedu gumy na zádi a osadím HPL4 :) Ten pocit, když se krabice brodí zachumelenou krajinou a neohroženě tiskne první stopu, je peckovní :wink:
_________________
Volvo 945 | B230FK Turbo Kit Plus 126kW | M90 | MY'96 - rv'95 | modrozelená metla | VIN: YV1 945 81 1 T 1 ... |<br>
Volvo 945 | B200FT 114kW | M90 | MY'97 - rv'96 | modrá | VIN: YV1 945 21 1 V 1 ... |

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 261
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Benešovsko
Vůz: nevolvo

#90 Zimní protektory Vraník máte někdo zkušenost?

Příspěvek od *dědek* »

imrija píše:S vraníky od Basstla jsme taky zatím vyjeli všechno. Jenom v suchu na dálnici je to fakt hukot.

To ale asi nevadí, účel rozhodně plní.

Kdybych to zkoušel měnit, tak asi za nokiany, na které jsem slyšel taky chválu. Ale zatím není důvod.
Nokiany mam letos prvně a lepší zimní gumy jsem zatim neměl, ale nebudu plevelit.
_________________
bylo: S 80 II D5 2007
S 80 I 2,5 TDI 1999
850 2,5 TDI sedan 1996
940 GLE 2,4 TD sedan 1992

Ejdou Rotacak
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3190
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

#91 Zimní protektory Vraník máte někdo zkušenost?

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

Taky jsem s Nokianama WR3A nebo jaké mají označení velmi spokojen, ale v R18 už to máš za bratru 18 000kč sada, což je dost... pardon za plevelení vlákna :Rose:
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 58
Registrován: 5 roků
Bydliště: Liptál
Vůz: V70 2,4 D5 AWD 2005

#92 Zimní protektory Vraník máte někdo zkušenost?

Příspěvek od Jammal »

Taky přispěji svoji trochu do mlýna...na služební Oktávku jsem dostal 4 roky staré Nokiany WR i s koly (téměř nejeté - made in Russia) a horší gumu sem v životě neměl. Tak neskutečně uklouzanou gumu za mokra sem ještě neviděl, každou zatáčku jsem musel dávat v poloviční rychlosti oproti obyčejným Barumkám. Dal jsem tomu 14 dní a obul jsem zpátky Barum (mimochodem, taky 4 roky stará) a to byla změna. Nevím čím to mohlo být Nokia 16" 205/55, Barum 15" 195/65, ale Nokian už nikdy neobuju. Jinak Vraník HPL4 Green Diamond jsou skvělé do horských oblastí, mám je na Samurajovi a je z něho kamzík...chystám se tuto zimu je pořídit i na V70, jezdíme hlavně zledovatělé a nesolené úseky, kde se jen prohrnuje a sem tam kamínkuje. Jen mi prosím poraďte co je lepší vzhledem k váze V70...dát normál 205/55 16" aby se dobře zařezávala nebo kvůli větší styčné ploše a výšce 215/55 16" ? Děkuju

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2206
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#93 Zimní protektory Vraník máte někdo zkušenost?

Příspěvek od Zajsoft »

Máš turbínu, takže 215
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 58
Registrován: 5 roků
Bydliště: Liptál
Vůz: V70 2,4 D5 AWD 2005

#94 Zimní protektory Vraník máte někdo zkušenost?

Příspěvek od Jammal »

Zajsoft píše:Máš turbínu, takže 215
Děkuju ti moc za odpověď. Zkus to prosím trochu rozvést...jakože vyšší výkon, takže raději širší? Platí toto i pro letní?

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2206
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#95 Zimní protektory Vraník máte někdo zkušenost?

Příspěvek od Zajsoft »

Jop :D
Jinak to zjistis i z uživatelského návodu, ale je lepsi, ze jsi to zdůvodnil selským rozumem sam :-)
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 58
Registrován: 5 roků
Bydliště: Liptál
Vůz: V70 2,4 D5 AWD 2005

#96 Zimní protektory Vraník máte někdo zkušenost?

Příspěvek od Jammal »

Zajsoft píše:Jop :D
Jinak to zjistis i z uživatelského návodu, ale je lepsi, ze jsi to zdůvodnil selským rozumem sam :-)
Ok, díky. Je pravda, že jako hlavní rozměr mám v techničáku 215/55 16" ,ale co jsem četl tady na fóru, tak většina jezdí 205/55 16", tak mě to trochu zmátlo.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“