Letní pneu 2017

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
GDPR_user

#26 Letní pneu 2017

Příspěvek od GDPR_user »

labanos píše:
martinopel píše: Co je index přilnavosti na mokru?
Asi tohle
Ale co je tím myšleno?

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#27 Letní pneu 2017

Příspěvek od hajnej »

_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#28 Letní pneu 2017

Příspěvek od hajnej »

martinopel píše: Ale co je tím myšleno?
Přilnavost pneumatiky na mokru
Přilnavost na mokru je jeden z nejdůležitějších bezpečnostních faktorů pneumatiky. Pneumatiky s velmi dobrou přilnavostí mají kratší brzdnou dráhu. (A - nejkratší, G - nejdelší brzdná dráha)
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

GDPR_user

#29 Letní pneu 2017

Příspěvek od GDPR_user »

hajnej píše:
Přilnavost pneumatiky na mokru
Přilnavost na mokru je jeden z nejdůležitějších bezpečnostních faktorů pneumatiky. Pneumatiky s velmi dobrou přilnavostí mají kratší brzdnou dráhu. (A - nejkratší, G - nejdelší brzdná dráha)
Kecy žvásty! Znovu! Co je myšleno přilnavostí na mokru???
Nebo že by ovce žraly učené řeči?? Fakt jsem první,koho napadlo o co vůbec jde? Parametr na kterém všem záleží ale který je naprosto nepodstatný?

GDPR_user

#30 Letní pneu 2017

Příspěvek od GDPR_user »

http://www.mpneu.cz/tridaprilnavostinamokru/
tohle je vysvětlení,nicméně trošku se zamysleme.
Jak lze nasimulovat mokrou vozovku.Kdy je vozovka vlhká a kdy už je mokrá?
Odhaduji,že v ČR najdu během 10km minimálně 5 druhů různého druhu asfaltu.Který je ten,u kterého se provádějí testy?
Ve kterém ročním období? Při jaké míře znečištění povrchu?Tohle je parametr,který pro mne nemá naprosto žádnou vypovídající hodnotu,neboť je vysoce nepravděpodobné,že při běžném provozu nastanou podobné podmínky jako při laboratorních testech.

Podstatně vyšší hodnotu by pro mne měla například informace,jak vysokému vodnímu sloupci je schopna pneumatika odolávat,než nastane aquaplaning.

Troufnu si říci,že zimní pneumatika s bohatým lamelováním a šípovým vzorem bude mít na mokru větší adhezi,než pneumatika letní.Ale to by se asi výrobcům a prodejcům nehodilo do krámu.

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#31 Letní pneu 2017

Příspěvek od IgorS »

martinopel píše:Podstatně vyšší hodnotu by pro mne měla například informace,jak vysokému vodnímu sloupci je schopna pneumatika odolávat,než nastane aquaplaning.
Len uvažujem, že na ten parameter by mali vplyv asi aj šírka pneumatiky a jej zaťaženie = hmotnosť či sila nápravy, ktorá ju na vozovku tlačí a rýchlosť. Usudzujem tak, že užšie pneumatiky tlačené na vozovku napríklad prednou nápravou ťažkým dieselovým motorom pri rýchlosti 40 km/h by boli na tom takýmto parametrom lepšie ako široké pneumatiky na zadnej náprave ľahkého športového auta pri rýchlosti 130 km/h. Ako by sa dal definovať parameter výšky vodného stĺpca pri pneu?
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

GDPR_user

#32 Letní pneu 2017

Příspěvek od GDPR_user »

IgorS píše:
martinopel píše:Podstatně vyšší hodnotu by pro mne měla například informace,jak vysokému vodnímu sloupci je schopna pneumatika odolávat,než nastane aquaplaning.
Len uvažujem, že na ten parameter by mali vplyv asi aj šírka pneumatiky a jej zaťaženie = hmotnosť či sila nápravy, ktorá ju na vozovku tlačí a rýchlosť. Usudzujem tak, že užšie pneumatiky tlačené na vozovku napríklad prednou nápravou ťažkým dieselovým motorom pri rýchlosti 40 km/h by boli na tom takýmto parametrom lepšie ako široké pneumatiky na zadnej náprave ľahkého športového auta pri rýchlosti 130 km/h. Ako by sa dal definovať parameter výšky vodného stĺpca pri pneu?
Tohle by šlo vztahovat např. při zatížení 1t na nápravu vs 1cm2 pneumatiky.Nicméně i tak může stejná pneumatika na jiném autě fungovat naprosto odlišně.Ale pořád schopnost pneumatiky odvést určité množství vody při určité rychlosti je mnohonásobně přesnější parametr,než adheze za "mokra"

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#33 Letní pneu 2017

Příspěvek od IgorS »

S tým, Martin, súhlasím. Len som chcel vyjadriť to, že samotný údaj o výške vodného stĺpca, napríklad 1,25 mm, by nič nehovoril. Pri rýchlosti 60 km/h a 1,25 mm výšky vodného stĺpca by to krásne priľnulo ku vozovke ale pri 110 km/h by sa to už mohlo vznášať na hladine toho vodného stĺpca ako vznášadlo s nulovým kontaktom s vozovkou. No a keď by to auto išlo rýchlosťou 10 km/h, tak tej pneu by ani 2 cm vody vo veľkej kaluži okolo, v jej dráhe, nevadili.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1141
Registrován: 9 roků 10 měsíců
Bydliště: Damboritz
Vůz: V40 1.9D

#34 Letní pneu 2017

Příspěvek od labanos »

Já ten index rozhodně neobhajuju, ale odpovídám na tvou otázku :-)
Je to prostě parametr, u kterého je určeno jak se má měřit a výrobce ho musí uvádět, když chce prodávat v EU, ale myslím, že to nikdo nekontroluje. Podobně jako energetická náročnost budovy. Podle mě si to spousta výrobcu, hlavně z Číny, natipuje.
Jediná realná možnost jak si ověřit pneumatiku je si ji koupit v daném rozměru a vyzkoušet sám :-)
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |

GDPR_user

#35 Letní pneu 2017

Příspěvek od GDPR_user »

Jen jsem chtěl poukázat na to,že tento údaj nemá naprosto žádnou vypovídající hodnotu.

Zeb
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 885
Registrován: 20 roků
Bydliště: Praha

#36 Letní pneu 2017

Příspěvek od Zeb »

Stejně jako drtivá většina údajů, co vyžaduje zveřejňovat EU...
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

Krystof P.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2207
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

#37 Letní pneu 2017

Příspěvek od Krystof P. »

Podle mě to chce zkoušet, co člověku vyhovuje. Já jsem si ozkoušel jako zlatou střední cestu třeba Michelin, na Cčku byly dobrý Piloty, na krabici mám zrovna nějaký Energy saver a jsem velice mile překvapenej, jak dobrý jsou. Nejlepší pneu do deště se kterou jsem měl tu čest byly šípy Uniroyal Rain Sport 2, který dovolily neskutečný věci na mokru a navíc na suchu krásně lepily a byly i celkem levný.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1130
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#38 Letní pneu 2017

Příspěvek od Tarkin »

Zdarec,
vybírám nějaké levnější pneu na S80 v R17. Zatím mám v merku tyhle:

Sava Intensa UHP2 - slušné ve všech směrech
Landsail LS588 - prý nejsou špatné, jen občas nejsou vyvážené, takže tyhle spíše ne
Sebring Formula Sporty+ - levné, ale testy skoro žádné
Matador MP47 - horší na mokru, jinak slušné
Kormorán/sebring Ultra High Perf. - netuším, ale název je koulervoucí
Altenzo Sports Comforter - Podle uživatelských recenzí super, ale problém s reklamací, nemá české zastoupení, občas problémy s praskáním po bocích
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 611
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#39 Letní pneu 2017

Příspěvek od FrantaB »

A není to škoda Antone Pavloviči, obout na S80 ST1 lisovanou tmu?

Matadory byly v různých verzích obuté na různých autech, se kterými jsem měl tu smůlu jet. Jak je mokrý vzduch tak nebrzdí a nerozjedou se do kopce.
Savy má známý v nějaké širší 17" na Caravele a tvrdí, že se s tím žije dobře.
Kombinace cenovky a/nebo slov "sport" a "comfort" bývá dobrý indikátor marketingového bulšitu.
Na kulervoucí název se vykašli, z agentury JPP mám informaci, že performens na mokru je stejně kulervoucí jako název. Urveš si je za ten nákup sám ještě dřív, než přijdeš o auto...
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

Deshi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 3618
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

#40 Letní pneu 2017

Příspěvek od Deshi »

Tarkin píše:Zdarec,
vybírám nějaké levnější pneu na S80 v R17. Zatím mám v merku tyhle:

Sava Intensa UHP2 - slušné ve všech směrech
Landsail LS588 - prý nejsou špatné, jen občas nejsou vyvážené, takže tyhle spíše ne
Sebring Formula Sporty+ - levné, ale testy skoro žádné
Matador MP47 - horší na mokru, jinak slušné
Kormorán/sebring Ultra High Perf. - netuším, ale název je koulervoucí
Altenzo Sports Comforter - Podle uživatelských recenzí super, ale problém s reklamací, nemá české zastoupení, občas problémy s praskáním po bocích
Z toho výběru bych možná uvažoval o Savach. Co jít do Barumek nebo třeba Nexeny?
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 549
Registrován: 7 roků
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12

#41 Letní pneu 2017

Příspěvek od shalibaba »

Občas se za dobrou cenu dají sehnat Falken a dělají se varianty i XL (80-ka asi málo vážit nebude)
Mám na SUPu a jsou hoooodne tiché.
Na pneu bych já osobně nešetřil.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1130
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#42 Letní pneu 2017

Příspěvek od Tarkin »

Barum Bravuris3HM na mokru vychází asi ještě hůř jak Matadory.
Na kulervoucí název se vykašli, z agentury JPP mám informaci, že performens na mokru je stejně kulervoucí jako název. Urveš si je za ten nákup sám ještě dřív, než přijdeš o auto...
S těma sebringama/kormoránama má teda někho zkušenost? Buď Sporty 401 nebo Ultra high perf. Sporty 401 má stejnou verzi od Kormorána - Kormoran gamma B2 a ty nevychází podle testů uplně špatně a jsou ultra levný.

A někdo tu psal, že ty Altenzo jsou taky super.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1130
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#43 Letní pneu 2017

Příspěvek od Tarkin »

Ok asi bych to shrnul tím, že nic krom Sava z výše zmíněných asi nemá smysl.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2168
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#44 Letní pneu 2017

Příspěvek od karelvolvo »

Tarkin píše:Ok asi bych to shrnul tím, že nic krom Sava z výše zmíněných asi nemá smysl.
Loni jsem koupil na 460-ku letní Tomkety a nemůžu si stěžovat !
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1130
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#45 Letní pneu 2017

Příspěvek od Tarkin »

Jako takhle... na zimu jsem koupil Sebring 601, bylo to tak trochu omylem na doporučení, aniž bych věděl, že stejná pneu je Kormoran Snowpro B2, podle testů totálně propadá na mokru, ale já s ní nemám problém...
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4924
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#46 Letní pneu 2017

Příspěvek od python.p »

Tomkety si chválí čím dál víc lidí...
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Deshi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 3618
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

#47 Letní pneu 2017

Příspěvek od Deshi »

python.p píše:Tomkety si chválí čím dál víc lidí...
říkal jsem si, jestli je někdo prubne a hodí nějaké recenze....
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport

Deshi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 3618
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

#48 Letní pneu 2017

Příspěvek od Deshi »

Tak jsem trochu hledal recenze a zrovna nadšený z toho nejsem, spousta lidí si stěžuje na měkké bočnice, mizerné brzdění za mokra a špatné chování pneu při vyšších rychlostech (vesměs dálnice od 120km/h výše ). Takže byť se přiznám, že jsem o nich trochu přemýšlel, nepůjdu do nich. Po dálnici jezdím dost a potřebuju jistotu i v brždění a zatáčení.


:no: :no:
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12053
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#49 Letní pneu 2017

Příspěvek od Urvanej »

LOCK
Pokračujeme >>ZDE<<
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Zamčeno
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“