PRINS VSI - jak na něj

Vše okolo plynu.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 111
Registrován: 19 roků 3 měsíce
Bydliště: Rychvald
Vůz: S80 3L T6 Executive r.v.04

#1 PRINS VSI - jak na něj

Příspěvek od smarkus »

Zdravím vespolek, v Novém roce,

a mám tu jednu věc, se kterou tedy vůbec nevím zda mi někdo pomůže, ale jak se říká - líná huba.... znáte to :)

Za těch hodně let co se v LPG v ČR pohybuji, od pionýrských začátků s Lovatem a BRC s uřízlými hadicemi strčenými do airboxů, přes vlastní výrobu mixů metodami vpravdě úsměvnými až po nynější poslední verze plynových sekvencí s OBD od KME a ostatních, pamatuju a tak nějak mám zmáklé snad všechno co tu běžně jezdí, montovalo se a montuje se, ale teď nadešel čas i na mě - přijel domů "nový" starý samohyb z Nizozemí a ejhle, ono v něm, krásně udělané, VSI od PRINSu, s modrýma Keihinama, no radost pohledět. Jenže - nemám nad ním moc - dělá si co chce a s tím já moc nesouhlasím. Doposud jsem si všechna auta, jak ta "cizí" co jsem přestavěl, tak ta vlastní přestavěná, opečovával a servisoval sám, už jen proto že když něco nefunguje, vím kdo za to může a kdo si to dá dohromady :-D ...no a nerad bych, na stará kolena, na tomto přes dvě desítky let zažitém systému něco měnil, už nejsem nejmladší.... Nabízí se jasně sice možnost VSI vyndat a dát do auta systém na který jsem vybaven, ale na druhou stranu .... to je až ta poslední možnost. Všiml jsem si ve foru, že poměrně dost z Vás má PRINSe v autě a někteří se mu v mozku hrabou sami osobně..a ladí...a pitvají...a přemýšlí.... prostě si hrají :). Můj dotaz, prosba, námět či jak to nazvat zní jednoduše - byl by někdo z lidu vybaveného softwarem a kabelem na VSI ochoten se o toto hmotně-nehmotné vybavení podělit/zapůjčit, např. poskytnutím SW a obrázku zapojení diag kabelu na straně lpg ECU (std převodník na RS232 samo mám,jde jen o "pinning"), abych si rozšířil domácí péči a mohl zase hloubat nad něčím novým? :-D Předem díky za reakce, ať jsou jakékoli :)
_________________
Je.
S80T6 3.0L Executive aut.(B 6294T) r.v.04+ lpg
Tatra 613 Special, Tatra Beta 1,3 cl, Simson Sr50, Malaguti Madison3 250ie, Suzuki Burgman 650 Executive

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 160
Registrován: 10 roků 7 měsíců
Vůz: xc70
Bydliště: Tábor

#2 PRINS VSI - jak na něj

Příspěvek od kozejk »

čau

Hlavně nezapojuj jiný interface ( převodník) do diag. zásuvky jinak hrozí poškození. Prins má nestandartně zapojený konektor. Bohužel ani převodník RS232 na bázi FTDI nebo něčeho podobnýho ti moc nepomůže, protože PRINS opět atyp používá konvertor signálu na výstupu. Nepochopitelný, neznám důvod, snad jen aby se jim v tom nikdo nerýpal, proto ani diag. software nelze normálně sehnat. Pár kousků se dá stáhnout, nic méně jediný kvalitní neoficiální je BEXPRO.
Pokud by si měl zájem, interface ti za cca 500 kč vyrobím. Program si budeš muset stáhnout sám. Co se týká ladění, možná ti někdo poradí víc, základ je podle LTFT a STFT korekcí upravit délku vstřiku (ale to asi víš sám), buhužel s neofiko softwarem se to dělá tak nějak divně, ale mě se podařilo u volva LTFT dostat na 0.98, což je mírně bohaté.
Právě kvůli ladění a programu jsem do Lexuse volil STAG, veškeré diag. programy volně stažitelné na stránce výrobce, mají program i na android, takže kdykoliv si auto napíchnu na telefon a opět sem si vyrobil bluetooth interface a funguje perfektně.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 111
Registrován: 19 roků 3 měsíce
Bydliště: Rychvald
Vůz: S80 3L T6 Executive r.v.04

#3 PRINS VSI - jak na něj

Příspěvek od smarkus »

Díky za reakci. Nikde jsem nepochodil, takže jsem "vyhodil" 1500 za kabel a diag soft origo Prins od Pro-techu. Funguje to v poho, akorát tedy na to, že se o Prinsu říká že je to nejúžasnější, nejlepší a nejkvalitnější systém LPG, tak tedy jejich software - to snad dělal jako maturitní práci nějaký podprůměrný středoškolák...... :-D :-D :-D

Nicméně, ladění je to poslední co bych řešil. Pasu čistě po diagnostice, kvůli odhalení závady .... a diagnostika je tak mizerná, že je vlastně úplně k ničemu.... systém žádný problém nevidí, všechny parametry jsou v "normě", ale přitom to nefunguje. Nejčerstvější "úžasnost" je to, že pokud to přepnu z benzínu na LPG v tom diag softu, tedy ručně, přepne zcela sametově a korektně. Použiji-li tlačítko na palubce, taktéž přepne zcela sametově a korektně. Má-li ovšem dojít na přepnutí kdykoli jindy za jízdy či někde na parkovišti - ať už mnou "vynucené" pomocí přepínače, nebo automatické podle nastavení, výsledkem je vždy chod motoru zřejmě na půlku válců, s vibracemi traktoru....a ani v takto naprosto příšerném režimu Prins "neshledává" žádný problém.....

Nu ještě chvíli budu koumat, ale vidím to spíš na řešení ten zázrak a top high-tech vyndat, vyhodit do kontejneru a dát tam místo toho nejzákladnější nejobyčejnější polské či italské SGi a mít svatý klid :(
_________________
Je.
S80T6 3.0L Executive aut.(B 6294T) r.v.04+ lpg
Tatra 613 Special, Tatra Beta 1,3 cl, Simson Sr50, Malaguti Madison3 250ie, Suzuki Burgman 650 Executive

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 160
Registrován: 10 roků 7 měsíců
Vůz: xc70
Bydliště: Tábor

#4 PRINS VSI - jak na něj

Příspěvek od kozejk »

ten systém nezatracuj,jestli máš turbový motor tenhle systém je to nejlepší co můžeš mít. Bohužel nejsem si vůbec jist zda li za 1500 korun jsi koupil diag s origo softem. Ten soft je velmi těžce sehnatelný a to jak ho popisuješ je volně stažitelný fejk, který je tak akorát na vymazání chyb. Jak jsem psal nejlepší co jsem sehnal byl od BEX PRO, mají tam i autokalibraci a podobně.

To co popisuješ, tak s tím ti neporadím, nechápu asi jak to myslíš, jednou píšeš že to jde přepínačem přepnout v poho a pak to blbne. Chce to popsat trochu podrobněji, přepnutí za studena, za tepla, v zátěži a bez zátěže.
Jinak mě ten systém běží už 4 roky bez chyby, ale musel jsem taky obětovat cestu do prahy na seřízení. Bohužel občas je třeba využít odborníkou :crazy:
Tady jestli se nepletu byl vyhlášený greenfuel, ale nejsem si jist, jak říkám 4 roky jsem neřešil servis, filtry a vše si dělám sám.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „LPG + CNG + E85 a ostatní“