Já tedy nemám ani jedno, ale prý přivstřikování chladí ventily. Nevím, jestli se to tady náhodou neřešilo, ale co třeba přivstřikování H2O? V době, kdy celé auto řídí "fúrik" procesorů by neměl být problém s přesným dávkováním a definovaným režimem použití (teplota 90°C a otáčky motoru nad 3000). Ventily by se krásně chladily, rozklad vody na vodík a kyslík při vysokých teplotách zaručen.
Bylo by to tedy zase další kurvítko, ale jen teoreticky. Co vy na to?
Přivstřikování, nebo přimazávání?
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 12076
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#2 Přivstřikování, nebo přimazávání?
To si jako myslíš, že v motoru budeš štěpit vodu???
Pokud si to myslíš, tak to je špatně, nebudeš.
Jediná funkce vody v tomto případě bude její odpaření a tím pádem ochlazení. Kde k tomu dojde už je záležitost instalace a výpočtu dávky. Každopádně se to nedělá, protože to je inert, který akorát zabírá místo vzduchu, takže míň vzduchu -> míň paliva -> menší výkon. To si můžeš plyn podložit větví a výsledek bude téměř stejnej.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 4927
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#3 Přivstřikování, nebo přimazávání?
No, přesně. Je to věc se kterou se začalo experimentovat už za války na leteckých motorech. V osmdesátých letech se to používalo u závodních vozů a kutilové s tím laborovali kvůli spotřebě. Při teplotě kolem 3000 °C se ta voda skutečně rozkládá, ale kolik stupňů je ve válci benzíňáku při výbuchu tedy nevím.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 160
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Vůz: xc70
- Bydliště: Tábor
#4 Přivstřikování, nebo přimazávání?
spíš bych se zamýšlel nad vstřikovaním olejové emulze do výfuku aby výfuky při použití LPG tolik nerezly.
Pěkná blbost co? asi stejná jako přimazávání ventilů nebo jejich chlazení. Pokud je plyn dobře seřízený, není potřeba takový pičoviny do auta montovat. Pokud občas vytočíš motor do červenýho není potřeba se zabývat chlazením ventilů, ty jsou každopádně chlazený tak jak tak nasávanou směsí a je jedno jestli s lpg nebo benzínem.
"podpálený ventily" je jev kdy chudá směs doprovázena vysokou teplotou deformuje okraje ventilů kde vznikají mokropraskliny a podobně. U tohoto vadného spalování by ti nepomohlo ani chlazení benzínem.
Pěkná blbost co? asi stejná jako přimazávání ventilů nebo jejich chlazení. Pokud je plyn dobře seřízený, není potřeba takový pičoviny do auta montovat. Pokud občas vytočíš motor do červenýho není potřeba se zabývat chlazením ventilů, ty jsou každopádně chlazený tak jak tak nasávanou směsí a je jedno jestli s lpg nebo benzínem.
"podpálený ventily" je jev kdy chudá směs doprovázena vysokou teplotou deformuje okraje ventilů kde vznikají mokropraskliny a podobně. U tohoto vadného spalování by ti nepomohlo ani chlazení benzínem.