problém LPG Prins asi vyřešen, prosím o konzultaci

Vše okolo plynu.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 160
Registrován: 10 roků 7 měsíců
Vůz: xc70
Bydliště: Tábor

#1 problém LPG Prins asi vyřešen, prosím o konzultaci

Příspěvek od kozejk »

Zdravím
Mám takový menší problém, pokud je venkovní teplota vyšší než 18 stupňů často se mi plyn přepne na benzín, to hlavně v městském provozu, taky se to stává po krátkém vypnutí motoru ( vyřízení něčeho na poště a podobně) pak to po nastartování zakucká a přepne se na benzín, zpátky to jde přepnou až po delší jízdě nebo po úplnném vychladnutí motoru.

Mám pocit že se přehřívá reduktor, ikdyž teplota motoru je podle budíku v pohodě. mechanik říkal že údajně by se měl systém přepnout na benzín pokud plyn v reduktoru dosáhne 70 stupňů, pak je prý směs moc chudá a LPG jako ochranu přepne zpět na benzín.
Naposledy upravil(a) kozejk dne 07 pro 2013 12:47, celkem upraveno 1 x.

pavel.2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 416
Registrován: 12 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha 10

#2 problém LPG Prins

Příspěvek od pavel.2 »

Zkusil bych pře nastartováním zahřátého motoru ochladit reduktor na teplotu cca 36C ( aby byl vlažný) pokut to několikrát bude v pohodě bude problém stejný jalo mám já a to i po výměně nového reduktoru ( podtlak) proto jsem dal ventil na přívod vody a po vhodném nastavení průtoku udržuji reduktor mezi 35C až 50C ( na tělo reduktoru jsem dal digi teploměr )a pohoda.
_________________
740 GL r91LPG a 740 r92 AT combi

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12051
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#3 problém LPG Prins

Příspěvek od Urvanej »

termostatickej ventil jak na topení :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

mekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 382
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: C70 T5 98´

#4 problém LPG Prins

Příspěvek od mekky »

kozejk píše:Zdravím
Mám takový menší problém, pokud je venkovní teplota vyšší než 18 stupňů často se mi plyn přepne na benzín, to hlavně v městském provozu, taky se to stává po krátkém vypnutí motoru ( vyřízení něčeho na poště a podobně) pak to po nastartování zakucká a přepne se na benzín, zpátky to jde přepnou až po delší jízdě nebo po úplnném vychladnutí motoru.

Mám pocit že se přehřívá reduktor, ikdyž teplota motoru je podle budíku v pohodě. mechanik říkal že údajně by se měl systém přepnout na benzín pokud plyn v reduktoru dosáhne 70 stupňů, pak je prý směs moc chudá a LPG jako ochranu přepne zpět na benzín.
jak dlouho maš ten plyn namontovaný ?
_________________
Je:C70 T5 B5234T3 man 98´- K24(1,5 bar),E85
Je: VW Golf II 1.6D (brzo bude motor 1.6TD a nějaké kw a nm navíc)
Bylo:S60 T5 184kW Aut. 3" Custom Exhaust , LPG-Lovato

Offline
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 160
Registrován: 10 roků 7 měsíců
Vůz: xc70
Bydliště: Tábor

#5 problém LPG Prins

Příspěvek od kozejk »

auto mám cca 2 měsíce a plyn je tam asi půl roku.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 160
Registrován: 10 roků 7 měsíců
Vůz: xc70
Bydliště: Tábor

#6 problém LPG Prins

Příspěvek od kozejk »

takže jestli tomu dobře rozumím, mám koupit nějaký kohout který přiškrtím a tím zamezím plnému průtoku a ohřevu regulátoru?

Jean
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 319
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Podolí u Brna
Vůz: Volvo 850 T5
Kontaktovat uživatele:

#7 problém LPG Prins

Příspěvek od Jean »

Když je to půl roku staré, tak reklamuj problém u toho, kdo to montoval a nemontuj žádný ventil. Akorát si přiděláš nějaký jiný problém.
_________________
Volvo 960 93,95,96,97 B6304FS, S80 00 T6, 850 2,3 T5

1. eshop s volvodíly

Offline
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 160
Registrován: 10 roků 7 měsíců
Vůz: xc70
Bydliště: Tábor

#8 problém LPG Prins

Příspěvek od kozejk »

tak podle origo servisu Prins, teplota regulátoru může klidně být i 90 stupňů, vliv na LPG to nemá, závada bude asi v regulátoru. takže výlet do Prahy a uvidíme.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 160
Registrován: 10 roků 7 měsíců
Vůz: xc70
Bydliště: Tábor

#9 problém LPG Prins

Příspěvek od kozejk »

nevíte jak je možný že by se ztrácel tlak na reduktoru, většinou po zahřátí a opětovném nastartování mi spadne tlak z 2 bar až na O.14, to smaozřejmě jednotka přepne na benzín.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 12975
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#10 problém LPG Prins

Příspěvek od raolsa »

Reklamuj to, zřejmě se přidrbává reduktor, nebo ventil na přívodu plynu - takže na výměnu.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 563
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: tak třeba trabant
Bydliště: frydlant nad ostravici

#11 problém LPG Prins

Příspěvek od scoff »

ted jesm resil ze se auto vsevolne prepinalo
zavada byla v cidle obcas jelo jak ma a obcas se kouslo a ukazovalo jine hodnoty
_________________
M.B. R500 amg
V70II D5 7mist:-D
bylo V40 t4
S40 t4
S80 t6
S80 D5
V70II AWD 2,5 LPG

Offline
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 160
Registrován: 10 roků 7 měsíců
Vůz: xc70
Bydliště: Tábor

#12 problém LPG Prins

Příspěvek od kozejk »

no já se v tom včera vrtal, rozhodil jsem oba ventily, ty byly v pořádku, pak jsem zkusil vzít za konektor k tlakovýmu čidlu a světe div se, tlak začal lítat sem tam, vypadá to že jsou nalomený kabely u konektoru, nic méně auto je už v servisu, tak uvidíme. Nic méně se mi ještě nelíbí funkce lambdy, na můj vkus je taková pomalejší a má větší časový prostoje.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 160
Registrován: 10 roků 7 měsíců
Vůz: xc70
Bydliště: Tábor

#13 problém LPG Prins

Příspěvek od kozejk »

takže auto v opravě v Praze, vyměněný čidlo tlaku, takže plyn už nezlobí jen dlouhodobá korekce byla pořád 1.22 což podle vidy je chudá směs, v servisu sem je na to upozornil, prý seřízeno ale doma po napíchnutí opět 1.22, tak jsem se pustil do seřízení sám, více méně jsem korekci RC v LPG zvýšil ze 131 na 162, čímž jsem prodloužil čas vstřiků, auto sem jel protáhnout a korekce na vidě 0.99 což značí mírně bohatou, podle vidy má být dlouhodobá korekce 1, tak myslím že se nastavení povedlo. Jen mě zarazila jedna věc, pokud jsem dřív jezdil na chudou směs, měl jsem při 130 spotřebu nějakých 11 litrů, ted po seřízení je spotřeba 9.5. Sice nechápu že když jsem to obohatil spotřeba klesla,ale asi díky správnému spalování člověk nemusí tolik tlačit na plyn a tím klesá i spotřeba.Otázkou je jestli palubní diagnostika nepočítá spotřebu dle nastavení benzínu, takže ukazovat může 9.5 ale reálná spotřeba LPG bude třeba 12.

Máte někdo zkušenost s laděním bohatosti podle vidy?

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 12975
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#14 problém LPG Prins asi vyřešen, prosím o konzultaci

Příspěvek od raolsa »

Palubák kecá, mě ukazuje spotřebu okolo 9,5 l, ale jezdím za 11 - 13 litrů lpg.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Online
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1280
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

#15 problém LPG Prins asi vyřešen, prosím o konzultaci

Příspěvek od Dural8 »

U mých obou Volv vždy stačila korekce do 150. Je to i max. doporučené prinsem. 130 jsem mel vždycky taky chudý, pak už to hlásila i kontrolka. Byt Tebou, dal bych 150.
Jinak LPG na BC bude díky těmto korekcim vždycky lhát, ale to už je dáno z principu rozdílnosti LPG a benzinu jako paliv samotných.

Jinak na S60 to bylo vymazlené luxusně, lhala okolo půl litru, ale na V70 ( možná je to způsobené režimem jízdy, resp. stání ve městě kdy BC nepočítá, ale automat pořád táhne a žere... ) to lže litr a víc. No co už :)
_________________
V60 D4

Offline
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 160
Registrován: 10 roků 7 měsíců
Vůz: xc70
Bydliště: Tábor

#16 problém LPG Prins asi vyřešen, prosím o konzultaci

Příspěvek od kozejk »

no jo ale čemu to vadí když tam mám 160 ? Podle diagnostiky to má ted optimální směs, jezdí to za 10 litrů po dálnici někdy i míň, spíš mi jde o to že si jen o kousek prodloužím čas vstřiku LPG, mám teď krásně stochiometrickou směs, tak nechápu čím můžu ublížit motoru pokud mám víc než 150. Samozřejmě každá korekce má své limity, v tom případě bych teda potřeboval větší vstřikovače abych nešel nad 150.

michal_0077
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 624
Registrován: 13 roků 8 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70 II

#17 problém LPG Prins asi vyřešen, prosím o konzultaci

Příspěvek od michal_0077 »

Palubni pocitac do vypoctu prumerny spotreby zohlednuje i korekce
cas vstriku z benzinove mapy + korekce. takze kdyz mas plyn naladen na 1.22 tak ukazuje i palubni pocitac o 22 procent vic...


plyn si nalad tak aby korekce byly stejne jako na benzin. Cim lip kopiruje plyn benzinovou mapu tim lip. On uz ten benzin je sam o sobe rozjetej a musi to ECU korekcema dohanet. Ja myslim ze kdyz to je do 10% nalazeny tak je to super. Kdyz to nerozsveci kontrolku tak to jeste ujde... kontrolku to rozsveci kolem 20%. Ono taky jednotka nepracuje jen s jednim cislem co vyctes s vidi... proto mezi kazdym lazenim to chce najet aspon sto kilometru... Teda kdyz se s tim clovek chce hrat...

Navic asi kdyz mas prins tak mas asi i zapojeny automaticky dolazovani podle korekci a system by se ti mel porad sam dolazovat...
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar

Offline
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 160
Registrován: 10 roků 7 měsíců
Vůz: xc70
Bydliště: Tábor

#18 problém LPG Prins asi vyřešen, prosím o konzultaci

Příspěvek od kozejk »

na mapu se vůbec nedostanu, aspoň s mým softwarem, měl jsem chudou směs podle vidy, upravil jsem tedy délku vstřiku plynu tak aby byla nulová korekce u benzínové jednotky, což se mi povedlo a to ve všech režimech jízdy, teď mám korekce 1 jak na benzín tak na plyn. Ale korekce probíhají pokud mám closed loop jestli se nepletu, tj 80 procent jízdního režimu, v režimu open loop by se měla řídící jednotka řídít přednastavenou mapou ne? Tj průdká akcelarece a podobně.

honzs
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 305
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: 940 B230FB '91

#19 problém LPG Prins asi vyřešen, prosím o konzultaci

Příspěvek od honzs »

Pánové, využiju toto téma k zadání následujícího dotazu. Mám na V70 Prins VSI, pořídil jsem si diagnostický kabel, ale nemůžu najít, kde je v kabelovém svazku k VSI diagnostický konektor. Je u motoru, nebo někde poblíž přepínače v kabině?
Děkuji předem za odpověď.
_________________
940 B230FB '91 ZF4HP22

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1310
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

#20 problém LPG Prins asi vyřešen, prosím o konzultaci

Příspěvek od Arkaz »

Vacsinou byva pri zvazku pri riadiacej jednotke v motorovej casti.

honzs
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 305
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: 940 B230FB '91

#21 problém LPG Prins asi vyřešen, prosím o konzultaci

Příspěvek od honzs »

Díky, už jsem to myslím našel, bylo to kousek od ŘJ v motoru. Zmátla mě krytka konektoru. V příštích dnech vyzkouším kabel a software.
_________________
940 B230FB '91 ZF4HP22

Offline
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 160
Registrován: 10 roků 7 měsíců
Vůz: xc70
Bydliště: Tábor

#22 problém LPG Prins asi vyřešen, prosím o konzultaci

Příspěvek od kozejk »

jaky program na to máš?

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1310
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

#23 problém LPG Prins asi vyřešen, prosím o konzultaci

Příspěvek od Arkaz »

Asi original prins soft. Ja som tiez kupil teraz lpg diag kabel s 5 koncovkami. Mam tartarini a v druhom aute elpigaz. Na kazdu znacku zvlast software.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12
Registrován: 6 roků 6 měsíců
Bydliště: Litomyšl
Vůz: Mondeo 2,5T

#24 problém LPG Prins asi vyřešen, prosím o konzultaci

Příspěvek od Elvis »

Ahoj, nechci zakládat nové téma tak to napíšu sem. Mám tartarini a s ním menší problém. Pokud je teplota nad 2 stupně tak je vše v pořádku, ale pokud klesne pod 2 tak se mi lpg stále přepíná. Na diagnostice jsem byl 2x a tam je vše v pořádku. Neřešil už někdo tento problém? Předem mnohokrát děkuji

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 12975
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#25 problém LPG Prins asi vyřešen, prosím o konzultaci

Příspěvek od raolsa »

Filtry od plynu máš jak starý? Jakým stylem se to přepíná? Při zátěži? Jako když dojde plyn? Jak máš staré membrány v reduktoru?
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „LPG + CNG + E85 a ostatní“