Zkušenosti s LPG 2.5T

Vše okolo plynu.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 35
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Vrané nad Vltavou

#1 Zkušenosti s LPG 2.5T

Příspěvek od kavoso »

Zdravím a mám na vás dotaz. Máte, prosím někdo motor 2.5T ve které máte namontované LPG a najezděno už něco km? Přemýšlím o koupi Volva XC70 2.5T Summum a vzhledem k blížící se situaci v Evropě potřebuji šetřit a tím pádem mně plyn přijde jako jediná možnost. Mluvil jsem s p. Otrubou - greenfuel a ten mi montáž do tohoto motoru ne úplně doporučil skrzeva velké vrtání ve válcích tohoto motoru a případnou větší zátěží turba.
Nicméně mi řekl, abych zde na fóru vznesl dotaz na zkušenosti a pak se rozhodl. Takže prosím, podělte se o své zkušenosti s motorem 2.5T a LPG. Děkuju mooooc :wink:
_________________
XC 70 AWD 2.4 jako nové :-) + PRINS VSI - Greenfuel.cz
Land Rover Discovery III 4.4. + LPG Prins
was:
SAAB 9000 Aero Maptun Stage 1- 200kw/280hp
SAAB 9-3 sport coupe 2.0t Aero packet
Opel Corsa 1.4i

Maki Hira
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 159
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Vysočina
Vůz: Volvo 940

#2 Zkušenosti s LPG 2.5T

Příspěvek od Maki Hira »

kavoso píše:Zdravím a mám na vás dotaz. Máte, prosím někdo motor 2.5T ve které máte namontované LPG a najezděno už něco km? Přemýšlím o koupi Volva XC70 2.5T Summum a vzhledem k blížící se situaci v Evropě potřebuji šetřit a tím pádem mně plyn přijde jako jediná možnost. Mluvil jsem s p. Otrubou - greenfuel a ten mi montáž do tohoto motoru ne úplně doporučil skrzeva velké vrtání ve válcích tohoto motoru a případnou větší zátěží turba.
Nicméně mi řekl, abych zde na fóru vznesl dotaz na zkušenosti a pak se rozhodl. Takže prosím, podělte se o své zkušenosti s motorem 2.5T a LPG. Děkuju mooooc :wink:
Po cca 50 000 K.O. Zřejmě prasklý blok. Montováno ve 180 000.
_________________
Volvo v70 II
Aro M461

Bylo:Volvo 940 - Sněhulák, v70 AWD 1997 LPG, 850 2,5 20ventil

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 35
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Vrané nad Vltavou

#3 Zkušenosti s LPG 2.5T

Příspěvek od kavoso »

Maki Hira píše:
kavoso píše:Zdravím a mám na vás dotaz. Máte, prosím někdo motor 2.5T ve které máte namontované LPG a najezděno už něco km? Přemýšlím o koupi Volva XC70 2.5T Summum a vzhledem k blížící se situaci v Evropě potřebuji šetřit a tím pádem mně plyn přijde jako jediná možnost. Mluvil jsem s p. Otrubou - greenfuel a ten mi montáž do tohoto motoru ne úplně doporučil skrzeva velké vrtání ve válcích tohoto motoru a případnou větší zátěží turba.
Nicméně mi řekl, abych zde na fóru vznesl dotaz na zkušenosti a pak se rozhodl. Takže prosím, podělte se o své zkušenosti s motorem 2.5T a LPG. Děkuju mooooc :wink:
Po cca 50 000 K.O. Zřejmě prasklý blok. Montováno ve 180 000.
Ajjj to je nemiléééé :cry: to nechci, tak potřebuji sebrat zkušenosti.... V mém případě by se montovalo v 220tkm.
_________________
XC 70 AWD 2.4 jako nové :-) + PRINS VSI - Greenfuel.cz
Land Rover Discovery III 4.4. + LPG Prins
was:
SAAB 9000 Aero Maptun Stage 1- 200kw/280hp
SAAB 9-3 sport coupe 2.0t Aero packet
Opel Corsa 1.4i

Maki Hira
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 159
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Vysočina
Vůz: Volvo 940

#4 Zkušenosti s LPG 2.5T

Příspěvek od Maki Hira »

kavoso píše: Ajjj to je nemiléééé :cry: to nechci, tak potřebuji sebrat zkušenosti.... V mém případě by se montovalo v 220tkm.
Na autě se ovšem výrazně podepsal předešlý majitel, kterej byl evidentně tuzer a garážoopravář.
_________________
Volvo v70 II
Aro M461

Bylo:Volvo 940 - Sněhulák, v70 AWD 1997 LPG, 850 2,5 20ventil

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 44
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha

#5 Zkušenosti s LPG 2.5T

Příspěvek od meereck »

najeto mam zatim jen 5000km, LPG montovano v 260t km.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 287
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Vůz: S60 2.5T 04
Bydliště: Ostrava

#6 Zkušenosti s LPG 2.5T

Příspěvek od Makronis »

Ahoj,

já tedka nechal namontovat PRINS LPG asi před 2000km a jelikož jsem na zahraničních forech četl, že motor 2,5T klukum odchazel okolo 60 000km, tak jsem tam nechal pro jistotu hodit i system domazavani Valve care od Prins.
Zatím vše super tak uvidíme později :wink:
_________________
Volvo... automobily s duší.
S60 12/2003 2,5T B5254T2 M56 370kKm black and white.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 35
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Vrané nad Vltavou

#7 Zkušenosti s LPG 2.5T

Příspěvek od kavoso »

Jasan, díky za postřehy a zkušennosti. :) Pište dál, ať se rozhodnu správně... díííííkyyyy :wink:
_________________
XC 70 AWD 2.4 jako nové :-) + PRINS VSI - Greenfuel.cz
Land Rover Discovery III 4.4. + LPG Prins
was:
SAAB 9000 Aero Maptun Stage 1- 200kw/280hp
SAAB 9-3 sport coupe 2.0t Aero packet
Opel Corsa 1.4i

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 35
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Vrané nad Vltavou

#8 Zkušenosti s LPG 2.5T

Příspěvek od kavoso »

Nakonec je to XC70 2.4T :Yahoo!: :Yahoo!: :Yahoo!: :Yahoo!:
_________________
XC 70 AWD 2.4 jako nové :-) + PRINS VSI - Greenfuel.cz
Land Rover Discovery III 4.4. + LPG Prins
was:
SAAB 9000 Aero Maptun Stage 1- 200kw/280hp
SAAB 9-3 sport coupe 2.0t Aero packet
Opel Corsa 1.4i

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 563
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: tak třeba trabant
Bydliště: frydlant nad ostravici

#9 Zkušenosti s LPG 2.5T

Příspěvek od scoff »

ja mam s plynem najeto cca 60 000 km
montovano pri 180 000
ja se docet na forech o lpg že pokud ma motor turbinu je primazavani zbytecne coz mi potvrdil i plynar ale neni to uz tak velka investice navic tak zalezi na tobe
jediny problem jsem mnel kdyz jsem natankoval šit plyn a zasral se reduktor mastnotou jinak bez problemu musel jsem vsak na serizeni po vymene turbiny za novou
_________________
M.B. R500 amg
V70II D5 7mist:-D
bylo V40 t4
S40 t4
S80 t6
S80 D5
V70II AWD 2,5 LPG

michal_0077
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 37
Příspěvky: 624
Registrován: 13 roků 8 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70 II

#10 Zkušenosti s LPG 2.5T

Příspěvek od michal_0077 »

na nemeckych forech pisou ze by se 2,5T mela primazavat... doufam ze clovek ktery nenajede na dalnici rozjede se na 200km/h a jede na druhou stranu nemecka by snad problem mit nemusel.

navic u turbo motoru je primazavani docela narocne, nestaci jen kapat ale musi se to tam tlacit pod tlakem... pokud vim tak jedinej kdo toto zarizeni nabizi je prins. nebo se pletu?
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 563
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: tak třeba trabant
Bydliště: frydlant nad ostravici

#11 Zkušenosti s LPG 2.5T

Příspěvek od scoff »

michal_0077 píše:na nemeckych forech pisou ze by se 2,5T mela primazavat... doufam ze clovek ktery nenajede na dalnici rozjede se na 200km/h a jede na druhou stranu nemecka by snad problem mit nemusel.

navic u turbo motoru je primazavani docela narocne, nestaci jen kapat ale musi se to tam tlacit pod tlakem... pokud vim tak jedinej kdo toto zarizeni nabizi je prins. nebo se pletu?
to se pletes hodne ale prins to ma take samozrejmne ale nejsou jedini
myslim si ze jezdim celkem hodne a docela rychle a bez rprimazu a nic se nedeje a vse funguje jak ma :D
_________________
M.B. R500 amg
V70II D5 7mist:-D
bylo V40 t4
S40 t4
S80 t6
S80 D5
V70II AWD 2,5 LPG

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4
Registrován: 12 roků
Bydliště: Hradec Králové

#12 Zkušenosti s LPG 2.5T

Příspěvek od xpaja »

Zdravím, sháním nové auto a právě motor 2,5t mě velmi láká. Ale vzhledem k nákladům a tomu, že na LPG už jezdím cca 10let, bych do něj šel zas.
Ale vaše zkušenosti mě celkem děsí, máte někdo s tímto motorem na LPG ujeto víc jak 100 000 km, bez jakýchkoli problému s ventilovými sedly/ventily?
Narazil jsem na blacklist od PRINZ kde jsou jak motory 2,4t, tak 2,5t ( http://www.autogastanken24.de/documents/Blacklist%20Prins_081107.pdf ).
Což je další rána do mého záměru pořídít něco s tímdle motorem na LPG. Jak často kontrolujete vůle ventilů? Předpokládám že všechny volvo motory mají hydroštely, nevíte jak je to s tvrzenými sedly? Takhle mi vychází, že jediný použitelný by měl být až 2,5FT od r.v. 2009, bo E85 a LPG mají podobné vlastnosti a dozajista vyžadují tvrzená sedla.
Co šestiválec T6, máte s ním někdo zkušenosti na LPG? Je to vůbec povedený motor?

Rapid Brno
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 83
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: Kostice
Vůz: Xc90 2005 d5 Chip 146kW
Bydliště: Kostice
Kontaktovat uživatele:

#13 Zkušenosti s LPG 2.5T

Příspěvek od Rapid Brno »

mluvil jsem včera s Jeanem a poprosil ho aby zde napsal odstaveček co se týče plynu v autech a problémy z toho plynoucí.
Slíbil že zde něco napíše. A dle rozhovoru s ním jsou problémy spojené hlavně stím
1.že nové motory nemají na ventilech hydroštely, nýbrž opřet klasické podložky tudíž jde o to zkontrolovat vůle ventilů což nikdo nedělá. protože se to nedělá. Pak vznikají problémy s tzv. zaklepáváním a tím menší nebo žádné vule na ventilech. Což způsobuje podlaování.

2. auta co sepředělávají na plyn už mají něco za sebou cca100tkm a více. a my jsme druzí či třetí majitelé a rozhodneme se pro přestavbu a nevíme kdo jak s tím jezdil nebo se knám nedostanou ibformactypu podfouknuté těsnení či jiné vady, které byly na motoru dělány. Pak třeba mechanik peče na nějaké seřizování ventilů atd.

3. chybná montáž dnes se piužívají již vyladěné sekvenční či přímé vstřikování LPG. které řídí elektronika a ta sy sama pohlídá vše co má od délky vstříku množství paliva vůči tepltě motoru lambda sondám a pod. řídící jednotku "kontroluje" řídící jednotka motoru, která v případě problému rozsvítí tu krásnou červenou kontrolku co jde zhasnout pouze přes diag. a úkáží se problémy. a pokud je firma co montuje lpg opravdu fundovaná připojí se přes diag a hledá problém pokud je vplynu vše uvidí. (nízký tlak lpgatd.)
nebo pokud nejsou fundovaní oznámi vám " no při provozu na lpg vám kontrolka může svítit " můj názor je otočit se azmytek ke konkurenci !!!!

U mě jsme to z Jenam řešili tak jak bývá po ujetí cca 1000 a 2000 km na seřízení. já to poznal jenduše roz svítila se kontrolka motoru a bylo jasno
nízký tlak LPG ( sedli si gumičky a membrány v reduktrou ) připjily jsme se zvedly tlak na 1,4 a znovu nahrály mapy na LPG ccs 30 min ježdění a bylo hotovo. Je to hodně znát auto je svižnější a spotřeba klesla dle palubáku na 10,6 l LPG ( 10,5 Ba po městě ) uvidíme jestli nekecá při dálším tankování - dám vědět

toť vše
P.S. je tomé druhé vozidlo na plyn první byla V40 cca 70 000 km a nyní jezdí dál u nového majitele
_________________
je XC90 D5 2005 modrá magic
byla V70 II 2,5T LPG 2005 zlatá Mazlík II
bylo V40 1,8 1998 LPG Mazlík
revize elektro - nn/VN, UTZ, VTZ, MO

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 563
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: tak třeba trabant
Bydliště: frydlant nad ostravici

#14 Zkušenosti s LPG 2.5T

Příspěvek od scoff »

Rapid Brno píše: U mě jsme to z Jenam řešili tak jak bývá po ujetí cca 1000 a 2000 km na seřízení. já to poznal jenduše roz svítila se kontrolka motoru a bylo jasno
nízký tlak LPG ( sedli si gumičky a membrány v reduktrou ) připjily jsme se zvedly tlak na 1,4 a znovu nahrály mapy na LPG ccs 30 min ježdění a bylo hotovo. Je to hodně znát auto je svižnější a spotřeba klesla dle palubáku na 10,6 l LPG ( 10,5 Ba po městě ) uvidíme jestli nekecá při dálším tankování
pokud jezdis za 10,6 dle palubaku tak se nedivim ze pri tomhle stylu ti to jezd bez problemu ale jak mile tomu slapnes a podrzis otacky na 5-6 tisic copo delsi dobu tak ti to prepne protoze ti to dle nystavene mapy nenasyti motor
_________________
M.B. R500 amg
V70II D5 7mist:-D
bylo V40 t4
S40 t4
S80 t6
S80 D5
V70II AWD 2,5 LPG

Rapid Brno
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 83
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: Kostice
Vůz: Xc90 2005 d5 Chip 146kW
Bydliště: Kostice
Kontaktovat uživatele:

#15 Zkušenosti s LPG 2.5T

Příspěvek od Rapid Brno »

No z plynu na benzín ti to přepne vždy když plynová jednotka vyhodnotí dlouhé otevírací časy plynových vstřiků nebo jejich plné otevření. A je jedno jestli to vytáčíš nebo jedeš z podotčeného motoru pod plným plynem, ale pokud se časy zkrátí na přijatelnou hodnotu přepne zpět do plynu. Jen tak mimochodem reaguješ na to jak jsme mapy načítaly co se týká otáček. Jde o to že si zvolíš hladinu otáček v kterých nastavuješ a jdeš motorem jak s lehkou akcelarcí tak i s akcelarací kdy potřebuješ výkon motoru ted v tuto chvíly a tak to střídáš.
Pokud si zvolíš vyšší otáčky pro načítání map tak děláš to stejné, ale pak někde, kde víš, že si můžeš dovolit jezdit jak na okruhu. Mapy si to nače stejné jen záleží na tom jaký máš tlak a průměr vstřiku podle toho se odvíjí časy otevření vstřikua a taky mapy. Když budeš jezdit pohoda piánko tak tomáš se stejnou spotřebou ale ty máš AWD a to si bere víc.

spíš by jsme se měli vrátit k původnímu a to poradit se zkušenostmi motoru 2,5T na LPG

Pro ty co si chtějí nechat vysvětlit problémy s plynem tak se ozvěte Jeanovy poradí s montáží a stím i s problémy. Krom Magicu bude dělat i dálší systémy.
Jean tomu opravdu rozumí a pokud uvidíte jak se LPG nastavuje tj budete u nahrávání map tak uvidíte vše na nooteboku a pak vám bude vše jasné.

Než jak je zvykem na fórech jiných značek s názory JPP (jedna paní povídala )
_________________
je XC90 D5 2005 modrá magic
byla V70 II 2,5T LPG 2005 zlatá Mazlík II
bylo V40 1,8 1998 LPG Mazlík
revize elektro - nn/VN, UTZ, VTZ, MO

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4
Registrován: 12 roků
Bydliště: Hradec Králové

#16 Zkušenosti s LPG 2.5T

Příspěvek od xpaja »

a mají 2,5t řekněme od roku 2006 hydroštely?
Krom hydroštelů jsou ješte nutná tvrzená ventilova sedla, ale vůbec netuším jestli oboje nějaký soudobý motor vůbec splňuje. V NL kde LPG rozumí asi nejvíc se běžně měnily při přestavbě hlavy za plynove, resp. se měnila ventilová sedla pokud to šlo. Moje osobní doměnka je, že auta co jsou uspůsobena na E85 by měla zvládat i LPG, protože E85 je LPG vlastnostmi přecijen blíž (třeba B5254T11). Je to tak?
Měl jsem mondeo z NL a najeto na lpg 350kkm, za deset let byl snad jediný problém když odešla řídící jednotka.
Co flashlube? Má vůbec nějaký smysl. Někteří plynaři říkají že ne a do turba už vůbec ne. Jelikož jsem měl v nedavné době v rodině případ s podpáleným ventilem na primeře po 70kkm (i s flashlube) jsem teď trochu opatrnější.
Samotný PRINS zařadil volví turbomoty na blacklist ( http://www.uloz.to/xMtZUqt/prins-lpg-problemove-motory-schwarze-liste-pdf ). Dle greenfuel je lepší spíš 2,4t, protože 2,5t je i díky většímu vrtání víc tepelně námáhaná. Ale od 2,5t vyloženě neodrazoval.
Po svezení v V50, S80 a Mondeu 2,5t mě tento motor opravdu láká, ale nerad bych šel do nějakého rizika.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4
Registrován: 12 roků
Bydliště: Hradec Králové

#17 Zkušenosti s LPG 2.5T

Příspěvek od xpaja »

jo ještě jeden zcela obecný dotaz. Je pro LPG lepší blok/hlava z litiny nebo nějaké slitiny hliníku? Chápu, že to vždy záleží na konkrétním motoru, ale jistě je jeden materiál vhodnější než druhý. Kvůli dobré tepelné vodivosti bych spíš předpokládal ten hliník. Pokud se nepletu tak u 120tek a spol. s litinovou hlavou bylo zaklepávání ventilů bežnější proti verzím s 135/136 motorem.

Rapid Brno
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 83
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: Kostice
Vůz: Xc90 2005 d5 Chip 146kW
Bydliště: Kostice
Kontaktovat uživatele:

#18 Zkušenosti s LPG 2.5T

Příspěvek od Rapid Brno »

Odkud jsi ??
2,5T mám tak by jsi se mohl mrknout
_________________
je XC90 D5 2005 modrá magic
byla V70 II 2,5T LPG 2005 zlatá Mazlík II
bylo V40 1,8 1998 LPG Mazlík
revize elektro - nn/VN, UTZ, VTZ, MO

Rapid Brno
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 83
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: Kostice
Vůz: Xc90 2005 d5 Chip 146kW
Bydliště: Kostice
Kontaktovat uživatele:

#19 Zkušenosti s LPG 2.5T

Příspěvek od Rapid Brno »

xpaja píše:a mají 2,5t řekněme od roku 2006 hydroštely?
dnes mají motory tj od roku 200? na vymezení vůlí ventilů podložky nebo kalíšky.
To jednoduše znamená nechat si dejme tomu před zástavbou seřídít ventily cca + - 3000,-. A pak je nechat po určitých tkm překontrolovat.

A ještě zde je odkaz na návod k obsluze Magic 2, kde je popsán tento systém sekvenčního vstřikování plynného LPG
http://www.hlpropan.cz/_diagrams/dokumentace/MAGIC_2_manual%20JET.pdf
_________________
je XC90 D5 2005 modrá magic
byla V70 II 2,5T LPG 2005 zlatá Mazlík II
bylo V40 1,8 1998 LPG Mazlík
revize elektro - nn/VN, UTZ, VTZ, MO

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4
Registrován: 12 roků
Bydliště: Hradec Králové

#20 Zkušenosti s LPG 2.5T

Příspěvek od xpaja »

Dík, škoda že od těch hydroštelů všichni tak houfně utekli. Pro plyn to bylo idealni. To, že bych musel kontrolovat vůle ventilů řekněme á 30kkm beru jako jasnou věc. Jde jen o to jestli jen tohle stačí. Jestli třeba nemá moc měkká sedla či nějaké další předpoklady pro brzky odchod. Nerad bych pořídil auto s tím, že mám 50% šanci že do 100kkm bude motor na odpis. Od volva totiž očekávám přesný opak :)

michal_0077
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 37
Příspěvky: 624
Registrován: 13 roků 8 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70 II

#21 Zkušenosti s LPG 2.5T

Příspěvek od michal_0077 »

tak vsechny automobilky setrej a pouzivaj cim dal levnejsi materialy. hlavni je podle me jak se s LPG jezdi. Kdo je typickym volvo-ridicem se nejakeho tepelneho namahani motoru bat nemusi :) Kup si do auto premium sound systemem 11 repro a budes jezdit hodne pomalu aby jsi si ten zvuk uzil :)
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar

Rapid Brno
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 83
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: Kostice
Vůz: Xc90 2005 d5 Chip 146kW
Bydliště: Kostice
Kontaktovat uživatele:

#22 Zkušenosti s LPG 2.5T

Příspěvek od Rapid Brno »

zpět k ventilům

volvl jsme do volva a položil otázku po kolika tkm je třeba kontrolovat vůle ventilů a odpověď zněla:

"jak hledám tak hledám v servisním manuálu do 390 000 km, tak se vůle ventilů nekotrolují. "


závěr zní: z mého pohledu LPG by motoru úblížit němelo,ale projistou nechat po určitých tkm zkontrolovat vůle ventilů, což já osobně udělám
_________________
je XC90 D5 2005 modrá magic
byla V70 II 2,5T LPG 2005 zlatá Mazlík II
bylo V40 1,8 1998 LPG Mazlík
revize elektro - nn/VN, UTZ, VTZ, MO

michal_0077
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 37
Příspěvky: 624
Registrován: 13 roků 8 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70 II

#23 Zkušenosti s LPG 2.5T

Příspěvek od michal_0077 »

kdyz jsme u tech ventilu jak dlouho vam trva nez po nastartovani prestane cvakat ventilovy rozvod? ja jsem myslel ze tam jsou hydrostely protoze motor chvilku po nastartovani cvrlika...
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar

GDPR_user

#24 Zkušenosti s LPG 2.5T

Příspěvek od GDPR_user »

michal_0077 píše:kdyz jsme u tech ventilu jak dlouho vam trva nez po nastartovani prestane cvakat ventilovy rozvod? ja jsem myslel ze tam jsou hydrostely protoze motor chvilku po nastartovani cvrlika...
Záleží jaký olej používáš.Pokud Castrol,může se stát že nepřestane cvakat vůbec,nebo že cvykne a bude motor po smrti.Pokud Mobil 1 5W50 měl by během 10 s

michal_0077
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 37
Příspěvky: 624
Registrován: 13 roků 8 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70 II

#25 Zkušenosti s LPG 2.5T

Příspěvek od michal_0077 »

tak do 160 000 tam ve volvu v nemecku lili predepsany castrol... ted uz dve vymeny Mobil1 0W40. Premyslel jsem i nad tou 5W50 ale s autem se nezavodi a kdyz je ten motor navrzenej na lehkobeznej olej tak jsem si rikal ze ta ridsi 0W40 bude lepsi...takova zlata stredni cesta na stredni zatez. Ale jen spekuluju :)

jinak castrol asi nebude zadne terno ale asi ani ne uplne spatnej. na octavce 1,8T se lil taky po dobu zarucniho servisu (ca.150 000km) a motor je porad krasne cistej. Spis pruser Longlife to se motor zasira a castrol mel tu smulu ze tyhle oleje masove rozsiril. Proto se asi na nej na vsech forech nadava :)
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „LPG + CNG + E85 a ostatní“