Zkušenosti s LPG 2.5T
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 5910
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#101 Zkušenosti s LPG 2.5T
ale preventivní účinek to mělo, zjistil jsi, že je ještě poloosa v háji
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 37
- Příspěvky: 624
- Registrován: 13 roků 9 měsíců
- Bydliště: Olomouc
- Vůz: V70 II
#102 Zkušenosti s LPG 2.5T
tak kardan sam o sobe asi problem na spotrebu nebude, je to kus sice je tam nejaky moment setrvacnosti atd, ale dle me jsou daleko vetsi ztraty v dyferaku, kde se porad kola toci i oleji.
Jinak ja mam na LPG najeto prakticky hlavne po dalnicich 70 000km a zatim zadne problemy, jen to obcas malinko doladim v softwaru. Ted chci provest udrzbu vycisteni a nastaveni vstriku (klasika u Valtek 30) a vymenu plynoveho filtru. Doufam ze vule na ventilech v motoru se nezmensuje. Na LPG se snazim vyvarovat velkych akceleraci a jizdy v otackach pres 3500 min-1. LPG hori pomaleji a pri vysich otackach zatezich nestaci prohorivat a smes dohoriva jeste kdyz proudi kolem vyfukoveho ventilu. Takze kdyz je "potreba" vyhnat saze prepinam na BA a taky aby se mi benzin v aute nekazil Kdyz koukam do plynove jednotky tak mam 97% na LPG a jen 3% na benzin. Krivka plynu na mape ve vysokejch casech chybi protoze se tam motor podiva opravdu vyjimecne.
Jinak ja mam na LPG najeto prakticky hlavne po dalnicich 70 000km a zatim zadne problemy, jen to obcas malinko doladim v softwaru. Ted chci provest udrzbu vycisteni a nastaveni vstriku (klasika u Valtek 30) a vymenu plynoveho filtru. Doufam ze vule na ventilech v motoru se nezmensuje. Na LPG se snazim vyvarovat velkych akceleraci a jizdy v otackach pres 3500 min-1. LPG hori pomaleji a pri vysich otackach zatezich nestaci prohorivat a smes dohoriva jeste kdyz proudi kolem vyfukoveho ventilu. Takze kdyz je "potreba" vyhnat saze prepinam na BA a taky aby se mi benzin v aute nekazil Kdyz koukam do plynove jednotky tak mam 97% na LPG a jen 3% na benzin. Krivka plynu na mape ve vysokejch casech chybi protoze se tam motor podiva opravdu vyjimecne.
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 6
- Registrován: 7 roků 10 měsíců
- Bydliště: Havířov
- Vůz: Mondeo 2.5T
#103 Zkušenosti s LPG 2.5T
Ahoj lidi,jsem sice majitelem Mondeo ale s vaším mototorem 2.5T,tak se tak nějak k vám přivteřim protože kdo víc může znát ten motor víc než Volvaci.
Jinak 2.5T na LPG montováno v 80tkm. momentálně najeto 142tkm bez jakýchkoliv problémů. Pravidelné revize, výměny filtrů. Žádné cukani ani kolísání motoru, pěkný výkon neroznatelny, spotřeba okolo 13l,víceméně město. Systém Magic 4 + primazavani
Chci se zeptat Je náročná kontrola vůli těch ventilů?
Po jaké době by se asi měla dělat, a je nějaký příznak velké vůle nebo že by byly špatné? Díky
Jinak 2.5T na LPG montováno v 80tkm. momentálně najeto 142tkm bez jakýchkoliv problémů. Pravidelné revize, výměny filtrů. Žádné cukani ani kolísání motoru, pěkný výkon neroznatelny, spotřeba okolo 13l,víceméně město. Systém Magic 4 + primazavani
Chci se zeptat Je náročná kontrola vůli těch ventilů?
Po jaké době by se asi měla dělat, a je nějaký příznak velké vůle nebo že by byly špatné? Díky
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 19
- Příspěvky: 4929
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#104 Zkušenosti s LPG 2.5T
Úplně jednoduché to není. Je třeba sundat vačkovou skříň, vačky upnout přípravkem do ložisek a projet vůle.
Některé motory snad měly "okénka" pro měrky, ale já nevím které. Asi nějaké starší, kde ještě nehrála cena výroby takovou roli.
Mě sere i absence výpustních šroubů diferáku a haldexu. Sakra o kolik by to stálo víc? Na to snad ještě máme, ne?
Zrovna si chystám vrtačku závitník a zátky s magnetem. Odsávání je na prd, ten hnuj tam vždycky nějaký zustane.
Některé motory snad měly "okénka" pro měrky, ale já nevím které. Asi nějaké starší, kde ještě nehrála cena výroby takovou roli.
Mě sere i absence výpustních šroubů diferáku a haldexu. Sakra o kolik by to stálo víc? Na to snad ještě máme, ne?
Zrovna si chystám vrtačku závitník a zátky s magnetem. Odsávání je na prd, ten hnuj tam vždycky nějaký zustane.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 37
- Příspěvky: 624
- Registrován: 13 roků 9 měsíců
- Bydliště: Olomouc
- Vůz: V70 II
#105 Zkušenosti s LPG 2.5T
jo kontrola ventilu je bohuzel docela narocna... Musi se sundat viko ventilu ktere je vlastne i druha cast loziska vacky. Takze pak se vacky musi upnout pripravkem. Talirky jsou navic docela utopene takze se tam i merkama blbe dostava... Kdyz je potreba serizeni tak se musi dat nove talirky nebo ty stavajici na magnetce malinko liznout. Ja mam najeto na LPG 100 000km motor netocim pres 4 000 ot tak doufam ze to i bez kontroly jeste neco vydrzi.
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 73
- Registrován: 9 roků 7 měsíců
- Vůz: S60 2,5 T, AWD, automat, LPG
- Bydliště: Praha
#106 Zkušenosti s LPG 2.5T
Poslední tankování jezdila manželka úsporně, 12 litru
_________________
Volvo S60, 2,5 T, awd, summum, automat + LPG, 154 kw, MY2004
Škoda Superb, 2.0 TSI, AWD, L&K, 200 KW, MY2019
Volvo S60, 2,5 T, awd, summum, automat + LPG, 154 kw, MY2004
Škoda Superb, 2.0 TSI, AWD, L&K, 200 KW, MY2019
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 324
- Registrován: 19 roků 7 měsíců
- Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
- Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6
- Kontaktovat uživatele:
#107 Zkušenosti s LPG 2.5T
Aktuálně najeto (s tímto motorem) na LPG 85.000km, bez přimazávání, a vše je OK
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)
#108 Zkušenosti s LPG 2.5T
Tak bohužel po najetí cca 60.000km "zaklepané ventily". Po opravě zvažuji montáž přímazu, ale nejsem si jistý jakou variantu zvolit. Stačí "obyčejný" přímaz - např. FlashLube nebo raději ValveCare od Prins? Mám Prins VSI. Olej měněn po cca 10.000km, LPG svíčky, pravidelné výměny filtrů, občas přepínám na benzín a stejně......
Má někdo (dobré) zkušenosti z montáží Praha a okolí?
Díky
Má někdo (dobré) zkušenosti z montáží Praha a okolí?
Díky
_________________
Je: V70 2,5T AWD MY04, "Tlusťoch", V50 2.0D MY09, XC70 2,5T ´05 aut.
Bylo: S70 T5, '97 aut., S80 D5, '02 aut., S70 2.5 20V, ´99
Je: V70 2,5T AWD MY04, "Tlusťoch", V50 2.0D MY09, XC70 2,5T ´05 aut.
Bylo: S70 T5, '97 aut., S80 D5, '02 aut., S70 2.5 20V, ´99
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 73
- Registrován: 9 roků 7 měsíců
- Vůz: S60 2,5 T, AWD, automat, LPG
- Bydliště: Praha
#109 Zkušenosti s LPG 2.5T
Hod víc info, kolik celkove najeto, styl jizdy, náklady na opravu a jak se chyba projevovala
_________________
Volvo S60, 2,5 T, awd, summum, automat + LPG, 154 kw, MY2004
Škoda Superb, 2.0 TSI, AWD, L&K, 200 KW, MY2019
Volvo S60, 2,5 T, awd, summum, automat + LPG, 154 kw, MY2004
Škoda Superb, 2.0 TSI, AWD, L&K, 200 KW, MY2019
#110 Zkušenosti s LPG 2.5T
Montováno 2012 u GreenFuela v Brně při nájezdu cca 140.000km. Momentálně najeto cca 200.000km. Za ty km ručím neboť znám auto od novoty. Jezdím "normálně" ani závodník ani na spotřebu. Posledních cca 25.000km převážně couračky po Praze což zase znamená větší počet km za studena na benzín. Zpětně jsem si uvědomil, že mi stoupla spotřeba o nějaký 1-2 litry a musel jsem dolít cca 1l oleje což normálně mezi výměnami nedělám. A jednoho krásného dne se motor rozhodl jet pouze na čtyři válce.....
Jediný problém co vím je, že to prvních 130.000km jezdilo do autorizáku a dával se longlife Castrol, ale to s tím nejspíš nesouvisí.
Jediný problém co vím je, že to prvních 130.000km jezdilo do autorizáku a dával se longlife Castrol, ale to s tím nejspíš nesouvisí.
_________________
Je: V70 2,5T AWD MY04, "Tlusťoch", V50 2.0D MY09, XC70 2,5T ´05 aut.
Bylo: S70 T5, '97 aut., S80 D5, '02 aut., S70 2.5 20V, ´99
Je: V70 2,5T AWD MY04, "Tlusťoch", V50 2.0D MY09, XC70 2,5T ´05 aut.
Bylo: S70 T5, '97 aut., S80 D5, '02 aut., S70 2.5 20V, ´99
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 160
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Vůz: xc70
- Bydliště: Tábor
#111 Zkušenosti s LPG 2.5T
Zajímalo by mě jaký ventily si měl zaklepany, jestli výfuk nebo sací.
Jinak všeobecně jediná obrana proti zaklepaným ventilům je:
- odborné seřízení LPG
- slušná jízda
- přívstřik benzínu od otáček, které dosahujete cca ve 125 km/h
- přívstřik benzínu min 10%
Každopádně u lpg je zaklepávání ventilů přirozený proces, stejně jako u benzínu, jen u LPG je to rychlejší. Pokud je motor z bláta, tak jsou případy i po 20 tisících viz Hyudai.
Valve protector a různý přímazy jsou k ničemu. Ventily není třeba mazat od roku (tuším 2001) norma na kvalitu benzínu nenařizuje aditivum pro mazání ventilů, proto výrobci by měli už s předstihem v té době montovat tvrzené sedla (viz stránky Benziny).
Největší problém LPG jsou teploty a to je i důvod proč se zaklepávají sedla, svíčky vydrží max 10 až 30 tisíc. Spořivý lidi tomu dají ještě větší korunu, když nutí plynaře přiškrtit plyn a tím ochudit směs, pak se stává to, že nestačí shořet a dohořívá při otevírajícím se výfukovém ventilu a tím dochází k teplotnímu namáhání sedla (měknutí) a zaklepání ventilu. Naopak příliš bohatá směs ovlivnuje teplotu výfukových splodin a trpí vše co se nachází za výfuk. ventilama.
Jediná opakuji jediná možnost jak snížit teplotu ve spalovacím prostoru ( nikoliv teplotu hoření) je přívtřik benzínu. Ten je v kapalné formě vstřikován od určitých otáček do sání, dochází k omývání (čištění a chlazení) sacího ventilu a poté jeho odpaření ve válci odebírá část jeho teploty a tím dochází k mírnému ochlazení válce, hlavy a sedel.
Ani náhodou nevěřte plynařům že přimazávání zároveň i chladí, se spotřebou 1 litru aditiva na cca 6 až 8 tisíc km ( dle výrobce ) nelze takto nepatrným množstvím něco hladit.
Takže rada na konec, nejezdit kudlu, mít dobře seřízený plyn a každých 30 tisíc kontrolovat vůli ventilů.
Jinak všeobecně jediná obrana proti zaklepaným ventilům je:
- odborné seřízení LPG
- slušná jízda
- přívstřik benzínu od otáček, které dosahujete cca ve 125 km/h
- přívstřik benzínu min 10%
Každopádně u lpg je zaklepávání ventilů přirozený proces, stejně jako u benzínu, jen u LPG je to rychlejší. Pokud je motor z bláta, tak jsou případy i po 20 tisících viz Hyudai.
Valve protector a různý přímazy jsou k ničemu. Ventily není třeba mazat od roku (tuším 2001) norma na kvalitu benzínu nenařizuje aditivum pro mazání ventilů, proto výrobci by měli už s předstihem v té době montovat tvrzené sedla (viz stránky Benziny).
Největší problém LPG jsou teploty a to je i důvod proč se zaklepávají sedla, svíčky vydrží max 10 až 30 tisíc. Spořivý lidi tomu dají ještě větší korunu, když nutí plynaře přiškrtit plyn a tím ochudit směs, pak se stává to, že nestačí shořet a dohořívá při otevírajícím se výfukovém ventilu a tím dochází k teplotnímu namáhání sedla (měknutí) a zaklepání ventilu. Naopak příliš bohatá směs ovlivnuje teplotu výfukových splodin a trpí vše co se nachází za výfuk. ventilama.
Jediná opakuji jediná možnost jak snížit teplotu ve spalovacím prostoru ( nikoliv teplotu hoření) je přívtřik benzínu. Ten je v kapalné formě vstřikován od určitých otáček do sání, dochází k omývání (čištění a chlazení) sacího ventilu a poté jeho odpaření ve válci odebírá část jeho teploty a tím dochází k mírnému ochlazení válce, hlavy a sedel.
Ani náhodou nevěřte plynařům že přimazávání zároveň i chladí, se spotřebou 1 litru aditiva na cca 6 až 8 tisíc km ( dle výrobce ) nelze takto nepatrným množstvím něco hladit.
Takže rada na konec, nejezdit kudlu, mít dobře seřízený plyn a každých 30 tisíc kontrolovat vůli ventilů.
#112 Zkušenosti s LPG 2.5T
Myslím,že úplně by stačilo nechat jednou za rok plyn zkontrolovat a seřídit.I když spoustu firem to neumí nastavit ani jako nové.Žádné ventily se nezaklepávají,to platilo u starých škodovek,problém u Volva je vždy upálený ventil vlivem špatného seřízení!!!
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 160
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Vůz: xc70
- Bydliště: Tábor
#113 Zkušenosti s LPG 2.5T
otázkou je jak správně seřídit plyn. Sám jsem měl problém s korekcema, po prodloužení délky vstřiků se korekce srovnaly tušim na 0,98 což není úplně ideál ale nesvítí kontrolka.
Příští týden proběhne zástavba LPG do mého Lexusu rx 300. Dám tam Stag 300 premium, jednotka LPG je on line spojena s benzínovou a sama si seřizuje korekce a bere si údaje z OBD. Tak uvidíme.
K tomu seřízení, jak ho správně seřídit?
- podle korekcí?
- podle benzínové mapy?
Příští týden proběhne zástavba LPG do mého Lexusu rx 300. Dám tam Stag 300 premium, jednotka LPG je on line spojena s benzínovou a sama si seřizuje korekce a bere si údaje z OBD. Tak uvidíme.
K tomu seřízení, jak ho správně seřídit?
- podle korekcí?
- podle benzínové mapy?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 19
- Příspěvky: 4929
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#114 Zkušenosti s LPG 2.5T
Já mám dojem, že je seřízeno správně, když lambda ukazuje to, co má (pokud je plně funkční). Jestli je to blbost, tak mě opravte, ale zatím jsem to do hloubky nestudoval.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 160
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Vůz: xc70
- Bydliště: Tábor
#115 Zkušenosti s LPG 2.5T
lambda ti funguje jen v close loop, v uzavřené smyšcce, tj pokud běží motor na volnoběh nebo při mírném zrychlení nebo konstatní rychlosti a vstřikování je řízeno pomocí lambdy. Všechny ostatní režimy se dějí v open loop, tj akcelerace, brždění motorem a vstřikování je řízeno dle nastavení map v ECU. Takže né vždy ti lambda ukáže relevantní údaje a právě při akceleraci je velmi důležité nastavení plynu.
#116 Zkušenosti s LPG 2.5T
Dle servisáka to byly sací ventily. A opravdu byly zaklepané (zapečené), nikoliv upálené. Na servisu nešetřím, takže plyn byl pravidelně 1x za rok (cca 15.000km) kontrolován.(první cca rok u Greenfuela a potom ve SmartOilu). Olej měním po cca 10.000km, svíčky cca 30.000km. Po opravě jsem nechal opět vše zkontrolovat a všechno OK. Nechal jsem namontovat "Flashlube Electronic Valve Saver Kit", tak se po dalších 50.000km uvidí (nebo neuvidí). Abych po každých 20.000km nechal sundávat hlavu to fakt ne. Co se přívstřiku benzínu týká nevím jestli to (můj) PRINS umí.... Psal jsem, že poslední dobou auto většinou poskakuje po Praze takže nad 125km/h se moc často nepodívá, stejně tak k omezovači.
Problém je, že polovina servisáků tvrdí přimazávat, druhá polovina nepřimazávat a vyberte si . Dokonce ani plynaři nejsou za jedno.
T.
Problém je, že polovina servisáků tvrdí přimazávat, druhá polovina nepřimazávat a vyberte si . Dokonce ani plynaři nejsou za jedno.
T.
_________________
Je: V70 2,5T AWD MY04, "Tlusťoch", V50 2.0D MY09, XC70 2,5T ´05 aut.
Bylo: S70 T5, '97 aut., S80 D5, '02 aut., S70 2.5 20V, ´99
Je: V70 2,5T AWD MY04, "Tlusťoch", V50 2.0D MY09, XC70 2,5T ´05 aut.
Bylo: S70 T5, '97 aut., S80 D5, '02 aut., S70 2.5 20V, ´99
#117 Zkušenosti s LPG 2.5T
Myslím,že Tě servisák trošku tahá za nos.Pokud by se ventil zaklepal,zmenšila by se ventilová vůle a ventil by nedoléhal,takže by došlo k podfukování a tím pádem podpálení,upálení ventilu.Ale nechám se rád poučit.Bibis píše:Dle servisáka to byly sací ventily. A opravdu byly zaklepané (zapečené), nikoliv upálené. Na servisu nešetřím, takže plyn byl pravidelně 1x za rok (cca 15.000km) kontrolován.(první cca rok u Greenfuela a potom ve SmartOilu). Olej měním po cca 10.000km, svíčky cca 30.000km. Po opravě jsem nechal opět vše zkontrolovat a všechno OK. Nechal jsem namontovat "Flashlube Electronic Valve Saver Kit", tak se po dalších 50.000km uvidí (nebo neuvidí). Abych po každých 20.000km nechal sundávat hlavu to fakt ne. Co se přívstřiku benzínu týká nevím jestli to (můj) PRINS umí.... Psal jsem, že poslední dobou auto většinou poskakuje po Praze takže nad 125km/h se moc často nepodívá, stejně tak k omezovači.
Problém je, že polovina servisáků tvrdí přimazávat, druhá polovina nepřimazávat a vyberte si . Dokonce ani plynaři nejsou za jedno.
T.
Zrovna o greenfuelovi bych se raději nezmiňoval.
Naposledy upravil(a) GDPR_user dne 17 lis 2016 12:54, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1320
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: S90 B5
#118 Zkušenosti s LPG 2.5T
Ahoj, zkusil bych Jeana z Kobylnic. Mě osobně dělal plyn na 2ks S80, jednou 2,5T, podruhé V8. Zeptej se, jak často řeší ventily, auta se mu asi často vrací, řadě lidí dělá opakovaný servis. Jsem z Liberce, cestu do Kobylnic jsem nikdy nelitoval, na autech jsem vždy najel za poměrně krátkou dobu alespoň 20t. km, nikdy jsem nic podobného neřešil. DanBibis píše:Dle servisáka to byly sací ventily. A opravdu byly zaklepané (zapečené), nikoliv upálené. Na servisu nešetřím, takže plyn byl pravidelně 1x za rok (cca 15.000km) kontrolován.(první cca rok u Greenfuela a potom ve SmartOilu). Olej měním po cca 10.000km, svíčky cca 30.000km. Po opravě jsem nechal opět vše zkontrolovat a všechno OK. Nechal jsem namontovat "Flashlube Electronic Valve Saver Kit", tak se po dalších 50.000km uvidí (nebo neuvidí). Abych po každých 20.000km nechal sundávat hlavu to fakt ne. Co se přívstřiku benzínu týká nevím jestli to (můj) PRINS umí.... Psal jsem, že poslední dobou auto většinou poskakuje po Praze takže nad 125km/h se moc často nepodívá, stejně tak k omezovači.
Problém je, že polovina servisáků tvrdí přimazávat, druhá polovina nepřimazávat a vyberte si . Dokonce ani plynaři nejsou za jedno.
T.
_________________
S90 B5
S90 B5
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 19
- Příspěvky: 4929
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#119 Zkušenosti s LPG 2.5T
Děkuji za vnesení trochy světla do této problematiky.kozejk píše:lambda ti funguje jen v close loop, v uzavřené smyšcce, tj pokud běží motor na volnoběh nebo při mírném zrychlení nebo konstatní rychlosti a vstřikování je řízeno pomocí lambdy. Všechny ostatní režimy se dějí v open loop, tj akcelerace, brždění motorem a vstřikování je řízeno dle nastavení map v ECU. Takže né vždy ti lambda ukáže relevantní údaje a právě při akceleraci je velmi důležité nastavení plynu.
Já o tom mám jen mlhavé představy a jediné co vím je, že když se přepne z benzínu na plyn, tak se odpojí vstřiky benzínu a ŘJ LPG "nějak" řídí "své" ventily plynu, a ani nevím, jak při tom využívá nějaké informace z ECU.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 160
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Vůz: xc70
- Bydliště: Tábor
#120 Zkušenosti s LPG 2.5T
je to jednoduchy, valve protector se prodává za cca 3500 kč. Firma i s jednoduchou montáží účtuje cca 8 tisíc. Jsou to krásný 4 tisíce vydělaný za cca 1.5 práce někdy i míň. Samozřejmě pro klid zákazníků i samotných firem jsou tyto systémy doporučovány, protože případná reklamace podpálených ventilů jde celkem blbě prokázat a firma řekne že udělala vše co mohla aby se to nestalo.
Jinak se stačí podívat na stránky výrobce, který říká že jejich systém maže " horní část válce" a "snižuje teplotu motoru" prostě kecy pro lidi, kteří tomu nerozumí.
Každopádně pozitivní vliv to má na vstřikovače LPG.
Co se týká přívstřiku, nejde o rychlost ale o otáčky.
A jak to funguje: ECU LPG načte (podle jednotky a stáří), okopíruje nebo jiným způsobem načte palivovou mapu z ECU vozidla a tu přizpůsobí na LPG. Tj teď velmi orientačně, na volnoběh ECU vozidla otevírá vstřik při teplotě motoru 85 C na cca 2.2 ms a protože jsou benzínové vstřiky napojeny na LPG jednotku a za použítí algoritmů uložené v ECU LPG jsou tyto časy prodlužovány tak aby se dosáhlo stejných otáček, např na 3.8 ms. A takto upravuje jednotka časy vstřiku v celém rozsahu otáček. Problém ale je, že každý výrobce LPG používá jiné algoritmy, software a podobně, takže zkušený plynař musí tyto algoritmy prověřit a popřípadě upravit. Také záleží na podtlaku v sací traktu, tlaku plynu v regulátoru, velikostech vstřiků, kde se mimochodem dělá nejvíce chyb.
Zkusím jak bude čas změřit ventilovou vůli u svýho volva a pak dám vědět jestli se to změnilo nebo ne. Otázkou na martiaopela je, jde to udělat i bez toho přípravku?
Jinak se stačí podívat na stránky výrobce, který říká že jejich systém maže " horní část válce" a "snižuje teplotu motoru" prostě kecy pro lidi, kteří tomu nerozumí.
Každopádně pozitivní vliv to má na vstřikovače LPG.
Co se týká přívstřiku, nejde o rychlost ale o otáčky.
A jak to funguje: ECU LPG načte (podle jednotky a stáří), okopíruje nebo jiným způsobem načte palivovou mapu z ECU vozidla a tu přizpůsobí na LPG. Tj teď velmi orientačně, na volnoběh ECU vozidla otevírá vstřik při teplotě motoru 85 C na cca 2.2 ms a protože jsou benzínové vstřiky napojeny na LPG jednotku a za použítí algoritmů uložené v ECU LPG jsou tyto časy prodlužovány tak aby se dosáhlo stejných otáček, např na 3.8 ms. A takto upravuje jednotka časy vstřiku v celém rozsahu otáček. Problém ale je, že každý výrobce LPG používá jiné algoritmy, software a podobně, takže zkušený plynař musí tyto algoritmy prověřit a popřípadě upravit. Také záleží na podtlaku v sací traktu, tlaku plynu v regulátoru, velikostech vstřiků, kde se mimochodem dělá nejvíce chyb.
Zkusím jak bude čas změřit ventilovou vůli u svýho volva a pak dám vědět jestli se to změnilo nebo ne. Otázkou na martiaopela je, jde to udělat i bez toho přípravku?
#121 Zkušenosti s LPG 2.5T
Nic neměř,prostě pokud se ventil upálí ,tak uděláš GO hlavy .Ale pokud se bude plyn dobře seřizovat,tak to přežije vše ostatní. Celé přimazávání je jen tahání peněz z kapsy zákazníka.Výsledkem je zamrdaný motor od oleje na přimazávání.kozejk píše:
Zkusím jak bude čas změřit ventilovou vůli u svýho volva a pak dám vědět jestli se to změnilo nebo ne. Otázkou na martiaopela je, jde to udělat i bez toho přípravku?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1320
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: S90 B5
#122 Zkušenosti s LPG 2.5T
Ahoj, s Valvecare bych to neviděl tak horký... Poslední montáž vč. materiálu mám na faktuře 5.250 Kč,-kozejk píše:je to jednoduchy, valve protector se prodává za cca 3500 kč. Firma i s jednoduchou montáží účtuje cca 8 tisíc. Jsou to krásný 4 tisíce vydělaný za cca 1.5 práce někdy i míň. Samozřejmě pro klid zákazníků i samotných firem jsou tyto systémy doporučovány, protože případná reklamace podpálených ventilů jde celkem blbě prokázat a firma řekne že udělala vše co mohla aby se to nestalo.
Jinak se stačí podívat na stránky výrobce, který říká že jejich systém maže " horní část válce" a "snižuje teplotu motoru" prostě kecy pro lidi, kteří tomu nerozumí.
Každopádně pozitivní vliv to má na vstřikovače LPG.
Co se týká přívstřiku, nejde o rychlost ale o otáčky.
A jak to funguje: ECU LPG načte (podle jednotky a stáří), okopíruje nebo jiným způsobem načte palivovou mapu z ECU vozidla a tu přizpůsobí na LPG. Tj teď velmi orientačně, na volnoběh ECU vozidla otevírá vstřik při teplotě motoru 85 C na cca 2.2 ms a protože jsou benzínové vstřiky napojeny na LPG jednotku a za použítí algoritmů uložené v ECU LPG jsou tyto časy prodlužovány tak aby se dosáhlo stejných otáček, např na 3.8 ms. A takto upravuje jednotka časy vstřiku v celém rozsahu otáček. Problém ale je, že každý výrobce LPG používá jiné algoritmy, software a podobně, takže zkušený plynař musí tyto algoritmy prověřit a popřípadě upravit. Také záleží na podtlaku v sací traktu, tlaku plynu v regulátoru, velikostech vstřiků, kde se mimochodem dělá nejvíce chyb.
Zkusím jak bude čas změřit ventilovou vůli u svýho volva a pak dám vědět jestli se to změnilo nebo ne. Otázkou na martiaopela je, jde to udělat i bez toho přípravku?
Např. Kobylnice mi to na 5ti válec nedali (i když jsem to chtěl), na V8 doporučili a namontovali. Před tím vysvětlili. Těmto klukům rád reklamu udělám. To jen jako reakce na ty cenovky... D
_________________
S90 B5
S90 B5
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 66
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha Zapad
- Vůz: XC70 2.5T LPG
#123 Zkušenosti s LPG 2.5T
Co potom znamena takova GO hlavy v penezich zhruba? Deset? Tricet? Padesat?
_________________
Volvo XC70 2.5T AT LPG (MY2007) SUMMUM
Mercedes Benz E350CDI 4MATIC (MY2010)
ex Audi A4 Avant 2.7TDI
Volvo XC70 2.5T AT LPG (MY2007) SUMMUM
Mercedes Benz E350CDI 4MATIC (MY2010)
ex Audi A4 Avant 2.7TDI
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 31
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Bezvolvovec. Zatim...
#124 Zkušenosti s LPG 2.5T
Takze ty zaklepany ventily:
Sedlo ventilu a dosedaci hrana ventilu tvori tu cast ktera fakticky uzavira spalovaci prostor tim, ze si na sebe sednou tak tesne, ze nepropusti urcitej atmosferickej tlak.
Sedlo ventilu je v hlave motoru.
Dosedaci plocha ventilu je na ventilu.
Tim jak na sebe dosedaj se opotrebovavaj.
Kdyz se to deje v teplotach a ktere nebyly konstruovany, dojde k urychleni jejich opotrebeni.
Ano, muze se drive takto poskodit jen jedna ze dvou zminovanych casti.
Nasledkem jejiho poskozeni ale zacne trpet ale i druha.
Domivam se ze pokud dojde k i jen jedne z nich. Projevi se to na chodu motoru respektive na OBD zpravach o dost drive, nez dojde k jejich pozkozeni v takovem rozmeru, ze by to pro motor bylo zcela destrukcni ucinky.
Na chodu se to projevi protoze nebude dochazet k dokonalemu uzavreni spalovaciho prostoru.
Kontrolovat cokoliv predem jsou podleme vyhozeny prachy.
Kdyz by mi nekdo rek, ze sem mel zaklepany ventily, jenom ventily, ze je vymenil a dobry, tak bych si myslel, ze je fakt hodne divny ze krivy dosedaci hrany ventilu nezpusobily na dosedacich hranach sedel zadny skody.
Sedlo ventilu a dosedaci hrana ventilu tvori tu cast ktera fakticky uzavira spalovaci prostor tim, ze si na sebe sednou tak tesne, ze nepropusti urcitej atmosferickej tlak.
Sedlo ventilu je v hlave motoru.
Dosedaci plocha ventilu je na ventilu.
Tim jak na sebe dosedaj se opotrebovavaj.
Kdyz se to deje v teplotach a ktere nebyly konstruovany, dojde k urychleni jejich opotrebeni.
Ano, muze se drive takto poskodit jen jedna ze dvou zminovanych casti.
Nasledkem jejiho poskozeni ale zacne trpet ale i druha.
Domivam se ze pokud dojde k i jen jedne z nich. Projevi se to na chodu motoru respektive na OBD zpravach o dost drive, nez dojde k jejich pozkozeni v takovem rozmeru, ze by to pro motor bylo zcela destrukcni ucinky.
Na chodu se to projevi protoze nebude dochazet k dokonalemu uzavreni spalovaciho prostoru.
Kontrolovat cokoliv predem jsou podleme vyhozeny prachy.
Kdyz by mi nekdo rek, ze sem mel zaklepany ventily, jenom ventily, ze je vymenil a dobry, tak bych si myslel, ze je fakt hodne divny ze krivy dosedaci hrany ventilu nezpusobily na dosedacich hranach sedel zadny skody.
#125 Zkušenosti s LPG 2.5T
Zaklepaé ventily je pojem z dob litinových hlav,kde se sedlo ventilu zafrézovávalo přímo v litině.Příchodem celohliníkových hlav jsou všechna sedla vsazovaná a jsou ocelová!!!Je možné,že někteří výrobci motorů dělají tato sedla ze sračkoidního materiálu,ale Volvo k nim určitě nepatří.Jak jsem již psal problém je vždy u špatně seřízené směsi(převážně chudé) kdy dochází k detonacím při otevřeném ventilu a tím k jeho podpálení,následně upálení.Styčná plocha mezi ventilem a sedlem zůstává nezměněná a vůle se vymezuje teprve zafrézováním sedla a zalapováním ventilu.Toliko k osvětě a pohádce o zaklepávání ventilů u Volva.Podpálit ventily se u benzínu téměř nestává,protože řídící jednotka snímá ze snímače klepání a podle toho patřičně upraví předstih a bohatost směsi.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 40 Odpovědi
- 5651 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od yoby
-
- 5 Odpovědi
- 1266 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Teflon_490
-
- 4 Odpovědi
- 453 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od pavel.2
-
- 4 Odpovědi
- 2939 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od e.w.i.n.g.1
-
- 349 Odpovědi
- 109200 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od JiFi