OLEJ pro motory s LPG
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 159
- Registrován: 18 roků
- Bydliště: Vysočina
- Vůz: Volvo 940
#26 OLEJ pro motory s LPG
Márra mi tam dává 10w40 a všechno cajk. Dolejvám cca litr na 3 až 4 tisíce km.
_________________
Volvo v70 II
Aro M461
Bylo:Volvo 940 - Sněhulák, v70 AWD 1997 LPG, 850 2,5 20ventil
Volvo v70 II
Aro M461
Bylo:Volvo 940 - Sněhulák, v70 AWD 1997 LPG, 850 2,5 20ventil
#27 OLEJ pro motory s LPG
Prosím Tě který passat jede 180 -200km/h při 3500 otáčkách???deanoli píše: Nechci být negativní ale myslím že pokud nemá nějak upravený motor tak ta specifikaceje v pohodě pokrývá i sportovní jízdu. Pokud jezdí jak "prase" tak auto neklekne na olej, respektive ho olejem nezachráníš a motor nakonec vydrží ze všech součástí ještě nejdéle.
Na druhou stranu jezdit 180 -200km/h po dálnicích neznamená, že se auto huntuje. U mého prasáta je to 3500 ot./min. což je "normální" zatížení (ale to je chrocht).
Jde spíš o to jak hodně to vytáčí jak často se dostane do červenýho atd. atd.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 733
- Registrován: 15 roků
- Vůz: modrá V70R II 300koní
- Bydliště: Kostelec n. Orlicí, Praha
- Kontaktovat uživatele:
#28 OLEJ pro motory s LPG
Nevim jak passat, ale fabia RS 1. gen. točí 3000 otáček při 180km/hmartinopel píše:Prosím Tě který passat jede 180 -200km/h při 3500 otáčkách???deanoli píše: Nechci být negativní ale myslím že pokud nemá nějak upravený motor tak ta specifikaceje v pohodě pokrývá i sportovní jízdu. Pokud jezdí jak "prase" tak auto neklekne na olej, respektive ho olejem nezachráníš a motor nakonec vydrží ze všech součástí ještě nejdéle.
Na druhou stranu jezdit 180 -200km/h po dálnicích neznamená, že se auto huntuje. U mého prasáta je to 3500 ot./min. což je "normální" zatížení (ale to je chrocht).
Jde spíš o to jak hodně to vytáčí jak často se dostane do červenýho atd. atd.
_________________
Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003
Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI
Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003
Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1667
- Registrován: 16 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60
- Bydliště: Praha
#29 OLEJ pro motory s LPG
jakýkoliv chrocht s 6ti stupňovou převodovkou
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
#30 OLEJ pro motory s LPG
třeba ten můj jede 150 při 2700. Jednoduchým dopočtem to znamená 195 při 3500. I když vezmu v úvahu že tachometr kapku kecá (mám vyzkoušeno při vyšších rychlostech asi o 7 km/h), tak to pod 180 rozhodně není.martinopel píše:Prosím Tě který passat jede 180 -200km/h při 3500 otáčkách???
_________________
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet
#31 OLEJ pro motory s LPG
A tvůj passat je co??? Neznám tvého passata..deanoli píše:třeba ten můj jede 150 při 2700. Jednoduchým dopočtem to znamená 195 při 3500. I když vezmu v úvahu že tachometr kapku kecá (mám vyzkoušeno při vyšších rychlostech asi o 7 km/h), tak to pod 180 rozhodně není.martinopel píše:Prosím Tě který passat jede 180 -200km/h při 3500 otáčkách???
#32 OLEJ pro motory s LPG
2,0 TDI, 103kW, r.v. 2007, manuál, combi,martinopel píše:A tvůj passat je co??? Neznám tvého passata..
_________________
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet
#33 OLEJ pro motory s LPG
Chalani, toto ste citali? Vrelo odporucam.
http://www.autopress.cz/?page=mazivarske-myty
Kupovat podla obalu a marketingu len vytahuje peniaze z penazeniek.
http://www.autopress.cz/?page=mazivarske-myty
Kupovat podla obalu a marketingu len vytahuje peniaze z penazeniek.
_________________
Volvo V70, MY2006, 2.5T, AWD, automat, strieborna, LPG
Bolo: Volvo S80, r.v. 2000, 2.9l, 150 kW, manual, tmava modra metaliza, LPG
Volvo V70, MY2006, 2.5T, AWD, automat, strieborna, LPG
Bolo: Volvo S80, r.v. 2000, 2.9l, 150 kW, manual, tmava modra metaliza, LPG
#34 OLEJ pro motory s LPG
Pořád dokola.Koki píše:Chalani, toto ste citali? Vrelo odporucam.
http://www.autopress.cz/?page=mazivarske-myty
Kupovat podla obalu a marketingu len vytahuje peniaze z penazeniek.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 733
- Registrován: 15 roků
- Vůz: modrá V70R II 300koní
- Bydliště: Kostelec n. Orlicí, Praha
- Kontaktovat uživatele:
#35 OLEJ pro motory s LPG
Tomuhle fakt nevěřim, něco podobnýho mi nedávno řikal i jeden mechanik a od tý doby si o něm myslim svýKoki píše:Chalani, toto ste citali? Vrelo odporucam.
http://www.autopress.cz/?page=mazivarske-myty
Kupovat podla obalu a marketingu len vytahuje peniaze z penazeniek.
Je to asi jako kdyby někdo řikal, že je jedno jestli kupuješ benzín u značkový nebo neznačkový pumpy, protože je to všechno z jedný rafinérky, ale všichni co viděli výpis pump co šidí benzin od čoi tak dobře vědí, že problémové byli právě ty menší pumpy a většinou i s nízkou cenou phm...
_________________
Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003
Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI
Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003
Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 287
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Vůz: S60 2.5T 04
- Bydliště: Ostrava
#36 OLEJ pro motory s LPG
Já dávám 5W50, jenže já mám vysokotlaký turbo, což je trochu rozdíl [/quote]vlastiiik píše:.... a ty dáváš co za olej?
... a jakože je ho škoda do mýho motoru, nebo proč do mýho ne? [/quote]
Je to vcelku jednoduche, ten mobil 5w-50 je i za vysokých teplot velmi viskozni, prostě pořád maže jako ďas a olejový film, který vytváří je velmi pevný, má to pouze jednu globální nevýhodu... spotřeba benzínu.. proč?.. protože diky tomu že i za vysokých teplot má vysokou viskozitu, tak hold tvoří pro motor větší odpor než jiné oleje s nižší viskozní specifikaci (třeba 5w-30).
Určitě jis slyšel tady výkonové specifikace jako A1, A3, A4, A5 Tak pro tvuj motor, jak tedy tady někdo psal, má být použita specifikace A1/A5, to jsou lechkoběžné oleje.. proč lechkoběžné?... ono totiž ta jejich specifikace garantuje úsporu paliva 2,5%... je to dáno hlavně nízkou viskozitou.. protože ten olej tvoří pro motor malý odpor.
Takže at už zvolíš to nebo to, tak se neboj, motor bude vpořádku, máš atmosféru, tam naštěstí není takové šílené tepelné namáhání jako u turba.
A proč tedy ti zde někteří doporučují 5w-50? je to olej, který prostě nejlépe chrání motor, ale hold budeš mít o něco vyšší spotřebu než s 5w-30.
_________________
Volvo... automobily s duší.
S60 12/2003 2,5T B5254T2 M56 370kKm black and white.
Volvo... automobily s duší.
S60 12/2003 2,5T B5254T2 M56 370kKm black and white.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 12082
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#37 OLEJ pro motory s LPG
hoši hoši hoši pro zájemce o tribotechniku doporučuji oleje.cz, kde po dešlim pročítání zjistíte, že se tam píše furt to samý dokola, protože lidi se na furt to samý dokola ptaji
mícháte tu hrušky s jabkama a to fest
To že je olej stavěnej na vysokoteplotní zatížení nevypovídá jeho viskozitní třída, ale aditiva, která brání degradaci oleje při vyšších teplotách, a to nikde neni napsaný(možná v nějaký normě kterou (ne)splňuje).
xW30 a xW50 nám říká, že olej s 50tkou je při 100°C hustší, což ovšem nic nevypovídá o jeho mazací schopnosti, ale jen o tom, že film který vytvoří bude tlustší, takže líp dotěsní případný "skuliny". Taky hůř poteče krz motor a proto se trochu zvedne spotřeba, protože se olejový čerpadlo víc nadře ho tam protlačit. Důvod proč ho používaji závodní motory je v tom, že ty pracujou ještě při vyšších teplotách než normální motor, takže aby měli viskozitu oleje stejnou jako normální motor, kterej pracuje při nižší teplotě, používají tu 50tku.
Pro LPG někdo doporučuje častější výměnu, protože plyn má agresivnější spaliny a olej se pak rychleji degraduje, ale to zase řeší aditiva(antioxidanty), o kterých se zase nikde nedočteš.
Na oleji ve zdravym motoru od pohledu nepoznáš, jestli je dobrej a ještě vydrží, nebo neni a potřebuje vyměnit(dost mě baví některý lidi, který si kápnou z měrky mezi prsty, promnou a řkou, ještě maže, je to dobrý).
Z toho vyplývá, že je rozumný jak řikaji všichni, dodržet co tvrdí výrobce MOTORU, a máš klid. Kdyby si chtěl bejt hodně hodnej na svuj motor, tak ještě můžeš zkrátit interval výměny třeba na 10tis (což tu stejně většina lidí dělá).
Snad to někomu pomůže...
mícháte tu hrušky s jabkama a to fest
To že je olej stavěnej na vysokoteplotní zatížení nevypovídá jeho viskozitní třída, ale aditiva, která brání degradaci oleje při vyšších teplotách, a to nikde neni napsaný(možná v nějaký normě kterou (ne)splňuje).
xW30 a xW50 nám říká, že olej s 50tkou je při 100°C hustší, což ovšem nic nevypovídá o jeho mazací schopnosti, ale jen o tom, že film který vytvoří bude tlustší, takže líp dotěsní případný "skuliny". Taky hůř poteče krz motor a proto se trochu zvedne spotřeba, protože se olejový čerpadlo víc nadře ho tam protlačit. Důvod proč ho používaji závodní motory je v tom, že ty pracujou ještě při vyšších teplotách než normální motor, takže aby měli viskozitu oleje stejnou jako normální motor, kterej pracuje při nižší teplotě, používají tu 50tku.
Pro LPG někdo doporučuje častější výměnu, protože plyn má agresivnější spaliny a olej se pak rychleji degraduje, ale to zase řeší aditiva(antioxidanty), o kterých se zase nikde nedočteš.
Na oleji ve zdravym motoru od pohledu nepoznáš, jestli je dobrej a ještě vydrží, nebo neni a potřebuje vyměnit(dost mě baví některý lidi, který si kápnou z měrky mezi prsty, promnou a řkou, ještě maže, je to dobrý).
Z toho vyplývá, že je rozumný jak řikaji všichni, dodržet co tvrdí výrobce MOTORU, a máš klid. Kdyby si chtěl bejt hodně hodnej na svuj motor, tak ještě můžeš zkrátit interval výměny třeba na 10tis (což tu stejně většina lidí dělá).
Snad to někomu pomůže...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 287
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Vůz: S60 2.5T 04
- Bydliště: Ostrava
#38 OLEJ pro motory s LPG
Neprotiřečíš si trošku?Urvanej píše:hoši hoši hoši
To že je olej stavěnej na vysokoteplotní zatížení nevypovídá jeho viskozitní třída, ale aditiva, která brání degradaci oleje při vyšších teplotách, a to nikde neni napsaný(možná v nějaký normě kterou (ne)splňuje).
xW30 a xW50 nám říká, že olej s 50tkou je při 100°C hustší, což ovšem nic nevypovídá o jeho mazací schopnosti, ale jen o tom, že film který vytvoří bude tlustší, takže líp dotěsní případný "skuliny". Taky hůř poteče krz motor a proto se trochu zvedne spotřeba, protože se olejový čerpadlo víc nadře ho tam protlačit. Důvod proč ho používaji závodní motory je v tom, že ty pracujou ještě při vyšších teplotách než normální motor, takže aby měli viskozitu oleje stejnou jako normální motor, kterej pracuje při nižší teplotě, používají tu 50tku.
píšeš že letní číslo nám nic neřekne o chování oleje za vysokých teplot a pak píšeš že závodní motory si nalejou 50ku kvůli vysoké teplotě...
Jinak to s těmi aditivy jasně, to je pravda.
Letní číslo nám o tom řekne dost, protože podle něj se vztahuje kinematická viskozita při 100stupních (myslim že je to 100). Pokud do motoru, který se vysoce teplotně namáhá, naleji olej s nízkým letním číslem, film se bude trhat a nazdar šáteček, můžeš tam lít milion aditiv, které ti jsou k ničemu, protože nosič(olej) nebude vytvářet celistvou vrstvu.
_________________
Volvo... automobily s duší.
S60 12/2003 2,5T B5254T2 M56 370kKm black and white.
Volvo... automobily s duší.
S60 12/2003 2,5T B5254T2 M56 370kKm black and white.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 12082
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#39 OLEJ pro motory s LPG
No asi jsem se špatně vyjádřil, ale s tou viskozitou je to jasný, já chtěl poukázat na to, že ty závodní motory pracujou při vyšších teplotách, proto maji olej xW50, kterej je v motoru, kterej pracuje při "normální" teplotě ve většině případů zbytečně hustej. A tim teplotnim zatíženim jsem myslel teplotní degradaci, viz saabí problémky s pečenim oleje, což opravdu viskozitní třída nespecifikuje.
Jo a ještě stojí za zmínku, že hydroštely a tim i ventily maji rádi, když dostávaji olej(čti viskotřídu), na kterej jsou stavěný, čili sme zase u doporučení výrobce motoru...
Jo a ještě stojí za zmínku, že hydroštely a tim i ventily maji rádi, když dostávaji olej(čti viskotřídu), na kterej jsou stavěný, čili sme zase u doporučení výrobce motoru...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 287
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Vůz: S60 2.5T 04
- Bydliště: Ostrava
#40 OLEJ pro motory s LPG
SouhlasUrvanej píše:No asi jsem se špatně vyjádřil, ale s tou viskozitou je to jasný, já chtěl poukázat na to, že ty závodní motory pracujou při vyšších teplotách, proto maji olej xW50, kterej je v motoru, kterej pracuje při "normální" teplotě ve většině případů zbytečně hustej. A tim teplotnim zatíženim jsem myslel teplotní degradaci, viz saabí problémky s pečenim oleje, což opravdu viskozitní třída nespecifikuje.
Jo a ještě stojí za zmínku, že hydroštely a tim i ventily maji rádi, když dostávaji olej(čti viskotřídu), na kterej jsou stavěný, čili sme zase u doporučení výrobce motoru...
Jen ohledně hydroštelů a teda hlavně vaček, něco málo jsem četl že jim moc nechutnají hustší oleje(nebo vysoko nad doporučením výrobce), akorát kolem toho mám moc málo informací, nevíš něco více? nebo, nemůžeš se o tom trošku rozepsat?
_________________
Volvo... automobily s duší.
S60 12/2003 2,5T B5254T2 M56 370kKm black and white.
Volvo... automobily s duší.
S60 12/2003 2,5T B5254T2 M56 370kKm black and white.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 12082
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#41 OLEJ pro motory s LPG
Rád bych, ale já tomu nerozumim... jen to co jsem načetl po webech.Makronis píše: Jen ohledně hydroštelů a teda hlavně vaček, něco málo jsem četl že jim moc nechutnají hustší oleje(nebo vysoko nad doporučením výrobce), akorát kolem toho mám moc málo informací, nevíš něco více? nebo, nemůžeš se o tom trošku rozepsat?
Ale měl jsem kamaráda na ropě na VŠCHT, a ten mi taky něco povyprávěl. Ukázal mi článek, kde testovali oleje ohledně mazacích schopností při různejch teplotách a simulovanejch provozních podmínkách a bylo to hodně zajímavý. Nejlepší výsledky měl nějakej mogul a ostatní oleje do dvojnásobku jeho ceny byly horší a pamatuju si, že aral byl uplně nejhorší. Ale bohužel si z toho víc nepamatuju a jinde než předtim u něj na nástěnce jsem to už nenašel. Ale je to tak 10 let, mezitim už se kvalita olejů 10x změnila.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 14
- Registrován: 12 roků 1 měsíc
- Vůz: S60 2,4l,2005
- Bydliště: Vintířov,Karlovarsko
#42 OLEJ pro motory s LPG
naprosto parádní odkaz,sice přečtení chvilku zabere,ale stojí za to.díky,více takových!Koki píše:Chalani, toto ste citali? Vrelo odporucam.
http://www.autopress.cz/?page=mazivarske-myty
Kupovat podla obalu a marketingu len vytahuje peniaze z penazeniek.
_________________
Volvo S60, 2,4 T5,191kW, r.v 2005 benzín/LPG prins ,najeto195tis,při 75tis nový motor
Volvo S60, 2,4 T5,191kW, r.v 2005 benzín/LPG prins ,najeto195tis,při 75tis nový motor
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 13
- Registrován: 12 roků 5 měsíců
- Bydliště: Banská Štiavnica
#43 OLEJ pro motory s LPG
Páni preberte sa hadate sa o nicom, spekulujete ako Anca s pi... , jednoducho tam dávajte čo je predpísané výrobcom a pokoj, veď výrobca vie čo a prečo niečo navrhol a prečo je to niečo predpísané.....je uplná blbosť si myslieť že keď tam dám niečo čo povedal sused tak pojde motor lepsie, vydrzi viac atd....ved to je blbost...
.... a ak sa motor správa normálne neblbne mazanie atd, tak načo špekulovať??? treba dodržať špecifikáciu a normu a hotovo....
.... a ak sa motor správa normálne neblbne mazanie atd, tak načo špekulovať??? treba dodržať špecifikáciu a normu a hotovo....
_________________
Volvo V40 1,9DI 70Kw r.v.:2000
Volvo V40 1,9DI 70Kw r.v.:2000
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 488
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: V70II 2007 2.4i 170PS Automat
- Bydliště: Česé Budějovice, Salzburg
#44 OLEJ pro motory s LPG
Ja davam 0W-40 jak by nekteri rekli mazaci vodu ale na to ze mam najeto 342tkm nemusim dolevat nic je pravda ze menim kazdych 10tkm
Jinak vyrobce je tenhle
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveoleje/eshop/69-1-Motorove-oleje/0/5/1675-Yacco-GALAXIE-RS-0W-40-2l
Jinak vyrobce je tenhle
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveoleje/eshop/69-1-Motorove-oleje/0/5/1675-Yacco-GALAXIE-RS-0W-40-2l
_________________
Bylo Volvo S60
Bylo Volvo S60
#45 OLEJ pro motory s LPG
Nějaký rozumný důvod proč používat olej od výrobce,který ani v technickém listu neuvede TBN a olej je navíc mnohem dražší,než odzkoušená Mobil 1 5W50?Joemilionare píše:Ja davam 0W-40 jak by nekteri rekli mazaci vodu ale na to ze mam najeto 342tkm nemusim dolevat nic je pravda ze menim kazdych 10tkm
Jinak vyrobce je tenhle
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveoleje/eshop/69-1-Motorove-oleje/0/5/1675-Yacco-GALAXIE-RS-0W-40-2l
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 488
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: V70II 2007 2.4i 170PS Automat
- Bydliště: Česé Budějovice, Salzburg
#46 OLEJ pro motory s LPG
Co je to TBN???
A proc pouzivam tento olej diky specifikaci 0w-40
Nebot najezdim mes 2-3tkm ale vetsinou kratke trasy
Tudiz chci aby olej mazal okamzite
A asi to spatny olej nebude kdyz se mi po 10tkm neztraci nic pri mem stavu tacho
A proc pouzivam tento olej diky specifikaci 0w-40
Nebot najezdim mes 2-3tkm ale vetsinou kratke trasy
Tudiz chci aby olej mazal okamzite
A asi to spatny olej nebude kdyz se mi po 10tkm neztraci nic pri mem stavu tacho
_________________
Bylo Volvo S60
Bylo Volvo S60
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 160
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Vůz: xc70
- Bydliště: Tábor
#47 OLEJ pro motory s LPG
je jedno jaký olej do motoru nalijete. Pokud máte motor z bláta, nepomůže ani svěcená voda. Jakost a viskozita má vliv na nájezdy nad 300 tisíc km. Ani výrobce neudává vizkozitu oleje, max tabulku teplot, kde pro naše podnebí se hodí oleje od 0W do 15W.
Co se týká plynu, je potřeba si uvědomit že při spalování lpg vznikají naprosto jiné částice (karbon) než při spalování benzínu. Jak po chemické stránce, tak po stránce tvrdosti. Proto vaše oleje se specifikací aditiv pro benzínové motory jsou krásně čisté i po 10 tisících. Použijte oleje pro lpg motory a uvidíte jak se jeho barva změní, protože právě tento olej obsahuje aditivaci, která je účinná, benzínová nikoliv.
Co se týká plynu, je potřeba si uvědomit že při spalování lpg vznikají naprosto jiné částice (karbon) než při spalování benzínu. Jak po chemické stránce, tak po stránce tvrdosti. Proto vaše oleje se specifikací aditiv pro benzínové motory jsou krásně čisté i po 10 tisících. Použijte oleje pro lpg motory a uvidíte jak se jeho barva změní, protože právě tento olej obsahuje aditivaci, která je účinná, benzínová nikoliv.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 12082
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#48 OLEJ pro motory s LPG
kozejk: A co mám používat, když je olej čistej a i motor je čistej? A to používám olej dle specifikace výrobce benzínového motoru a jezdim na LPG.
Dělám něco špatně?
PS: tomu se říká správný hrobník
Dělám něco špatně?
PS: tomu se říká správný hrobník
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 160
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Vůz: xc70
- Bydliště: Tábor
#49 OLEJ pro motory s LPG
jezdi na co chceš, já jen poukazuji na fakt, že sto lidí sto názorů. Jsou lidi kteří řeší, že jim výrobce doporučuje 0W30 a přes to nejde vlak. Lejou to tam pod tlakem a nic jiného pro ně neexistuje. Měl jsem hodně aut, ale nikdy jsem nenašel v příručce, že by výrobce psal " lejte tam 5W40". Vždy sem se setkal s tabulkou, která doporučovala oleje na základě teploty a zatížení motoru.
A za druhé, poukazuji jen na fakt, že fabrikou doporučovaný olej splnuje specifikaci dle použitého paliva ve vašem motoru, pokud ale jezdím na LPG, olej splňuje viskozitu ale už ne aditivační složku. Jak jsem psal výše, při provozu na LPG vznikají úsady jiného chemického složení a aditivační složky určené pro provoz jsou k nim netečné.
Pokud vytáhnete po 50 tisících jízdy na LPG nezakarbované svíčky, pak můj názor je zcela irelevantní. Bohužel moje zkušenost je opačná, pokud chce někdo důkaz, použijte olej určený pro LPG a po 10 tisících porovnejte barvy. Rozhodně nebudete mít tak krásně medovou barvu jako u oleje určený pro benzíny.
Netvrdím že v tom je mega rozdíl, ale rozdíl tam je. Tyhle příspěvky jsou jen upozornění, že nemá cenu až tak řešit viskozitu, když existují i jiné parametry o kterých lidi nemají ani ponětí. Osobně znám dost kluků s plynovýma autama, ale jen jeden jezdí na olej se specifikací LPG.
Osobně to kroutím na 5W50 protože ty mojí sračce s 350 tisící měněných po 20 tisících předchozím majitelem už nic nepomůže, a ty oleje nejsou nejlevnější.
A za druhé, poukazuji jen na fakt, že fabrikou doporučovaný olej splnuje specifikaci dle použitého paliva ve vašem motoru, pokud ale jezdím na LPG, olej splňuje viskozitu ale už ne aditivační složku. Jak jsem psal výše, při provozu na LPG vznikají úsady jiného chemického složení a aditivační složky určené pro provoz jsou k nim netečné.
Pokud vytáhnete po 50 tisících jízdy na LPG nezakarbované svíčky, pak můj názor je zcela irelevantní. Bohužel moje zkušenost je opačná, pokud chce někdo důkaz, použijte olej určený pro LPG a po 10 tisících porovnejte barvy. Rozhodně nebudete mít tak krásně medovou barvu jako u oleje určený pro benzíny.
Netvrdím že v tom je mega rozdíl, ale rozdíl tam je. Tyhle příspěvky jsou jen upozornění, že nemá cenu až tak řešit viskozitu, když existují i jiné parametry o kterých lidi nemají ani ponětí. Osobně znám dost kluků s plynovýma autama, ale jen jeden jezdí na olej se specifikací LPG.
Osobně to kroutím na 5W50 protože ty mojí sračce s 350 tisící měněných po 20 tisících předchozím majitelem už nic nepomůže, a ty oleje nejsou nejlevnější.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 214
- Registrován: 9 roků 6 měsíců
- Bydliště: Hlavní město piva
- Vůz: V70 D5252T rok 98
#50 OLEJ pro motory s LPG
Příspěvky se hemží "specifikacema," ale nikde sem jí tu nevyčetl napsanou... Spadá to pod nějakou normu? DIN, SAE....
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek