kozejk: svíčky u LPG většinou bejvaji černý, protože aby se s tim plynař nemusel moc crcat, tak to dá trochu bohatší a ono to prostě pojede v pohodě. A je přece horší chudší než bohatší, protože podpálený ventily jsou u plynu běžné, že.
Takže pak jsou zakarbonovaný svíce, a celej spalovací prostor. Nicméně budu tvrdit furt dokola, že motoru je fuk, jesi jsou v oleji aditiva na LPG nebo benzín, pokud je v pořádku, tak to zvládne. Výjimka jsou motory co potřebujou aditivaci plynu jako takovýho.
Jo a viskozitu lidi řeší hlavně proto, že to je jediný, čemu lze jakš takš rozumnět a je to hmatatelný. TBN jde zase ruku v ruce s alkalicitou, což zase špatně snáší hliníkový motory... no prostě je to moc složitý na to, aby na všechno existovala jednoduchá odpověď. Doporučení výrobce motoru je zásadní vodítko pro výběr. Nicméně potřebujou snížit spotřebu, takže mastný vody jsou ideální a tu životnost 300tkm tomu motoru "daji". Pokud oželim decku, dvě, tak můžu TROCHU hustší.
Volba oleje je od toho kolik a jak jezdim. Prostě když jezdim krátký studený crcačky, tak dám 0W nebo max 5W, když jezdim dlouhý, tak 10W, no a když mi to olej žere, tak dám xW40 nebo xW50. No a když mam motor zakarbonovanej, tak asi používám špatnej olej, tak tam dám něco jinčího. No ale hlavně olej měnit a měnit a pravidelně měnit.
OLEJ pro motory s LPG
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 12077
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#51 OLEJ pro motory s LPG
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 4930
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#52 OLEJ pro motory s LPG
To bych podepsal.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 160
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Vůz: xc70
- Bydliště: Tábor
#53 OLEJ pro motory s LPG
Taky jasny souhlas. Je to takova prazska kavarna tohle neustale reseni oleju. Co se tyka svicek, ani jsem tak nenarazel na barvu ale co bylo usazeny na elektrodach. V porovnani s benzinem velmi tvrdy kristalicky karbon. Je nekolik studii pojednavajici o slozeni tohoto karbonu a jeho abrazivnich ucincich. Udajne je daleko tvrdsi nez karbon z benzinu.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1273
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: venkov za Prahou
- Vůz: Sob 9-3SS
- Bydliště: Praha
#54 OLEJ pro motory s LPG
já sice olej používám podle benzinových specifikací, ale zkrátil jsem interval výměny svíček, dělám je s každým druhým olejem, tj. 25-30tis KM (doporučení plynaře), jinak olej teče při výměně celkem čistý, kluci na dílně se i diví proč to měním tak často
najeto (teda saabem) na LPG skoro 100tis KM a vše v cajku
najeto (teda saabem) na LPG skoro 100tis KM a vše v cajku
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek