Prestavba na E85

Vše okolo plynu.
  • Autor
  • Zpráva
Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#1 Prestavba na E85

Příspěvek od Drtic »

Zabyval se tady nekdo z vas prestavbou Volva na E85?
Ja zatim zjistil jenom par postrehu:
Teoreticky by v lete auto mohlo jezdit i neupravene.
V zime nutny predehrev
Vyssi (cca105) oktanove cislo - vyrobci uvadeji, ze jejich auta maji upravena ventilova sedla.
Nizsi vyhrevnost - vyssi spotreba (jako plyn)

Ma nekdo neco dalsiho?
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

Jean
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 319
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Podolí u Brna
Vůz: Volvo 850 T5
Kontaktovat uživatele:

#2 Prestavba na E85

Příspěvek od Jean »

My to zkoušeli na 960. Letní provoz je možný, zimní není vyzkoušený. Vyzkoušeli jsme to a vykašlali jsme se na to. Zvedá se spotřeba, o něco zhoršuje výkon a o kousek hůř to startuje. Nic, co by dělalo větší problémy. Rozdíl spotřeby a cen to srovnává, takže to nedává žádný smysl. Navíc u více neupraveného auta by to asi chtělo střídat občas s benzínem. Smysl by to mohlo mít u karburátorového motoru, ktery jde seřídit nebo odbrzdit nový program do řídící jednotky motoru. Ale to taky není zadarmo, takže to vlastně k ničemu není. Jo a ještě jsme to zkoušeli do 460 s motorem B18U. Ta s tím neměla velký problém, ale výrazně se zhoršil průběh výkonu. Jízda pak nebyla mc příjemná a chtělo to zkušeného šoféra, aby autu vyhověl. Časem, až koupím nějaké další vhodné auto, tak to zkusím i na dalších typech. Je možné, že některý to bude chroustat v pohodě. Možná nějaký klasický atmosférický redblock.
_________________
Volvo 960 93,95,96,97 B6304FS, S80 00 T6, 850 2,3 T5

1. eshop s volvodíly

AC-Slusovice

#3 Prestavba na E85

Příspěvek od AC-Slusovice »

Zkoušíte špatné motory, ještě z domu napíšu.

Tom85
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 303
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Není

#4 Prestavba na E85

Příspěvek od Tom85 »

Tady je toho dost: https://turbobricks.com/showthread.php?t=73061&highlight=ethanol

Pro tebe (i mě) zajímavý:
1. It is not corrosive to the fuel system or the engine. This is a myth and ethanol is often confused with methanol, which actually have corrosive properties. Some models before 1988 on the other hand may have some parts that is not ethanol resistant. If we are talking Volvo´s, then this mainly applies to the non-electronically injection systems such as K-jet etc. Most cars with electronical fuel injection (EFI) should be resistant to ethanol.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#5 Prestavba na E85

Příspěvek od tomasss »

viz >odkaz<
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

LUBOŠ
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1284
Registrován: 20 roků 3 měsíce
Bydliště: Křenovice u Slavkova
Vůz: Volva 900/ V70 / V70II / XC90

#6 Prestavba na E85

Příspěvek od LUBOŠ »

Vyzkoušeno na redbloku s motorem B230FB. Na ethanol to jede snad i lépe než na BA 95, spotřeba Ethanolu 11,5l/100 km, 1 km = 1,71 Kč s DPH.
Spotřeba BA 95 9l/100km, 1 km = 2,33 Kč s DPH.
Negativa Ethanolu, auto špatně startuje při teplotě +10 st.C a nižší.
_________________
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta

savle
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 123
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2.4
Kontaktovat uživatele:

#7 Prestavba na E85

Příspěvek od savle »

LUBOŠ píše:Vyzkoušeno na redbloku s motorem B230FB. Na ethanol to jede snad i lépe než na BA 95, spotřeba Ethanolu 11,5l/100 km, 1 km = 1,71 Kč s DPH.
Spotřeba BA 95 9l/100km, 1 km = 2,33 Kč s DPH.
Negativa Ethanolu, auto špatně startuje při teplotě +10 st.C a nižší.
Tankoval si plnou nadrz ethanolu nebo si to redil s benzinem v nejakem vetsim pomeru?
_________________
S60 2.4 103kW, chip BSR, r.2002 Galerie Obrázek
Mercedes SL320 (r129), r.1998

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#8 Prestavba na E85

Příspěvek od standa »

Lubošovo auto jsem napíchl na měřicí zařízení, které zobrazuje činnost lambda sondy. V době měření mělo auto (motor B230FB) natankováno cca 75% E85 a 25% naturalu, teplý motor:
- start normální, volnoběh nepatrně zakolísal (přesně v okamžiku, kdy se prohřála lambdasonda a počítači došlo, že se musí vstřikovat větší dávka než obvykle)
- napětí lambdasondy na volnoběh krásně lítalo mezi 0,1V a 0,8V - čili regulační smyčka krásně pracovala a chybové hlášení se neobjevilo.
- při prudkém přidání plynu hlásí lambdasonda chudou směs, ale motor jde krásně za plynem - zřejmě se kladně projeví vyšší oktanové číslo směsi a počítač upraví předstih.

Až bude více času, tak s Lubošem vyzkoušíme odezvu lambdasondy v zátěži.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

LUBOŠ
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1284
Registrován: 20 roků 3 měsíce
Bydliště: Křenovice u Slavkova
Vůz: Volva 900/ V70 / V70II / XC90

#9 Prestavba na E85

Příspěvek od LUBOŠ »

Studený start dnes s ET 85.
Venkovní teplota 0 st. C, v nádrži 1/4 BA 95, 3/4 ET 85. Motor nastartoval napodruhé po 4 sekundách motání startérem, volnoběh o.k.
_________________
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta

LUBOŠ
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1284
Registrován: 20 roků 3 měsíce
Bydliště: Křenovice u Slavkova
Vůz: Volva 900/ V70 / V70II / XC90

#10 Prestavba na E85

Příspěvek od LUBOŠ »

Jezdí zde ještě někdo na ET 85????
_________________
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 3094
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

#11 Prestavba na E85

Příspěvek od eLzyx »

u nás to na pumpách nemají :cry:
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#12 Prestavba na E85

Příspěvek od jarek.krizan »

Jsem zapoměl napsat, jak jsem slíbil. Ale stejně jsem to už několikrát psala stačilo by jen pohledat. Já jsem zkoušel E85 na svém B230F a výsledek prakticky skoro stejný, jak psal Luboš. Podle mého jede auto líp za plynem, je živější, spotřeba mi připadala stejná, neli nepatrně nižší, zkoušeno to bylo v letních vedrech. jednotka při nzahřátí opravdu na moment zaváhá kvůli dávkování, ale je to skoro neznatelné. Nejlépe byl poměr výkon, cena, spotřeba při aplikaci 50/50 s benzínem. Ještě jeden detail, na autě byl kuchnutý kat. Já byl v létě velmi spokojený a kdyby se to tu dalo tankovat, tak jezdím půl na půl a super.
Na 960 jen krátký test a výsledek žalostný, výkon možná trošku vyšší ale spotřeba minimálně o 3 litry vyšší, tak tím to zkončilo.
Jóó zlaté redbloky, kdepak jsou.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

pekelnik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1489
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo 264 a S80
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#13 Prestavba na E85

Příspěvek od pekelnik »

a jak by to reagovalo s turbem?
B204FT, popr. B200FT
_________________
264TE - 1977, B27E / S80 - 2007, D5
bylo: 244-1983, 760-1990, S90-1997, 960-1991, 244-1979, 945-1996, 264-1978, C70-2000, 262C-1980, 264-1975, S80-2006, 262C-1979, 264-1980, S80-1999, 265-1979, 240-1988

marra
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 912
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#14 Prestavba na E85

Příspěvek od marra »

standa píše:Lubošovo auto jsem napíchl na měřicí zařízení, které zobrazuje činnost lambda sondy. V době měření mělo auto (motor B230FB) natankováno cca 75% E85 a 25% naturalu, teplý motor:
- start normální, volnoběh nepatrně zakolísal (přesně v okamžiku, kdy se prohřála lambdasonda a počítači došlo, že se musí vstřikovat větší dávka než obvykle)
- napětí lambdasondy na volnoběh krásně lítalo mezi 0,1V a 0,8V - čili regulační smyčka krásně pracovala a chybové hlášení se neobjevilo.
- při prudkém přidání plynu hlásí lambdasonda chudou směs, ale motor jde krásně za plynem - zřejmě se kladně projeví vyšší oktanové číslo směsi a počítač upraví předstih.

Až bude více času, tak s Lubošem vyzkoušíme odezvu lambdasondy v zátěži.
zkus zvyšit tlak na liště spousta lidí venku si stěžuje ne nizkej tlak a proto dodělavaji regulačni ventil tlaku paliva.
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#15 Prestavba na E85

Příspěvek od standa »

už se na tom pracuje...

je zajímavý, že jetronic lh2.4 (řízení redbloků 2,0l a 2,3l) se vcelku statečně popere s jiným směšovacím poměrem e85/vzduch oproti benzin/vzduch - a to i v době, kdy nemá informaci z lambdy.

dokonce jsou i případy, kdy vůz spalující palivo s menší objemovou výhřevností (jakým je e85) má menší spotřebu :twisted: :roll:
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 275
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: Volva
Bydliště: Havlíčkův Brod

#16 Prestavba na E85

Příspěvek od Fery »

Nemáte někdo přehled o pumpách, kde E85 mají. Nebo nahoďte odkaz ...

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#17 Prestavba na E85

Příspěvek od jarek.krizan »

standa píše:už se na tom pracuje...

je zajímavý, že jetronic lh2.4 (řízení redbloků 2,0l a 2,3l) se vcelku statečně popere s jiným směšovacím poměrem e85/vzduch oproti benzin/vzduch - a to i v době, kdy nemá informaci z lambdy.

dokonce jsou i případy, kdy vůz spalující palivo s menší objemovou výhřevností (jakým je e85) má menší spotřebu :twisted: :roll:
Mě je spíš divné, že nové jednotky, co mají mračna funkcí a jsou desetkrát rychlejší, s tím mají takové problémy.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#18 Prestavba na E85

Příspěvek od standa »

Tak jsem taky vyzkoušel ten špiritus. Neupravenému motoru B200F s řízením Jetronic LH 2.4 vůbec nechutnalo - volnoběh by ušel, ale auto nemělo ani dobrý start na míč, ani tah na bránu. Prostě chudá směs, způsobená jiným poměrem palivo/vzduch u benzinu a E85. Lubošův B230FB se s tímto problémem popral daleko líp...

Tak jsem zvedl tlak paliva ze tří na čyři bary a - na E85 auto jezdí stejně jako na benzín. Akorát je vžycky při couvání se studeným motorem cítit nějaká nelegální palírna či co :pardon:

Poslední potíž provozu na E85 - start studeného motoru - jsem vyřešil instalací nezávislého topení na dálkové ovládání :Yahoo!:
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Peťo
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 363
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Vůz: V40 B4164S LPG, 1998
Zabanován: Trvale

#19 Prestavba na E85

Příspěvek od Peťo »

standa píše: jsem vyřešil instalací nezávislého topení na dálkové ovládání :Yahoo!:
To ma zaujíma.. nemôžeš to rozpísať?
_________________
est Volvo "I roll" Japan Volvo 600 japan horse best Volvo engine

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#20 Prestavba na E85

Příspěvek od standa »

Ethanol má vysoký bod varu, takže je problém nastartovat studený motor (Luboš startoval s malými obtížemi při cca 0 st.C., bůhví, co to bude dělat v mrazech). Takže jsem se dokopal namontovat už asi dva roky koupený topení.
Ráno, když dopíjím kávu, zmáčnu tlačítko na ovladači, auto na mě zabliká jako že jo, no a za dvacet minut startuju ve vyhřátém voze zahřátý motor... :)
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Peťo
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 363
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Vůz: V40 B4164S LPG, 1998
Zabanován: Trvale

#21 Prestavba na E85

Příspěvek od Peťo »

standa píše:Ethanol má vysoký bod varu, takže je problém nastartovat studený motor (Luboš startoval s malými obtížemi při cca 0 st.C., bůhví, co to bude dělat v mrazech). Takže jsem se dokopal namontovat už asi dva roky koupený topení.
Ráno, když dopíjím kávu, zmáčnu tlačítko na ovladači, auto na mě zabliká jako že jo, no a za dvacet minut startuju ve vyhřátém voze zahřátý motor... :)
O.K. takže si si kúpil nejaký už produkt.. som myslel že si si niečo vymyslel samo domo
_________________
est Volvo "I roll" Japan Volvo 600 japan horse best Volvo engine

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#22 Prestavba na E85

Příspěvek od standa »

Jasně, je to dobovej (čti dvacet let starej :D ) Eberspächer. K dálkovému ovládání jsem využil tlačítko ovladače centrálu, které mělo původně otevírat kufr.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#23 Prestavba na E85

Příspěvek od standa »

Dneska jsem poránu tankoval plnou nádrž špiritusu a po chvíli za mnou přišel majitel vedlejšího vozu (starej, hodně starej seat):

On: Dobrý den, prosím jakým poměrem mícháte ten E85 s benzínem?

Já: Čistej etanol

On: ???

Já: Tydlety starý severský kraksny jsou na čistej špiritus stavěný.

On: :shock: Já když dám moc špiritusu, tak ráno nenastartuju.

Já: Voni tam dávaj nezávislý topení, takže vám nepovim...

On: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

:D
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

kubavlc
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 236
Registrován: 16 roků
Bydliště: praha/kladno/kdyně

#24 Prestavba na E85

Příspěvek od kubavlc »

:lol: :good:
_________________
Volvo 940 B230FT manual M90 r.v. 1990 ve stavbě
Volvo 740 B230F manual r.v. 1988 "Nilsson hearse"
Volvo 740 B230FT automat r.v. 1989
Volvo 850 turbo 1995 automat r.v. 1995
Volvo C303 TGB111C r.v. 1976
LR Discovery 300TDI r.v. 1996

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#25 Prestavba na E85

Příspěvek od Drtic »

standa píše: Tak jsem zvedl tlak paliva ze tří na čyři bary a - na E85 auto jezdí stejně jako na benzín. Akorát je vžycky při couvání se studeným motorem cítit nějaká nelegální palírna či co :pardon:
Poslední potíž provozu na E85 - start studeného motoru - jsem vyřešil instalací nezávislého topení na dálkové ovládání :Yahoo!:
A co kdyz do toho ted nalejes cistej benzin, co s tim udela zvysenej tlak paliva??
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „LPG + CNG + E85 a ostatní“