BIfuel-nádrž

Vše okolo plynu.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 128
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: Skalice
Vůz: V 40, V 70, Š 105, Multicar M25

#1 BIfuel-nádrž

Příspěvek od yareq »

Zdravím,
kamarád uvažuje, že by koupil S60 Bifuel - benzin/LPG, ale má obavy z konce platnosti tlakové zkoušky nádrže. Jak je to u LPG v autě přímo z výroby? Mění se nádrž? Případně kolik nová stojí, má už někdo zkušenost?
_________________
V40, 1.8, 85 kw, 1999 (B4184S)
V70, 2.5, 103 kw, 1998 (D5252T), AT
Bylo: V70, 2.5, 103 kw, 1998 (D5252T) - "Kra co potopila Titanik"

jm252485
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 139
Registrován: 11 roků 3 měsíce
Vůz: S40 1.8 Momentum MY09
Bydliště: Praha 4

#2 BIfuel-nádrž

Příspěvek od jm252485 »

Měl jsem Renaulta Lagunu, kde bylo LPG OEM Vialle přímo z fabriky (tedy nebylo před prvním prodejem přestavované se souhlasem výrobce, což je běžná varianta, která se taky někdy vydává za "prvovýrobu") a tato skutečnost byla zaznamenána ve velkém TP. Mělo to některé zvláštnosti - původní palivoměr (benzínový) ukazoval i LPG, náhradní díly servisoval a sháněl Renault. Auto mělo jinou hlavu válců (aby nebylo potřeba přimazavání) a řadu dalších spec. komponentů. Byl do starý podtlakový systém a fungoval naprosto spolehlivě - já na něm najel 180 000km (z celkem 240 000) s jedinou závadou. Spotřeba ani v zimě po městě (Praha) nešla přes 11 litrů - motor 1.8 - po venku bězně mezi 9 a 10 litry.

Nicméně - po 10 letech od výroby musela nádrž ven, což byl docela průšvih (byl tam OEM systém Vialle, který je považován za velmi kvalitní, ale taky extrémně drahý a jen samotná nádrž WVM byla za cca 600 Euro). Takže nádrž šla ven a koupil jsem jinou "jetou" (neoriginální - tuším Stako - se životností ještě 4 roky, za cca 3500 Kč), kterou mi plynař namontoval. 10 let je totiž dost problematická doba - auto (pokud je to z prvovýroby nebo v době první registrace) bývá ještě "schopné", ale zase tam dávat nádrž na dalších 10 let, když auto už tolik asi nepřežije... V každém případě je to jen o lobby výrobců, kteří přesvědčili Ministerstvo dopravy, protože není žádný rozumný důvod, proč by se měla nádrž měnit právě po 10 letech (klidně by to mohlo být po 8 nebo po 14 - zřejmě záleželo, kolik se zaplatilo).
Jediná výjimka je systém přímého vstřikování plynu Vialle, kde se výrobci nějak podařilo MD zlomit a umí nádrži prodloužit životnost o celkem dvakrát dva roky (za cca 4200 Kč pokaždé). Jedná se totiž o spec. nádrž, ve které je čerpadlo a jen celá tato sranda stojí tolik, co celý standardní plynový systém (okolo 30 000Kč) a nedá se nijak nahradit. U nás to servisuje v Praze Coubal, v Hradci Gera (a možná i někdo jiný, ale nemám informace)
_________________
bylo: Renault Laguna 1.8 RTE, MY98, zlatá metal. , (2002-2012, najeto 180 000 s LPG)
je (17.12.2012): S40 1.8 Momentum, MY09, Passion Red, (2012 - 90 000 km při nákupu) - "Olaf" - od 1.3.2013 LPG MAGIC4
je (15.07.2020): C70 1.4i Summum, MY06, LPG LandiRenzo již z Itále

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#3 BIfuel-nádrž

Příspěvek od peter cz »

jm252485 píše:Jediná výjimka je systém přímého vstřikování plynu Vialle, kde se výrobci nějak podařilo MD zlomit a umí nádrži prodloužit životnost o celkem dvakrát dva roky (za cca 4200 Kč pokaždé). Jedná se totiž o spec. nádrž, ve které je čerpadlo a jen celá tato sranda stojí tolik, co celý standardní plynový systém (okolo 30 000Kč) a nedá se nijak nahradit. U nás to servisuje v Praze Coubal, v Hradci Gera (a možná i někdo jiný, ale nemám informace)
Jen tě trochu poopravím, prodloužit se dá dvakrát o pět let, tedy životnost celkem 20let. Servisy jsou i další, jen třeba to prodloužení dělají pod hlavičkou Coubala, co jsem tak pochopil :jaj:
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 128
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: Skalice
Vůz: V 40, V 70, Š 105, Multicar M25

#4 BIfuel-nádrž

Příspěvek od yareq »

Tak díky za radu. Šlo mi jen o tu nádrž. Teď budu doufat, že to koupí. Docela bych se i svezl :)
_________________
V40, 1.8, 85 kw, 1999 (B4184S)
V70, 2.5, 103 kw, 1998 (D5252T), AT
Bylo: V70, 2.5, 103 kw, 1998 (D5252T) - "Kra co potopila Titanik"

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 19
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Vůz: V70II 01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#5 BIfuel-nádrž

Příspěvek od mic_n »

chtěl bych si ověřit, jak je to s těmi nádržemi u bi-fuelu na lpg.
tady jsem našel tuhle brožuru http://www.volvoclub.org.uk/current/VolvoBiFuelBrochureMay2003.pdf a http://www.volvoclub.org.uk/tech/LPG-MY2002.pdf

takže auto má asi obě nádrže, jsou pod autem a menší (někde jsem zahlédl údaj, že kapacita LPG nádže je pouze 22 L), což by asi odpovídalo tomu udávánýmu dojezdu... je to tak, nebo se mýlím? tzn. že zároveň má normální rezervu? víte o tom někdo něco?

díky
_________________
2001 V70II 2,4i + lpg

HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 741
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

#6 BIfuel-nádrž

Příspěvek od HonzaA »

To jste tady smotali dohromady tolik nesouvisejících věci,ze odpověď na původní dotaz zde není žádná.

Není to Vialle,ale pro Volvo upraveny Koltec. Nemá to dvě nádrže. Nádrže se neprodlužují. U LPG tam plynař určitě dokáže dobastlit běžnou nádrž.

Někdy je lepší nepsat nic,pánové.
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další

HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 741
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

#7 BIfuel-nádrž

Příspěvek od HonzaA »

Jo a na neVialle nádrži se neprovádí žádná tlaková zkouška,tak nemůže skončit platnost tlakové zkoušky,už samotný dotaz je nesmysl. Skončí životnost nádrže,která je legislativně stanovena na deset let.
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „LPG + CNG + E85 a ostatní“