Volvo XC 70 3.2 AWD LPG Prins VSI - Greenfuel Brno

Vše okolo plynu.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 61
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Hodonín

#1 Volvo XC 70 3.2 AWD LPG Prins VSI - Greenfuel Brno

Příspěvek od hynek9 »

Po delším přemítání,hledání informací a shánění důvěryhodné firmy jsem se rozhodl nechat svoje necelý rok staré auto s 28 000 km na tachometru přestavět na pohon LPG. Není vůbec jednoduché udělat si o LPG přestavbách rozumný názor,protože všude se to hemží negativními informacemi vyplývajícími buď zkušenostmi ze špatně provedených přestaveb,nebo názory ovlivněnými špatnou funkcí zastaralých systémů z minulých desetiletí. Když už se ale i královna Alžběta II. nechá vozit ve svých Bentley na LPG,tak je jasné,že to jít musí a to bez ztráty hladkosti chodu motoru a nějakých potíží. Ona samozřejmě neřeší náklady,ale spolehlivost a hladký chod motoru jsou nepochybně důležité.
Zvolil jsem firmu Greenfuel z Brna-Řečkovic na základě pozitivních referencí několika lidí,z nichž někteří rovněž navštěvují stránky Volvoklubu. Pana Michala Outratu, majitele této firmy, musím pochválit. I když byla přestavba zřejmě složitější z prostorových důvodu (kolem motoru není místo na komponenty systému LPG),popral se s tím výborně a kromě vstřikovačů není dokonce vůbec nic vidět. Jeho práce je úhledná a profesionálně provedená. Měl jsem trochu obavy z toho,aby při montáži nedošlo k nějakému poškození nebo poškrábání plastů apod. ,ale naprosto zbytečně. Vše bylo po převzetí auta v takovém stavu,v jakém jsem auto přivezl do dílny.
Největší a nejpříjemnější překvapení mě čekalo za volantem. Není vůbec poznat,že motor běží na LPG. Systém krásně krmí motor bez sebemenšího zaváhání či záškubu až do červeného pole.Rovněž není poznat moment přepnutí z benzínu na LPG nebo zpátky a to ani pod zátěží,ani na volnoběh. Ručička otáčkoměru se při tom ani nehne. A jestli auto má,nebo nemá slabší výkon,to bych musel vyloženě otestovat se stopkami. Neregistruju žádný rozdíl.
Co se týče spotřeby a spolehlivosti,to ukáže čas,ale věřím,že to bude šlapat,jak má.
Přílohy
100_1292.JPG
100_1292.JPG (96.68 KiB) Zobrazeno 14530 x
100_1293.JPG
100_1293.JPG (94.65 KiB) Zobrazeno 14530 x
100_1294.JPG
100_1294.JPG (94.38 KiB) Zobrazeno 14530 x
100_1295.JPG
100_1295.JPG (99.48 KiB) Zobrazeno 14530 x
100_1296.JPG
100_1296.JPG (109.54 KiB) Zobrazeno 14529 x
100_1298.JPG
100_1298.JPG (96.93 KiB) Zobrazeno 14527 x
100_1299.JPG
100_1299.JPG (104.04 KiB) Zobrazeno 14530 x
100_1310.JPG
100_1310.JPG (80.81 KiB) Zobrazeno 14529 x
100_1309.JPG
100_1309.JPG (86.52 KiB) Zobrazeno 14528 x
100_1307.JPG
100_1307.JPG (79.21 KiB) Zobrazeno 14529 x
_________________
XC 70 3.2

Offline
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 61
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Hodonín

#2 Volvo XC 70 3.2 AWD LPG Prins VSI - Greenfuel Brno

Příspěvek od hynek9 »

Další fotky.
Přílohy
100_2164.JPG
100_2164.JPG (69.37 KiB) Zobrazeno 13827 x
100_1288.JPG
100_1288.JPG (83.44 KiB) Zobrazeno 14515 x
100_1291.JPG
100_1291.JPG (86.87 KiB) Zobrazeno 14514 x
100_1290.JPG
100_1290.JPG (82.75 KiB) Zobrazeno 14516 x
100_1301.JPG
100_1301.JPG (92 KiB) Zobrazeno 14520 x
100_1300.JPG
100_1300.JPG (99.84 KiB) Zobrazeno 14516 x
Naposledy upravil(a) hynek9 dne 05 bře 2010 19:05, celkem upraveno 1 x.
_________________
XC 70 3.2

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 47
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: SVK-Presov.

#3 Volvo XC 70 3.2 AWD LPG Prins VSI - Greenfuel Brno

Příspěvek od Jerry mouse »

Myslim ze je to velmi pekna pracicka :palec: :tlesk: len keby kazdy majster mal taku kvalitku !
_________________
------------------------------
bolo Astra F.1.6 kombi
aktual Zafira 2.2 dti my.03 Zmena ! musi este vydrzat aspon 2.r

lakio
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 699
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Šaľa

#4 Volvo XC 70 3.2 AWD LPG Prins VSI - Greenfuel Brno

Příspěvek od lakio »

2hynek: cudujem sa za ta este nikto nekamenuje ze naco si si kupoval 3.2 a davas do toho LPG. moj nazor - fandim ti!! a nech ti to slape :)
_________________
C30 D5 R-Design
XC90 V8 R-Design
V70 TDi

Offline
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 61
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Hodonín

#5 Volvo XC 70 3.2 AWD LPG Prins VSI - Greenfuel Brno

Příspěvek od hynek9 »

Kamenáři to ještě neviděli. Psal jsem to jako inspiraci pro ty,kdo jsou na vážkách a hledají spolehlivou firmu a funkční systém.
_________________
XC 70 3.2

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1279
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

#6 Volvo XC 70 3.2 AWD LPG Prins VSI - Greenfuel Brno

Příspěvek od Dural8 »

Každopádně, jinak já mám za půl roku najeto 20 000km a bez problémů, takže Tobě přeju též to samé.

A jsem rád žes dobře vybral :palec: ;-), před týdnem o víkendu jsem tam byl a okukoval tu Tvojí kárku :mrgreen:
_________________
V60 D4

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 9858
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#7 Volvo XC 70 3.2 AWD LPG Prins VSI - Greenfuel Brno

Příspěvek od hajnej »

pochlubíš se, kolik jsi za celou akci zaplatil? pro inspiraci...
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1279
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

#8 Volvo XC 70 3.2 AWD LPG Prins VSI - Greenfuel Brno

Příspěvek od Dural8 »

hayney píše:pochlubíš se, kolik jsi za celou akci zaplatil? pro inspiraci...
6 válcové motory
od 39 900,- do 45 000,-

tož asi tak by se to mělo pohybovat. To si můžeš najít na netu, když bude Hynek chtít, písně přesně ;-)
_________________
V60 D4

Offline
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 61
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Hodonín

#9 Volvo XC 70 3.2 AWD LPG Prins VSI - Greenfuel Brno

Příspěvek od hynek9 »

Spotřeba se pohybuje kolem 13 litrů LPG v kombinaci s převážně dálničním provozem na tempomat a dodržováním 130ky dle GPS.Na benzín by byla dle mého odhadu něco pod 11 litrů. Dnes jsem byl na první kontrole po montáži a 2000 km,byla přenastavena bohatost směsi na chudší.
S Prinsem jsem velmi spokojený, funguje bezvadně.
_________________
XC 70 3.2

Offline
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 61
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Hodonín

#10 Volvo XC 70 3.2 AWD LPG Prins VSI - Greenfuel Brno

Příspěvek od hynek9 »

Po šesti měsících a 13000 km je průměrná spotřeba 12,98 LPG + cca 3 dcl benzínu na 100 km, což je celkem asi 1,70 Kč na 1 km. [img=https://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_1662.gif]
_________________
XC 70 3.2

Offline
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 61
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Hodonín

#11 Volvo XC 70 3.2 AWD LPG Prins VSI - Greenfuel Brno

Příspěvek od hynek9 »

10 měsíců,22 000 km,spotřeba 12,96 LPG /100 km
_________________
XC 70 3.2

Ing.Magor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 733
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Vůz: modrá V70R II 300koní
Bydliště: Kostelec n. Orlicí, Praha
Kontaktovat uživatele:

#12 Volvo XC 70 3.2 AWD LPG Prins VSI - Greenfuel Brno

Příspěvek od Ing.Magor »

A zatím vše šlape jak má? Nějaké drobné problémy se nevyskytly? Třeba občasné zacukání, blikající lambda, svíčky atp.?
Dík za odpověď :)
_________________
Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003
Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI

Offline
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 61
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Hodonín

#13 Volvo XC 70 3.2 AWD LPG Prins VSI - Greenfuel Brno

Příspěvek od hynek9 »

Ani lambda,ani svíčky-mám tam původní originály(celkem asi 55 000 km),ani cuknutí. Zatím úplně bezvadné. Jedenkrát jsem byl po 13 000 km na revizi-vše OK,filtry dle diagnostiky čisté,celé to trvalo 5 minut.
_________________
XC 70 3.2

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 563
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: tak třeba trabant
Bydliště: frydlant nad ostravici

#14 Volvo XC 70 3.2 AWD LPG Prins VSI - Greenfuel Brno

Příspěvek od scoff »

gratuluju k lpg
mužu poprosit fotku jak je to provedene i vicka nadrže jedna tam je ale moc z bliska

budu taky predelavat
_________________
M.B. R500 amg
V70II D5 7mist:-D
bylo V40 t4
S40 t4
S80 t6
S80 D5
V70II AWD 2,5 LPG

Ing.Magor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 733
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Vůz: modrá V70R II 300koní
Bydliště: Kostelec n. Orlicí, Praha
Kontaktovat uživatele:

#15 Volvo XC 70 3.2 AWD LPG Prins VSI - Greenfuel Brno

Příspěvek od Ing.Magor »

Můžeš mrknout sem: http://www.greenfuel.cz/ref_volvo_xc70.html tady je foto i z dálky :wink:
_________________
Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003
Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 22
Registrován: 13 roků 3 měsíce
Vůz: S60 - 147kw, 2,4AWD 2002
Bydliště: Praha

#16 Volvo XC 70 3.2 AWD LPG Prins VSI - Greenfuel Brno

Příspěvek od daweo »

Ahoj, prosim te mohl by jsi nejak dat informace jake jsou servisni naklady na to LPG. Zda se zvetsuje cetnost vymeny oleje v motoru, svicek a podobne...

Diky moc:]
_________________
_____________________________________________________________________________
Volvo S60 2002 - 2,4 T 147kw AWD
Renault Safrane 1994 - 2,2l 101kw v lpg s podivnou smesi vybavy a nejen tragickym koncem.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1279
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

#17 Volvo XC 70 3.2 AWD LPG Prins VSI - Greenfuel Brno

Příspěvek od Dural8 »

Nic, vše běží tak jako na benzín, interval se na LPG ani nezkracuje ani neprodlužuje.
Filtr u Prinse 1000Kč velkej a 250Kč malej, najel jsem 45t km, pak jsem jel náhodou okolo, tak jsme ho rovnou vyměnili, ale třeba Ing.Magor taky odtud ho měl zasranej po jedný špatný várce plynu ( nevim jestli ten dražší nebo ten levnější či oba... ).
Každopádně jinak spokojenost max.
_________________
V60 D4

Ing.Magor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 733
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Vůz: modrá V70R II 300koní
Bydliště: Kostelec n. Orlicí, Praha
Kontaktovat uživatele:

#18 Volvo XC 70 3.2 AWD LPG Prins VSI - Greenfuel Brno

Příspěvek od Ing.Magor »

Já mám na původní filtry najeto cca 23tis km a mám pocit, že už by to chtělo pomalu výměnu. Ten co jsem viděl jak je špinavej po natankování mizernýho plynu bych podle velikosti spíš tipoval na malej, byl v blízkosti reduktoru. V normálních situacích by prý měl být takhle zanesený tak po 20tis. km a ne po několika tankováních tak jak jsem měl já. Letos jsem byl na korsice a bůhví jakej tam maj plyn, jinak když se tankuje kvalitní tak fakt neni problém aby filtr vydržely okolo 40-50tis. km.
_________________
Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003
Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 22
Registrován: 13 roků 3 měsíce
Vůz: S60 - 147kw, 2,4AWD 2002
Bydliště: Praha

#19 Volvo XC 70 3.2 AWD LPG Prins VSI - Greenfuel Brno

Příspěvek od daweo »

Super... tak ze na udrzba LPG s tankovanim v cr, rakousku a na slovensku by se nemela moc prodrazovat, o zadnych problemech nepisete... tak ze asi za tyden do toho pujdu tez:]

Ptam se pro to, ze v Safrankovi jsem mel tez lpg, ale tam jsem ho nemontoval ja a byl tam vstrik skrze "trubku" sani, a dale to slo skrze skrtici klapku do motoru. Vzduchovy filtr jsem menil co 10k km a zrejme bylo treba ho menit po 5k km neb se podivne trhal, lpg celkem skubalo (hlavne kdyz clovek chtel zrychlit... asi bych to prirovnal k automaticke prevodovce - prudke seslapnuti plyn pedalu = cuknuti - celkem silne, nasleduje chvilkova ztrata vykonu a nasledne akcelerace) prechod benzin plyn... z benzinu na lpg to bylo ok, zpetne to bylo provazeno zvysenim otacek a znatelne pociteni vykonu:D. Bylo tam neco od Lovata ci jak se to jmenovalo no a kdyz jsem prijel k nim do servisu, ze to za tyden jde na technickou tak prisel chlapek s cmuchomerem, nekam to prilozil, rekl ze je vse ok, dal mi razitko a na otazku zda by se nemely menit filtry a tak rekl ze to je zbytecne:/.... no a pak pri technicke mne vratili... ze z auta je citit LPG... tak sjem vsechny hadicky pouahoval sam...

Ma vubec LPG vliv nejak na vydrz automaticke prevodovky nebo jeji funkcnost?? :]

PS: prumerna spotreba byla
dalnice: 12-14l vs 9-11l
mesto: 14-18l vs 10-12
(jednou se mi darilo jet i za 8l lpg brno bratislava... ale to bylo jen pul cesty po dalnici a takovym hooodne klidnym tempem.... a rozjezdy i hlemyzd mel lepsi:D)


PS2: uprava pro chybu v Safrankovi:P byl jen afranek necht mu je vrakoviste lehke :Rose:
Naposledy upravil(a) daweo dne 07 led 2011 12:15, celkem upraveno 2 x.
_________________
_____________________________________________________________________________
Volvo S60 2002 - 2,4 T 147kw AWD
Renault Safrane 1994 - 2,2l 101kw v lpg s podivnou smesi vybavy a nejen tragickym koncem.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 105
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: okres Verona
Kontaktovat uživatele:

#20 Volvo XC 70 3.2 AWD LPG Prins VSI - Greenfuel Brno

Příspěvek od EcoPower »

daweo píše:Ma vubec LPG vliv nejak na vydrz automaticke prevodovky nebo jeji funkcnost?? :]
Asi takovy jaky na ni maji sterace predniho okna......zadny. :)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 22
Registrován: 13 roků 3 měsíce
Vůz: S60 - 147kw, 2,4AWD 2002
Bydliště: Praha

#21 Volvo XC 70 3.2 AWD LPG Prins VSI - Greenfuel Brno

Příspěvek od daweo »

EcoPower píše:
daweo píše:Ma vubec LPG vliv nejak na vydrz automaticke prevodovky nebo jeji funkcnost?? :]
Asi takovy jaky na ni maji sterace predniho okna......zadny. :)
Hele u tech steracu bych se mohl hadat:D urcite zalezi zda koupis takove ty uplne nejlevnejsi a ty trosicku kvalitnejsi:P ale jinak... tak nejak jsem to predpokladal:] diky
_________________
_____________________________________________________________________________
Volvo S60 2002 - 2,4 T 147kw AWD
Renault Safrane 1994 - 2,2l 101kw v lpg s podivnou smesi vybavy a nejen tragickym koncem.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12940
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#22 Volvo XC 70 3.2 AWD LPG Prins VSI - Greenfuel Brno

Příspěvek od raolsa »

daweo píše:Ptam se pro to, ze v afrankovi jsem mel tez lpg, ale tam jsem ho nemontoval ja a byl tam vstrik skrze "trubku" sani, a dale to slo skrze skrtici klapku do motoru. Vzduchovy filtr jsem menil co 10k km a zrejme bylo treba ho menit po 5k km neb se podivne trhal, lpg celkem skubalo (hlavne kdyz clovek chtel zrychlit... asi bych to prirovnal k automaticke prevodovce - prudke seslapnuti plyn pedalu = cuknuti - celkem silne, nasleduje chvilkova ztrata vykonu a nasledne akcelerace) prechod benzin plyn... z benzinu na lpg to bylo ok, zpetne to bylo provazeno zvysenim otacek a znatelne pociteni vykonu:D. Bylo tam neco od Lovata
Koukám, že máš stejný motor, já dal plyn do volvíka hned jak jsem to před rokem koupil. Momentálně mám najeto na LPG necelých 26 000 km a kromě úvodního seřízení po 1000 km a potom vyčištění směšovače po asi 18 000 km, jsem s tím neměl sebemenší problém. Moji spotřebu a další věci si prohlídni tady: https://www.spotreby.cz/volvo-v-70-ii-awd-b5244t3-147-kw-200-hp-a3265/ . Přechod mezi palivy vůbec není znát. Ani na výkonu. V Safranovi jsi to měl asi nějaký rozbitý, protože to co popisuješ není normální. Měl jsem už hodně systémů LPG v různých autech, ale žádný takhle nezlobil. Plyn mi montoval pan Havel ze Studence, cena 38 000,- kč.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

ksw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 917
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Olomouc city a okolí
Vůz: R design 2018 V60 D4
Bydliště: Olomouc city a okolí

#23 Volvo XC 70 3.2 AWD LPG Prins VSI - Greenfuel Brno

Příspěvek od ksw »

hynek9 píše:Spotřeba se pohybuje kolem 13 litrů LPG v kombinaci s převážně dálničním provozem na tempomat a dodržováním 130ky dle GPS.Na benzín by byla dle mého odhadu něco pod 11 litrů. Dnes jsem byl na první kontrole po montáži a 2000 km,byla přenastavena bohatost směsi na chudší.
S Prinsem jsem velmi spokojený, funguje bezvadně.
spotřebu těch 11 l benzínu jsi měl při dodržování rychlost.limitů ?
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(

Offline
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 61
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Hodonín

#24 Volvo XC 70 3.2 AWD LPG Prins VSI - Greenfuel Brno

Příspěvek od hynek9 »

Jo, s lehkou nohou.
_________________
XC 70 3.2

Offline
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 61
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Hodonín

#25 Volvo XC 70 3.2 AWD LPG Prins VSI - Greenfuel Brno

Příspěvek od hynek9 »

Natankovat jde jenom 52 litrů, takže nádrž má celkových něco málo přes šedesát.
Tady jsou motory, které Prins nedoporučuje předělávat na plyn: http://www.autogas-umruesten.com/news/images/database_probleemvoertuigen1207.pdf
3,2 má být dle p. Outraty bez problémů plynuvzorná. Zatím je na verdikt brzo, mám jen asi 55 tisíc km.
Že by český dovozce jásal a držel plnou záruku na motor? To pochybuju. Na západě prý Prins automaticky drží záruku na motor, u nás zatím ne. Němcům se přestavba líbila, v českém Volvu v Brně byla reakce rozpačitá a překvapená. Řekla bych, že to asi v životě neviděli. Záruční opravy, z nichž žádná nebyla na motoru ale prováděli dál.
Úložný prostor pod podlahou kufru zůstane z větší části (můj případ) nebo úplně zachovaný podle výšky použité nádrže.
_________________
XC 70 3.2
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „LPG + CNG + E85 a ostatní“