Smrad LPG

Vše okolo plynu.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 54
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha 4

#1 Smrad LPG

Příspěvek od medlis »

Nazdarek plynarnici,
uz nejaky cas si pohravam s myslenkou plynu jako paliva, jen me odrazuje zazitek, kdy jsem v takovem aute jel a byl tam dost cejtit takovej ten sajrajt co se pridava do plynu aby bylo poznat kdyz nekde unika. To bych ale rozhodne nechtel, takze dotaz zni zda je to normalni nebo tam dotycny mel nejakou zavadu?
_________________
V70 T5, 1999, B5234T3 kredenc

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 35
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Vůz: V40 4184S 1.8i 98
Bydliště: Děčín

#2 Smrad LPG

Příspěvek od jiříczech »

Ahoj Medlis...já mám ve svém autě sekvenční vstřikování a nic cítit není.Myslím,že jsi jel v autě se starým systémem směšování plynu.Pokud se budeš rozhodovat,tak už jedině sekvenční vstřikování.Vyplatí se to.Více informací najdeš v sekci LPG. :palec: Jiříczech
_________________
VOLVO S40 1.8 benzin/LPG 16V 85kw,manual,Typ motoru- B4184S, r.v.1998 tmavě modrá

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#3 Smrad LPG

Příspěvek od Ondra. »

medlis píše:Nazdarek plynarnici,
uz nejaky cas si pohravam s myslenkou plynu jako paliva, jen me odrazuje zazitek, kdy jsem v takovem aute jel a byl tam dost cejtit takovej ten sajrajt co se pridava do plynu aby bylo poznat kdyz nekde unika. To bych ale rozhodne nechtel, takze dotaz zni zda je to normalni nebo tam dotycny mel nejakou zavadu?
já mam blbý fávo na LPG a ten plyn při jízdě rozhodně necítím
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 266
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Hradec Králové

#4 Smrad LPG

Příspěvek od killer »

jiříczech píše:Ahoj Medlis...já mám ve svém autě sekvenční vstřikování a nic cítit není.Myslím,že jsi jel v autě se starým systémem směšování plynu.Pokud se budeš rozhodovat,tak už jedině sekvenční vstřikování.Vyplatí se to.Více informací najdeš v sekci LPG. :palec: Jiříczech
jj muzu potvrdit pokud mas sekvencni vstrikovani tak ani nepoznas ze jezdis na plyn
pokud ti kontrolka nehulaka ze ti dosel plyn :)
_________________
killer
Bude: Volvo ???
Provizorne: Volkswagen Golf, Das Auto :-).
Bylo: Volvo S60 2,4 103kW/140Hp + LPG Elpigaz, r.v.2001, manual, Platinum Green
Bylo: Volvo 440Turbo 1,7 88kW/120Hp, r.v. 1991, manual, zelena metaliza

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 20
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: Slavkov u Brna

#5 Smrad LPG

Příspěvek od Radek Mařík »

to medlis: Pokud je v tom autě starej starej směšovací systém, stát se asi může... Pokud jsi cítil plyn v autě, které má sekvenční vstřikování, je něco blbě!
Samozřejmě - pokud se nebavíme o okamžiku těsně po natankování LPG, když obsluha odpojí hadici od plnící koncovky. Plyn je do nádrže hnanej pod tlakem, takže po odpojení vždycky trochu unikne a ten zápach se může dostat otevřenými dveřmi do auta - stejně jako můžeš u pumpy na chvíli ucítit benzín. Ale za jízdy v autě se sekvenčním vstřikováním (to můžu jen doporučit!) bys, alespoň podle vlastních zkušeností, nic cítit neměl... Ani podstatnej rozdíl mezi palivem! ;-)
_________________
850 T-5 kombi, 2.0 155kW, manual, r.1995, už i LPG :-)

Kuba
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 140
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha-západ

#6 Smrad LPG

Příspěvek od Kuba »

tak tak, občas jezdím dvěma dodávkama na LPG a plyn jsem vždycky cítil jen při odpojení hadice na tankování, za jízdy nikdy.
_________________
V70 I D5252T manuál , rok 2000 stříbrná - Volbluda
Už ne bezVolvák

pekelnik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1489
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo 264 a S80
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#7 Smrad LPG

Příspěvek od pekelnik »

plyn být cítit nesmí. není sice jedovatý, ale jen nedýchatelný.
jinak doporučuji také sekvenční vstřikování. sám ho nemám a mrzí mě to. ještě můžeš cítit plyn v kabině při couvání, jinak ne
_________________
264TE - 1977, B27E / S80 - 2007, D5
bylo: 244-1983, 760-1990, S90-1997, 960-1991, 244-1979, 945-1996, 264-1978, C70-2000, 262C-1980, 264-1975, S80-2006, 262C-1979, 264-1980, S80-1999, 265-1979, 240-1988

honza_S60
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 192
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Vůz: Volvo S60 2,4i (2002)
Bydliště: Praha 4

#8 Smrad LPG

Příspěvek od honza_S60 »

Souhlas. Starý směšovací systémy to dělaly. Bylo to cítit většinou po nastartování a nebo po vynutí motoru, kdy ještě zbytek plynu utekl z výfuku. Jinak by to být cítit nemělo.
_________________
Volvo S60 "Zlatuška" - 2,4i, 170HP, r.v. 2002, 350 tis. km, zlatá metal.
Yamaha TT600R, 31kW, jedu si cestou necestou,...
Bylo: Mitsubishi Carisma 1,6 / Mitsubishi Galant 2,0 GLXi / Skoda Felicia kombi GLXi 1,3 - LPG
Skoda 125L - LPG

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 35
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Vůz: V40 4184S 1.8i 98
Bydliště: Děčín

#9 Smrad LPG

Příspěvek od jiříczech »

Pekelníku,tak neváhej...opravdu je to dobrý.Já jsem teď velice spokojený,že jsem dal sekvenční systém :palec:Za 1 1/2 měsíce mám už 2000Kč doma ušetřený oproti benzinu. :pij:
_________________
VOLVO S40 1.8 benzin/LPG 16V 85kw,manual,Typ motoru- B4184S, r.v.1998 tmavě modrá

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 266
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Hradec Králové

#10 Smrad LPG

Příspěvek od killer »

jj pokud jezdis hodne tak jdi urcite do toho :palec:
_________________
killer
Bude: Volvo ???
Provizorne: Volkswagen Golf, Das Auto :-).
Bylo: Volvo S60 2,4 103kW/140Hp + LPG Elpigaz, r.v.2001, manual, Platinum Green
Bylo: Volvo 440Turbo 1,7 88kW/120Hp, r.v. 1991, manual, zelena metaliza

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 325
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Znojmo
Vůz: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bydliště: Znojmo

#11 Smrad LPG

Příspěvek od maxwell »

Je to tak, starý systém dodává palivo do sací trubice, čily může po vypnutí motoru být trochu cítit, než se úplně vyprázdní splynovač. Tzv. podtlakový systém, kde si palivo motor přimíchává sám k vzduchu.
Sekvenční dodává palivo přes vstřiky tudíž po vypnutí motoru se vypnou i vstřiky a není cítit nic.

První varianta je levnější a možná i lepší na poruchovost protože je méně techn. náročná.
Druhá varianta je sice dražší,složitější ale taky úspornější, výkonější, a pokud je od dobrého výrobce tak by jsi opravdu neměl mít problémy.
Sekvenční jsou dva způsoby, vstřikování plynu, nebo přímo tekutého LPG, ale v tom už se nevyznám co má který za výhody.
Nejlépe jest poradit se s osobou která LPG montuje a opravuje. Předem ale musím říct že dražší kvalitní systémy se vyplatí víc, takže bych raději na tomto nešetřil. Peníze takto vložené se stejně brzy vrátí, a dokonce se dá vydobít i dotace na přestavbu. :palec:
_________________
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Bylo: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3
Je: Ford Mondeo 2.2 Tdi 173Hp r. v2008 Mk. 4

To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#12 Smrad LPG

Příspěvek od tomasss »

honza_S60 píše:Starý směšovací systémy to dělaly. Bylo to cítit většinou po nastartování a nebo po vynutí motoru, kdy ještě zbytek plynu utekl z výfuku.
Mam takovej dotaz - taky mam podtlakovy LPG (do sani), je mozny ze plyn co pri vypnuti motoru odfoukne do vyfuku tak razantne snizuje zivotnost lambdy? Mam tam totiz asi mesic novou a zda se mi ze zacina zase odchazet...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#13 Smrad LPG

Příspěvek od tomasss »

tomasss píše:Mam takovej dotaz - taky mam podtlakovy LPG (do sani), je mozny ze plyn co pri vypnuti motoru odfoukne do vyfuku tak razantne snizuje zivotnost lambdy? Mam tam totiz asi mesic novou a zda se mi ze zacina zase odchazet...
Narazim na povidani o lambda senzorech, kde se pise "Je naprosto nežádoucí aby se na povrch LS dostaly jakékoliv chemické čisticí prostředky, stejně jako chladicí a brzdová kapalina."
PS: a trochu prrr s tema odpovedma, nestiham cist 8)
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 55
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 850 T5
Bydliště: Brno

#14 Smrad LPG

Příspěvek od hpridal »

Mně to teda docela smrdí vždy když se to ještě na studeno přepne na plyn a stojím na světlech. jak se zahřeje nebo i při jízdě na studeno (tedy když zrovna nestojím), už necítím vůbec nic.. Poznám to hlavně v zimě kdy zahřátí trvá déle a směs je bohatší.
_________________
bylo: C70 T5
bylo: 850 T5 1993 BSR Stage2, TD0HL-19T @1.3bar, "3" downpipe, R-svody, 297hp/450Nm. LPG @ 0,5bar
je: Nissan Leaf (ale tu je to sprosté slovo)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#15 Smrad LPG

Příspěvek od tomasss »

hpridal píše:Mně to teda docela smrdí vždy když se to ještě na studeno přepne na plyn a stojím na světlech. jak se zahřeje nebo i při jízdě na studeno (tedy když zrovna nestojím), už necítím vůbec nic.. Poznám to hlavně v zimě kdy zahřátí trvá déle a směs je bohatší.
To je docela divny - dyt mas sekvenci ne? Zkousel jsi cuchnout k vyfuku? Podle mne spis nejaka netesnost a to bych teda docela resil...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 54
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha 4

#16 Smrad LPG

Příspěvek od medlis »

Jako zakladatel topicu se taky vyjadrim, v pocatku uvah o plynu jsem mel obavy ale ty byly rozptyleny. Vlastni zkusenost mi pote ukazala, ze u sekvence skutecne neni citit nic, ale vubec NIC. Pokud je, tak je neco spatne a urgentne bych to na tvym miste resil.
_________________
V70 T5, 1999, B5234T3 kredenc

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 55
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 850 T5
Bydliště: Brno

#17 Smrad LPG

Příspěvek od hpridal »

Jo stavil jsem tam, asi hodinku tam neco resili (filtry, serizeni atd..), ted uz nic nesmrdi, takze jen pouceni, jezdit obcas na servis LPG a ne az po 40,000 najetych km :-)
_________________
bylo: C70 T5
bylo: 850 T5 1993 BSR Stage2, TD0HL-19T @1.3bar, "3" downpipe, R-svody, 297hp/450Nm. LPG @ 0,5bar
je: Nissan Leaf (ale tu je to sprosté slovo)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 168
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 850 Estate B5202S LPG model '96

#18 Smrad LPG

Příspěvek od Jofo »

Ja toto ozivim, mam vo svojom voze ten podtlakovy system, a popravde auto z vyfuku smrdi akoby skazene vajcia/pusny prach. Ale len na LPG, na benzin je to cajk. Je to tou primesou, resp. cim?

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12980
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#19 Smrad LPG

Příspěvek od raolsa »

Zkus tankovat u jiné pumpy. Mě naposled auto takhle smrdělo, když jsem natankoval na Onu.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 168
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 850 Estate B5202S LPG model '96

#20 Smrad LPG

Příspěvek od Jofo »

Bezne bravam u Cerveneho Mlyna, skusim nieco drahsie...

HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 741
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

#21 Smrad LPG

Příspěvek od HonzaA »

To mně přijde docela jasné. Asi prodávají LPG z Ruska, které má podstatně více síry - u nás se oficiálně ani prodávat nesmí. Je ale veřejným tajemstvím, že čas od času ho vezme každý pumpař - cena je prý neodolatelná. Když by jim tam přijela ČOIka, tak mají průšvih.
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 168
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 850 Estate B5202S LPG model '96

#22 Smrad LPG

Příspěvek od Jofo »

Nieco na tom bude... natankoval som Flagu a je to lepsie

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 28
Registrován: 11 roků
Vůz: V70 II, 2.4i automat
Bydliště: Brno

#23 Smrad LPG

Příspěvek od tomasvv »

Smrad z LPG (smrdí Butan, LPG není přismraďován) je cítit, když je nízká teplota motoru/vody při přepínání z benzínu. Původně jsem to měl taky tak, při přepnutí mi to chvilku smrdělo, pokud jsem jel couračku ve městě. Nechal jsem si zvýšit teplotu přepínání a od té doby nikdy nic, mimo čerpací stanice.

GDPR_user

#24 Smrad LPG

Příspěvek od GDPR_user »

tomasvv píše:Smrad z LPG (smrdí Butan, LPG není přismraďován) je cítit, když je nízká teplota motoru/vody při přepínání z benzínu. Původně jsem to měl taky tak, při přepnutí mi to chvilku smrdělo, pokud jsem jel couračku ve městě. Nechal jsem si zvýšit teplotu přepínání a od té doby nikdy nic, mimo čerpací stanice.
Butan opravdu nesmrdí,stejně tak jako propan , proto jsou přidávány odorizanty,nejčastěji merkaptan.Zápach LPG v autě ukazuje na únik.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12980
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#25 Smrad LPG

Příspěvek od raolsa »

Jj, nejčastěji jsou úniky hadicemi od reduktoru ke vstřikům - časem hadice ztvrdne a pásky už to neudrží. Někdy pomůže dotažení pásek, ale častěji se musí hadice vyměnit.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „LPG + CNG + E85 a ostatní“