Právě je 24 lis 2017 17:41

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 58 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 10 čer 2017 18:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: duben 2008
Příspěvky: 82
Bydliště: Hodonin
Najeto 214 000 km na LPG bez závady.

_________________
XC 70 3.2


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11 čer 2017 20:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2005
Příspěvky: 3821
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW
hynek9 píše:
Najeto 214 000 km na LPG bez závady.


To už máš nalítáno dost, už bys to měl poslat dál :twisted: :twisted:

:wink:

_________________
Volvo S80 1/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo V40 7/2002, 1,9D 75kW
Dream car: C70


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12 čer 2017 06:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: duben 2008
Příspěvky: 82
Bydliště: Hodonin
Není důvod. Nové Volvo s čtyřválcovým dvoulitrem bych si už nekoupil.

_________________
XC 70 3.2


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12 čer 2017 07:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2005
Příspěvky: 3821
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW
hynek9 píše:
Není důvod. Nové Volvo s čtyřválcovým dvoulitrem bych si už nekoupil.


Však si dělám srandu, já s S80 za chvíli přeskočím 300tis a taky jezdí jak víno :good: :Bravo:

_________________
Volvo S80 1/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo V40 7/2002, 1,9D 75kW
Dream car: C70


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 19 zář 2017 11:43 
Offline

Registrován: září 2017
Příspěvky: 2
Bydliště: Brno
Vůz: XC70 3.2 Summum 2008
Rád bych se s vámi podělil o mou zkušenost s přestavbou na Prins VSI u pana Outraty.

Plyn jsme si nechali instalovat před třemi lety, tj před cca 60 tis. km.
Samotná instalace je podle mého laického pohledu udělána dobře, odpovídá fotkám, které v úvodu tohohle vlákna posílal Hynek.

Za plyn jsem obecně rád, protože živit tohohle broučka na benzín by se dost prodražilo, najezdím toho hodně po městě (a tím myslím Brno, kde je každých 100m světelná křižovatka) a to pak spotřeba jde i kolem 16l benzínu, v plynu je to cca 20l. Neshledal jsem žádné problémy, cukání, chybové hlášky motoru ani nic podobného.

Dlouhodobě mi ale připadá, že ta spotřeba plynu je vyšší, než by nutně musela být - rekord na 50l v nádrži mám 330 km, což je nějakých 15l/100km - a to jsem jel okresky v Maďarsku, cca 80-120km/h, v obci 50, podle situace. Nikdy jsem se nedostal na lepší spotřebu, ikdyž palubní počítač ukazuje spotřebu 11l, plynu jde 15-16l.

V panem Outratou jsem se to pokoušel několikrát řešit. Dokonce jsem mu říkal to, co tady psal tuším Hynek, že mu p. Outrata přenastavoval směs na chudší. On mi tvrdil, že to není možné, že se nic nastavovat nedá, že si vše řídí sama řídící jednotka a že není možné do toho zasahovat. Údajně pokud mám vyšší spotřebu, tak je to proto, že je něco špatně v autě, např. lambda sonda apod. Prej mám lemply servisáky. Těm jsem to tlumočil a podle nich je to nesmysl, s autem nic není a jen je potřeba upravit mapy. Ok, říkám si. Tak to udělejte. Jenže - s jednotkou Prins VSI nekomunikuje žádná jiná než originální dg, a jediný široko daleko, kdo ji vlastní, je p. Outrata. A ten tvrdí, že se nic nastavit nedá. Pak jsem to přestal řešit, protože i s tou IMO vyšší spotřebou je to pořád více ekonomické, než na benzín.

Letos nám kleklo auto kvůli klapce sání a jeli jsme domů na odtahovce. Po opravě začalo auto po chladném startu vibrovat a vydávat divný zvuk (zní asi jako diesel), teplé starty jsou ok. V servisu mi řekli, že to je tím, že chladné starty nejsou řízeny lambda sondou, ale ventily, které jsou nastavené podle toho, na jak sytou směs se při poslední jízdě jelo. A ty mapy se nějak posunuly proto, že byla klapka sání nemocná. Možná to nepopisuju 100% dobře, nejsem technik. Nicméně tyto vibrace jsou způsobeny právě tím, že na LPG jede systém na sytou směs a proto jsou mapy a ventily "ujeté" a motor pak vibruje.

Mí servisáci situaci konzultovali taky s p. Truksou z AMbo Podolí (mimochodem na toho mě odkázal sám pan Outrata, že dělá jak plyny, tak Volva), a údajně je to neřešitelné, že se Prins moc ladit nedá a pokud ano, tak to může udělat jen pan Outrata.

Nyní jsem tedy v situaci, kdy mi pan Outrata říká, že se s tím nic dělat nedá a odkazuje mě na ostatní (a je u toho arogantní), a všichni ostatní mi říkají, že jedině pan Outrata. Takže mi snad zbývá hledat někoho jiného, kdo dělá Prins, našel jsem jeden ve Fryštáku.

Celkově vzato - s mými zkušenosti bych už nikdy nešel do systému Prins, protože to za tuhle otravnou situaci nestojí.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 19 zář 2017 12:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2005
Příspěvky: 3821
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW
Doufám, že se tohohle nedožiju - mám taky PRINS, zatím tady v republice je na něm najeto cca 80tis km.
Krom jednoho případu, kdy mi auto přestalo na plyn táhnout (vyřešeno právě u kluků v Kobylnicích výměnou pův. palivového filtru za správný a přenastavením ŘJ), si na tento systém opravdu nemohu stěžovat.
Má spotřeba (je pravda, že jezdím dost dálnici) je docela myslím pohodě - na svou nádrž (asi 45l) - běžně dotancovávám 35-38l a běžně na ni jezdím 280-300km. Takže já bych těch cca 12l/100 km mohl mít.
Jezdím trasu - Dolní Roveň - D11 - Praha Dejvice a zpět - tedy asi 50km okresky a vesnice, 200km dálnice, 40km Praha.

Vždy to dávám na jednu nádrž

_________________
Volvo S80 1/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo V40 7/2002, 1,9D 75kW
Dream car: C70


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06 lis 2017 22:17 
Offline

Registrován: září 2017
Příspěvky: 2
Bydliště: Brno
Vůz: XC70 3.2 Summum 2008
Přidávám ještě drobný update k mé zkušenosti s panem Outratou.

Zhruba od konce léta jsem zaregistroval to, že mi na dně kufru, tj. okolo bývalé rezervy a nyní tlakové nádrže, stojí cca 2 cm vody. Přijedu do servisu, chlapi otevřou víko a první reakce byla : "Fuj, který hovado nalepilo tu nádrž na montážní pěnu?". Vodu odstranili, kufr vysušili, zkontrolovali kdeco, ale nebylo kudy by se voda dostala skrze nějakou zjevnou chybu na autě (např. přes světlo, těsnění, atd.).

Dnes jsem byl přezouvat a technik, který mj. taky dělá auta i plyn, když viděl, jak tam p. Outrata osadil tu nádrž, tak mu stály vlasy na hlavě. Montážní pěna?? Která je hořlavá?? "Na to bych teda revizi nedal, měl bych strach se pod to podepsat" - to byla jeho reakce. Jako zdroj vody v kufru odhadl špatně utěsněný bezpečnostní ventil z plynové nádrže pod auto. A vzhledem k tomu, že montážní pěna rozdělila prostor kolem nádrže na 4 oddělené sekce, tak přes jakýsi špunt, který na dně kufru je, se dá vypustit pouze jedna ta část. Čili voda ve třech rozích stojí dál, v jednom je vypuštěná. Řešení? "Vyndat nádrž, odstranit montážní pěnu, pořádně utěsnit bezpečnostní ventil a pak nádrž zpět osadit na gumové těsnění."

Outratovi jsem ani nevolal, docela si umím představit jeho reakci - já nic, já jsem všechno udělal dobře, to máte beztak posraný auto a teče vám to tam kdovíkudy. Do kufru si vyvrtejte díru, ať voda odtíká pryč, na pěnu se to dělá úplně normálně.

Takže moje rada zní: Od Outraty raději dál! :%)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 07 lis 2017 15:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červenec 2011
Příspěvky: 646
Bydliště: Brno
Ta postřeba je opravdu dost vysoká.

Já mám 3.2 v xc90. Aktuálně najeto 250tkm. Z toho asi 70 tis na plyn. Mám v tom magic4 (asi o polovinu levnejší než prins) a musím maximální spotřebu mám cca 17 litrů plynu. A to počítam dva neekonomické způsoby jízdy - město a nadlimitní přesuny po dálnici. Když jezdím podle předpisů tak spotřeba je cca 15,5 litru.

Obvyklá spotřeba když se třeba vydám na dlouhý trip je 13 litrů plynu.(dálnice 130 a okresky)

Je pravdou, že jsem ten magic nějaky čas ladil. je u něj dost možností jak to naladit. Přes vlastní upravy mapy, korekce pro jednotlivé BANKy atd. atd.

Takže se spotřebou 20 litrů plynu bych moc skopojený nebyl.

_________________
Volvo V70 D5 MY2002 AT | Volvo XC90 MY2007 AT 3.2 + LPG
Bylo: Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 58 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Volvoklub ČR
Ferrita


POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.075s | 21 Queries | GZIP : Off ]