Volvo 940 vs. Renault Modus

Odkazy na ruzna videa - YouTube, Metacafe, Google, apod.
  • Autor
  • Zpráva
FTN
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 174
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Vůz: SAAB 9000
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

#51 Volvo 940 vs. Renault Modus

Příspěvek od FTN »

Bobika píše:Pánové, je třeba si konečně přiznat, že ta stará Volva nejsou opravdu tak moc bezpečná, jak si všichni myslí nebo do dneška mysleli.
Já se omlouvám, ale já "si" to nepřiznám, protože si to nemyslím.
_________________
Je: Saab 9000CS, 2,3T, 1996
Bylo: V480ES, 1987

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#52 Volvo 940 vs. Renault Modus

Příspěvek od Jarda S40 »

4FTN :palec:

tnemec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 1093
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha

#53 Volvo 940 vs. Renault Modus

Příspěvek od tnemec »

JardaS40 sklouzává ke své klasické dialektice, takže já se pro další vzdávám diskuse. Vše podstatné jsem stejně již řekl.
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1905
Registrován: 18 roků
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#54 Volvo 940 vs. Renault Modus

Příspěvek od LukášM »

I já chci za svoje peníze samozřejmě koupit nejbezpečnější auto. A zrovna jsem se rozhodl pro 940 (už vím co jsou smíšené pocity), 850 prý koupím příště :? No ale pak si člověk musí sám sebe představit jaké kaskadérské kousky dělá na motorce, jakej by byl čelňák ve Velorexu (beru zpět, ten je bezpečný, má trubkový rám), Minoru, Wartburku nebo jakýmkoli jiném starém autě, kterými jezdím poměrně často.
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#55 Volvo 940 vs. Renault Modus

Příspěvek od Jarda S40 »

4Lukáš M - nebuď v rozpacích a podívej se třeba semka http://www.car-accidents.com/2006-Auto- ... nts-2.html Myslím, že potom zase do Volva půjdeš.

Ale ještě k tomu testu moduse. Připomněl mi zde kdysi publikovaný crash Smartu. Prostě enormě tuhá skořápka téměř bez deformačních zón. Energii nárazu pak pohlcujou předepnuté pásy s nastaveným prokluzem a airbagy. Bohužel ale má smůlu protijedoucí auto. Otázka je co na vzniklé přetížení řidiče řeknou jeho vnitřní orgány, snad to maj nějak vyřešené (jsou totiž schopny se přetížením i roztrhnou nebo utrhnout -slezina, ledviny apod). Nicméně mi toto připomnělo dobu dávno minulou, kdy Volvo, Saab, Mercedes a jiní začaly zvyšovat tuhost svých karosérií a jejich hmotnost. Tehdy spustila odborná veřejnost křik, že to budou masoví zabíječi menších a slabších aut. Na tento nátlak se začaly dělat deformační zóny, které mají pohlcovat náraz. Nejdříve se konstruovaly tak nějak odhadem na základě testů, zkušeností a studií nehod. Později počítačově. Na tom videu s modusem je vidět, jak tyto zóny u Volva fungují a u Moduse skoro vůbec. Obávám se, že u tohoto typu aut s téměř žádným předkem vlastně již ani nejsou a vše jde na vrub té bezpečné skořápky. Nejlépe to bylo vidět na tom smartu. Takže podle mě je toto "bezpečné " auto bezpečné jen pro sebe, ale vražedné pro jiná auta. Bejt na tom místě Devítky běžné auto z r. 1995, tak by to bylo daleko horší.

Bobika
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 332
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Strakonice

#56 Volvo 940 vs. Renault Modus

Příspěvek od Bobika »

No já nevím jak ostatní, ale já si kupoval auto, aby bylo bezpečné pro mě a pro mojí rodinu. Co se týče ostatních vozidel v provozu, ty mě moc nezajímají. To bychom pak všichni mohli jezdit na mopedech, protože ty jsou pro ostatní účastníky silničního provozu bezpečné - SORRY, ale trochu zcestná teorie. Pokud bych uživil HUMMERA, tak bych si ho klidně koupil, protože mě se jedná o vlastní bezpečí a to bych v Hummeru měl asi zajištěné. Pokud je někdo nebezpečný v provozu ostatním, tak né konstrukcí auta, ale svým chováním.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#57 Volvo 940 vs. Renault Modus

Příspěvek od Jarda S40 »

Samozřejmě i to je názor, já s ním nesouhlasím, ale můžeš ho mít. Součástí crash testů je i stupeň poranění chodců při kolizi. To ukazuje, že ne všem je jedno, jak kdo dopadne při nehodě s jeho vozidlem. Navíc si myslím, že zrovna tobě není jedno, jak dopadne při případné havárii posádka druhého vozu. Nebo opravdu pokud třeba ulítneš v zimě na náledí a v protisměru sejmeš např. Trabanta ti bude jedno, žes zabil? Nevěřím, na to tě snad už znám. Ale není to o tobě jako uživateli, ale o konstruktérech a tvůrcích předpisů. O tom, že se dneska všichni soustředěj na 5* a nic jiného je nezajímá, přesto že tady stejný problém již byl.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#58 Volvo 940 vs. Renault Modus

Příspěvek od dali »

No musí to bejt super pocit sedět na vozejku s vědomím, že deformační zóny tvojí devítky zachránily život bandě zhulenejch mániček, který si od mámy půjčily Moduse a narvaly to do tebe (jak na potvoru se jim zase nepoved 100% čelňák :oops: ). Na druhou stranu, až si koupíš další devítku a necháš si jí předělat na ruční řízení, budou ti nějaký Modusy volný, můžeš se bát už jenom T3 transportérů. :mrgreen: Podle mě si každej (pokud to neni Josef Ratzinger, Matka Tereza nebo jinej mučedník) vybírá bezpečný auto podle toho jak chrání vlastní osádku. Logickej krok, kterej z toho plyne je koupit si buď Moduse, nebo Modusuvzdorný auto.

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#59 Volvo 940 vs. Renault Modus

Příspěvek od Jarda S40 »

4Dali - asi máš pravdu, pokrok jde dopředu stále rychleji. Nakonec bude opravdu rozumné, nechat v provozu jen auta do stáří asi 8 let (možná jen 5) a Veterány. Nic mezitím nemá význam provozovat jak z hlediska emisí, tak bezpečnosti. Je to příliš škodlivé z hlediska emisí a nebezpečné. Přesvědčili jste mě.

tnemec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 1093
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha

#60 Volvo 940 vs. Renault Modus

Příspěvek od tnemec »

Jarda S40 píše:4Lukáš M - nebuď v rozpacích a podívej se třeba semka http://www.car-accidents.com/2006-Auto- ... nts-2.html Myslím, že potom zase do Volva půjdeš.

Ale ještě k tomu testu moduse. Připomněl mi zde kdysi publikovaný crash Smartu. Prostě enormě tuhá skořápka téměř bez deformačních zón. Energii nárazu pak pohlcujou předepnuté pásy s nastaveným prokluzem a airbagy. Bohužel ale má smůlu protijedoucí auto. Otázka je co na vzniklé přetížení řidiče řeknou jeho vnitřní orgány, snad to maj nějak vyřešené (jsou totiž schopny se přetížením i roztrhnou nebo utrhnout -slezina, ledviny apod). Nicméně mi toto připomnělo dobu dávno minulou, kdy Volvo, Saab, Mercedes a jiní začaly zvyšovat tuhost svých karosérií a jejich hmotnost. Tehdy spustila odborná veřejnost křik, že to budou masoví zabíječi menších a slabších aut. Na tento nátlak se začaly dělat deformační zóny, které mají pohlcovat náraz. Nejdříve se konstruovaly tak nějak odhadem na základě testů, zkušeností a studií nehod. Později počítačově. Na tom videu s modusem je vidět, jak tyto zóny u Volva fungují a u Moduse skoro vůbec. Obávám se, že u tohoto typu aut s téměř žádným předkem vlastně již ani nejsou a vše jde na vrub té bezpečné skořápky. Nejlépe to bylo vidět na tom smartu. Takže podle mě je toto "bezpečné " auto bezpečné jen pro sebe, ale vražedné pro jiná auta. Bejt na tom místě Devítky běžné auto z r. 1995, tak by to bylo daleko horší.
Jardo, Jardo... mohl bych ti to rozebrat a dokázat ti, že plácáš snůšku absolutních nesmyslů a polopravd... ale neudělám to, protože si bez skrupulí vymyslíš zase další...
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...

GDPR_user

#61 Volvo 940 vs. Renault Modus

Příspěvek od GDPR_user »

Když to tady tak čtu tak mi z toho vychází,že nejlepší volba pro mne a mou rodinu bude Volvo TP21 sugga.
Ale kde ji kurva koupit a nekrást!!! :twisted: :twisted: :twisted:

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3745
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#62 Volvo 940 vs. Renault Modus

Příspěvek od wickey »

tnemec píše:Jardo, Jardo... mohl bych ti to rozebrat a dokázat ti, že plácáš snůšku absolutních nesmyslů a polopravd... ale neudělám to, protože si bez skrupulí vymyslíš zase další...
tomasi, nic ve zlym, ale kdyz chces argumentovat, argumentuj a diskutuj, takhle se jen tvaris vypadat moudre...
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

tnemec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 1093
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha

#63 Volvo 940 vs. Renault Modus

Příspěvek od tnemec »

wickey píše:
tnemec píše:Jardo, Jardo... mohl bych ti to rozebrat a dokázat ti, že plácáš snůšku absolutních nesmyslů a polopravd... ale neudělám to, protože si bez skrupulí vymyslíš zase další...
tomasi, nic ve zlym, ale kdyz chces argumentovat, argumentuj a diskutuj, takhle se jen tvaris vypadat moudre...
Wickey, komukoli jinému bych argumentoval a jestli chceš, napíšu ti to do SZ, ale s Jardou S40 diskutovat nebudu. Nemá to cenu a nemám na to ani čas, ani náladu.
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...

libre
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 427
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Zlín
Vůz: V40, 2.0i B4204S2, r.v.99, manuál
Bydliště: Zlín

#64 Volvo 940 vs. Renault Modus

Příspěvek od libre »

A jak je to se čtyřicítkama? Já chci důkaz místo slibů, kdo dojede na Seč s Modusem? :D
Podařilo se mi objevit jenom náraz V70 II do překážky půlkou předku v tomto videu, čas 5:10.
_________________
Je: Volvo V40 - 2,0i 100kW (B4204S2) - r.v.99, model 2000 - manuál M56H1 (od 6.2006) - info - Obrázek
Bylo: Škoda 105L - 33kW - r.v.85 (od 7.1997 do 12.2006) ..... Bude: Volvo V70 II (nejdříve od 2013)

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#65 Volvo 940 vs. Renault Modus

Příspěvek od Jarda S40 »

4Libre - tam je to něco jiného, ty ještě trochu ujdou - http://www.auto.cz/main.php?site=crasht ... d=vo401997 . Jak jsem již zmiňoval kdysi, je to první pořádné Volvo, které poměrně vyhovovalo testům NCAP. Po něm teprve přišla se stejným výsledkem V70 a S80. Tak žádnej strach, maximálně přijdeš k nějaké zlomenině :lol:

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 31
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha

#66 Volvo 940 vs. Renault Modus

Příspěvek od Hagrid »

dali píše:No podle mě by bylo férový proti 3letýmu Modusu v hodnotě cca 200tisíc postavit S80 nebo V70 I/II, a ne 940 v hodnotě 80-100tisíc, protože logický zadání při koupi ojetýho auta zní: co nejlepšího si můžu za danou částku koupit, a ne mám dát dvakrát tolik za ojetý novější auto, nebo koupit starší a levnější? Možná by v českých podmínkách bylo relevantní fungl novej Modus na leasing nebo dát to co mám v hotovosti a koupit za to něco ojetýho. A stejně do toho vstupuje leasing na ojetiny.
V UK ta cena za obě auta ale může být podobná (což patrně taky byla)
_________________
Volvo V50, 2,4 l (103 kW), r. v. 2004, manuál

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 31
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha

#67 Volvo 940 vs. Renault Modus

Příspěvek od Hagrid »

Jarda S40 píše:4Dali - asi máš pravdu, pokrok jde dopředu stále rychleji. Nakonec bude opravdu rozumné, nechat v provozu jen auta do stáří asi 8 let (možná jen 5) a Veterány. Nic mezitím nemá význam provozovat jak z hlediska emisí, tak bezpečnosti. Je to příliš škodlivé z hlediska emisí a nebezpečné. Přesvědčili jste mě.
Tak ono to bylo celkem jasné už od začátku, že 20 let starý veterán, ještě navíc bez airbagů, dopadne hůř než nové auto s 5* od EuroNCAP. Navíc malé auto jde udělat docela dobře i tuhé (viz ten test Smarta).
_________________
Volvo V50, 2,4 l (103 kW), r. v. 2004, manuál

tnemec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 1093
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha

#68 Volvo 940 vs. Renault Modus

Příspěvek od tnemec »

Hagrid píše:
dali píše:No podle mě by bylo férový proti 3letýmu Modusu v hodnotě cca 200tisíc postavit S80 nebo V70 I/II, a ne 940 v hodnotě 80-100tisíc, protože logický zadání při koupi ojetýho auta zní: co nejlepšího si můžu za danou částku koupit, a ne mám dát dvakrát tolik za ojetý novější auto, nebo koupit starší a levnější? Možná by v českých podmínkách bylo relevantní fungl novej Modus na leasing nebo dát to co mám v hotovosti a koupit za to něco ojetýho. A stejně do toho vstupuje leasing na ojetiny.
V UK ta cena za obě auta ale může být podobná (což patrně taky byla)
Ne, v tom testu jasně říkaj, že buď ušetříš a koupíš 940 nebo (a to cituji) rozbiješ prasátko a koupíš dražší, menší, modernější auto.

A ten test Smartu - poslali to asi ve 120 km/h proti mírně sešikmené zdi, aby zjistili, jak pevný je ten rám. A zjistili, že hodně. Ale jasně konstatovali, že člověk uvnitř by nepřežil kvůli příliš velkým silám na organizmus. Na rozdíl od testu Fifth Gearu, který byl variantou testu EuroNCAP, který měří při nárazu v 64 km/h celou řadu hodnot zatížení jednotlivých částí lidského těla. A pětihvězdičkové ocenění znamená, že hodnoty v žádné sledované oblasti nepřekročí malou zátěž.

Test 940 vs. Modus byl proveden právě v rychlosti 64 km/h každého z vozů s offsetem cca 40 %. Takže Modus nejen perfektně využil chytré deformační zóny, ale zároveň zachoval kabinu netknutou, takže předpínače a limitery pásů v kombinaci s airbagy mohly zajistit řidiči maximální "pohodlí". Oproti tomu v 940 došlo k částečnému zborcení kabiny v místě řidiče, takže ani kdyby tam airbagy byly, neposkytly by optimální ochranu, volant nezůstal na svém místě a palubka vydrtila pomyslnému řidiči nohy...

Utěšovat se tím, že Modus sice vizuálně dopadl líp, ale lidi v něm by dopadli špatně, je poněkud falešné. Ono to tak totiž není, ať se nám to líbí nebo ne.

Dobré je, že počínaje 850 už se situace zlepšuje a V70 I. a V40 už jsou velmi bezpečná auta se čtyřmi hvězdami. Jak jsem pochopil z popisu u S70, tak plné 4 hvězdy dostala až po určitých úpravách, z čehož dedukuji, že 850 má pouze 3 hvězdy.
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#69 Volvo 940 vs. Renault Modus

Příspěvek od Jarda S40 »

No airbagy jsou super věc, s nima by i Trabant dostal nejméně 3 hvězdičky http://www.trabik.estranky.cz/fotoalbum ... t-trabanta

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 34
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha

#70 Volvo 940 vs. Renault Modus

Příspěvek od Hendrix »

ty vase testy jsou jedna vec a druha vec je, kdo na parkovisti u obchodaku musi koukat do bocnich zrcatek a kdo ne......pohodlne totiz parkuju prazdny nakupni kosiky svym mohutnym prednim naraznikem a nemusim zbytecne vystupovat...
_________________
Volvo 244 GLE , B21E, 3q auto, kuze, 1978 - Augustýn
Buick Electra Park Avenue 3,8 V6, 4q auto, mikroplys, 1988 - Dita

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#71 Volvo 940 vs. Renault Modus

Příspěvek od Jarda S40 »

4Hendrix - ale to je to co říkám, když auto, tak buď veterána. Má pevné až nerozbitelné nárazníky (do Florindy mi nabourala XC90-ka z boku a mám jen trochu odřenej plas na zadním nárazníku) a pro nás milovníky klasiky určité neodolatelné kouzlo. No a nebo na opravdu běžné ježdění pořádné Volvo s Crash testy a stařím tak do 8-10 let. Tam se potom dá i v dnešní době mluvit o bezpečí. Jinak to jsou všechno liché dohady o ničem, jeden pokus pak překvapí všechny. První opravdu zásadně přelomově konstruované volvo je 40-ka, pak ta 70-ka a další. Zajímavé ale je, že když jsem tu kdysi poukázal na to, že 40-ka je opravdu bezpečné auto, tak jsem se dočkal jen posměšků :roll:
P.S. Chystám úpravu svých starších Volv na 5* dle NCAP doděláním té kouzelné traverzy ala Modus. Pak sem dám ukázky ;-) A potom ať se Modus a spol třesou! :lol:

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1905
Registrován: 18 roků
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#72 Volvo 940 vs. Renault Modus

Příspěvek od LukášM »

No tohle také není zrovna parádní výsledek, kdysi mě to také dostalo, Saab byl pro mě také ikonou bezpečnosti: http://www.auto.cz/main.php?site=crasht ... d=sa901997
Přílohy
sa9019971.jpg
sa9019971.jpg (29.78 KiB) Zobrazeno 8134 x
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#73 Volvo 940 vs. Renault Modus

Příspěvek od Jarda S40 »

No právě, ta auta konstruovaná před testy NCAP takhle dopadnou všechna. Teda ne takhle, ale podstatně hůř. Saab, mergl a Volvo tak maximálně 2* (blbost si myslet, že 850 víc), zbytek vozového parku podstatně méně. Postav si proti tomu Saabu Renaulta 19, opel astra, escort podobného roku konstrukce a uvidíš. To neznamená, ač se nám to snaží leckdo tvrdit, že by ta auta přestala být bezpečná. Ta auta jsou stejná, jen se objevila nová auta, podstatně tvrdší. A tyto testy jsou do jisté míry vždy nekorektní. Nevím, kolik aut se ročně srazí se 40% přesazením. Dycky se tvrdilo, že řidič pokud bourá, udělá maximum proto, aby on čelně neboural. Kyžtak strhne volant tak, aby náraz šel na spolujezdce (proto je používán výraz sedadlo smrti a podobně). Je to reflex, nedá se s tím téměř nic dělat. Pokud to teda není člověk již "obouraný a kaskadér". Zato spousta aut skončí v příkopě a narazí do stromu nebo můstku. Spousta aut je nabourána zezadu na dálnici a podobně v zácpě. Typická nehoda dnes asi vaypadá jak ta nehoda sedmy na dálnici -zezadu přílítne kamion nebo autobus, eventuelně Oktávie (zdravím Travexe). Čelní srážky jsou také, ale spíše drastické než časté. No mohlo by se o tom debatovat hodiny. Každopádně lidí, kteří přežili nehodu v Saabu nebo Volvu, kterou by v jiném autě nepřežily je obrovská spousta. A ani dnes není těch aut s 5* zas tak moc.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#74 Volvo 940 vs. Renault Modus

Příspěvek od dali »

Jarda S40 píše:P.S. Chystám úpravu svých starších Volv na 5* dle NCAP doděláním té kouzelné traverzy ala Modus. Pak sem dám ukázky ;-) A potom ať se Modus a spol třesou! :lol:
Přesně! :palec: Když jsou na trhu EURO2 konverzní sady, konverzní filtry pevných částic atd, tak proč neudělat konverzní sadu na *****EURONCAP. A nechal bych tu traverzu pěkně venku na odiv. :mrgreen:
Akorát mě Jardo napadá, že za ochranu chodců ti asi dodatečně nějakou tu hvězdičku seberou. :lol:

tnemec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 1093
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha

#75 Volvo 940 vs. Renault Modus

Příspěvek od tnemec »

Jarda S40 píše:No právě, ta auta konstruovaná před testy NCAP takhle dopadnou všechna. Teda ne takhle, ale podstatně hůř. Saab, mergl a Volvo tak maximálně 2* (blbost si myslet, že 850 víc), zbytek vozového parku podstatně méně. Postav si proti tomu Saabu Renaulta 19, opel astra, escort podobného roku konstrukce a uvidíš. To neznamená, ač se nám to snaží leckdo tvrdit, že by ta auta přestala být bezpečná. Ta auta jsou stejná, jen se objevila nová auta, podstatně tvrdší. A tyto testy jsou do jisté míry vždy nekorektní. Nevím, kolik aut se ročně srazí se 40% přesazením. Dycky se tvrdilo, že řidič pokud bourá, udělá maximum proto, aby on čelně neboural. Kyžtak strhne volant tak, aby náraz šel na spolujezdce (proto je používán výraz sedadlo smrti a podobně). Je to reflex, nedá se s tím téměř nic dělat. Pokud to teda není člověk již "obouraný a kaskadér". Zato spousta aut skončí v příkopě a narazí do stromu nebo můstku. Spousta aut je nabourána zezadu na dálnici a podobně v zácpě. Typická nehoda dnes asi vaypadá jak ta nehoda sedmy na dálnici -zezadu přílítne kamion nebo autobus, eventuelně Oktávie (zdravím Travexe). Čelní srážky jsou také, ale spíše drastické než časté. No mohlo by se o tom debatovat hodiny. Každopádně lidí, kteří přežili nehodu v Saabu nebo Volvu, kterou by v jiném autě nepřežily je obrovská spousta. A ani dnes není těch aut s 5* zas tak moc.
850 prošla v sedanové verzi americkými testy a v bodovém hodnocení dostala podobnou cifru, jako S60, která má podle EuroNCAP 4 hvězdy (jsem líný to dohledávat bylo to něco jako 1420 ku 1440 bodům nebo tak) A S70 měla plné 4 hvězdy po drobných úpravách, takže si dovolím učinit kvalifikovaný odhad, že 850 má pohodlné 3 hvězdy.
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Video“