Poslední návštěva: 19 srp 2019 01:18 Právě je 19 srp 2019 01:18

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




 [ Příspěvků: 5 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Výprava se 740 - co ssebou za ND
PříspěvekNapsal: 11 kvě 2019 20:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2013
Příspěvky: 141
Bydliště: Praha 5
Bydliště: Praha 5
Vůz: 740 GLE Diesel
Připravujeme náš hardcore offroader na Gumbalkan 2019. Zatím s tím autem jezdim jako daily po Praze, kupodivu zatím bez větších závad (krom prasklýho klíňáku alternátoru). Čeká ho cesta tisíc kiláků tam a pak ježdění po horách.

Samozřejmě proběhla a proběhne klasická údržba (náplně, kapaliny, možná rozvody) a něco navíc (zadní pružiny, možná čepy, stabilizátory).

Ale jelikož nemám se 740 nějaký dlouhodobější zkušenosti, a zároveň je to historická paštika, máte nějaký tipy na častý závady? Co pořídit sebou jako náhradní díly? Ne co si ještě dát pozor před cestou?

Dík!


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________
1987 740 GLE TD Cancer Machine
2018 něco od BMW - denní jezdič

2004 V70R AWD Cosmos Blue Metallic 221 kW; 1999 V70 I. 2.4i 103kW; 1999 Saab 9-3 SE 2.0 Turbo 147kW; 1998 C70 2.5T 142kW


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výprava se 740 - co ssebou za ND
PříspěvekNapsal: 11 kvě 2019 21:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2009
Příspěvky: 1670
Bydliště: Praha / Divišov
Vůz: 940 B200FT '97
Po zkušenostech beru drobnosti. Drát, drcpásky, duct tape, pár hadic různejch průměrů, šroubovací spony, pojistky apod... Jediný co vezu letos navíc je náhradní altík, ten WD40 neopravíš a jseš v hajzlu, vše ostatní se dá nějak vymyslet na poli nebo v rumunském servisu. Nevim jestli brát třeba těsnění pod hlavu, posledně jsme foukli a třeba kluci s felckama i 2 kusy na louce měnili... Olej, destilka. Cokoliv by se mohlo hodit a nezabírá půlku kufru a bená 50kg se hodit může. Výhoda je že jedeme minimálně 4 krabice, můžeme si pomoct i navzájem...

_________________
XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red

Bylo: V70 T5 (251,8 kW/471,3 Nm) '01, manual, black stone - S40 2,0T (150 kW/310 Nm) '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T (147 kW/280 Nm) '01, automat, polarctic pearl


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výprava se 740 - co ssebou za ND
PříspěvekNapsal: 11 kvě 2019 22:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2014
Příspěvky: 443
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E
Pokud se zastavi diesel, muze to byt pouze a jen ze dvou duvodu - komprese, nebo palivo. Osobne bych se zameril na to druhe a krom toho co popsal metju vzal s sebou filtr, neb nikdy nevis, co kde natankujes ;-)

_________________
944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik" - Ex Solniak
245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek"
245 GL 1986 D24 M45 "Hyena"
745 1989 B234F M46 M90 "Sysel"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výprava se 740 - co ssebou za ND
PříspěvekNapsal: 13 kvě 2019 09:57 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 10030
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
Rozvody, pokud nevíš, kdy se dělaly, tak určitě udělat, nezapomenout na novej šroub řemenice kliky.
Když to auto vidim, dal bych dozadu kombíkový pružiny, protože budete naložený (výměna zabere 15 minut).
Kontrola a výměna zavěšení vejfuku.
Jinak etalon asi v klidu schroupe všechno, co mu cestou můžete dát.
A co bych vezl s sebou za ND? Asi klasicky jak píše metju a ještě takovou tu pásku na opravu vejfuku. Altík je dobrej nápad, ale umisťovaly se po motoru různě, tak musíš mít altík ze stejný pozice. Asi bych ten z auta nechal zkontrolovat, nebo se sám kouknul na uhlíky a kotvu a neřešil a maximálně vzal s sebou náhradní regulátor. Ale u etalonu to neni uplně nutný, páč pro provoz elektřinu nepotřebuješ a dokud to nechcípneš, tak jedeš furt (pokud máš teda tech aspoň pár miliampér pro chcípací ventil). Navíc pokud bude víc krabic, tak si můžete baterku dobíjet navzájem jízdou.
Těsnění pod hlavu na etalonu na místě neuděláš, pokud už si to nedělal párkrát předtim.

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004 ex:764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výprava se 740 - co ssebou za ND
PříspěvekNapsal: 22 kvě 2019 21:48 
Offline

Registrován: září 2014
Příspěvky: 20
Vůz: V70 TDI
Po minulorocnej skusenosti z Turecky by som si zobral nahradne brzdove platne.
Nikdy nevies kedy napadne piestik ze sa zasekne a este v tych terenoch co pojdete.


Nahoru
  
 
 [ Příspěvků: 5 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CommonCrawl [Bot] a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Volvoklub ČR









Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.057s | 19 Queries | GZIP : On ]